A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Újból repül a 101-es Mókus
http://lhsn.hu/megkezdodott-a-kikepzesi-szezon-szolnokon/

A 101-es AS-350B helikopteren túl levegőbe emelkedtek Szolnokon a Zlin kiképző repülőgépek,az új H 145M helikopterek, valamint az orosz gyártású szállító és harcihelikopterek, csütörtökön pedig tiszteletét tette a Helikopter Bázison a 607-es oldalszámú Dassault Falcon 7X is.
Akkor most segítsetek!
Már repülőtér besorolást kapott a szolnoki reptér? Múltkor arról volt szó, hogy igen gyík állapotban van a beton. Akkor a Falcon hogyan tudott le- és felszállni? Vagy már ott is történt felújítás, mert ezek szerint erről lemaradtam...
 
Akkor most segítsetek!
Már repülőtér besorolást kapott a szolnoki reptér? Múltkor arról volt szó, hogy igen gyík állapotban van a beton. Akkor a Falcon hogyan tudott le- és felszállni? Vagy már ott is történt felújítás, mert ezek szerint erről lemaradtam...
A falcon kicsi és könnyű a nehéz teherszállítók (c-130 tól felfelé) nem tudnak rajta üzemelni.
 
A falcon kicsi és könnyű a nehéz teherszállítók (c-130 tól felfelé) nem tudnak rajta üzemelni.
Köszi. Mert mintha olyat is olvastam volna itt a fórumon, hogy darabok hiányoznak belőle, meg hogy felverte a gaz.
Akkor ez a kisebbik baj. Gondolom nemsokára az ottani infrastruktúra is sorra kerül!
 
Akkor most segítsetek!
Már repülőtér besorolást kapott a szolnoki reptér? Múltkor arról volt szó, hogy igen gyík állapotban van a beton. Akkor a Falcon hogyan tudott le- és felszállni? Vagy már ott is történt felújítás, mert ezek szerint erről lemaradtam...

Szolnok Helikopter Bázis kátyúzási feladatok
Szolnok Helikopter Bázis kátyúzási feladatok
Helikopter bázis fel- és leszállópálya repedésjavítási munkái
Helikopter Bázis K jelű gurulóút kátyuzási (615 m2) feladata
Helikopter Bázis A; B; C; és K guruló utak kátyúzási (550 m2 -30%) feladatai

Sok minden máson is dolgoztak/dolgoznak még Szolnokon.
 
Akkor most segítsetek!
Már repülőtér besorolást kapott a szolnoki reptér? Múltkor arról volt szó, hogy igen gyík állapotban van a beton. Akkor a Falcon hogyan tudott le- és felszállni? Vagy már ott is történt felújítás, mert ezek szerint erről lemaradtam...
Biztos, hogy le is szállt és nem csak csinált egy megközelítést átstarttal? Mert aznap Békéscsabán is "tiszteletét tette", de csak egy átstart erejéig. Le nem szállt.
 
Ezek tizenöt évvel ezelőtti hirdetmények. Beszerzési Hivatal régen megszűnt, most Védelemgazdasági Hivatal van, ők tették közzé a két hangár felújításával kapcsolatos közbeszerzést.
 
A dec. 20.-ai kormányhatározatban hozták létre a Védelmi Beszerzési Ügynökséget. Az MNV alá tartozik, de Maróth gyakorolja a tulajdonosi jogokat.
Bővebben itt.
Minden fegyveres, és fegyver nélküli rendvédelmi szerv beszerzéseit ez az állami cég intézi.
Kíváncsi lennék a rendszer működésére. Ki dönti el pl. BV gumibot beszerzését, a HM IFV vagy APC beszerzését? Ha Maróth Gáspár, akkor az összes minisztérium fejlesztési pénze felett kell, hogy diszponaljon. Ha még valamely miniszter, akkor meg nehéz tárgyalni a szállítókkal. És értelme sem nagyon van a központosításnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Kishuszár
Kíváncsi lennék a rendszer működésére. Ki dönti el pl. BV gumibot beszerzését, a HM IFV vagy APC beszerzését? Ha Maróth Gáspár, akkor az összes minisztérium fejlesztési pénze felett kell, hogy diszponaljon. Ha még valamely miniszter, akkor meg nehéz tárgyalni a szállítókkal. És értelme sem nagyon van a központosításnak.
Valószínüleg a beszerzéseket továbbra is a szaktárcák készítik el, csak ez meg összefogja az egészet.
 
Dehogynem.
Így teljesen egyértelmű kit kell megvesztegetni.
Nem aprózódnak el ezek a pénzek sok kis minisztériumi tisztviselő között, hatékonyabban lehet tárgyalni fix tarifákkal.
Ahogy olvasom Maróth kipróbált káder és már "bizonyított" ezen a téren is.
Igen sikerült maximálisan kihasználni az eu-s forrásokat. Ami még mindig jobb mintha Gyurcsiék veszni hagyták volna, mert még ehhez is buták voltak.
 
Itt egy egész érdekes összefoglaló arról, hogy hogyan is lehet egy komplex légvédelmi rendszert létrehozni a NASAMS segítségével.
A linken konkrétan a holland csapatlégvédelem van leírva. Ahol is a NASAMS rendszer együttműködik a csak náluk használt Stingerekkel felszerelt Fennekekkel, valamint egy nagyobb teljesítményű TRML 3D/32 mobil radar rendszerrel.
Fennek.jpg

img04-008-02.jpg

A litvánoknál épp folyik a rendszer integráció. Náluk az RBS70 V/SHORAD rendszerrel lett összerakva.
A különböző rendszerek többféle protokollon is csatolhatók (pl. Link16-on) amin keresztül mindenki aktuális taktikai képet kap, és ad. Ezen rendszeren keresztül magasabb rendű légvédelmi rendszerbe is integrálhatóak.
Azért örültem meg ennek a holland linknek, mert amellett hogy egy konkrét, és működő rendszert vázol fel, ráadásul off-the-self elemekből.
Nagyon jól látható, hogy ezen elvek mentén lazán illeszthető a NASAMS-hoz olyan nagyobb hatósugarú radar, mint mondjuk az izraeli Elta radarjai, amit pl. a csehek vettek (ugye 8 db-ot), vagy egy Saab Giraffe, esetleg már a hollandoknál látott Hensolt radar, stb. De ugyan úgy illeszthető akár a Mistral alrendszere is (Link16 kompatibilis), vagy mondjuk egy csöves légvédelem, mint a Skyranger is (annak a tűzvezető rendszere már most fel van készítve a NASAMS integrációra).
Azt gondolom, hogy ha egy ilyen összehangolt rendszert raknak össze nálunk is, akkor akár simán elegendő lehet a hollandokhoz hasonlóan 3-4 rakéta indító konténer 1-1 NASAMS ütegbe. Ha pedig a csapatok dandáronként kapnak 1-2 multimission radart is, akkor elegendő ütegenként 1-2db MPQ-64 radar is, az optikai rendszer mellé. Ne feledjük, hogy a Mistral ütegenként is van 1-1 radar, és min. 4 rakéta indító platform.
Én mondjuk jobban örülnék, ha a Mistrálok automata tornyokra kerülnének, ahelyett ami jelenleg van.
Az MBDA már jelenleg is kínál vagy 3 féle automata tornyot a Mistralhoz.
 
Pontosan ezért hívják Mo.ot "kleptokráciának" :mad:
És ezért is hozták létre az EUs úgyészséget,mivel a magyar szart se csinál.Meg ezért is zárják el a pénzcsapot.
A falcon kicsi és könnyű a nehéz teherszállítók (c-130 tól felfelé) nem tudnak rajta üzemelni.
Óóóó,a C130 tábori repterekről is üzemeltethető.C17 szintén.(mondjuk nem nagyon használják ki,mert az élettartamnak azért nem tesz jót).De speciel az eredeti Falcon alaptipus is az volt.Mostanit már azért kötve hiszem.
 
Kíváncsi lennék a rendszer működésére. Ki dönti el pl. BV gumibot beszerzését, a HM IFV vagy APC beszerzését? Ha Maróth Gáspár, akkor az összes minisztérium fejlesztési pénze felett kell, hogy diszponaljon. Ha még valamely miniszter, akkor meg nehéz tárgyalni a szállítókkal. És értelme sem nagyon van a központosításnak.
A kormányhatározatban elég részletesen le van írva. (4 paragrafustól)
Valószínüleg a beszerzéseket továbbra is a szaktárcák készítik el, csak ez meg összefogja az egészet.
Így van!
Illetve előre le kell adni az éves tervezett eszköz, és egyéb beszerzési igényt. Amire így egyben lehet alkudozni a beszállítókkal.
A fegyveres szervezetek igényei között egyre több az átfedés. Rendőrség, NAV, Honvédség. személyi- és védőfelszerelései is egységesíthetőek. Vagy legalább is azonos cégtől beszerezhetőek.
Pl.: a büntetés végrehajtás szeretné fejleszteni az őrzési infrastruktúráját, de mondjuk éppen van egy futó laktanya felújítás is tervben, ahol szintén hozzányúlnak a megfigyelő rendszerekhez, akkor a kettőre egyszerre lehet alkudozni. De pl. a HM-nek volt mostanában jó pár környezetvédelmi mentesítő melója, amiket külön-külön intéztek az alakulatok. Ezt pl. össze is lehetett volna hangolni.
de pl. a fegyverek lőszerek beszerzései is összehangolhatóak.
Kétségtelen, hogy nagyobb a susmus lehetősége, de akár hatékonyabb is lehet a dolog.
Megszüntethető pl. az, ami a határon a rendőrök és a katonák ellátása közötti különbségeket eredményezte. Mert mondjuk most a VBÜ fog szerződést kötni a határon lévő csapatok ellátására, hogy mindenki azonos ellátást kaphasson. A felelős minisztériumoknak meg csak főre kell elszámolni.
Nincs kétség, hogy ezzel megint kormányközeli beszállítókat lehet helyzetbe hozni, ugyanakkor nemzetközi beszállítók felé hatékonyabb lehet a tárgyalás.