[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 501
72 483
113
49510448983_bfbeccfcc3_b.jpg


49511185147_1a61bed4cf_b.jpg


További képek a gyakorlatról
 
M

molnibalage

Guest
  • Salyut AL-31F? Az mi? Saturn AL-31, az van. :hadonaszos:
  • Az idézett rakéta hatótáv értékek úgy marhaságok, ahogy vannak. A légiharc jellemző magasságában az indírási távolság, a DLZ szélén ennek töredékei. Még 10 km-en sem ekkorák az értékek. Ekkora HMZ eltérés nincs az R-77 és meg nem nevezett AIM-120 változat között főleg nem nagy magasságban.
  • Milyen változatú Szu-27-ről van szó...? Kínai Szu-27-es tudtommal már nem repült. Azokat vették. J-11 az van, de az nem Szu-27...
  • Az, hogy R-77 nem indítható szimultán az kicsit furcsának tűnik nekem.
  • Milyen ACMI rendszert használhattak egyáltalán, hogy objektíve értékeljenek ilyesmit..?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 501
72 483
113

öreg járőr

Well-Known Member
2017. január 28.
260
290
63
Korábban volt már ez a hír linkelve kínai forrásból. Kb. fél éve. Akkor ki is tárgyaltuk. Csak nem találom a HTKA fórum keresőjével.
Nincs ebben semmi új, csak ekkora késéssel jutott el ez az információ ehhez a médiumhoz és most újra terjed a világhálón mint "szenzációs felfedezés".
Igazándiból én az AIM-9L Sidewinder en gondolkodtam el hogy eszerint szart se ér légi harcban ma már és gondolkozni kéne a cserén.
 
M

molnibalage

Guest
Igazándiból én az AIM-9L Sidewinder en gondolkodtam el hogy eszerint szart se ér légi harcban ma már és gondolkozni kéne a cserén.
Még, ha szoftveresen kaphat felhúzást is, legfeljebb a 80-as évek végi AIM-9M szinten van. Mai szemmel nézve elavult. Egy 70-es évek FM vezérlésű rakéta az alapja...
  • Azt nézve, hogy a képalkotós AIM-9X 20 éves lesz...
  • Az IRIS-T is 15 éves és már anti-DRIM funkciója is van...
  • Az AIM-9X elődje az AIM-9R 30 éves.
  • Még a pszeudó képalkotós Rosetta scan Stinger-C is 30+ éves.
Lásd a Haditechnikai összefoglalót. Nem szart sem ér, csak finoman szólva nem a világ teteje. Ha a célponton nincs MAWS és nem szór infracsapdát akkor elég jó eséllyel elcsapja a célpontot. Ha szór, akkor baj van.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 420
113
Igazándiból én az AIM-9L Sidewinder en gondolkodtam el hogy eszerint szart se ér légi harcban ma már és gondolkozni kéne a cserén.
Tök jól elrepked a szárny alatt, szárnyvégen az air policing közben. Inkább ezekbe menjen bele az üzemóra, mint egy vadi új IRIS-T-be.
Meg ugye túl sokról sincs szó, meg azt sem tudjuk honnan lettek hirtelen megint ilyenjeink, mert az utolsó infó szerint a tavalyi BAP előtt már lejártak, aztán hirtelen csak azt vettük észre, hogy ott figyelnek a szárnyvégen.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

