An-124 Ruslan / An-124 Condor (Antonov)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 701
93
Az elefántnak én nem sok értelmét látom, legalább is anyagilag egy C-5M szinten(új avionika+új saját fejlesztésű hajtóművek) feljavított 124-es ésszerűbb választás lenne és még sokáig megfelelhetne a követelményeknek. A bürokrácia miatt esetleg átnevezhetnék Iljusinnak.
A GE a Volga-Dnyeperrel karöltve elvileg dolgozik a 124-esek áthajtóművezésén CF6-80C2-re.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 842
9 605
113
A GE a Volga-Dnyeperrel karöltve elvileg dolgozik a 124-esek áthajtóművezésén CF6-80C2-re.

Igen, évek óta napirenden van ez a dolog, de nem tudom, hogy ez mennyire tud megvalósulni a jelenlegi politikai helyzetben. Ha lenne saját hajtómű a géphez, akkor jószerivel meg is valósulhatna egy super galaxy-hoz hasonló upgrade. Az Aviastarnál elvileg minden megvan a gép gyártásához, a hajtóműveket leszámítva.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Jelenleg az Antonovnak semmilyen palettája nincs. Nem gyártanak semmit és nem is nagyon fognak már szerintem. Faszán elvágták magukat mindenhonnan.
Persze, hogy nem gyártanak, mert megrendelő és pénz nélkül nehéz lenne bármit is gyártani. - Így most csak várhatják a nyugati befektetőket... :(
Ja, és ők nem vágtak el semmi, mert nem 1 repülőgépgyár határozza meg Ukrajna politikáját...

Viszont Oo-ban a Szuhoj sincs jó helyzetben, pedig ott van állami pénz, ám a lopakodó még mindig nincs kész. A Superjetet ugyan gyártják, de nem kell a kutyának sem, mert nincs hozzá alkatrész.

Szóval pénz ide vagy oda, Kelet-Európa repülőgépgyártása továbbra is évtizedes lemaradásokkal küzd... :(
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 274
10 173
113
Persze, hogy nem gyártanak, mert megrendelő és pénz nélkül nehéz lenne bármit is gyártani. - Így most csak várhatják a nyugati befektetőket... :(
Ja, és ők nem vágtak el semmi, mert nem 1 repülőgépgyár határozza meg Ukrajna politikáját...

Viszont Oo-ban a Szuhoj sincs jó helyzetben, pedig ott van állami pénz, ám a lopakodó még mindig nincs kész. A Superjetet ugyan gyártják, de nem kell a kutyának sem, mert nincs hozzá alkatrész.

Szóval pénz ide vagy oda, Kelet-Európa repülőgépgyártása továbbra is évtizedes lemaradásokkal küzd... :(

Ezen nincs mit csodálkozni:
A Szovjetunióban eleve más szemlélettel tervezték s repülőgépeket.
Még azokat is, amik nyugati inspiráció után készültek el.
Kevésbé számított az üzemanyag fogyasztás, hanyagolták, amíg csak tudták a belépőél mechanizálását (lásd Il-62 vs. Vickers VC–10) stb., stb.
Lehetne sorolni tovább, de felesleges: Nem a nyugati (világ)piacra készültek. Talán úgy gondolták sokáig, hogy úgyis győz a cocilizmus a világon, addig meg mit erőlködjenek?
A Brezsnyevi pangás meg meghozta a gyümölcsét; ezután oly mértékben lemaradtak a polgári repiparban, illetve típusaik hiába voltak vételárban olcsóbbak, hogy már esélyük sem volt a beágyazódott nyugati rendszerek (üzemeltetés) ellen.
Ez egy vesztes meccs jelenleg is; nem elég olcsónak lenni eladáskor, utána is annak kell maradni.
Kedvenc példám az, (Aeromagazinban olvastam) amikor az NDK(!) Interflug le akarta cserélni az Il-62-eseit a nyolcvanas évek végén A310-esekre(!), azzal érveltek a szakemberek Honeckeréknek (pedig le is lövethette volna őket:D:D:D), hogy az Airbus gépek - ha jól emlékszek - harmadannyi üzemanyagot fogyasztanak...

