Orosz Légi-Kozmikus Erők

Szia Boki!



A hetvenes években tervezett - és azóta nem korszerűsített - Szu-24M változat kivonása szerintem még inkább álom. Jelenleg nyolc ezred, tíz százada használja a Szu-24-es típust, ezzel még mindig a legelterjedtebb front bombázó/felderítő orosz típus a Szu-24/Szu-25/Szu-34 trióból. A mindössze két századnyi Szu-24M2 változat kevés a váltásra. Marad még hosszú ideig sok Szu-24M/SzVP-24/M2 és MR változat.

Ahoj!
Немодифицированная версия самолёта снята с вооружения в 2016 году. Модифицированная версия Су-24М постепенно заменяется фронтовым бомбардировщиком Су-34 в частях ВКС России. Су-24М/М2 должны быть сняты с вооружения к 2020 году, возможно чуть позже (Су-24М2). Mivel kicsit bonyolódott a geopolitikai helyzet így maradnak még egy ideig az M-ek is. 2018 -ban 50 M/M2 és 50 MR volt aktív szolgálatban, abból 30 Szu-24М és 18 Szu-24МR a haditengerészeti légierőnél. Viszont 2020-ig Sagol is átváltott a Szu-34-re így tovább csökkent az M-ek száma. 2020-ban tető alá lesz hozva egy Szu-34M megrendelés a tervek szerint. Tovább csökken a Szu-24M-ek száma.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Szia Boki!



Neked van infód arról, hogy ez valóban megtörtént? Fotó, vagy hiteles forrás, ami nem terv/álomról ír, hanem már a megtörtént eseményről szól? Mert ugyan a második sorozat MiG-29SzMT-k valóban oda települtek, de ez még fél évtizeddel ezelőtt volt, és azok nem a kurszki SzMT-k.


Akkor 40 évesek?

A hetvenes években tervezett - és azóta nem korszerűsített - Szu-24M változat kivonása szerintem még inkább álom. Jelenleg nyolc ezred, tíz százada használja a Szu-24-es típust, ezzel még mindig a legelterjedtebb front bombázó/felderítő orosz típus a Szu-24/Szu-25/Szu-34 trióból. A mindössze két századnyi Szu-24M2 változat kevés a váltásra. Marad még hosszú ideig sok Szu-24M/SzVP-24/M2 és MR változat.
 
Posztoltam már reggel, ..

Ma 50 éve szállt fel először a Szu-24.
Engem a ma repkedők életkora érdekelne. Gyanítom, hogy inkább csak papíron vannak hadrendben. Nincs is bennük annyi üzemóra, hogy érdemes lenne őket korszerűsíteni.
Talán ha lenne hozzájuk aktív védelmi függesztmény, még lehetne használni őket.
 
Szerintem inkább arról szól, hogy az orosz gazdaság mégsem hasít annyira, és/vagy a nyugati szankciók mégis hatnak, ellentétben azzal amit a kormányzat sikerként kommunikál. Legalábbis a Szu-30SzM és a Jak-130 esetében van rendelés, volt terv is a 2019-es leszállításra, de ezek a gépek mégis inkább exportra mentek. Amit ugyan még mindig orosz pénzből gyártottak le, de export felkiáltással most nem költség, hanem bevétel.

Lejárt a Szu-30SzM és a Jak-130 megrendelés is. A gépek leszállítva a megrendelt mennyiségben. Igaz, hogy az Irkut gyártott exportra Jak-130 és Szu-30SzM-et is , de azokat lehközelebbi szövetségeseinek- Belorussziának és Örményországnak orosz hitelre és belső piaci áron(mint az orosz légierőnek). Nincs nagyon bevétel-csak a gyártási költséget kapta megaz Irkut.
Várható megrendelés 2020-ban :36-40 darab Szu-30SzM(2). NAPO szintén leszállította a megrendelt mennyiséget Szu-34 -ből. 2020-ban várható megrendelés 50-70.
KnAAZ még 10 Szu-35 gépet legyárt az idén és ott is fájront.

Tehát itt teljesített megrendelésekről beszélünk semmi köze a szankciókhoz!
 
