[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Azert bexaras am hogy bejon a futesi szezon aztan ilyenkor jut eszukbe hogy lassan fazni fognak a gripenek... Azokat a beton hangarokat az MH koltsegvetesehez kepest fillerekbol felkeszithettek volna teli tarolasi korulmenyekre. Indito aparat meg van ha jol emlekszem mobil. Annak ahogy Kkemeten csinaljak egy elol hatul nyitott lemeztetos valami is eleg ami szinten filleres. Bar nem tudom nincs e Papan olyan beton hangar ami elol hatul nyitott... Es most akkor felmerul a kerdes megis mi a toszt akarunk, almodozunk itt honvedelemrol egy haboru eseten... Mi az isten ez nyari hadsereg mint a kozepkorban?
 
Nem tudom, Pápán mi a helyzet, de Kunmadarason először egy század katonát kéne kirendelni, hogy kitakarítsanak egy hét alatt egy hangárt. Sok teherautónyi lom szemét és törmelék van benne.
 
Érdekes olvasni a Simicskás Nemzetet. :)
Ami érdekes a cikkből, ha célzatos politikai szlogeneket mellőzzük. Fikázza, hogy a kecskeméti tárolás xar és a pápait hozza fel példának.
"Egyébként a pápai volt az egyetlen magyar repülőtér, ahol már a hidegháborúban is épültek magyar tervezésű, a szovjetekkel ellentétben nem moduláris rendszerű fedezékek."

Most meg az a baj, hogy Pápán a fűtés nélküli vasbeton repülőgép-fedezékekben álnnak.
Nyuszika van rajtad sapka? :D

Összességében biztos jogos a fika, csak fura a mostani problémák mellett olvasni.
Egyébként ezt figyelembe vették most a kecskeméti reptérfejlesztésnél?

"Persze nemcsak az a baj ezekkel az építményekkel, hogy egy néhány száz méterre történő robbanás légnyomásától és repeszeitől sem képesek megvédeni a bennük tárolt Gripeneket, hanem az is, hogy egyetlen ajtajuk van és egyetlen bekötésük a gurulóutakhoz. Jobb helyeken az ilyen hangárokat, fedezékeket úgynevezett átgurulós megoldással építik, azaz a gépek innen indulnak és ide térhetnek vissza önerőből gurulva. Kecskeméten ráadásul az építmények előtt és mögött is húzódik gurulóút, tehát a feltételek adva voltak a megvalósításhoz, a logikus lépés mégis elmaradt."

Remélem a Z2026 arról is fog szolni, hogy amink van azt megfelelően tároljuk és használjuk. Nem csak csili-vili új cuccok 5 évre.
 
Érdekes olvasni a Simicskás Nemzetet. :)
Ami érdekes a cikkből, ha célzatos politikai szlogeneket mellőzzük. Fikázza, hogy a kecskeméti tárolás xar és a pápait hozza fel példának.
"Egyébként a pápai volt az egyetlen magyar repülőtér, ahol már a hidegháborúban is épültek magyar tervezésű, a szovjetekkel ellentétben nem moduláris rendszerű fedezékek."

Most meg az a baj, hogy Pápán a fűtés nélküli vasbeton repülőgép-fedezékekben álnnak.
Nyuszika van rajtad sapka? :D

Összességében biztos jogos a fika, csak fura a mostani problémák mellett olvasni.
Egyébként ezt figyelembe vették most a kecskeméti reptérfejlesztésnél?

"Persze nemcsak az a baj ezekkel az építményekkel, hogy egy néhány száz méterre történő robbanás légnyomásától és repeszeitől sem képesek megvédeni a bennük tárolt Gripeneket, hanem az is, hogy egyetlen ajtajuk van és egyetlen bekötésük a gurulóutakhoz. Jobb helyeken az ilyen hangárokat, fedezékeket úgynevezett átgurulós megoldással építik, azaz a gépek innen indulnak és ide térhetnek vissza önerőből gurulva. Kecskeméten ráadásul az építmények előtt és mögött is húzódik gurulóút, tehát a feltételek adva voltak a megvalósításhoz, a logikus lépés mégis elmaradt."

Remélem a Z2026 arról is fog szolni, hogy amink van azt megfelelően tároljuk és használjuk. Nem csak csili-vili új cuccok 5 évre.
Talán a MiGek nem voltak annyira érzékenyek a hidegre. Mondjuk akkor is hülyeség volt a fűtést kihagyni belőlük. Tíz fokban a katona tízszer jobban dolgozik, mint -10 fokban.
 
Talán a MiGek nem voltak annyira érzékenyek a hidegre. Mondjuk akkor is hülyeség volt a fűtést kihagyni belőlük. Tíz fokban a katona tízszer jobban dolgozik, mint -10 fokban.
Ebben igazad van, de azért Svédországban sem ritkaság télen a -20, -30 Celsius.
 
Talán a MiGek nem voltak annyira érzékenyek a hidegre. Mondjuk akkor is hülyeség volt a fűtést kihagyni belőlük.
10 ezer méter felett meg -50 foknál is hidegebb van.
Az "apró" különbség hogy a Mig-ek a mi tulajdonunkban voltak a Gripeneket meg lízingeljük.
Ha a lízingbe adó azt írja elő hogy kötelesek vagyunk a gépeket egy meghatározott hőmérsékleten tárolni, akkor nekünk azt be kell tartani, hiába bírná ki a gép a - 30 fokot is.
A szerződés szegés komoly következményekkel járhat.
Pl.: egy olyan meghibásodás esetén amikor egyébként a Svédeket terhelné a javítás, nyugodtan a nyakunkba varrhatják az egész klts.et, hivatkozva arra hogy a meghibásodás a mi szerződés szegésünk miatt (értsd.: nem előírás szerű tárolás) következett be.
 
Érdekes olvasni a Simicskás Nemzetet. :)
Ami érdekes a cikkből, ha célzatos politikai szlogeneket mellőzzük. Fikázza, hogy a kecskeméti tárolás xar és a pápait hozza fel példának.
"Egyébként a pápai volt az egyetlen magyar repülőtér, ahol már a hidegháborúban is épültek magyar tervezésű, a szovjetekkel ellentétben nem moduláris rendszerű fedezékek."

Most meg az a baj, hogy Pápán a fűtés nélküli vasbeton repülőgép-fedezékekben álnnak.
Nyuszika van rajtad sapka? :D

Összességében biztos jogos a fika, csak fura a mostani problémák mellett olvasni.
Egyébként ezt figyelembe vették most a kecskeméti reptérfejlesztésnél?

"Persze nemcsak az a baj ezekkel az építményekkel, hogy egy néhány száz méterre történő robbanás légnyomásától és repeszeitől sem képesek megvédeni a bennük tárolt Gripeneket, hanem az is, hogy egyetlen ajtajuk van és egyetlen bekötésük a gurulóutakhoz. Jobb helyeken az ilyen hangárokat, fedezékeket úgynevezett átgurulós megoldással építik, azaz a gépek innen indulnak és ide térhetnek vissza önerőből gurulva. Kecskeméten ráadásul az építmények előtt és mögött is húzódik gurulóút, tehát a feltételek adva voltak a megvalósításhoz, a logikus lépés mégis elmaradt."

Remélem a Z2026 arról is fog szolni, hogy amink van azt megfelelően tároljuk és használjuk. Nem csak csili-vili új cuccok 5 évre.

Elvileg azokat a fedezékeket is okosba' oldották meg, aztán olyanok is lettek. Vándor Karesz könyvében biztos van róla pár sor.
 
Nem tudom, Pápán mi a helyzet, de Kunmadarason először egy század katonát kéne kirendelni, hogy kitakarítsanak egy hét alatt egy hangárt. Sok teherautónyi lom szemét és törmelék van benne.

Ebben a nagy haderőfejlesztésben, kellene már egy leltár, mi az, amire a honvédelemhez szükség lesz, lehet. Aztán akár honvédségi, akár egykori orosz, fel kell hozni azokat a bázisokat, infrastruktúrát, amire szükség van, arra a szintre, ami kell. Szerintem eddig ezzel nem nagyon töródtek. A Gripen pápai téli üzemeltetés ezt mutatja. Netán ennyire képben van az a főtiszt, vagy tábornok, aki ezért felel ?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Az első éles itthon
"A LégierőBlogger mindigis igyekezett nyomon követni a hazai A-G képesség fejlődését. A tavalyi első vidseli, majd az idén tavaszi első hazai gyakorló dobások után ma sor került az első körös-hegyi éles dobásra is."
191106_koros-hegy_gripen_mk82_1.jpg

191106_koros-hegy_gripen_mk82_2.jpg

191106_koros-hegy_gripen_mk82_3.jpg
 
Az első éles itthon
"A LégierőBlogger mindigis igyekezett nyomon követni a hazai A-G képesség fejlődését. A tavalyi első vidseli, majd az idén tavaszi első hazai gyakorló dobások után ma sor került az első körös-hegyi éles dobásra is."
191106_koros-hegy_gripen_mk82_1.jpg

191106_koros-hegy_gripen_mk82_2.jpg

191106_koros-hegy_gripen_mk82_3.jpg


Mennyit is késtek ezzel, 4 évet? A V4 EU BG-hez a bevállalt levegő-föld képességet 2016 január 1-ére kellett volna tudni felmutatni, amihez kellett volna az itthoni gyakorlás... persze állítólag bevethető fegyverzet sem volt 2017 októberéig. Azóta, hogy valamiért fontos lett, valahogy minden megoldódott. Voltak Svédországban éleslövészeten, itthon dobtak már gyakorlóbombákat és most éleset is...
 
Mennyit is késtek ezzel, 4 évet? A V4 EU BG-hez a bevállalt levegő-föld képességet 2016 január 1-ére kellett volna tudni felmutatni, amihez kellett volna az itthoni gyakorlás... persze állítólag bevethető fegyverzet sem volt 2017 októberéig. Azóta, hogy valamiért fontos lett, valahogy minden megoldódott. Voltak Svédországban éleslövészeten, itthon dobtak már gyakorlóbombákat és most éleset is...
Van az a mondás, hogy "A pénz nagy úr!" :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Van az a mondás, hogy "A pénz nagy úr!" :rolleyes:

Nem a pénzen múlt. Miután valamelyik politikus - nem tudva hogy nincs meg a képesség hozzá - bevállalta a V4 EU BG CAS-t, 2014 áprilisában megszületett a szándék, hogy 2016 január 1-re csak meg kellene teremteni a Gripenek precíziós csapásmérő képességét, amire 2,8 milliárd forintot különítettek el. Megrendelték a bombákat, állítólag 2015 őszére meg is érkeztek. Hogy utána 2017 októberéig, illetve 2018 tavaszáig mi történt, azt nem tudni pontosan. Vannak mindenféle összeesküvéselméletek, hogy kik nem akarták hogy bevethető bombafegyverzete legyen a Honvédségnek, de valószínűleg leginkább a HM belső dolgain múlt, hogy nem realizálódott időben a képesség.
 
Nem a pénzen múlt. Miután valamelyik politikus - nem tudva hogy nincs meg a képesség hozzá - bevállalta a V4 EU BG CAS-t, 2014 áprilisában megszületett a szándék, hogy 2016 január 1-re csak meg kellene teremteni a Gripenek precíziós csapásmérő képességét, amire 2,8 milliárd forintot különítettek el. Megrendelték a bombákat, állítólag 2015 őszére meg is érkeztek. Hogy utána 2017 októberéig, illetve 2018 tavaszáig mi történt, azt nem tudni pontosan. Vannak mindenféle összeesküvéselméletek, hogy kik nem akarták hogy bevethető bombafegyverzete legyen a Honvédségnek, de valószínűleg leginkább a HM belső dolgain múlt, hogy nem realizálódott időben a képesség.
Vagy realizálódott, de nem szóltak senkinek.
 
Vagy realizálódott, de nem szóltak senkinek.

Az is lehet... nem véletlenül van ez a két idézet a hozzászólásaim végén:
“If you don't read the news, you're uninformed. If you read the news, you're mis-informed.”
"Miért fogadjuk el könnyebben igaznak azt, ami egyezik az elképzeléseinkkel?"

Bár a katonák nagyon keserűen beszéltek a sok beszólásról, amit emiatt kaptak. :(