öreg járőr

Well-Known Member
2017. január 28.
260
290
63
Tök jól elrepked a szárny alatt, szárnyvégen az air policing közben. Inkább ezekbe menjen bele az üzemóra, mint egy vadi új IRIS-T-be.
Meg ugye túl sokról sincs szó, meg azt sem tudjuk honnan lettek hirtelen megint ilyenjeink, mert az utolsó infó szerint a tavalyi BAP előtt már lejártak, aztán hirtelen csak azt vettük észre, hogy ott figyelnek a szárnyvégen.
Persze rendészkedni jó de gondolni kéne a jövőre is ha netalán tán éles helyzet lenne ne emiatt vesszenek a pilóták és a gépek.Ma már minimum sisak jelző is dukál és valami kompatibilis rakéta is.Nem feltétlen kell azoknak a rep idejét koptatni de legyen.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 420
113
Persze rendészkedni jó de gondolni kéne a jövőre is ha netalán tán éles helyzet lenne ne emiatt vesszenek a pilóták és a gépek.Ma már minimum sisak jelző is dukál és valami kompatibilis rakéta is.Nem feltétlen kell azoknak a rep idejét koptatni de legyen.
A sisak majd jön az IRIS-T-vel! :rolleyes:
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Tök jól elrepked a szárny alatt, szárnyvégen az air policing közben. Inkább ezekbe menjen bele az üzemóra, mint egy vadi új IRIS-T-be.
Meg ugye túl sokról sincs szó, meg azt sem tudjuk honnan lettek hirtelen megint ilyenjeink, mert az utolsó infó szerint a tavalyi BAP előtt már lejártak, aztán hirtelen csak azt vettük észre, hogy ott figyelnek a szárnyvégen.
A rakétáknak ugyanúgy van meghatározott, lejáró üzemidejük mint a repülőgépeknek, és műszaki ellenőrzéssel+nagyjavítással az ugyanúgy helyreállítható, hosszabbítható. Valószínűleg úgy volt tervezve, hogy a BAP-ra kész legyen a megfelelő mennyiség ellenőrzése, nagyjavítása.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 420
113
A rakétáknak ugyanúgy van meghatározott, lejáró üzemidejük mint a repülőgépeknek, és műszaki ellenőrzéssel+nagyjavítással az ugyanúgy helyreállítható, hosszabbítható. Valószínűleg úgy volt tervezve, hogy a BAP-ra kész legyen a megfelelő mennyiség ellenőrzése, nagyjavítása.
Ez természetes! Ugyanakkor kérdés, hogy mikor és kivel csinálták ezt. Meg milyen keretből?
Az EI-nek ugye van Maverickre jogosítványa, de ilyenről AIM-9esetében nem hallani. Ez megint egy olyan dolog, amit tök feleslegesen titkolnak.
Tudtuk, hogy nincs AIM-9? Tudtuk!
Sejthető volt, hogy a BAP-ra lesznek? Persze!
Ezzel inkább dicsekedni kellett volna, mint ahogy mondjuk a PTSZ-ek felújításával, vagy a repülőterek felújításával, stb.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

öreg járőr

Well-Known Member
2017. január 28.
260
290
63
Ez természetes! Ugyanakkor kérdés, hogy mikor és kivel csinálták ezt. Meg milyen keretből?
Az EI-nek ugye van Maverickre jogosítványa, de ilyenről AIM-9esetében nem hallani. Ez megint egy olyan dolog, amit tök feleslegesen titkolnak.
Tudtuk, hogy nincs AIM-9? Tudtuk!
Sejthető volt, hogy a BAP-ra lesznek? Persze!
Ezzel inkább dicsekedni kellett volna, mint ahogy mondjuk a PTSZ-ek felújításával, vagy a repülőterek felújításával, stb.
Valószínűleg a Diehl csinálta
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 501
72 483
113
Úgy tűnik, véget is ért a gyakorlat. Pénteken hazajöttek a gépek.

A németektől megtudhatjuk, hogy most az éjszakai repülés gyakorlásán volt a hangsúly.


"Auf dem Flugplatz des Taktischen Luftwaffengeschwaders 51 „Immelmann“ waren in dieser Woche „Magdays“: „Gripen“-Jets aus Ungarn und Tschechien flogen nach Schleswig-Holstein, um dort im Schwerpunkt Nachtflüge zu trainieren. Die Übung heißt „Magdays“, weil sie für die Luftwaffen der verschiedenen Staaten gedacht ist, die gemeinsam eine „Multinational Air Group“ aufstellen. Die soll bis 2023 eine eingeschränkte, bis 2026 die volle Einsatzbereitschaft erreichen. Deutschland hat sich im Framework Nations Concept (FNC) des Nato-Bündnisses dazu verpflichtet, als Rahmen-Nation die Verantwortung für eine solche „Multinational Air Group“ zu übernehmen.

(Fotos: Bundeswehr/Bärwald/Pötzsch)"




Néhány kép és információ a csehektől:

"We practiced COMAO night missions with our alliance colleagues.
Our main task was to conquer and maintain air superiority over the territory of the enemy and to ensure the safe passage of aircraft intended to attack ground targets. In addition, we have deepened experience in maneuver air combat with hungarian Gripens and german Eurofighters and in-flight refueling."

86263537_3520765877964866_7104704591458992128_o.jpg


85254214_3520765654631555_7049641637550489600_o.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 501
72 483
113
A rakétáknak ugyanúgy van meghatározott, lejáró üzemidejük mint a repülőgépeknek, és műszaki ellenőrzéssel+nagyjavítással az ugyanúgy helyreállítható, hosszabbítható. Valószínűleg úgy volt tervezve, hogy a BAP-ra kész legyen a megfelelő mennyiség ellenőrzése, nagyjavítása.

Ezek biztos hogy ugyanazok az AIM-9 rakéták, mint amit 15 évvel ezelőtt vettek? És ugyanaz a változat?
hungarianaf_two_2340.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Anti