M
molnibalage
Guest
Eszméletlen gazdag embereket lehetnek ott, akiknek ilyen úri hobbira telik és az FAA (?) és pecsétet üt rá.Az ugye megvan, hogy pár hete repült egy MiG-23UB az USA-ban:
Most hamarosan követi egy ML is:
Eszméletlen gazdag embereket lehetnek ott, akiknek ilyen úri hobbira telik és az FAA (?) és pecsétet üt rá.Az ugye megvan, hogy pár hete repült egy MiG-23UB az USA-ban:
Most hamarosan követi egy ML is:
Az FAA könnyen üt pecsétet az ilyen "hobby-gépek"repülésének engedélyezésére, mert az "eszméletlen gazdag emberek" anyagilag biztosítani tudják a pecséthez szükséges feltételeket. Ráadásul ha már repül egy ilyen gép akkor pénzes utasrepültetésből bevétel is van (nem véletlen választottak kétüléses gépet), meg ha meghívják őket egy-egy airshow-ra az se valószínű hogy ingyen megy.Eszméletlen gazdag embereket lehetnek ott, akiknek ilyen úri hobbira telik és az FAA (?) és pecsétet üt rá.
Akkor mi értelme ezeknek a projekteknek?Sajnos ennyire nem rózsás a helyzet. A legtöbb USA-ban renovált ex-szovjet technika hosszú évekig tartó munkát követően általában egy, vagy két alkalommal emelkedik a levegőbe, csak azon az airshown jelenik meg, ahová hívják (jó, ha egy ilyen akad), aztán végleg földre kényszerül.
A korábbi kék-fehér MiG-23UB csak 2006-ban, a New Castle-i (USA, Delaware) repülőnapon volt látható, azóta nem is szálltak fel vele, a MiG-21MF csak párszor repült, airshow-n soha, a mostani MiG-23UB és ML duo pedig még nem kapott meghívást sehova, amúgy a berepülés és pecsét óta a levegőbe se nagyon emelkedett. A MiG-29-essel és Szu-27-esekkel ugyanez a helyzet.
Csak a MiG-17-esekkel repülnek rendszeresen.
Hát azok szerint amit Allesmor írt, akkor az ilyen gépek tulajdonosai nem jól mérik fel a nagyjavítás és üzemeltetés műszaki szükségleteit és költségeit. A nagyjavítást/első repülésre való "feltámasztást" még (valószínűleg vért izzadva, fogcsikorgatva) kifizetik, aztán mikor szembesülnek a tartós repültetés valós alkatrész-szükségleteivel és költségeivel akkor belátják, hogy ebből nem lesz üzlet és feladják. Egyébként tényleg a MiG-17 volt az utolsó nem kényes, igénytelen, aránylag olcsóbban üzemeltethető szovjet harcigép. A 19-es már ugye kéthajtóműves lett (eleve költségnövelő tényező), és a 21-es is már országos nagyságrendű költségvetést kívánt (üzemeltetésnél nagy probléma a puhafalú gumi törzstartályok esetleges cseréje, pláne javítása), a 23-as meg már jóval kisebb darabszámban tudott elterjedni még a légierőknél is.Akkor mi értelme ezeknek a projekteknek?
MiG-23MLD (az infracsapdák nélkül) jó sok bombával:
A fotó 1987-ben készült az Afganisztáni Kandahar repülőterén, az ekkor itt állomásozó Szovjet 979. Vadászrepülő ezred (Belorusz SzSzK) gépeiről. Ez az ezred még a korai MiG-23ML változatott, használta ami 323ML radarral volt felszerelve, ami állítóag még nem tudott R-24-es rakétákat célra vezetni, mint a későbbi és elterjedtebb MLA változat. Egy ilyen ritka korai típussal felszerelt század települt ebben az időben Kandaharban. Ezt a változatott egyként soha nem korszerűsítették MLD szintre.FAB-100-asok vannak rajta?Sziasztok!
Ez szerintem nem MiG-23MLD változat, bár tény, hogy nagyon annak látszik.A fotó 1987-ben készült az Afganisztáni Kandahar repülőterén, az ekkor itt állomásozó Szovjet 979. Vadászrepülő ezred (Belorusz SzSzK) gépeiről. Ez az ezred még a korai MiG-23ML változatott, használta ami 323ML radarral volt felszerelve, ami állítóag még nem tudott R-24-es rakétákat célra vezetni, mint a későbbi és elterjedtebb MLA változat. Egy ilyen ritka korai típussal felszerelt század települt ebben az időben Kandaharban. Ezt a változatott egyként soha nem korszerűsítették MLD szintre.
Ha csak kívülről nézzük meg a gépet, azt látjuk, hogy nincsenek még kilengésgátlók a függőleges vezérsík kormány felületén és még régi IFF rendszert használ. Tény, hogy van egy világos rész a szárnytőben, mintha az MLD változatra jellemző farkasfoggal rendelkezne, de az szerintem csak egy festék kopás a belépőélen! Ez utóbbi miatt mindenhol MLD-nek mondják ezt a repülőgépet, mert elsőre valóban annak tűnik.
Egyébként remek kép!
OFAB-100-120-asok. Mondjuk úgy, 100kg-os kaliberűek.FAB-100-asok vannak rajta?
A farkasfog a merev szárnytőben valóban nincs ott.Sziasztok!
Ez szerintem nem MiG-23MLD változat, bár tény, hogy nagyon annak látszik.A fotó 1987-ben készült az Afganisztáni Kandahar repülőterén, az ekkor itt állomásozó Szovjet 979. Vadászrepülő ezred (Belorusz SzSzK) gépeiről. Ez az ezred még a korai MiG-23ML változatott, használta ami 323ML radarral volt felszerelve, ami állítóag még nem tudott R-24-es rakétákat célra vezetni, mint a későbbi és elterjedtebb MLA változat. Egy ilyen ritka korai típussal felszerelt század települt ebben az időben Kandaharban. Ezt a változatott egyként soha nem korszerűsítették MLD szintre.
Ha csak kívülről nézzük meg a gépet, azt látjuk, hogy nincsenek még kilengésgátlók a függőleges vezérsík kormány felületén és még régi IFF rendszert használ. Tény, hogy van egy világos rész a szárnytőben, mintha az MLD változatra jellemző farkasfoggal rendelkezne, de az szerintem csak egy festék kopás a belépőélen! Ez utóbbi miatt mindenhol MLD-nek mondják ezt a repülőgépet, mert elsőre valóban annak tűnik.
Egyébként remek kép!
A hadműveleti zóna lazább vagy 0 ellenőrzése tette lehetővé ezeket a fotókat? Mert még itt a VSz országokban, nemhogy a Szu-ban, ha te csak úgy fotóztál, akkor igen gyorsan pórul járhattál. Ezeket anno fényképezték privátban és most évtizedekkel később szkennelve tették a készítőik vagy annak rokonai (?) elérhetővé?Amúgy innen vannak a képek. Jó sok kép, kevés szöveg, eszméletlen privát anyagok, főleg Afganisztán és a belső-szovjet katonai repülés világa:
https://aviaforum.ru/threads/spotting-voennoj-aviacii-sovetskogo-perioda.45238/page-65
Tagja vagyok pár magyar facebook csoportnak, ahol azért látszik, hogy a "Fotózni Tilos!" táblákkal szegélyezett területeken belül még idehaza is készültek fotók bőséggel. Videók is. A hazánkban állomásozó szovjetekről nem is beszélve. A táblák lényegében nekünk, civileknek szóltak.A hadműveleti zóna lazább vagy 0 ellenőrzése tette lehetővé ezeket a fotókat? Mert még itt a VSz országokban, nemhogy a Szu-ban, ha te csak úgy fotóztál, akkor igen gyorsan pórul járhattál. Ezeket anno fényképezték privátban és most évtizedekkel később szkennelve tették a készítőik vagy annak rokonai (?) elérhetővé?
Az is érdekes kérdés, hogy ezeket ki hívta elő? Saját maguk otthon? Mert másra bízni a negatívot is járhatott veszélyekkel.
A hadműveleti zóna lazább vagy 0 ellenőrzése tette lehetővé ezeket a fotókat? Mert még itt a VSz országokban, nemhogy a Szu-ban, ha te csak úgy fotóztál, akkor igen gyorsan pórul járhattál. Ezeket anno fényképezték privátban és most évtizedekkel később szkennelve tették a készítőik vagy annak rokonai (?) elérhetővé?
Az is érdekes kérdés, hogy ezeket ki hívta elő? Saját maguk otthon? Mert másra bízni a negatívot is járhatott veszélyekkel.
A hadműveleti zóna lazább vagy 0 ellenőrzése tette lehetővé ezeket a fotókat? Mert még itt a VSz országokban, nemhogy a Szu-ban, ha te csak úgy fotóztál, akkor igen gyorsan pórul járhattál. Ezeket anno fényképezték privátban és most évtizedekkel később szkennelve tették a készítőik vagy annak rokonai (?) elérhetővé?
Az is érdekes kérdés, hogy ezeket ki hívta elő? Saját maguk otthon? Mert másra bízni a negatívot is járhatott veszélyekkel.

Az első olyan, mintha egybegyúrták volt a MiG-23-at, a F-16-os szárnyát némi Szu-15-tel és egy hangyányi Mirage F.1.
A bulgár MLD-re csak halványan emlékeztem, fejből nem mertem biztosra leírni.Bulgáriában a VSz időkben volt 18 MLD (majd 1991-ben jött még ehhez pluszban 5 darab), de 1 darab ML és 8 darab MLA is (ehhez képest csak 12 MF), míg az NDK-ban 28 darab ML mellé volt 9 darab MF és a cseheknél 17 ML mellé 13 MF.
A magyaroknál, lengyeleknél és a románoknál volt csak és kizárólag MF a 23-asokból.
Nos, én valóban az MLD-re hegyeztem ki a mondókám, hogy látható legyen, az, hogy "23-as", távolról sem csak a magyar MiG-23MF kontra MiG-21bisz "ki fogta a nagyobb halat?" legendakörből ítélhető meg.
És tudod mit? Hagyjuk az MLD-t.
Már az ML is jóval agilisebb volt, mint az MF, hiszen bő 1250kg-al volt annál könnyebb, miközben a tolóerő meg fél tonnával volt nagyobb.
Amíg a MiG-21bisz vs MiG-23MF esetében az utóbbi pilóta igazi rátermettsége kellett ahhoz, hogy ő kerülhessen ki eredményesen, azonban az ML ellenében se a csehszlovák MiG-21MF, se az NDK MiG-21bisz nem rúghatott labdába.
És akkor ez még mindig csak az ML...
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..