T-14 Armata

Mondanám, hogy azoknál meg meghosszabbítják előre...:D, de nyilván nem. Amúgy nem tudom, hogy egyáltalán hosszában volt-e bele tervezve a motor a T-14-be? Nem azért próbálták az extra rövid X-motort, hogy keresztben is beférjen? Mert ha ez volt az eredeti terv, akkor még nagyobb a gebasz.
Nem nagyon tudjuk,hogy mekkora voltvaz x motor.
De akinek van ingerenciája leméregetheti a t-14 motorterét az meg publikus,hogy mekkora egy v12-ee hrckocsimotor.
 
India átvette az első T-14-est:

jiwvi8nq0df41.jpg
:)
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Mondanám, hogy azoknál meg meghosszabbítják előre...:D, de nyilván nem. Amúgy nem tudom, hogy egyáltalán hosszában volt-e bele tervezve a motor a T-14-be? Nem azért próbálták az extra rövid X-motort, hogy keresztben is beférjen? Mert ha ez volt az eredeti terv, akkor még nagyobb a gebasz.
Egyáltalán: Mivel mentek a moszkvai parádén? Került már valaha X-motor gyártásba? Én csak prototipusokról tudok. Egyszerűen nem fér el elég főtengelycsapágy.
 
  • Tetszik
Reactions: torsen
Egyáltalán: Mivel mentek a moszkvai parádén? Került már valaha X-motor gyártásba? Én csak prototipusokról tudok. Egyszerűen nem fér el elég főtengelycsapágy.

Pont ezt írtam hónapokkal ezelőtt. Csapágyak. ( A Volvo Truck pont emiatt hagyta abba a V8-t és csak S6-t gyárt) Tömörség ami a túlmelegedés "melegágya" (hihi, melegágya!). A szívó-, és a kipufogórendszer bonyolultsága. A turbók megfelelő elhelyezése stb.
 
Egyáltalán: Mivel mentek a moszkvai parádén? Került már valaha X-motor gyártásba? Én csak prototipusokról tudok. Egyszerűen nem fér el elég főtengelycsapágy.

A Wiki szerint egyedül a franciák gyártottak:
Leclerc mozgékonyságát a finn Wärtsilä, franciaországi részlege által gyártott nyolchengeres, Turbomeca által gyártott 8 kW-os dízelturbinával kombinált, hipermagasnyomású V8X nevű dízelmotorja biztosítja
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Pont ezt írtam hónapokkal ezelőtt. Csapágyak. ( A Volvo Truck pont emiatt hagyta abba a V8-t és csak S6-t gyárt) Tömörség ami a túlmelegedés "melegágya" (hihi, melegágya!). A szívó-, és a kipufogórendszer bonyolultsága. A turbók megfelelő elhelyezése stb.
Ez szèrt èrdekes, mert Scania tovâbbra is gyárt V8–Ast.
 
Ez szèrt èrdekes, mert Scania tovâbbra is gyárt V8–Ast.

Lehet, hogy érdekes, de idézek belső Volvos anyagból:
"
 Reasons why Volvo no longer builds V-engines
 The crankshaft only has five main bearings
 The in-line six has seven main bearings
 Two connecting rods on the same crankshaft journal
 The crankshaft bearing surfaces are not very large
 Service is much more difficult"

Ez választás kérdése, a Scania ettől még gyárthat V8-t. De a probléma attól még probléma.Az X-motornál meg hatványozott probléma.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and gacsat
Lehet, hogy érdekes, de idézek belső Volvos anyagból:
"
 Reasons why Volvo no longer builds V-engines
 The crankshaft only has five main bearings
 The in-line six has seven main bearings
 Two connecting rods on the same crankshaft journal
 The crankshaft bearing surfaces are not very large
 Service is much more difficult"

Ez választás kérdése, a Scania ettől még gyárthat V8-t. De a probléma attól még probléma.Az X-motornál meg hatványozott probléma.


