M
molnibalage
Guest
Dehogy lett tökéletes.A 4. generációra tökéletes lett az aerodinamika. Mármint a gépek alakja. Erre bebaszott ez a lopakodó biznisz. Kezdhettek mindent elölről.
- Az F-16 alapforma nem stealth és mégis tiszta konfigban 26 fok az AoA limit az F-15 és F-16 táján is, csak dinamikusan léphető túl.
- Kis sebességű kormányzásban a Hornet teljesen más kategória volt, mint az F-15/16, mert a Navy HOBS képesség hiányában fontosnak tartotta a 27,5 fokos AIM-9L/M mellett azt, hogy az indítási zónát közeli dogfigtban így tolja ki. Még azon az áron is, ha ez a sebesség eldobásával is jár.
- Az F-35A meg tisztán +/- 70 fokig is kormányozható maradt és ezt vitték le biztonsági alapon 55 fokig.
- Az összes 4. gen gépnél jobb kis sebességben, stealth és az F-16C-t leveri AG konfigban, de reálisan nézve még ASF-ben is. Csak demo konfigban tudja nagyon picit erőben megfogni az F-35A-t, de más téren elvérzik. Még ASF konfigban is brutálisan nő a légellenállás pótos nélkül is. Nemhogy azzal, mert a valóságban nemigen dobják el.
Inkább erősebben figyelembe vették, de az alapvető fizikát nem tudtják meghágni. Az F-22A esetén a 10 km feletti gyorsítás és supercruiseon túl nemigen vettek más annyira figyelembe. A TVC néha hasznos, néha meg káros is. De erről is volt szó.Azt ne felejtsd el,hogy az 5.gen gépeket nagy magasságra optimalizálták a 4.gen.gépekkel szemben.Persze a fizikát megbaszni nem lehet de a mértékek közt(mennyit esik vissza egy 4. és egy5.gen.gép manőverezőképessége) nagy lehet a diferencia.
Az F-35A meg M1.6-ra van tervezve, ott a betonfal. Ezt a 4. gen gépek 20 ezer lábon is elérik 2xAIM-9-cel.
És közben átaludtad az elmúlt 20 évet és az F-35 megjelenését és a róla ismert anyagokat sem nézted meg, ami igen hosszan volt tárgyalva itten?Hát, a Szu-27es alakja nem sokat változott 1977től 2019ig. Az F-16os is ugyanúgy néz ki. A MiG-31 helyett se terveztek újat.