T-14 Armata

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 044
113
Igen de mi köze ennek ahoz a blamázshoz, hogy lassabban haladnak egy primitív egyszerű v motor kifejlesztésével mint egy marha bonyolult x motoréval?

1év és 4 hónap állt a rendelkezésre. Ilyen ütemtervet határozott neg az orosz Ipari és Kereskedelmi Minisztérium és erre adott pénzt. Uraltrak megcsinálta a motort, csak az nem hozta az elvárt paramétereket, így kuka lett.
 

vata

Well-Known Member
2015. december 5.
684
3 037
93
1453119754_2.jpg


Ha már a harckocsi motorokról beszélünk
A K2 Koreai motorja a Doosan DV27K
V12, 27 liter ,1500 lóerő, 1828x1060x1126mm
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and torsen

vata

Well-Known Member
2015. december 5.
684
3 037
93
Én azt sajnálom ,hogy az oroszok nem a T64-es 5TDF motorját fejlesztették tovább.
Ami egy kétütemű, ellen dugattyús dízel motor, egy ilyen kisméretű motorból a 60-as években kihoztak 700 lóerőt.
Úgy tudom eredetileg a Junkers próbálkozott ezzel a motorral a
203.png
II.vh alatt.
Most a kínaiak fejlesztik nagy erőkkel (OPOC motor)
crank-block-loop.gif
 
T

torsen

Guest
1453119754_2.jpg


Ha már a harckocsi motorokról beszélünk
A K2 Koreai motorja a Doosan DV27K
V12, 27 liter ,1500 lóerő, 1828x1060x1126mm

Ugyanaz egy másik szögből:
http://www.trucktrend.com/features/1602-mtu-mt-883-v-12#photo-01
Hát innen már MTU 883-as! Illetve higyjük el nekik, hogy Doosan DV27K!

Csak a csapágyai (aquarell :)) miatt jelzem, hogy ez a motor az EuroPowerPackben is megvásárolható (lsd. Leclerc tropical verzio, Challenger 2E, Merkava IV (?)) 1500Le-vel, így jutott el a koreaiakhoz a K2-höz (akik elmondásuk szerint terveztek egy saját motort) de a germánok valahogy csak nem akarják beletenni a Leo-2-be, pedig "csak" 27 literes, szemben a Leok MTU 873-asával(1800 × 1975 × 1060 mm) ami ugyanezeket a teljesítmény adatokat hozza, viszont 47,6 literből. Lehet, hogy ugyanaz a gázerő, nagyobb felületen kisebb csapágynyomást ad? Nyilván nem csak ez az oka, de 871-es nagyon-nagyon nincs kifeszítve, szemben a 883-assal vagy pláne a Leclerc UDVX1500-assal. (A 883-ast kipróbálták a M1 átmotorizálási programjában is, ott például az első példánynak egy hajtórúdja kiütötte a blokk oldalát. A 873-ast meg nem kínálgatják a németek).
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 221
33 489
113
Én azt sajnálom ,hogy az oroszok nem a T64-es 5TDF motorját fejlesztették tovább.
Ami egy kétütemű, ellen dugattyús dízel motor, egy ilyen kisméretű motorból a 60-as években kihoztak 700 lóerőt.
Úgy tudom eredetileg a Junkers próbálkozott ezzel a motorral a
203.png
II.vh alatt.
Most a kínaiak fejlesztik nagy erőkkel (OPOC motor)
crank-block-loop.gif
Harkovi,vagyis "ukrán".És tovább van fejlesztve.A nagyobbik 6TD 1800lovas,de még semmibe nem épitették be.A kisebbik 1200-1400le.Az ukrán csörömpök mellet a paki Al Kalid tankban is benne van.Pakik eredetileg MTU motort akartak,de azt nem kaphatták meg.Utána egy összehasonlitó tenderen nyert a 6TD.Egy 20as(!) évekbeli Junkers repülőgépdizel az őse.A BTR-3/4 a 3TD változat van.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
"A K2 nem nemet motort es valtot hasznal???"
Az első 100db-ot gyártották MTU motorral 2015-ig, utána áttértek a Doosan motorra.

For The Record: A K2 'Fekete Párduc' harckocsi eredetileg dél-koreai erőforrást és sebességváltót kapott volna, előbbit a Doosan (Hyundai Rotem) gyártotta volna az MTU terveit felhasználva (ennyit arról, mennyire saját kútfőből dolgoztak), utóbbit az S&T Dynamics gyártotta, volna. 2012-ben az első 100db harckocsi leszállítása azért csúszott két évet, mert a Doosan nem készült el a motorral, az S&T Dynamics még kevésbé a sebességváltóval - így német MTU diesel-motorok és Renk sebességváltók kerültek a harckocsikba, így lett az első széria legyártva.

Sebaj, majd a második nekirugaszkodás... Ami 106 harckocsi lett volna, 2016 végétől. Csakhogy a harckocsik koreai gyártmányú sebességváltója a tesztek szerint nem ütik meg az elvárt várható élettartamot. A Doosan erőforrás a jelek szerint még úgy-ahogy bevált, de a sebességváltó nem. A nagyobbik probléma, hogy hiába volt (feltehetően) többé-kevésbé kész a 106 harckocsi, sebességváltó nélkül max. védműként használhatóak. Szóval leadtak egy rendelést a Renk-nek, hogy hát enschuldigung, kéne még egy rakat váltó. Csakhogy a Renknél sem úgy működik, hogy oké, négyes sor, második polc középen, hanem hát kellet egy jó két év, amíg teljesíteni tudják a megrendelést.

Szóval especiel a koreaiak is vért izzadnak ezzel a problémával...

Én azt sajnálom ,hogy az oroszok nem a T64-es 5TDF motorját fejlesztették tovább.
Ami egy kétütemű, ellen dugattyús dízel motor, egy ilyen kisméretű motorból a 60-as években kihoztak 700 lóerőt.
Úgy tudom eredetileg a Junkers próbálkozott ezzel a motorral a
203.png
II.vh alatt.
Most a kínaiak fejlesztik nagy erőkkel (OPOC motor)
crank-block-loop.gif

Figyelembe véve, hogy az 5TDF-et és az utódját, a T-80UD és T-84-esekben használt 6TD motort az ukrán Maljsev Plant tervezte és gyártja, annyira nem vagyok meglepődve, hogy az oroszok nem építenek rá semmit jó ideje...
 
T

torsen

Guest
https://forum.htka.hu/threads/t-64.845/page-4#post-332791
Harkovi,vagyis "ukrán".És tovább van fejlesztve.A nagyobbik 6TD 1800lovas,de még semmibe nem épitették be.A kisebbik 1200-1400le.Az ukrán csörömpök mellet a paki Al Kalid tankban is benne van.Pakik eredetileg MTU motort akartak,de azt nem kaphatták meg.Utána egy összehasonlitó tenderen nyert a 6TD.Egy 20as(!) évekbeli Junkers repülőgépdizel az őse.A BTR-3/4 a 3TD változat van.

Az ötletadó a Jumo 205 volt (1932). De ez nem gond, (illetve nem ez a gond) mert a T-90 motorjainak őse is a BT-7M-ben kezdte 1937-ben.

http://fofanov.armor.kiev.ua/Tanks/EQP/v_diesels.html
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 221
33 489
113

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 217
57 563
113
Leo2 motorját is még a 60as években tervezték,eredetileg az MBT70 tankhoz.
Japán hk motorokra lennék kiváncsi.Szinte semmit nem lehet tudni róluk.



A civil Japán erőgép motorok nagyon jók,az Isuzu,Hyno,Komatsu nagyon bírják a gyűrődést,a kubota is,meg a Yanmar,de azok nem(tudok róla,hogy) gyártanának MBT-be való motorokat.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 221
33 489
113
A civil Japán erőgép motorok nagyon jók,az Isuzu,Hyno,Komatsu nagyon bírják a gyűrődést,a kubota is,meg a Yanmar,de azok nem(tudok róla,hogy) gyártanának MBT-be való motorokat.
Mitzu csinálja a motorokat.Type90 egy V12,Type10 V8as 1500 lovas motorja van a hirek szerint.De ennyi,semmi több nincs róluk.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Más a követelmény rendszer egy therautónál,mint egy mbt-nél,főleg ami az élettartamot jelenti.Az mbt motorja elmegy 2-3-4000 órát,és kidobják/felújítják,egy teherautó motor,főleg kontinentális használatban gond lékül elmegy 1 000 000km-t,ami ha úgy számoljuk,hogy végig 90km/h-val megy,akkor is kb 11 000 üzemóra,de nyilván több,mert nem csak egyenesen meg az autópályán,szóval van az 13 000 üzemóra is.
A volvo meg elmehet a csába,mert nem kevés munkagép gyártó cég gyárt V8,V12 motorokat,és nem csapágyasodnak le,nagyobb,300-800 tonnás kotrókban 2db V12 is van.
Ma már túl erősek lettek a motorok. Mostanában egyre többet olvasok arról, hogy minden sor6os lessz. Legutóbb a Rába-Steigerek felújításánál.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Szerintem félreértés esete forog itt fenn. Mert elvileg most arról van szó, hogy az X-motort (А-85-3 család), amivel valamiért elégedetlenek, akarták leváltani a "Sirály" (Чайка) kódnéven futó fejlesztés égisze alatt létrehozott V-hengerelrendezésű motorral. De ez a fejlesztés úgy néz ki, hogy nem jött össze, tehát egyelőre maradnak az X-motorok, vagyis az А-85-3 család.
Gondolod? Nekem nem ez jött le a cikkből. Bár eddig az X motort én se hallottam csajkaként emlegetni.