A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Ezt a "váz nem saját találmány" dolgot megmagyaráznád, ha kérlek?
Ugyanis tegnap már leírtam, hogy tudomásom szerint a Lynx KF41-nek semmi köze nincs a Marderhez. Vagyis csupán annyi (alapvető forma, elrendezés, stb...), mint bármelyik másik modern IFV-nek, így a Pumának is.
A Lynx KF31-nél (ami a Marderre épül) meg igen nagy valószínűséggel mindenben jobb a Puma, de ezt szerintem senki nem is vitatta.
Hát figyelj.
Múltkor már betettem a Marder CCV képét, de megint beteszem. Ime:
marder_evolution.jpg

Ez először 2012-ben jelent meg. Tulajdonképpen ez a Lynx elődje. Ahhoz hogy 2012-ben működő járművük legyen, szerintem minimum 2 évet szórakoztak a Marder alvázzal. Azaz ha jóindulatúak vagyunk, akkor elmondhatjuk, hogy a Lynx KF31-hez - amit te még a Mardertől származtatsz -, 6 év kelljen, hogy egy már létező alapra létrehozzanak/átdesignoljanak egy járművet. Azért 6 év, mert 2016-ban mutatták be az első KF31-et.
Namost ha ez így van, akkor te mekkora esélyét látod annak, hogy egy vadonat új alapokon nyugvó járművet mozgóképes állapotra hozzanak, és az alapvető teszteléseket (mozás tesztek, IED tesztek, szilárdsági tesztek) el is végezzék 2 év alatt, mivel 2018-tól létezik a KF41?
Ez pedig a CCV belseje:
marder_evolution_l4.jpg

Ez tulajdonképpen a megegyezik a Lynx41 belsejével. Új ülésekkel, minusz a kék diszkófények + a légkondicionálás csövei. Érdemes megnézni a tetőn balra kifutó kábelköteget, amelyik ugyan ott fut a Lynxben is, csak ügyesen leburkolták:
Lynx_KF41~5.jpg

Ezen felül érdemes még megfigyelni a padlón a fal mellett végigfutó, hosszanti ferde burkolatot.....ami tulajdonképpen megegyező dőlésszögű, mint a CCV képén lévő szerkezeti merevítés alsó bekötése. Ha lebontanánk, akkor ezt valószínűleg fel is fedezhetnénk alatta. :rolleyes:

És igen, valószínűleg tényleg nem lódítottak túl nagyot, amikor azt állították, hogy nem a Marder alvázból csinálták. Mármint hogy fizikálisan és ténylegesen.
Ha új elemekből összeállítasz egy újat, akkor tulajdonképpen már majdnem rendben is vagyunk! :)
A jogi lépések elkerülése érdekében elmondanám, hogy teljes mértékben elhatárolódok a saját szavaimtól... :D
 
  • Tetszik
Reactions: blogen
Senki nem mondta, hogy a RM kispályás lenne, ugyanakkor elmondható, hogy a RM rendszeresített járművet saját maga, teljes egészében még nem tervezett.
Kétségtelen, hogy fegyverzeti téren csúcsminőségre képes, ugyanakkor a meghajtásban, és a járművek alapjainak lerakásában nem igazán jeleskedik.
Megvették a MAN védelmi divízióját, de tulajdonképpen ott is MAN alapokra építenek át járműveket.
Tulajdonképpen a Lynx az első komoly próbálkozásuk, viszont Ő maguk is azzal dicsekednek, hogy tulajdonképpen csak összelegózták az egészet. Ha pedig azt is hozzávesszük, hogy a váz maga sem saját találmány, akkor inkább elkeserítő és erősen izzadtságszagú a dolog.
Szerintem nem az a lényeg, hogy szar-e vagy nem szar-e a Lynx. Inkább az, hogy nem szabad mindent készpénznek venni amit a RM beígér a Lynx-szel kapcsolatban.
Itt mindenki, aki a Lynx-et favorizálja azt hiszi, hogy ez egy olyan jármű ami a PUMA-val mindenben egyenrangú tudna lenni, amennyiben mi azt megrendeljük.
Erre csak annyit tudok mondani, hogy nézzük meg, hogy hogyan lett 3+9-fős a Lynx az amerikai tenderre. Rá kell jönni, hogy lehet, hogy specifikációkban "autóskártya" szinten egy non-plus-ultra jármű, ugyanakkor aki bele tudja magát képzelni annak a jövőbeni 9 katonának a helyébe, akiket az ülések SZÁMA szerint bele akar passzírozni a RM a járműbe, az rájöhet, hogy ez így nem lenne f@sza! o_O
Múltkor felhoztam az Ajaxot. Elvileg az angolok kérhették volna a CT40-es toronnyal is 3+6 fővel. Ők mégis a 3+4 mellett döntöttek. Hogy miért? Ezért:
scout_GDUK_general%20dynamics_DVD-13.jpg