Annak az NDK-nak az állami vezetése, amelyik ideológiailag megcsontosodottabb volt, mint a szovjeté, rábólintott a vásárlásra.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Interflug

Szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 842
9 605
113
Persze, hogy nem gyártanak, mert megrendelő és pénz nélkül nehéz lenne bármit is gyártani. - Így most csak várhatják a nyugati befektetőket... :(

Volt keleti üzleti partner(Oo), és van most keleti érdeklődő(Kína). Nyugati befektető nincs. Nem érdemes a csodára várni.

Ja, és ők nem vágtak el semmi, mert nem 1 repülőgépgyár határozza meg Ukrajna politikáját...

Értsd jól és értsd a lényeget.

Viszont Oo-ban a Szuhoj sincs jó helyzetben, pedig ott van állami pénz, ám a lopakodó még mindig nincs kész. A Superjetet ugyan gyártják, de nem kell a kutyának sem, mert nincs hozzá alkatrész.

Azért a Szuhoj összehasonlíthatatlanul jobb helyzetben van.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and boki

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 572
5 959
113
Milyen teljes antonov paletta? (nehogy már az A-1-től induljunk 194x-ből...) Boki írta, hogy 1db prototípust izzadtak ki sok év alatt, az An70 és változatai kb becsődölt próbálkozások, kína már bevásárolt valószínűleg az antonovból, azt meg ne várjuk, hogy a nyugat majd megsegíti őket. Esetleg úgy mint minket, felvásárolnak majd bezárnak. Ahogy hallom még a nagyjavítások sem mennek úgy, ahogyan azt a megbízók elképzelnék.
.
.
Azert ez igy nem igaz. Az Antonovek utolso aktiv eveiben a haboru elött az An-148/158 program ment, aminek lett volna teherrampas katonai valtozata An-178 neven, meg egy csomo ilyen-olyan terv ezekböl.
Az An-148/158 egy viszonylag kulturalt szemelyszallito gep lett volna, igenytelenebb/szegenyebb piacokon meg valamennyi eselye is lehetett volna, parat sikerult is eladni, tehat ez nem csak prototipus volt.
.
"Ahogy hallom még a nagyjavítások sem mennek úgy, ahogyan azt a megbízók elképzelnék"
A nagysikeru horvat MiG-21 nagyjavitas, upgrade utan en sem biznek semmit az ukranokra...
 
  • Tetszik
Reactions: megazez

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Azert ez igy nem igaz. Az Antonovek utolso aktiv eveiben a haboru elött az An-148/158 program ment, aminek lett volna teherrampas katonai valtozata An-178 neven, meg egy csomo ilyen-olyan terv ezekböl.
Az An-148/158 egy viszonylag kulturalt szemelyszallito gep lett volna, igenytelenebb/szegenyebb piacokon meg valamennyi eselye is lehetett volna, parat sikerult is eladni, tehat ez nem csak prototipus volt.
A prototípus az An-132 volt, amit a szaúdiak pénzeltek, ám a politika ott is közbeszólt. - És ki tudja, hogy lesz-e újabb pénzes megrendelő... :(
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 050
10 642
113
.
.
Azert ez igy nem igaz. Az Antonovek utolso aktiv eveiben a haboru elött az An-148/158 program ment, aminek lett volna teherrampas katonai valtozata An-178 neven, meg egy csomo ilyen-olyan terv ezekböl.
Az An-148/158 egy viszonylag kulturalt szemelyszallito gep lett volna, igenytelenebb/szegenyebb piacokon meg valamennyi eselye is lehetett volna, parat sikerult is eladni, tehat ez nem csak prototipus volt.
.
"Ahogy hallom még a nagyjavítások sem mennek úgy, ahogyan azt a megbízók elképzelnék"
A nagysikeru horvat MiG-21 nagyjavitas, upgrade utan en sem biznek semmit az ukranokra...

A mi Ancsáinkat is csak barmolták. Illetve megpróbáltak ellopni egy AN-32-es flottát Indiától.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 678
80 127
113
.
.
Azert ez igy nem igaz. Az Antonovek utolso aktiv eveiben a haboru elött az An-148/158 program ment, aminek lett volna teherrampas katonai valtozata An-178 neven, meg egy csomo ilyen-olyan terv ezekböl.
Az An-148/158 egy viszonylag kulturalt szemelyszallito gep lett volna, igenytelenebb/szegenyebb piacokon meg valamennyi eselye is lehetett volna, parat sikerult is eladni, tehat ez nem csak prototipus volt.
.
"Ahogy hallom még a nagyjavítások sem mennek úgy, ahogyan azt a megbízók elképzelnék"
A nagysikeru horvat MiG-21 nagyjavitas, upgrade utan en sem biznek semmit az ukranokra...