Valószínűleg nem fogunk egyetérteni a dologban, de nem baj, beszélgetni lehet. :)

A 116 Szu-30SzM-ről szóló szerződést valóban teljesítették 2018-ban. Ugyanekkor bejelentették, hogy 2018. decemberben megrendeletek további 36 Szu-30SzM változatott, amit azóta sem szállítottak le saját csapatoknak.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat
Valószínűleg nem fogunk egyetérteni a dologban, de nem baj, beszélgetni lehet. :)

A 116 Szu-30SzM-ről szóló szerződést valóban teljesítették 2018-ban. Ugyanekkor bejelentették, hogy 2018. decemberben megrendeletek további 36 Szu-30SzM változatott, amit azóta sem szállítottak le saját csapatoknak.

Beszéltek róla, de nem született új szerződés. Nem írtak alá semmit.

Oroszul tudsz. Tessék. :)
https://www.vedomosti.ru/business/articles/2018/12/25/790377-kontrakti-samoleti
 
  • Tetszik
Reactions: Galcom
Ilja Taraszenko a MiG konszern jelenlegi feje lesz a Szuhoj új vezérigazgatója. Mint ismert a Szuhoj és a MiG egyesül az OAK(UAC)-n belül. Másik dolog, hogy az OAK(UAC) -t a Rostec vette át. 2020-2021-ben konszolidáció-optimalizáció várható a cégekben .

IgWyN4rwTNU.jpg
 
Ilja Taraszenko a MiG konszern jelenlegi feje lesz a Szuhoj új vezérigazgatója. Mint ismert a Szuhoj és a MiG egyesül a OAK(UAC) belül. Másik dolog, hogy az OAK(UAC) -t a Rostec vette át. 2020-2021-ben konszolidáció-optimalizáció várható a cégekben .

IgWyN4rwTNU.jpg
Ne járjanak úgy, mint amit a Boeing-McDD összeolvadásról lehetett olvasni. @boki mit érdemes tudni róla? Sok eredményt a MiG nem tudott az elmúlt 10-15 évben felmutatni, viszont az érem másik fele, hogy teljesen leépültek. Érti a dolgát?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Ne járjanak úgy, mint amit a Boeing-McDD összeolvadásról lehetett olvasni. @boki mit érdemes tudni róla? Sok eredményt a MiG nem tudott az elmúlt 10-15 évben felmutatni, viszont az érem másik fele, hogy teljesen leépültek. Érti a dolgát?

Ugyanolyan mint az előző MiG-es főember, ő is régi szuhojos.

2002–2005 – Sukhoi Experimental Design Bureau
2005–2009 – Director of Consolideted Directorate of JSC “Sukhoi Company"


2009–2014 – Director of Programme Coordination Directorate of JSC "RAC "MiG",
Director of the Programme for Coordination of JSC "RAC "MiG",
Deputy Director General for Programme coordination and procurement of
JSC "RAC" MiG ", First Deputy Director General of JSC "RAC "MiG"

2014–2016 – President of JSC "Sukhoi Civil Aircraft Company" (JSC "SCAC")

September 2016 – until now - Director General of JSC "RAC "MiG"

Az UAC-n belül szinte mindenki a két nagy cég vezetői posztjai közt tekereg, de szinte kizárólag a Szuhoj tervezőiroda, vagy valamalyik Szuhoj gyár vezérkarából kerülnek ki, mivel ezeknél a szervezeteknél zajlott a tevékenység, a MiG-nél meg csak parkoltatták a potenciális jelölteket.

A közvetlen elődjea MiG-nél, Szergej Korotkov is a Szuhojnál dolgozott, a Sz-25-östől kezdve a Szu-27/30-ason és a Szu-29-es műrepülőn át egészen a Szu-47-esig bezárólag mindenen.
 
@Allesmor Obranna
Köszi! Kicsit belterjesnek hangzik a leírás alapján az orosz repipar vezetése, viszont sok tapasztalatot szerezhetnek a különböző területeken, ha komolyan veszik a feladatukat.
 
Még annyit, hogy feladata lesz egy katonai repülési osztály létrehozása az OAK(UAC)-n belül a MiG Szuhojba való beolvasztásával. A Szuhojnál a 2011-ben Pogoszjánt váltó Igor Ozar utódja lesz a 40 éves Taraszenkó. Szuhojhoz tartozik az OKB, KnAAZ és a NAPO.