"A K2 nem nemet motort es valtot hasznal???"
Az első 100db-ot gyártották MTU motorral 2015-ig, utána áttértek a Doosan motorra.
For The Record: A K2 'Fekete Párduc' harckocsi eredetileg dél-koreai erőforrást és sebességváltót kapott volna, előbbit a Doosan (Hyundai Rotem) gyártotta volna
az MTU terveit felhasználva (ennyit arról, mennyire saját kútfőből dolgoztak), utóbbit az S&T Dynamics gyártotta, volna. 2012-ben az első 100db harckocsi leszállítása azért csúszott két évet, mert a Doosan nem készült el a motorral, az S&T Dynamics még kevésbé a sebességváltóval - így német MTU diesel-motorok és Renk sebességváltók kerültek a harckocsikba, így lett az első széria legyártva.
Sebaj, majd a második nekirugaszkodás... Ami 106 harckocsi lett volna, 2016 végétől. Csakhogy a harckocsik koreai gyártmányú sebességváltója a tesztek szerint nem ütik meg az elvárt várható élettartamot. A Doosan erőforrás a jelek szerint még úgy-ahogy bevált, de a sebességváltó nem. A nagyobbik probléma, hogy hiába volt (feltehetően) többé-kevésbé kész a 106 harckocsi, sebességváltó nélkül max. védműként használhatóak. Szóval leadtak egy rendelést a Renk-nek, hogy hát enschuldigung, kéne még egy rakat váltó. Csakhogy a Renknél sem úgy működik, hogy oké, négyes sor, második polc középen, hanem hát kellet egy jó két év, amíg teljesíteni tudják a megrendelést.
Szóval especiel a koreaiak is vért izzadnak ezzel a problémával...
Én azt sajnálom ,hogy az oroszok nem a T64-es 5TDF motorját fejlesztették tovább.
Ami egy kétütemű, ellen dugattyús dízel motor, egy ilyen kisméretű motorból a 60-as években kihoztak 700 lóerőt.
Úgy tudom eredetileg a Junkers próbálkozott ezzel a motorral a
II.vh alatt.
Most a kínaiak fejlesztik nagy erőkkel (OPOC motor)
Figyelembe véve, hogy az 5TDF-et és az utódját, a T-80UD és T-84-esekben használt 6TD motort az ukrán Maljsev Plant tervezte és gyártja, annyira nem vagyok meglepődve, hogy az oroszok nem építenek rá semmit jó ideje...