[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 260
113
Azert bexaras am hogy bejon a futesi szezon aztan ilyenkor jut eszukbe hogy lassan fazni fognak a gripenek... Azokat a beton hangarokat az MH koltsegvetesehez kepest fillerekbol felkeszithettek volna teli tarolasi korulmenyekre. Indito aparat meg van ha jol emlekszem mobil. Annak ahogy Kkemeten csinaljak egy elol hatul nyitott lemeztetos valami is eleg ami szinten filleres. Bar nem tudom nincs e Papan olyan beton hangar ami elol hatul nyitott... Es most akkor felmerul a kerdes megis mi a toszt akarunk, almodozunk itt honvedelemrol egy haboru eseten... Mi az isten ez nyari hadsereg mint a kozepkorban?
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 644
113
Nem tudom, Pápán mi a helyzet, de Kunmadarason először egy század katonát kéne kirendelni, hogy kitakarítsanak egy hét alatt egy hangárt. Sok teherautónyi lom szemét és törmelék van benne.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 665
105 130
113
Érdekes olvasni a Simicskás Nemzetet. :)
Ami érdekes a cikkből, ha célzatos politikai szlogeneket mellőzzük. Fikázza, hogy a kecskeméti tárolás xar és a pápait hozza fel példának.
"Egyébként a pápai volt az egyetlen magyar repülőtér, ahol már a hidegháborúban is épültek magyar tervezésű, a szovjetekkel ellentétben nem moduláris rendszerű fedezékek."

Most meg az a baj, hogy Pápán a fűtés nélküli vasbeton repülőgép-fedezékekben álnnak.
Nyuszika van rajtad sapka? :D

Összességében biztos jogos a fika, csak fura a mostani problémák mellett olvasni.
Egyébként ezt figyelembe vették most a kecskeméti reptérfejlesztésnél?

"Persze nemcsak az a baj ezekkel az építményekkel, hogy egy néhány száz méterre történő robbanás légnyomásától és repeszeitől sem képesek megvédeni a bennük tárolt Gripeneket, hanem az is, hogy egyetlen ajtajuk van és egyetlen bekötésük a gurulóutakhoz. Jobb helyeken az ilyen hangárokat, fedezékeket úgynevezett átgurulós megoldással építik, azaz a gépek innen indulnak és ide térhetnek vissza önerőből gurulva. Kecskeméten ráadásul az építmények előtt és mögött is húzódik gurulóút, tehát a feltételek adva voltak a megvalósításhoz, a logikus lépés mégis elmaradt."

Remélem a Z2026 arról is fog szolni, hogy amink van azt megfelelően tároljuk és használjuk. Nem csak csili-vili új cuccok 5 évre.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 644
113
Érdekes olvasni a Simicskás Nemzetet. :)
Ami érdekes a cikkből, ha célzatos politikai szlogeneket mellőzzük. Fikázza, hogy a kecskeméti tárolás xar és a pápait hozza fel példának.
"Egyébként a pápai volt az egyetlen magyar repülőtér, ahol már a hidegháborúban is épültek magyar tervezésű, a szovjetekkel ellentétben nem moduláris rendszerű fedezékek."

Most meg az a baj, hogy Pápán a fűtés nélküli vasbeton repülőgép-fedezékekben álnnak.
Nyuszika van rajtad sapka? :D

Összességében biztos jogos a fika, csak fura a mostani problémák mellett olvasni.
Egyébként ezt figyelembe vették most a kecskeméti reptérfejlesztésnél?

"Persze nemcsak az a baj ezekkel az építményekkel, hogy egy néhány száz méterre történő robbanás légnyomásától és repeszeitől sem képesek megvédeni a bennük tárolt Gripeneket, hanem az is, hogy egyetlen ajtajuk van és egyetlen bekötésük a gurulóutakhoz. Jobb helyeken az ilyen hangárokat, fedezékeket úgynevezett átgurulós megoldással építik, azaz a gépek innen indulnak és ide térhetnek vissza önerőből gurulva. Kecskeméten ráadásul az építmények előtt és mögött is húzódik gurulóút, tehát a feltételek adva voltak a megvalósításhoz, a logikus lépés mégis elmaradt."