Orosz megrendelésre gyártották az An-148-at, sőt az oroszok még licenszben is gyártották saját maguknak. A 158-as is orosz megrendelés volt Kuba részére, amit orosz lízing cég finanszírozott. Az ukrán védelmi-ipari komplexum cégeinek kb 800 millió USD-s bevétele volt az orosz megrendeléseknek köszönhetően.
 
  • Tetszik
Reactions: Capslock27

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 678
80 127
113
Egyébként két napja aláírtak egy szerződést Limában.Peru rendelt egy An-178-at.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 397
23 441
113
Az An-148/158 egy viszonylag kulturalt szemelyszallito gep lett volna, igenytelenebb/szegenyebb piacokon meg valamennyi eselye is lehetett volna, parat sikerult is eladni, tehat ez nem csak prototipus volt.
Ez igaz, háború előtt a legnagyobb példányszámban az oroszok vettek tőlük az An148-ból, An158-ból külföldön csak Kuba lízingel 6db-ot 1 pedig az ukránoknál van (gondolom az a prototípus). Megint eljutunk oda, hogy mekkora cumi lett az oroszokba belerúgniuk.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 678
80 127
113
Váltani szeretnék vele LM L100/An32 közül valamelyiket vagy csak simán tesztnek vették?
Megnyertek egy tendert (olasz, spanyol volt a másik két résztvevő) mivel a gép univerzális , tehát több feladatot el tud látni: áruszállítás, személyszállítás, desszantolás, kutató-mentő feladatok...stb. és olcsó. Az An-32 -t fogja váltani. Kérdés, hogy ki tudják-e váltani az orosz alkatrészeket és tudják-e tartani a határidőt. (amit kétlek)
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 572
5 959
113
Megnyertek egy tendert (olasz, spanyol volt a másik két résztvevő) mivel a gép univerzális , tehát több feladatot el tud látni: áruszállítás, személyszállítás, desszantolás, kutató-mentő feladatok...stb. és olcsó. Az An-32 -t fogja váltani. Kérdés, hogy ki tudják-e váltani az orosz alkatrészeket és tudják-e tartani a határidőt. (amit kétlek)
.
.
Egy darabos gyartasi szerianak igen nagy ertelme van, es egy nemletezö gyartol rendelni egy nemletezö tipust szinten oriasi döntes.... :) Vajon mennyit kapott ezert Peruban zsebbe valaki? :)
Ezzel Peru ugy fog jarni, mint minden kulföldi probalkozo a Superjettel, aminek szinten a tul kis peldanyszam, es az emiatt gyenge, kialakulatlan globalis alkatreszellatas a veszte.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Egy darabos gyartasi szerianak igen nagy ertelme van, es egy nemletezö gyartol rendelni egy nemletezö tipust szinten oriasi döntes.... :) Vajon mennyit kapott ezert Peruban zsebbe valaki? :)
Ezzel Peru ugy fog jarni, mint minden kulföldi probalkozo a Superjettel, aminek szinten a tul kis peldanyszam, es az emiatt gyenge, kialakulatlan globalis alkatreszellatas a veszte.
A gyár és a típus létezik, az utóbbit még az oroszos időkben fejlesztették. Problémát az orosz alkatrészek cseréje /pénz és idő/ okozhat, ami Perunak /kötbér formájában/ még jól is jöhet, mert valószínű, hogy az ár okán választottak...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 026
113
A gyár és a típus létezik, az utóbbit még az oroszos időkben fejlesztették. Problémát az orosz alkatrészek cseréje /pénz és idő/ okozhat, ami Perunak /kötbér formájában/ még jól is jöhet, mert valószínű, hogy az ár okán választottak...
Lehet hogy az olcsóbb ár miatt választottak így, de azért a kötbér egyetlen repgép-tulajdonost se vígasztal, ha a gép üzemképtelenül ácsorog a földön ... :(:mad: