A PS752 légikatasztrófa (2020.01.08., Teherán, Ukraine International Airlines B737)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Reppa

Well-Known Member
2010. június 4.
119
709
93
Nem látok testeket amik egyben lennének,egy gép becsapódásánál ennyire cafatokra szakad mindenki? Hogy azonosítanak itt bárkit is?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Nem ott gyulladt meg a kerek valami defekt utan?
Nem, az szaúdiában volt, de emlékeim szerin nem is defekt volt csak már kicsi volt a nyomás egyik kerékben, és nem tudtak elég gyorsan sűrített nitrogént keríteni a műszakiak, a pilóták meg inkább bevállalták így a felszállást mint a késést. A vége sajnos így is ugyanaz lett.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 099
73 631
113
Nahát. Ami hápog, mint egy kacsa, ami a úgy néz ki, mint egy kacsa és kép is van a kacsa egy részéről...

"Ha annyit nyom mint egy kacsa, akkor úszik a vízen, ami azt jelenti, hogy fából van, tehát boszorkány?" (Gyalog galopp)

Vagy hogy érted?

Szerinted is egy külföldi titkosszolgálat munkája volt, mert egy-két fontos iráni személy ült a gépen?

Vagy csak félreérthetően választottál állatot a hasonlathoz?

Azért egy iráni forrás is jó lenne hogy elismerték. De egyre valószínűbbnek tűnik.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 196
113
"Ha annyit nyom mint egy kacsa, akkor úszik a vízen, ami azt jelenti, hogy fából van, tehát boszorkány?" (Gyalog galopp)

Vagy hogy érted?

Szerinted is egy külföldi titkosszolgálat munkája volt, mert egy fontos iráni személy ült a gépen?

Vagy csak félreérthetően választottál állatot a hasonlathoz?

Azért egy iráni forrás is jó lenne hogy elismerték. De egyre valószínűbbnek tűnik.

Iráni KM

oM9V7QIiU9g.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
M

molnibalage

Guest
"Ha annyit nyom mint egy kacsa, akkor úszik a vízen, ami azt jelenti, hogy fából van, tehát boszorkány?" (Gyalog galopp)

Vagy hogy érted?

Szerinted is egy külföldi titkosszolgálat munkája volt, mert egy fontos iráni személy ült a gépen?

Vagy csak félreérthetően választottál állatot a hasonlathoz?

Azért egy iráni forrás is jó lenne hogy elismerték. De egyre valószínűbbnek tűnik.
Úgy, hogy ott volt a Tor rakéta a fotón.
Felőlem lehet spekulálni azon, hogy miért és hogyan történhetett. De azon nemigen lehet rugózni, hogy ki és mivel...
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 196
113
"Bárcsak én haltam volna meg! Azt kívántam" - mondta az Iráni Forradalmi Gárda légierejének parancsnoka, , Amir Ali Hajizadeh, amikor megtudta, hogy tévesen egy ukrán utasszállítót azonosítottak bejövő rakétaként és lőttek le. De teljes felelősséget vállal érte.

"Miután értesültem az ukrán gép lezuhanásáról, azt kívántam, bárcsak meghaltam volna és ne kellett volna egy ilyen szerencsétlenségnek szemtanúja lennem. ." - mondta egy szombaton tartott sajtótájékoztatón.

A parancsnok elmagyarázta, hogy az incidens pont akkor történt, azon az éjszakán, amikor az ország potenciális amerikai rakétatámadásokkal nézett szembe és a két nemzet közötti konfliktus az 1979-es iszlám forradalom óta precedens nélküli.

A korai vizsgálatok szerint az okozta a tragédiát, hogy az ukrán gépet tévesen azonosították bejövő rakétaként és lőtték le.

Iráni légvédelmi rakéta indításának pillanata
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 392
8 593
113
Meglepő a perzsák gyors és őszinte beismerése. Az ember oroszos végtelenségig tagadást várt. De a nyugatiak is sunnyognának még csak.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 652
55 300
113
Èrdekes visszaemlékezni az IR 655-re, amelyet az USS Vincennes lött le 1988ban.És arra is, hogyan viselkedett az US akkor. Ahhoz képest a perzsák úriemberek...
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878 and fip7
T

Törölt tag 1526

Guest
Meglepő a perzsák gyors és őszinte beismerése. Az ember oroszos végtelenségig tagadást várt. De a nyugatiak is sunnyognának még csak.
Sok légitársaság elkerüli az iráni légteret a baleset óta, ha elkezdenek tagadni és hazudni évekig elhúzódó eljárásra számíthatnak perrel a végén ahol úgyis kiderül az igazság és még a légterük is zárva maradhat amíg nem tudják tisztázni miért zuhant le egy utasszállító a területükön. A donyecki és luhanszki népköztársaságokat nem érdekelte, hogy emiatt lezárják a légterüket mert amúgy sem volt légiforgalmuk, de Irán nem engedheti meg magának, hogy kizárja magát a légiközlekedésből.

Az MH17 ügyéből is láthatja Irán, hogy nem lehet elkerülni a felelősséget csak elodázni és csak annál rosszabb lesz vállalni aztán a felelősséget a hazugságokért is. A maláj gép lelövésének pere márciusban kezdődik és ez a hasonló eset ismét megmutatta, hogy elég ha egy légvédelmi rendszer kezelőjének eljár a keze és százak halnak meg. De ez az eset azt is megmutatta mit kellett volna tenni 2014-ben: együttműködni a vizsgálatban, elszámoltatni a felelősöket, kártérítést fizetni és bocsánatot kérni.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 334
13 689
113
Sok légitársaság elkerüli az iráni légteret a baleset óta, ha elkezdenek tagadni és hazudni évekig elhúzódó eljárásra számíthatnak perrel a végén ahol úgyis kiderül az igazság és még a légterük is zárva maradhat amíg nem tudják tisztázni miért zuhant le egy utasszállító a területükön. A donyecki és luhanszki népköztársaságokat nem érdekelte, hogy emiatt lezárják a légterüket mert amúgy sem volt légiforgalmuk, de Irán nem engedheti meg magának, hogy kizárja magát a légiközlekedésből.

Az MH17 ügyéből is láthatja Irán, hogy nem lehet elkerülni a felelősséget csak elodázni és csak annál rosszabb lesz vállalni aztán a felelősséget a hazugságokért is. A maláj gép lelövésének pere márciusban kezdődik és ez a hasonló eset ismét megmutatta, hogy elég ha egy légvédelmi rendszer kezelőjének eljár a keze és százak halnak meg. De ez az eset azt is megmutatta mit kellett volna tenni 2014-ben: együttműködni a vizsgálatban, elszámoltatni a felelősöket, kártérítést fizetni és bocsánatot kérni.

Like, mert a te jelenlétedre tudom, hányan nyelik félre a sörüket :D
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
M

molnibalage

Guest
Meglepő a perzsák gyors és őszinte beismerése. Az ember oroszos végtelenségig tagadást várt. De a nyugatiak is sunnyognának még csak.
És ezt mi alapján jelented ki? Hogy sunnyognának...? Mert csak?

Èrdekes visszaemlékezni az IR 655-re, amelyet az USS Vincennes lött le 1988ban.És arra is, hogyan viselkedett az US akkor. Ahhoz képest a perzsák úriemberek...
Éljen soká, jön szépen sorba a "fúj USA"....
...amikor Irán lőtt le valamit.

Azért ez kemény b*meg, hogy egyesek fejben eddig jutnak el. Irán lelőtt egy gépet, fúj USA és nyugat.

Eszemfaszom megáll...

Hogy miért úriemberebbek?
Segítek, hogy mi volt a difi a USS Vin. és ez eset között a difi.
A média, a mai képrögzítés és képek terjesztésének sebessége és a helyszín. Nehéz úgy tagadni valamit, hogy az esemény után órákkal ott a kép a Tor-M1 rakéta fejrészről...
Pontosabban lehet, csak az értelemebb ember röhög ezen...

Pont úgy elbaszták pont úgy egy fejlett fegyverrendszerrel, mint az amik. .

Hogy f*szba lehet egy távozó célt összetéveszteni bármivel, amikor láthatólag semmiféle észlelés nem volt, mindenki más úgy tűnik ült seggén.
Ha BR támadást vártak az ellen a Tor tehetetlen. Ha meg mást, akkor az nem úgy mozog, mint egy airliner, ami lassan EMELKEDIK. Célkörzetben.
Ezek szerint arra sem fordítanak túl nagy képzést a gondolkodásra. Anno az amik is egy emelkedő airlinert tévesztettek össze F-14-gyel. És igen, azóta is pislogok ezen, hogy ott is mennyire gyök2 volt az operátor. Ahogy a Tornado baráti tűznél is, ahol szintén a szubszonikus süllyedő gépre gondolta azt az operátor, hogy valid cél...
 
T

Törölt tag 1526

Guest
Az iráni vezetés viszonylag jól vizsgázott ebben a helyzetben, azt a pár nap tagadást be lehet tudni annak, hogy egy nap kellett mire az ajatollah felfogta mi történt és egy nap amíg az iráni hatalmasságokkal megbeszélték mi legyen, de végül gyorsan és helyesen döntöttek. Bár jobb lett volna első nap azt mondani, hogy még vizsgálják a helyzetet, második nap meg azt, hogy még értékelik az adatokat, kár volt hazudni, de az a pár nap szinte semmi ahhoz képest aki hat éve hazudik.

A légvédelmük viszont leszerepelt. Az a repülő az Imam Khomeini nemzetközi repülőtér felől emelkedett, hogy gondolhatták azt CM-nek? Egyszer csak megjelenik Irán közepén, tán a teheráni reptéren van amcsi rakétasiló? Beáll a CM a 2-es terminálra és két menetrend szerinti járat között felszáll? Vagy mire gondolhattak?
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 289
13 714
113
Egyszer csak megjelenik Irán közepén,
Igen. A Tomahawk robotrepülőknek teljesen beleillik a repülési profiljába. A célont közvetlen közeléig 25-50 méteren repülnek, lényegében láthatatlanul, esetleg rácsapás előtt emelkedek fel (ha a helyzet megkívánja)
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz