[HUN] Airbus A319

Ezek lettek volna alkalmasak "turista" szállításra. Szerintem ebbe hosszú távra csak altatott embereket tesznek, mert különben eléggé klausztrofóbikus élmény/trauma éri őket.
Ezek olyan esetekre valók, mint amikor pl. a németek súlyos eseteket vettek át az olaszoktól.

Két éve vettek 2 (4?) gépet, amit folyamatosan azzal reklámoznak hogy csapatszállításra és a légi egészségügyi kiürítési képesség miatt vették.
2020 február végén mutatták be, hogy lehet bele végre hordágyat is tenni. Most már súlyos állapotú fertőző beteget is tudnak szállítani. Most jutott eszükbe, hogy ilyen eset is lehet? (Másfél hete hozták haza helikopterrel Szarajevóból a koronavírusgyanús katonákat.) A lényeg hogy reagáltak a kihívásra és gyorsan beszerezték, ami hiányzik.
 
Inkább cargo ra gyurnék :) Most a válság után úgy is akadni fognak erre alkalmas gépek a piacon jó árban. Kezdésnek 3-4 gép is megtenné. Azért látszik hogy legyen bármilyen válság szállítási kapacításra igény van.
Nem kizárt a kettőt kombinálni (cargo és személy szállítás)
Felettéb logikusnak tartanám teherajtót vágatni rájuk. (bár vannak kétségeim hogy a 319 nek elég hosszú e a törzse ehhez...)
Ebben az esetben sokszorosára nőne a meglévő gépeink teherszállító képessége.
A jó hír a válság után valószínűleg megoldódik a személyzet probléma és válogathatnak majd a sokezer órás állás nélküli Airbus pilcsik között akik hajlandóak lesznek berukkolni (legalábbis egy pár évre amíg rendeződnek a dolgok a polgári piacon)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and SilvioD
Két éve vettek 2 (4?) gépet, amit folyamatosan azzal reklámoznak hogy csapatszállításra és a légi egészségügyi kiürítési képesség miatt vették.
2020 február végén mutatták be, hogy lehet bele végre hordágyat is tenni. Most már súlyos állapotú fertőző beteget is tudnak szállítani. Most jutott eszükbe, hogy ilyen eset is lehet? (Másfél hete hozták haza helikopterrel Szarajevóból a koronavírusgyanús katonákat.) A lényeg hogy reagáltak a kihívásra és gyorsan beszerezték, ami hiányzik.
Félreértetted, amit persze rosszul írtam. A hozzászólásomnak így kellett volna bekerülnie:
Ezek nem lettek volna alkalmasak "turista" szállítására. Szerintem ebbe hosszú távra csak altatott embereket tesznek, mert különben eléggé klausztrofóbikus élmény/trauma éri őket.
Ezek olyan esetekre valók, mint amikor pl. a németek súlyos eseteket vettek át az olaszoktól.
Szóval én az izolációs kapszulákról írtam volna, ha el nem cseszem.
Alapvetően súlyos állapotú fertőző betegeket nem igazán mozgatnának. Ha mégis betegeket kellet volna hazahozni, akkor simán haza lehetett volna hozni kapszula nélkül is a nemrég bemutatott eü felszereléssel, ami az Airbus-ainkra került. Csak akkor az egész gépet fertőtleníteni kellett volna. Így meg ez megúszható.
Hogy az olasz betegeket átvitték a németekhez, az egyrészt azért volt lehetséges, mert a németek rendelkeztek ilyen izolációs kapszulákkal, másrészt irgalmatlan végszükség volt az, hogy az olasz intenzíveket tehermentesítsék.
De még egyszer mondom, a túristákat éber állapotba ilyen kapszulákba bezárni sosem fognak, csak azért mert fertőzött országból hozzák haza őket. Ha meg nem indokolt, akkor minek altatnák el őket. :eek:
Ha megnézed az A400M-es topicot, oda is nemrég tettem be, hogy pl. a franciáknak sem voltak ilyen betegek szállítására felkészülve. Sem így sem úgy.
 
Nem kizárt a kettőt kombinálni (cargo és személy szállítás)
Felettéb logikusnak tartanám teherajtót vágatni rájuk. (bár vannak kétségeim hogy a 319 nek elég hosszú e a törzse ehhez...)
Ebben az esetben sokszorosára nőne a meglévő gépeink teherszállító képessége.
A jó hír a válság után valószínűleg megoldódik a személyzet probléma és válogathatnak majd a sokezer órás állás nélküli Airbus pilcsik között akik hajlandóak lesznek berukkolni (legalábbis egy pár évre amíg rendeződnek a dolgok a polgári piacon)
Cargo esetén nem is A319/320 ba gondolkodnék. Jóval nagyobb kategoriában.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and Gyurma
Inkább cargo ra gyurnék :) Most a válság után úgy is akadni fognak erre alkalmas gépek a piacon jó árban. Kezdésnek 3-4 gép is megtenné. Azért látszik hogy legyen bármilyen válság szállítási kapacításra igény van.
Lesznek alkalmas utasszállító gépek, ám a BCF vagy a P2F átalakítás nem olcsó mulatság, és kérdés továbbá, hogy meddig tart a válság. Mert pl. gyorsan növekvő az utazási igény /nagyobb befogadóképességű utasszállítók, és nagy belly cargo kapacitás/ esetén könnyen ráfaraghatsz a drága cargogépeiddel... :)
 
Lesznek alkalmas utasszállító gépek, ám a BCF vagy a P2F átalakítás nem olcsó mulatság, és kérdés továbbá, hogy meddig tart a válság. Mert pl. gyorsan növekvő az utazási igény /nagyobb befogadóképességű utasszállítók, és nagy belly cargo kapacitás/ esetén könnyen ráfaraghatsz a drága cargogépeiddel... :)
Ezért nem tisztán Cargo gép kell hanem ún. QC (quick change) gép ami egyformán alkalmas cargo és utasgépnek is.
 
Ezért nem tisztán Cargo gép kell hanem ún. QC (quick change) gép ami egyformán alkalmas cargo és utasgépnek is.
Mióta megvették őket,ezért nyavalygok....Csak én még multifunkcibbá tenném őket,elsősorban az utántöltő képességgel.
 
Ezért nem tisztán Cargo gép kell hanem ún. QC (quick change) gép ami egyformán alkalmas cargo és utasgépnek is.
A QC és a Combi sosem volt népszerű. - Kérdés, hogy mit hoz a jövő...
/Pl. a KLM most cargoként szolgálatba vette a 2 hete kivont két B744 Combiját, ám ebből még nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni.../
Mióta megvették őket,ezért nyavalygok...
Azért már hiába, mert az A319 vásárlásának pillanatában eldőlt, hogy nem lesz utastéri cargoajtó! /- Ahhoz A320-ast, A321-est vagy B737-est kellett volna venni.../ :(
 
A QC és a Combi sosem volt népszerű. - Kérdés, hogy mit hoz a jövő...
A QC (Combi) gépeknek a polgári piacon megvolt a maguk speciális.piaca. É.Kanada, K.Amerika, stb..
Egy normál légitársaságnak nincs szüksége ilyen szintű rugalmasságra ami komptomisszumokkal jár.
A klasszikus cargo gépeknél kevesebbet tudnak. Egy QC géphez más tipusú konténerek kellenek mint egy egyfeladatú cargo géphez. Ràadásul a bentmaradó ülések fölötti kézipoggyász tartók csökkentik a cargo tér hasznos tèrfogatát.
Utas konfigurációhoz meg felesleges túlsúly a megerősített padló és extra tűzoltó kapacitás.
Viszont ezek miatt a gépet tényleg percek alatt át lehet alakítani egyeik feladatról a másikra ami sok üzemeltetőnél - és szerintem a légierő ilyen - fontosabb mint az egy ülésre jutó üza.fogyasztás.
A319 vásárlásának pillanatában eldőlt, hogy nem lesz utastéri cargoajtó!
Ez.nem biztos...
http://www.lcfconversions.com/a320.html
Persze A320 jobb lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
(a szárnytőre is érdemes vetni egy pillantást.)

A 15+02-es gépen így néz ki, ha fel van szerelve...


1502-german-air-force-airbus-a319-133cj_PlanespottersNet_1017386_2ad22360d2_o.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and arcas
A DIRCM rendszerre van más lehetőség is...
A német gépeken a Northrop Grumman An-AAQ 24 Nemesis DIRCM van, de van izraeli opció is...
ELBIT System C-Music
aa.jpg
Igen, az izraeli "Music" rendszert korábban posztoltam én is, mint opciót a magyar gépekre....nagyon várom már, hogy beteljesedjen a korábbi HM igéret és önvédelmi képességei (is) lesznek végre az Airbus szállitóknak. Tudom hogy minden időbe telik, de kb. ezzel kellett volna kezdeni...
 
Igen, az izraeli "Music" rendszert korábban posztoltam én is, mint opciót a magyar gépekre....nagyon várom már, hogy beteljesedjen a korábbi HM igéret és önvédelmi képességei (is) lesznek végre az Airbus szállitóknak. Tudom hogy minden időbe telik, de kb. ezzel kellett volna kezdeni...

Schrage Musik?