scout_GDUK_general%20dynamics_DVD-11.jpg


Ez elvileg nem a 40-es torony, de jól látszik a koncepció. Én mondjuk kicsit nagyvonalúnak érzem ezt a helykihasználást :), de amit a RM csinál az minden csak nem életszerű kialakítás.
Különben én pontosan valami ilyen megoldásra gondoltam, amikor a Jelcin hátsó részének lehetséges átalakításáról beszéltem @dudinak. :cool:


Ez nem a felderítő változat?
Vagy ezekkel mit váltanak le?
 
Ne terelj, butaságot beszélsz, hiába próbálkozol.
Figyeld és értelmezd szavanként!
Az RM-nek nincs saját gyártósora!... Érted? Nincs....
A PSM-ben lévő közös cége Pumát gyárt, ott nem lehet Lynxet gyártani...... Hoppá! Ezt felfogtad?
Tehát hol fogja a Lynxet gyártani? Nem a PSM-né!l pedig (igen már te is tudod, én meg eltitkoltam a világ elől) a fele az övé! ......Hát ilyet ember....
A gyártósort ki kell építeni. Ami akár lehet Csehországban, USÁ-ban, vagy máshol, pl nálunk. Ezért szimpi sok embernek (emiatt nekem is). De hát azért objektívan nagyon sok a buktató...

Szeretnél még tovább okoskodni? Akarsz még badarságokat idehányni? Technikai ismereteid, vagy képek, adatok, tények nem lennének megfelelőbbek, mint a baromságok szajkózása?
Hiába próbálkozol sunyi módon, érvek nélkül nem tudsz manipulálni itt senkit. Amúgy, ha olvasnád is a fórumot nem égetnéd be magad.....
Én úgy látom, hogy te írtál marhaságot az RM-ről, csak azért, mert a Pumát preferálod. A PSM egyébkén, ha nem lesz megrendelésük 2020 után akár Lynxet is gyárthatna - mi az akadálya az átállásnak? És igen, csehországi gyárról fantáziálnak. Az ARTEC-ben (Boxer) van 64% részesedésük, így gondolom teljesen tapasztalatlanok a harcjármű gyártásban. Meg azt a néhányezer Mardert is legyártották valahol. Szerintem az a baromság, amit írtál:"Na mi az érdekes? Igen eltaláltad: egy sem a saját termékük, mindegyiket más gyártóval közösen csinálják. Ilyeneket, mint Puma, Leopard 2, Pzh 2000, ezeket gyártják, közös cégekben (PSM Puma, ATK Boxer). Saját termék csak a lynx lenne majd, amihez csak a fegyverzet, torony lesz RM. Érted biztos a nagy rutin miatt."

Ja, nincs rutinjuk, mert a Pumát is 50%-ban az ő tulajdonukban lévő cég gyártja, a Boxer gyártója 64%-ban az övék. (És akkor ne is beszéljünk arról, hogy ők szállítják a járművek fegyverzetét és a páncélzatot is. Meg korábban a BW Mardereit. De nincs gyakorlatuk.... Margit, normáááális?
 
Hát figyelj.
Múltkor már betettem a Marder CCV képét, de megint beteszem. Ime:
marder_evolution.jpg

Ez először 2012-ben jelent meg. Tulajdonképpen ez a Lynx elődje. Ahhoz hogy 2012-ben működő járművük legyen, szerintem minimum 2 évet szórakoztak a Marder alvázzal. Azaz ha jóindulatúak vagyunk, akkor elmondhatjuk, hogy a Lynx KF31-hez - amit te még a Mardertől származtatsz -, 6 év kelljen, hogy egy már létező alapra létrehozzanak/átdesignoljanak egy járművet. Azért 6 év, mert 2016-ban mutatták be az első KF31-et.
Namost ha ez így van, akkor te mekkora esélyét látod annak, hogy egy vadonat új alapokon nyugvó járművet mozgóképes állapotra hozzanak, és az alapvető teszteléseket (mozás tesztek, IED tesztek, szilárdsági tesztek) el is végezzék 2 év alatt, mivel 2018-tól létezik a KF41?
Ez pedig a CCV belseje:
marder_evolution_l4.jpg

Ez tulajdonképpen a megegyezik a Lynx41 belsejével. Új ülésekkel, minusz a kék diszkófények + a légkondicionálás csövei. Érdemes megnézni a tetőn balra kifutó kábelköteget, amelyik ugyan ott fut a Lynxben is, csak ügyesen leburkolták:
Lynx_KF41~5.jpg

Ezen felül érdemes még megfigyelni a padlón a fal mellett végigfutó, hosszanti ferde burkolatot.....ami tulajdonképpen megegyező dőlésszögű, mint a CCV képén lévő szerkezeti merevítés alsó bekötése. Ha lebontanánk, akkor ezt valószínűleg fel is fedezhetnénk alatta. :rolleyes:

És igen, valószínűleg tényleg nem lódítottak túl nagyot, amikor azt állították, hogy nem a Marder alvázból csinálták. Mármint hogy fizikálisan és ténylegesen.
Ha új elemekből összeállítasz egy újat, akkor tulajdonképpen már majdnem rendben is vagyunk! :)
A jogi lépések elkerülése érdekében elmondanám, hogy teljes mértékben elhatárolódok a saját szavaimtól... :D
Azt észrevetted már hogy a Leopard2 első szériája kisértetisesen hasonlít az A7re?? Figyelj, gyanús hogy hét futógörgője van, a görgőkön megnézed a csavaranyák ugyanabban a szögben állnak, és tuti a hajtás is ott van, és képzeld ugyanaz a motor van benne mint 30éve!!! Igazából az A7 csak egy feltuningolt elsőszériás, deszarmár.....
 
Senki nem mondta, hogy a RM kispályás lenne, ugyanakkor elmondható, hogy a RM rendszeresített járművet saját maga, teljes egészében még nem tervezett.
Kétségtelen, hogy fegyverzeti téren csúcsminőségre képes, ugyanakkor a meghajtásban, és a járművek alapjainak lerakásában nem igazán jeleskedik.
Megvették a MAN védelmi divízióját, de tulajdonképpen ott is MAN alapokra építenek át járműveket.
Tulajdonképpen a Lynx az első komoly próbálkozásuk, viszont Ő maguk is azzal dicsekednek, hogy tulajdonképpen csak összelegózták az egészet. Ha pedig azt is hozzávesszük, hogy a váz maga sem saját találmány, akkor inkább elkeserítő és erősen izzadtságszagú a dolog.
Szerintem nem az a lényeg, hogy szar-e vagy nem szar-e a Lynx. Inkább az, hogy nem szabad mindent készpénznek venni amit a RM beígér a Lynx-szel kapcsolatban.
Itt mindenki, aki a Lynx-et favorizálja azt hiszi, hogy ez egy olyan jármű ami a PUMA-val mindenben egyenrangú tudna lenni, amennyiben mi azt megrendeljük.
Erre csak annyit tudok mondani, hogy nézzük meg, hogy hogyan lett 3+9-fős a Lynx az amerikai tenderre. Rá kell jönni, hogy lehet, hogy specifikációkban "autóskártya" szinten egy non-plus-ultra jármű, ugyanakkor aki bele tudja magát képzelni annak a jövőbeni 9 katonának a helyébe, akiket az ülések SZÁMA szerint bele akar passzírozni a RM a járműbe, az rájöhet, hogy ez így nem lenne f@sza! o_O
Múltkor felhoztam az Ajaxot. Elvileg az angolok kérhették volna a CT40-es toronnyal is 3+6 fővel. Ők mégis a 3+4 mellett döntöttek. Hogy miért? Ezért:

Ez elvileg nem a 40-es torony, de jól látszik a koncepció. Én mondjuk kicsit nagyvonalúnak érzem ezt a helykihasználást :), de amit a RM csinál az minden csak nem életszerű kialakítás.
Különben én pontosan valami ilyen megoldásra gondoltam, amikor a Jelcin hátsó részének lehetséges átalakításáról beszéltem @dudinak. :cool:
Értem az érveidet, de azért a KMW sem csak maga gyártja a páncélosokat, meg PzH-t. És az RM-ben jobban bízom, hogy összerak valami használhatót jó minőségben, mint mondjuk az Otokar-ban. De én nem írtam, hogy a Lynxet vegyük (ez a balfék magán kívül ezt nem fogja fel), hanem azt, hogy döntsék el a katonák. Ha a Puma a jobb választás, legyen az, de a Lynxről kijelenteni, hogy szar (@dudi szerint így is a legjobb 3 IFV között van, az ausztrálok is kiválasztották döntősnek), meg a RM nem tudja összehozni a sorozatgyártást - ezt enyhén szólva is erősnek érzem. Azt nem tudom és nem is akarom megítélni, hogy a két IFV közül melyik miért jobb, mint a másik, de úgy látom, amíg nem lesz olyan próbán a Puma meg a Lynx, mint a cseheknél, addig elsősorban találgatások folynak.
 