Más a követelmény rendszer egy therautónál,mint egy mbt-nél,főleg ami az élettartamot jelenti.Az mbt motorja elmegy 2-3-4000 órát,és kidobják/felújítják,egy teherautó motor,főleg kontinentális használatban gond lékül elmegy 1 000 000km-t,ami ha úgy számoljuk,hogy végig 90km/h-val megy,akkor is kb 11 000 üzemóra,de nyilván több,mert nem csak egyenesen meg az autópályán,szóval van az 13 000 üzemóra is.
A volvo meg elmehet a csába,mert nem kevés munkagép gyártó cég gyárt V8,V12 motorokat,és nem csapágyasodnak le,nagyobb,300-800 tonnás kotrókban 2db V12 is van.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and aquarell
Más a követelmény rendszer egy therautónál,mint egy mbt-nél,főleg ami az élettartamot jelenti.Az mbt motorja elmegy 2-3-4000 órát,és kidobják/felújítják,egy teherautó motor,főleg kontinentális használatban gond lékül elmegy 1 000 000km-t,ami ha úgy számoljuk,hogy végig 90km/h-val megy,akkor is kb 11 000 üzemóra,de nyilván több,mert nem csak egyenesen meg az autópályán,szóval van az 13 000 üzemóra is.
A volvo meg elmehet a csába,mert nem kevés munkagép gyártó cég gyárt V8,V12 motorokat,és nem csapágyasodnak le,nagyobb,300-800 tonnás kotrókban 2db V12 is van.

A Volvo nem megy a csába... köszöni jól elvan.

Az igénybevétel kérdésben igazad van, (és szerintem a 4000 üzemórával még túl is tervezted a hk. motort) militaryba a Volvo is gyárt V8-t. Az egész kérdés az X vs. V motortól indult, és onnan, hogy az X-ben kevés a csapágy. És ezen tény fontosságára utaltam a Volvo érvelésével (de ide tehetném a Mercedes motorpalettáját is, a V8-kat kb. 10 éve abbahagyták, maradt az S6. Nyilván ha nem az 500Le-ig tartományban (12 literig) kellene motort építeniük hanem 1500Le-ig, akkor ott is előkerülne a V12.)

A kotró motorokra utalva, esetleg nézd meg, hogy a mai követelményeknek megfelelően magas effektív középnyomású, égésvégi nyomású (200bar fölött) motorokban mennyire gyakori a V motor.
Részemről befejezem azzal, hogy találják ki a ruszkik, hogy mit görbítenek a tankjukba! Nagyot akartak gurítani, de beletört a bicska. Van ilyen. Lemondtak róla, helyesen tették.
 
A Wiki szerint egyedül a franciák gyártottak:
Leclerc mozgékonyságát a finn Wärtsilä, franciaországi részlege által gyártott nyolchengeres, Turbomeca által gyártott 8 kW-os dízelturbinával kombinált, hipermagasnyomású V8X nevű dízelmotorja biztosítja
Leclerc motorja V8as.A különlegessége a feltöltőrendszere.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and fip7
Várható volt. Műszakilag nagyon kockázatos/összetett. Csak kérdés, hogy a 2-szer hosszabb V-12-k beférnek-e a helyére?


Szerintem félreértés esete forog itt fenn. Mert elvileg most arról van szó, hogy az X-motort (А-85-3 család), amivel valamiért elégedetlenek, akarták leváltani a "Sirály" (Чайка) kódnéven futó fejlesztés égisze alatt létrehozott V-hengerelrendezésű motorral. De ez a fejlesztés úgy néz ki, hogy nem jött össze, tehát egyelőre maradnak az X-motorok, vagyis az А-85-3 család.
 
Szerintem félreértés esete forog itt fenn. Mert elvileg most arról van szó, hogy az X-motort (А-85-3 család), amivel valamiért elégedetlenek, akarták leváltani a "Sirály" (Чайка) kódnéven futó fejlesztés égisze alatt létrehozott V-hengerelrendezésű motorral. De ez a fejlesztés úgy néz ki, hogy nem jött össze, tehát egyelőre maradnak az X-motorok, vagyis az А-85-3 család.

Mindössze 16 hónapos határidőt kapott a Cseljabinszki Traktorgyár a "Sirály" fejlesztésére, ami 2019 decemberében járt le. Ennyi idő alatt nem tudták összehozni az új dízelt. De 2025-re igértek egy új motort.
 
Pedig a V-s Csajkát(Sirály) szánták a T-14,, T-15,T-16 és Kurganyec-25 BMP/BTR mint alaphajtómü.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat