F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 174
113
https://www.airforcemag.com/PDF/AircraftAccidentReports/Documents/2011/102411_F-15C_NV_full.pdf

"At the time of the mishap, the MA total aircraft time was 6,334.8 hours. The #1 engine (left engine), serial number (S/N) PW-E680801, had 9,600.1 hours total engine operating time with 1,024.4 operating cycles. The #2 engine (right engine), S/N PW-E711817, had 6,784.2 hours total engine operating time with 3,940.9 operating cycles. (Tab D-3) The #1 engine was a Pratt & Whitney F100/220E engine and the #2 was a Pratt & Whitney F-100/220. (Tabs D-3, J-18 to 23)"

Érdekes adatok. Az 1-es és 2-es hajtómű nem is azonos széria volt, mindemellett a 220E 9600 üzemórájára(!) kb 1000 ciklus, míg a 2-es, sima 220-as hajtómű kb 6800 órájára közel négyezer ciklus jutott.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 113
113
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Hátha valaki nem hallott még róla.
https://pdfs.semanticscholar.org/89...8.2000511245.1582190037-1513538301.1582190037

A Sivatagi Vihar alatt felmerült, hogy csapásmérésre használják az F-15C gépeket. 23 nyomtatott oldaltól a doksiban.


At one point it looked as if the use of F-15C in a bombing role might actually happen. The Bitburg F-15Cs, deployed to Al Kharj, Saudi Arabia, were a part of a composite Provisional Fighter Wing. In addition to these 24 F-15Cs, the wing possessed all of the war’s F-15Es. Once air supremacy was achieved, discussions about the possible use of the F-15Cs as LGB delivery systems was conducted. Lt General Horner reasoned that since the Iraqi Air Force had been defeated, little remained for the F-15Cs to do.8 During a visit to Al Kharj, Lt Gen Horner suggested that the Bitburg F-15Cs could operate with F-15E in a buddylasing mission.

The concept of operations included F-15C aircraft in the same formation with F-15Es. The F-15E pilots were to direct the F-15C pilots to release their bombs and the terminal guidance would be achieved by the F-15Es. While highly controversial, this discussion continued to the point where bombs were actually rolled out to F-15Cs for load crew training.9 Had planners fully understood the results of correct application of air power in a major conflict, we might have been visionary enough to have trained F-15C units in this secondary air-to-ground role. Other, designated air defense platforms were rolled to an air-to-ground role and provided the flexibility needed.

For example, the Canadian CF-18, a multi-role fighter, 24 was designated exclusively as an air-to-air asset prior to the war. As we took control of the skies, however, these fighters were switched to dropping bombs. Probably the most striking example of mission flexibility was the use of Saudi F15Cs. The Saudi Government faced a different threat than the United States did when considering the possible combat use of their F-15Cs. Consequently, they purchased this aircraft with full intentions of using the air-to-ground capability in combat. As a result, they trained for this mission and were actually used in the air-to-ground war during the Gulf War
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 174
113
Hátha valaki nem hallott még róla.
https://pdfs.semanticscholar.org/89...8.2000511245.1582190037-1513538301.1582190037

A Sivatagi Vihar alatt felmerült, hogy csapásmérésre használják az F-15C gépeket. 23 nyomtatott oldaltól a doksiban.


At one point it looked as if the use of F-15C in a bombing role might actually happen. The Bitburg F-15Cs, deployed to Al Kharj, Saudi Arabia, were a part of a composite Provisional Fighter Wing. In addition to these 24 F-15Cs, the wing possessed all of the war’s F-15Es. Once air supremacy was achieved, discussions about the possible use of the F-15Cs as LGB delivery systems was conducted. Lt General Horner reasoned that since the Iraqi Air Force had been defeated, little remained for the F-15Cs to do.8 During a visit to Al Kharj, Lt Gen Horner suggested that the Bitburg F-15Cs could operate with F-15E in a buddylasing mission.

The concept of operations included F-15C aircraft in the same formation with F-15Es. The F-15E pilots were to direct the F-15C pilots to release their bombs and the terminal guidance would be achieved by the F-15Es. While highly controversial, this discussion continued to the point where bombs were actually rolled out to F-15Cs for load crew training.9 Had planners fully understood the results of correct application of air power in a major conflict, we might have been visionary enough to have trained F-15C units in this secondary air-to-ground role. Other, designated air defense platforms were rolled to an air-to-ground role and provided the flexibility needed.

For example, the Canadian CF-18, a multi-role fighter, 24 was designated exclusively as an air-to-air asset prior to the war. As we took control of the skies, however, these fighters were switched to dropping bombs. Probably the most striking example of mission flexibility was the use of Saudi F15Cs. The Saudi Government faced a different threat than the United States did when considering the possible combat use of their F-15Cs. Consequently, they purchased this aircraft with full intentions of using the air-to-ground capability in combat. As a result, they trained for this mission and were actually used in the air-to-ground war during the Gulf War
Erről akkor a Haditechnikában volt szó annak idején, fotó is volt hozzá.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 174
113
Volt ilyen is:



A vadonat új gépben minösszesen 10.5 repült óra volt, a pilóta, Dennis R. Kuehler százados nem katapultált, de túlélte a balesetet. Később, 1987 nyarán lezuhant és életét vesztette.

https://aviation-safety.net/wikibase/60365

A gép roncsa az USA-ba került, míg a komplett kabinszekció egy lelkes amerikai nappalijába, aki ebből csinált, illetve 2001 óta még most is csinál magának F-15C szimulátort. Eredetileg még a legelső Lock On-hoz, most már a DCS-hez. Valószínű a "hamar munka ritkán jó" jegyében...

https://www.f15sim.com/
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 518
113
Why USAF never outfitted its eagle fleet with the mighty phoenix...

F-15-Phoenix.jpg
 

Rotten878

Active Member
2018. november 21.
211
181
43
Kár, hogy konkrét okokat nem említ a cikk. Csak említi, hogy nem őrizte volna meg a kiváló képességeit az Eagle (nyilván légellenállási mutatókban drasztikus lett volna a romlás).

Azon most mondjuk mosolyogtam, hogy az ürge 10 évig dolgozott F15-ön, de csak annyit mondott hogy "talán" nem is lett volna kompatibilis az F15 radarja az AIM54-el.
Jó lett volna ha pontosan tudja :)
 
M

molnibalage

Guest
Pazar! Nagy lájk!

Ugye, hogy nem is könnyű a sok verzióból kiválasztani a...a...az egyiket sem azokból, amiket 1968 októberig felvázoltak - mint az látható!:confused::eek:
Most tessék ezt elképzelni a hh összes típusára. Szovjetet is. Nem véletlenül volt a TG/AS-ben a szovjet kísérleti gépekről cikksorozat, amik nem vezettek sehova vagy zsákutcák voltak.

Annak, hogy ma mit fejlesztenek és miért mindig köze van ahhoz, hogy mit nem sikerült megcsinálni vagy mi az, amit megcsináltak és mégsem felelt meg, vagy részben vagy semennyire.

Nem győzöm hangsúlyozni az evolúció fontosságát. Az Sz-350 120 km-es HMZ-je sem véletlen az 250 km-es Sz-400 HMZ-hez képes...
... cserébe széttelepíthető és 360 fokos tűzív. Miért? Lásd ma is. A korlátozott tűzívű rendszereket szétcsapják. Inkább legyen több és kurtább rakéta, de akkor a HMZ az inkább ölési és nem elnyomási zóna. Nem véletlenül mondtam sokszor, hogy lehet bazi nagy köröket egy pont köré rajzolni, csak kurvára nem igazak.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 034
24 594
113
Most tessék ezt elképzelni a hh összes típusára. Szovjetet is. Nem véletlenül volt a TG/AS-ben a szovjet kísérleti gépekről cikksorozat, amik nem vezettek sehova vagy zsákutcák voltak.

Annak, hogy ma mit fejlesztenek és miért mindig köze van ahhoz, hogy mit nem sikerült megcsinálni vagy mi az, amit megcsináltak és mégsem felelt meg, vagy részben vagy semennyire.

Nem győzöm hangsúlyozni az evolúció fontosságát. Az Sz-350 120 km-es HMZ-je sem véletlen az 250 km-es Sz-400 HMZ-hez képes...
... cserébe széttelepíthető és 360 fokos tűzív. Miért? Lásd ma is. A korlátozott tűzívű rendszereket szétcsapják. Inkább legyen több és kurtább rakéta, de akkor a HMZ az inkább ölési és nem elnyomási zóna. Nem véletlenül mondtam sokszor, hogy lehet bazi nagy köröket egy pont köré rajzolni, csak kurvára nem igazak.
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy hosszú távon kiegészítik egymást, így alkotva egy teljes rendszert.