https://honvedelem.hu/galeriak/amerikaba-keszulnek/
Azon gondolkodtam, hogy nagyszerű, hogy végre látom a breneket. Aztán azon gondolkodtam, hogy vajon mi az isten haragjáért a tartalékosoknál látom. Biztos öreg vagyok már, hogy megértsem az összefüggéseket.

Oda van írva!Mennek amerikába!Nem úgy működik az!Kell a parasztvakítás.Mondjuk amikor a használatot is meglátjá na akkor lessz vakulás.
 
A kiegészítő markolat az ki van osztva a fegyverrel de nem mindenki használja szívesen.
...ezt nem tudtam. Én most látom igy először "élesben"...Problémás a kivitele a markolatnak, vagy ez inkább emberfüggő dolog, h. szereti-e vagy sem?
 
https://honvedelem.hu/galeriak/amerikaba-keszulnek/
Azon gondolkodtam, hogy nagyszerű, hogy végre látom a breneket. Aztán azon gondolkodtam, hogy vajon mi az isten haragjáért a tartalékosoknál látom. Biztos öreg vagyok már, hogy megértsem az összefüggéseket.
Festett mukorom azert odabax, nagyon komoly egy felkeszites lehet ez ezek szerint. Biztos valami harci karom hogy kikaparja vele az ellenseg szemet. :D
 
Ezt a "váz nem saját találmány" dolgot megmagyaráznád, ha kérlek?
Ugyanis tegnap már leírtam, hogy tudomásom szerint a Lynx KF41-nek semmi köze nincs a Marderhez. Vagyis csupán annyi (alapvető forma, elrendezés, stb...), mint bármelyik másik modern IFV-nek, így a Pumának is.
A Lynx KF31-nél (ami a Marderre épül) meg igen nagy valószínűséggel mindenben jobb a Puma, de ezt szerintem senki nem is vitatta.

Nekünk magyaroknak szerintem elég lenne a 8+3 fős konfiguráció is. :) A 9 főssel bajlódjon csak az USA, ha az valóban akkora probléma, mint véled.


Banyek, amikor 2 éve(?) az a kretén makkenzen kirakott, csak mert betettem egy-egy grafikont a beltenyészet globális elterjedése meg az általános IQ szint nyilvánvaló összefüggéseiről - az egyik a szineseknél a legmagasabb, a másik a színeseknél a legalacsonyabb, lehet találgatni melyik melyik - úgy voltam vele, hogy ide akkor nem kell írni, mert nem érdemel meg engem ez a fórum, meg amúgy sem bírtam a sok fidesznyik köcsögöt.

Mivel van itt pár értelmes arc, néha azért olvasgattam, és hát rossz megnézni mit össze szenvedtek ezzel a Lynx-Puma témával.


Lynx KF31: Marder 1 újragondolva, modernebb anyagtechnológiával meg elektronikával, fegyverzettel

Lynx KF41: Marder 2 újragondolva, modernebb anyagtechnológiával meg elektronikával, fegyverzettel

Mindkettőnél megspórolható egy csomó fejlesztési idő, mivel az alapul szolgáló jármű alvázának konstrukciós lehetőségei már ismertek (a Marder 2 is kb. gyártásra érett volt amikor elkaszálták, max a fegyverrendszer nem)

Tessék, Marder 2:

http://www.military-today.com/apc/marder_2.htm

Lehet összehasonlítgatni a fotókat a KF41-el, szinte ugyan az, főleg az alváz. Még a fegyverzete is 35/50mm lett volna, a frontpáncél pedig már 25-30 éve is Cobham páncél volt, jobb védettséggel, mint a T55/M60 tankoknál.

Szóval jó cucc lesz az a KF41.

Amúgy a Puma is lehetne 8 személyes, csak akkor másfajta távirányítású torony kellene rá, ami nem vesz el maga alatt 2 ülést.
A 30mm-es ágyú amúgy hosszú távon szerintem kevés, még a 35mm is. A 40mm CTA a minimum, az 50 meg az ideális.

Na pá.