A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 343
8 430
113
Összeszedtem a méreteiket. Olyan nagy különbség nincsen.
Méretek Puma Lynx KF41 Boxer CRV
---------------------------------------------------------------------------
Tömeg 43 t 44 t 38,5 t
Hossz 7,6 m 7,73 m 7,93 m
Szélesség 3,9 m* 3,6 m 2,99 m
Magasság 3,6 m 3,3 m 2,37 m + a torony
Motor 1,100hp 1,140hp 711hp
Torony Lance 2.0 Lance 1.0

*Felpáncélozva
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and svajcibeka

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 343
8 430
113
mivel a kiszedett mondatban benne van hogy "Magyar Védelmi minisztérium" így elég nehéz mellélőni
(lefordítva : "A felek tárgyalásokat folytattak a lehetséges felújításáról a Magyar Honvédelmi minisztérium An-26 típusú gépének amit a UAC ( United Aircraft Corporation ) végezne" ha az oroszom még nem hagyott cserben)
Az amerikaiak szoktak cserbenhagyni.
 
  • Tetszik
Reactions: megazez and SilvioD

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 333
113
mivel a kiszedett mondatban benne van hogy "Magyar Védelmi minisztérium" így elég nehéz mellélőni
(lefordítva : "A felek tárgyalásokat folytattak a lehetséges felújításáról a Magyar Honvédelmi minisztérium An-26 típusú gépének amit a UAC ( United Aircraft Corporation ) végezne" ha az oroszom még nem hagyott cserben)

Épp ezért kérdezem, mert én is erre jutottam a megkopott orosz tudásommal... mert ha csak 1 gépről van szó, akkor már csak egy kicsit kell kihúzni az új gépek érkezéséig. Ha többesszám, akkor 2-4 gépről és akkor még nagyon soká jönnek a új gépek.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Ha nem baj, még egy gondolatra visszatérnék arra, hogy mekkora bajban vannak a Gripenek, amikor "még mindig a szabad ég alatt vannak Pápán".
Nem gondolom, hogy ez az őket üzemeltetőknek óriási döbbenetet jelentene, ugyanis már május 7-e előtt tudtak a helyzetről, ugyanis ez a cikk jelent meg.
A legfontosabb rész:
A NATO Biztonsági Beruházási Program, valamint a Modern Városok program keretében az elkövetkező időszakban fejlesztik a kecskeméti légibázist, ezért a fel- és leszállópálya, valamint a hozzá kapcsolódó guruló utak tervezetten 2019. május közepétől legalább fél évig nem lesznek alkalmasak repülőgépek fogadására.
SZóval már az elején MINIMUM a 6 hónappal számoltak, ami bőven December már.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 333
113
Elég érdekes becslések ezek , az ugye megvan hogy nem csak a vasakért kell fizetni ugye? :D a Z2026 nem csak a vasak frissítése és kifizetésére van , az új technikákkal jövő hiányosságainknak a fejlesztéseket is ki kell fizetni

Csak a nagyobb dolgokat számoltuk, de ha valakinek van kedve, ezeket is összeadhatja:

https://jogalappal.hu/lezarult-honvedelmi-kozbeszerzesi-eljarasok/

https://jogalappal.hu/lezarult-honvedelmi-kozbeszerzesi-eljarasok-2019/

(A Beszerzés értéke oszlopban néhány helyen át kell számolni forintra az Eurót, svéd koronát stb.!)
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Összeszedtem a méreteiket. Olyan nagy különbség nincsen.
Méretek Puma Lynx KF41 Boxer CRV
---------------------------------------------------------------------------
Tömeg 43 t 44 t 38,5 t
Hossz 7,6 m 7,73 m 7,93 m
Szélesség 3,9 m* 3,6 m 2,99 m
Magasság 3,6 m 3,3 m 2,37 m + a torony
Motor 1,100hp 1,140hp 711hp
Torony Lance 2.0 Lance 1.0

*Felpáncélozva
3,5-4 meter szelesek?? Akkora alapteruletuk van mint egy kisebb varosi lakasnak. :D
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 333
113
Ha nem baj, még egy gondolatra visszatérnék arra, hogy mekkora bajban vannak a Gripenek, amikor "még mindig a szabad ég alatt vannak Pápán".
Nem gondolom, hogy ez az őket üzemeltetőknek óriási döbbenetet jelentene, ugyanis már május 7-e előtt tudtak a helyzetről, ugyanis ez a cikk jelent meg.
A legfontosabb rész:

SZóval már az elején MINIMUM a 6 hónappal számoltak, ami bőven December már.

Voltak olyanok, akik úgy számoltak, hogy mire hazatérnek a Gripenek a Baltikumból, már Kecskemétre mehetnek. Már augusztusban volt kétségbeesés és hogy azért kellett a mobilhangár... szerintem van már B terv, csak nem tudunk róla. Nekem azt mondták két hete a kecskemétiek, hogy még bíznak abban, hogy karácsonyra hazatelepülhetnek.

Nekem az a kép van az emlékiemben hogy Kecskeméten mindig áll néhány Gripen a zónában. De lehet, hogy rosszul emlékszem.
Jellemzően december közepétől január közepéig-végéig nincs sok repülés, ilyenkor behúzzák mindet a hangárokba? Vagy minden este behúzzák az összeset?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 333
113

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
Összeszedtem a méreteiket. Olyan nagy különbség nincsen.
Méretek Puma Lynx KF41 Boxer CRV
---------------------------------------------------------------------------
Tömeg 43 t 44 t 38,5 t
Hossz 7,6 m 7,73 m 7,93 m
Szélesség 3,9 m* 3,6 m 2,99 m
Magasság 3,6 m 3,3 m 2,37 m + a torony
Motor 1,100hp 1,140hp 711hp
Torony Lance 2.0 Lance 1.0

*Felpáncélozva
Szerintem csalóka lehet pusztán a katalógus adatokat nézni. Pl a Puma a MUSS és a parancsnoki figyelőműszerrel ilyen magas (3,6 m), ezek kb 70-80 cm-rel növelik meg a számot, a toronytető kb 2,8-2,9 m lehet. DE! Ez a legnagyobb előnye a távirányított toronynak, találat esetén a személyzet nem hal meg, hisz ők a testben helyezkednek el, kb. 1.95-2 m magasan. Tehát, a relatív célfelülete szempontjából jóval kisebb ez a jármű, ezért védettebb konstrukciós kialakítása miatt. Persze, hogy a PSM (KMW) nem szívesen adja fel ezt az előnyt, akkor sem ha a csehek kérik.
Ezzel szemben a Lynx két fős ember által vezérelt tornya kb. 3 m magasan van, így egy tornyot ért találat mindenféleképp a pk. és az irányzó halálát eredményezi.
És hogy a magasság mennyire befolyásolja a találatok esélyét had mutassak egy képet:
TADC4R2.jpg

Ez a kép azt mutatja, hogy a tapasztalatok alapján a találatok kétharmada (!) a tornyot éri, míg a testet csupán 1/3-a. Ha ennek tekintetében vizsgáljuk a két harcjármű elrendezést, szerintem igenis konstrukciós problémája van a Lynx-nek a Pumával szemben. Persze lehet arra is távirányított tornyot szerelni, de pl a csehek azt a változatot nem akarják, meg mintha az RM sem favorizálná.
A tetőpáncélt támadó rakéták elleni védelemről tegnap beszéltünk, szerintem a Puma "embertelen" tornya jelentős mértékben fedi a küzdő és deszantteret, ezáltal óvja a bennülőket, hisz a torony maga alul felül páncélozott, mely a test tetőlemeze felett helyezkedik el, annak védelmét fokozva.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Voltak olyanok, akik úgy számoltak, hogy mire hazatérnek a Gripenek a Baltikumból, már Kecskemétre mehetnek. Már augusztusban volt kétségbeesés és hogy azért kellett a mobilhangár... szerintem van már B terv, csak nem tudunk róla. Nekem azt mondták két hete a kecskemétiek, hogy még bíznak abban, hogy karácsonyra hazatelepülhetnek.