Remélem a Z2026 arról is fog szolni, hogy amink van azt megfelelően tároljuk és használjuk. Nem csak csili-vili új cuccok 5 évre.
Talán a MiGek nem voltak annyira érzékenyek a hidegre. Mondjuk akkor is hülyeség volt a fűtést kihagyni belőlük. Tíz fokban a katona tízszer jobban dolgozik, mint -10 fokban.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 499
8 843
113
Talán a MiGek nem voltak annyira érzékenyek a hidegre. Mondjuk akkor is hülyeség volt a fűtést kihagyni belőlük. Tíz fokban a katona tízszer jobban dolgozik, mint -10 fokban.
Ebben igazad van, de azért Svédországban sem ritkaság télen a -20, -30 Celsius.
 
T

Törölt tag

Guest
Talán a MiGek nem voltak annyira érzékenyek a hidegre. Mondjuk akkor is hülyeség volt a fűtést kihagyni belőlük.
10 ezer méter felett meg -50 foknál is hidegebb van.
Az "apró" különbség hogy a Mig-ek a mi tulajdonunkban voltak a Gripeneket meg lízingeljük.
Ha a lízingbe adó azt írja elő hogy kötelesek vagyunk a gépeket egy meghatározott hőmérsékleten tárolni, akkor nekünk azt be kell tartani, hiába bírná ki a gép a - 30 fokot is.
A szerződés szegés komoly következményekkel járhat.
Pl.: egy olyan meghibásodás esetén amikor egyébként a Svédeket terhelné a javítás, nyugodtan a nyakunkba varrhatják az egész klts.et, hivatkozva arra hogy a meghibásodás a mi szerződés szegésünk miatt (értsd.: nem előírás szerű tárolás) következett be.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
9 349
13 647
113
Érdekes olvasni a Simicskás Nemzetet. :)
Ami érdekes a cikkből, ha célzatos politikai szlogeneket mellőzzük. Fikázza, hogy a kecskeméti tárolás xar és a pápait hozza fel példának.
"Egyébként a pápai volt az egyetlen magyar repülőtér, ahol már a hidegháborúban is épültek magyar tervezésű, a szovjetekkel ellentétben nem moduláris rendszerű fedezékek."

Most meg az a baj, hogy Pápán a fűtés nélküli vasbeton repülőgép-fedezékekben álnnak.
Nyuszika van rajtad sapka? :D

Összességében biztos jogos a fika, csak fura a mostani problémák mellett olvasni.
Egyébként ezt figyelembe vették most a kecskeméti reptérfejlesztésnél?

"Persze nemcsak az a baj ezekkel az építményekkel, hogy egy néhány száz méterre történő robbanás légnyomásától és repeszeitől sem képesek megvédeni a bennük tárolt Gripeneket, hanem az is, hogy egyetlen ajtajuk van és egyetlen bekötésük a gurulóutakhoz. Jobb helyeken az ilyen hangárokat, fedezékeket úgynevezett átgurulós megoldással építik, azaz a gépek innen indulnak és ide térhetnek vissza önerőből gurulva. Kecskeméten ráadásul az építmények előtt és mögött is húzódik gurulóút, tehát a feltételek adva voltak a megvalósításhoz, a logikus lépés mégis elmaradt."

Remélem a Z2026 arról is fog szolni, hogy amink van azt megfelelően tároljuk és használjuk. Nem csak csili-vili új cuccok 5 évre.

Elvileg azokat a fedezékeket is okosba' oldották meg, aztán olyanok is lettek. Vándor Karesz könyvében biztos van róla pár sor.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 875
21 225
113
Nem tudom, Pápán mi a helyzet, de Kunmadarason először egy század katonát kéne kirendelni, hogy kitakarítsanak egy hét alatt egy hangárt. Sok teherautónyi lom szemét és törmelék van benne.

Ebben a nagy haderőfejlesztésben, kellene már egy leltár, mi az, amire a honvédelemhez szükség lesz, lehet. Aztán akár honvédségi, akár egykori orosz, fel kell hozni azokat a bázisokat, infrastruktúrát, amire szükség van, arra a szintre, ami kell. Szerintem eddig ezzel nem nagyon töródtek. A Gripen pápai téli üzemeltetés ezt mutatja. Netán ennyire képben van az a főtiszt, vagy tábornok, aki ezért felel ?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Centurio

Well-Known Member
2018. december 10.
442
1 157
93
Az első éles itthon
"A LégierőBlogger mindigis igyekezett nyomon követni a hazai A-G képesség fejlődését. A tavalyi első vidseli, majd az idén tavaszi első hazai gyakorló dobások után ma sor került az első körös-hegyi éles dobásra is."
191106_koros-hegy_gripen_mk82_1.jpg

191106_koros-hegy_gripen_mk82_2.jpg

191106_koros-hegy_gripen_mk82_3.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 297
90 777
113
Az első éles itthon
"A LégierőBlogger mindigis igyekezett nyomon követni a hazai A-G képesség fejlődését. A tavalyi első vidseli, majd az idén tavaszi első hazai gyakorló dobások után ma sor került az első körös-hegyi éles dobásra is."
191106_koros-hegy_gripen_mk82_1.jpg

191106_koros-hegy_gripen_mk82_2.jpg

191106_koros-hegy_gripen_mk82_3.jpg


Mennyit is késtek ezzel, 4 évet? A V4 EU BG-hez a bevállalt levegő-föld képességet 2016 január 1-ére kellett volna tudni felmutatni, amihez kellett volna az itthoni gyakorlás... persze állítólag bevethető fegyverzet sem volt 2017 októberéig. Azóta, hogy valamiért fontos lett, valahogy minden megoldódott. Voltak Svédországban éleslövészeten, itthon dobtak már gyakorlóbombákat és most éleset is...
 
T

Törölt tag

Guest
Mennyit is késtek ezzel, 4 évet? A V4 EU BG-hez a bevállalt levegő-föld képességet 2016 január 1-ére kellett volna tudni felmutatni, amihez kellett volna az itthoni gyakorlás... persze állítólag bevethető fegyverzet sem volt 2017 októberéig. Azóta, hogy valamiért fontos lett, valahogy minden megoldódott. Voltak Svédországban éleslövészeten, itthon dobtak már gyakorlóbombákat és most éleset is...
Van az a mondás, hogy "A pénz nagy úr!" :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 297
90 777
113
Van az a mondás, hogy "A pénz nagy úr!" :rolleyes:

Nem a pénzen múlt. Miután valamelyik politikus - nem tudva hogy nincs meg a képesség hozzá - bevállalta a V4 EU BG CAS-t, 2014 áprilisában megszületett a szándék, hogy 2016 január 1-re csak meg kellene teremteni a Gripenek precíziós csapásmérő képességét, amire 2,8 milliárd forintot különítettek el. Megrendelték a bombákat, állítólag 2015 őszére meg is érkeztek. Hogy utána 2017 októberéig, illetve 2018 tavaszáig mi történt, azt nem tudni pontosan. Vannak mindenféle összeesküvéselméletek, hogy kik nem akarták hogy bevethető bombafegyverzete legyen a Honvédségnek, de valószínűleg leginkább a HM belső dolgain múlt, hogy nem realizálódott időben a képesség.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 644
113
Nem a pénzen múlt. Miután valamelyik politikus - nem tudva hogy nincs meg a képesség hozzá - bevállalta a V4 EU BG CAS-t, 2014 áprilisában megszületett a szándék, hogy 2016 január 1-re csak meg kellene teremteni a Gripenek precíziós csapásmérő képességét, amire 2,8 milliárd forintot különítettek el. Megrendelték a bombákat, állítólag 2015 őszére meg is érkeztek. Hogy utána 2017 októberéig, illetve 2018 tavaszáig mi történt, azt nem tudni pontosan. Vannak mindenféle összeesküvéselméletek, hogy kik nem akarták hogy bevethető bombafegyverzete legyen a Honvédségnek, de valószínűleg leginkább a HM belső dolgain múlt, hogy nem realizálódott időben a képesség.
Vagy realizálódott, de nem szóltak senkinek.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 297
90 777
113
Vagy realizálódott, de nem szóltak senkinek.

Az is lehet... nem véletlenül van ez a két idézet a hozzászólásaim végén:
“If you don't read the news, you're uninformed. If you read the news, you're mis-informed.”
"Miért fogadjuk el könnyebben igaznak azt, ami egyezik az elképzeléseinkkel?"

Bár a katonák nagyon keserűen beszéltek a sok beszólásról, amit emiatt kaptak. :(