Igen de mi köze ennek ahoz a blamázshoz, hogy lassabban haladnak egy primitív egyszerű v motor kifejlesztésével mint egy marha bonyolult x motoréval?
1év és 4 hónap állt a rendelkezésre. Ilyen ütemtervet határozott neg az orosz Ipari és Kereskedelmi Minisztérium és erre adott pénzt. Uraltrak megcsinálta a motort, csak az nem hozta az elvárt paramétereket, így kuka lett.
) miatt jelzem, hogy ez a motor az EuroPowerPackben is megvásárolható (lsd. Leclerc tropical verzio, Challenger 2E, Merkava IV (?)) 1500Le-vel, így jutott el a koreaiakhoz a K2-höz (akik elmondásuk szerint terveztek egy saját motort) de a germánok valahogy csak nem akarják beletenni a Leo-2-be, pedig "csak" 27 literes, szemben a Leok MTU 873-asával(1800 × 1975 × 1060 mm) ami ugyanezeket a teljesítmény adatokat hozza, viszont 47,6 literből. Lehet, hogy ugyanaz a gázerő, nagyobb felületen kisebb csapágynyomást ad? Nyilván nem csak ez az oka, de 871-es nagyon-nagyon nincs kifeszítve, szemben a 883-assal vagy pláne a Leclerc UDVX1500-assal. (A 883-ast kipróbálták a M1 átmotorizálási programjában is, ott például az első példánynak egy hajtórúdja kiütötte a blokk oldalát. A 873-ast meg nem kínálgatják a németek).