Nekem az a kép van az emlékiemben hogy Kecskeméten mindig áll néhány Gripen a zónában. De lehet, hogy rosszul emlékszem.
Jellemzően december közepétől január közepéig-végéig nincs sok repülés, ilyenkor behúzzák mindet a hangárokba? Vagy minden este behúzzák az összeset?
Nekem a teli repterrol a seprus jegtelenites ugrik be. Vajon meg aktiv az a tiszt?
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
....a bárki helyesebb kifejezés lenne. Vagy inkább a mindenki! ;)
Tulajdonképpen nincsen olyan interjú Benkő papával, hogy el ne mondaná, hogy épp a lövész járművek beszerzése folyik. :rolleyes:
Ha sokan beszélik, akkor végül muszáj lesz meglépni... Minél előbb, annál jobb, a BTR-rel nem szabad tovább vergődni, az újjáépítés meg sok időt igényel....
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 790
26 326
113
Épp ezért kérdezem, mert én is erre jutottam a megkopott orosz tudásommal... mert ha csak 1 gépről van szó, akkor már csak egy kicsit kell kihúzni az új gépek érkezéséig. Ha többesszám, akkor 2-4 gépről és akkor még nagyon soká jönnek a új gépek.
Ez szerintem várható volt, a kc program csúszott, az utolsó ancsa lassan földre kényszerül. Írta valaki, hogy leghamarabb 5 év mire kulcsot kapunk a saját kc-hez, így teljesen logikus 1-2-3 ancsát rendberakatni 5 évre.
 

K.Atti63

Active Member
2019. február 4.
254
104
43
Ez szerintem várható volt, a kc program csúszott, az utolsó ancsa lassan földre kényszerül. Írta valaki, hogy leghamarabb 5 év mire kulcsot kapunk a saját kc-hez, így teljesen logikus 1-2-3 ancsát rendberakatni 5 évre.

Nem sok az az öt év picit? Még ha új típusról is van szó, mivel már a sorozatgyártás megindult. A szlovákok 2 év alatt állították hadrendbe a 2 C27-est, tokkal, vonóval együtt. Az Ancsára a lehető legnagyobb mértékű pocsékolás pénzt költeni. Ennél még egy C235-ös is jobb lett volna használtan.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 580
97 716
113
Nem sok az az öt év picit? Még ha új típusról is van szó, mivel már a sorozatgyártás megindult. A szlovákok 2 év alatt állították hadrendbe a 2 C27-est, tokkal, vonóval együtt. Az Ancsára a lehető legnagyobb mértékű pocsékolás pénzt költeni. Ennél még egy C235-ös is jobb lett volna használtan.
35 van eddig rendelés alatt. 30 a braziloknak, 5 meg a portugáloknak. A brazilok folyamatosan kapják, a portugálok 23-tól. Sztem nekünk is az a legkorábbi.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 434
113
35 van eddig rendelés alatt. 30 a braziloknak, 5 meg a portugáloknak. A brazilok folyamatosan kapják, a portugálok 23-tól. Sztem nekünk is az a legkorábbi.
A portugálokra még 1-2 év késést nyugodtan lehet számolni. Jó ha a teljes kc flottájuk 2025-26 ra fel fog állni. Sajnos egy "sorozat" gyártást pláne új terméknél nem olyan könnyű beinditanni,felfutatni. Még akkor is ha bármit számításba veszel.
Persze majd jönnek azok akik szerint minden egy csetintésre menne.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 434
113
Tesókáim, a kettős Ancsa-felújítás nekem egyértelműen azt jelenti hogy a rámpás szállítógép ki van választva/el van döntve, de többet kell rá várni mint amennyit az 1 árva Ancsával ki tudnánk húzni. Ez nekem azt is jelenti hogy egyértelműen a KC-390-ről van szó, hiszen bármelyik másik rámpás gépet sokkal gyorsabban megkaphatnánk a KC-hoz képest, esetleg tudnánk előtte bérelni is használt gépet az adott tipusból, ezzel is egyszerűsítve az átállást.
Az az orosz cég aki javitanná az ancsát annak a konzorciumnak a tagja akik elvileg az IL-112 et fejlesztik. Most ahogy rákerestem a neten.
 
  • Tetszik
Reactions: megazez

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
35 van eddig rendelés alatt. 30 a braziloknak, 5 meg a portugáloknak. A brazilok folyamatosan kapják, a portugálok 23-tól. Sztem nekünk is az a legkorábbi.
Mondjuk ezt annyira nem értem.
A brazoloknak érdekük lenne, hogy minnél hamarabb géphez juttassák az új megrendelőiket. Ezzel kellemesebb helyzetet teremthetnének az új rendelések felhajtásában.
Nekünk is ez lenne az érdekünk, hogy 1 gépet mihamarabb megkapjunk (1-2 éven belül), hogy a teljes flotta (3gép) megérkezéséig legalább 5-6 gépnyi személyzetet kiképezhessünk.
Az A400 esetében is a malájok 4 gépét belefűzték a gyártási sorrendbe, - hiába nem voltak fejlesztői ország - és pillanatok alatt megkapták a gépeiket.