[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 510
72 513
113
Ezek lettek volna alkalmasak "turista" szállításra. Szerintem ebbe hosszú távra csak altatott embereket tesznek, mert különben eléggé klausztrofóbikus élmény/trauma éri őket.
Ezek olyan esetekre valók, mint amikor pl. a németek súlyos eseteket vettek át az olaszoktól.

Két éve vettek 2 (4?) gépet, amit folyamatosan azzal reklámoznak hogy csapatszállításra és a légi egészségügyi kiürítési képesség miatt vették.
2020 február végén mutatták be, hogy lehet bele végre hordágyat is tenni. Most már súlyos állapotú fertőző beteget is tudnak szállítani. Most jutott eszükbe, hogy ilyen eset is lehet? (Másfél hete hozták haza helikopterrel Szarajevóból a koronavírusgyanús katonákat.) A lényeg hogy reagáltak a kihívásra és gyorsan beszerezték, ami hiányzik.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Inkább cargo ra gyurnék :) Most a válság után úgy is akadni fognak erre alkalmas gépek a piacon jó árban. Kezdésnek 3-4 gép is megtenné. Azért látszik hogy legyen bármilyen válság szállítási kapacításra igény van.
Nem kizárt a kettőt kombinálni (cargo és személy szállítás)
Felettéb logikusnak tartanám teherajtót vágatni rájuk. (bár vannak kétségeim hogy a 319 nek elég hosszú e a törzse ehhez...)
Ebben az esetben sokszorosára nőne a meglévő gépeink teherszállító képessége.
A jó hír a válság után valószínűleg megoldódik a személyzet probléma és válogathatnak majd a sokezer órás állás nélküli Airbus pilcsik között akik hajlandóak lesznek berukkolni (legalábbis egy pár évre amíg rendeződnek a dolgok a polgári piacon)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and SilvioD

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 439
113
Két éve vettek 2 (4?) gépet, amit folyamatosan azzal reklámoznak hogy csapatszállításra és a légi egészségügyi kiürítési képesség miatt vették.
2020 február végén mutatták be, hogy lehet bele végre hordágyat is tenni. Most már súlyos állapotú fertőző beteget is tudnak szállítani. Most jutott eszükbe, hogy ilyen eset is lehet? (Másfél hete hozták haza helikopterrel Szarajevóból a koronavírusgyanús katonákat.) A lényeg hogy reagáltak a kihívásra és gyorsan beszerezték, ami hiányzik.
Félreértetted, amit persze rosszul írtam. A hozzászólásomnak így kellett volna bekerülnie:
Ezek nem lettek volna alkalmasak "turista" szállítására. Szerintem ebbe hosszú távra csak altatott embereket tesznek, mert különben eléggé klausztrofóbikus élmény/trauma éri őket.
Ezek olyan esetekre valók, mint amikor pl. a németek súlyos eseteket vettek át az olaszoktól.
Szóval én az izolációs kapszulákról írtam volna, ha el nem cseszem.
Alapvetően súlyos állapotú fertőző betegeket nem igazán mozgatnának. Ha mégis betegeket kellet volna hazahozni, akkor simán haza lehetett volna hozni kapszula nélkül is a nemrég bemutatott eü felszereléssel, ami az Airbus-ainkra került. Csak akkor az egész gépet fertőtleníteni kellett volna. Így meg ez megúszható.
Hogy az olasz betegeket átvitték a németekhez, az egyrészt azért volt lehetséges, mert a németek rendelkeztek ilyen izolációs kapszulákkal, másrészt irgalmatlan végszükség volt az, hogy az olasz intenzíveket tehermentesítsék.
De még egyszer mondom, a túristákat éber állapotba ilyen kapszulákba bezárni sosem fognak, csak azért mert fertőzött országból hozzák haza őket. Ha meg nem indokolt, akkor minek altatnák el őket. :eek:
Ha megnézed az A400M-es topicot, oda is nemrég tettem be, hogy pl. a franciáknak sem voltak ilyen betegek szállítására felkészülve. Sem így sem úgy.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 371
7 842
113
Nem kizárt a kettőt kombinálni (cargo és személy szállítás)
Felettéb logikusnak tartanám teherajtót vágatni rájuk. (bár vannak kétségeim hogy a 319 nek elég hosszú e a törzse ehhez...)
Ebben az esetben sokszorosára nőne a meglévő gépeink teherszállító képessége.
A jó hír a válság után valószínűleg megoldódik a személyzet probléma és válogathatnak majd a sokezer órás állás nélküli Airbus pilcsik között akik hajlandóak lesznek berukkolni (legalábbis egy pár évre amíg rendeződnek a dolgok a polgári piacon)
Cargo esetén nem is A319/320 ba gondolkodnék. Jóval nagyobb kategoriában.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and Gyurma

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Inkább cargo ra gyurnék :) Most a válság után úgy is akadni fognak erre alkalmas gépek a piacon jó árban. Kezdésnek 3-4 gép is megtenné. Azért látszik hogy legyen bármilyen válság szállítási kapacításra igény van.
Lesznek alkalmas utasszállító gépek, ám a BCF vagy a P2F átalakítás nem olcsó mulatság, és kérdés továbbá, hogy meddig tart a válság. Mert pl. gyorsan növekvő az utazási igény /nagyobb befogadóképességű utasszállítók, és nagy belly cargo kapacitás/ esetén könnyen ráfaraghatsz a drága cargogépeiddel... :)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Lesznek alkalmas utasszállító gépek, ám a BCF vagy a P2F átalakítás nem olcsó mulatság, és kérdés továbbá, hogy meddig tart a válság. Mert pl. gyorsan növekvő az utazási igény /nagyobb befogadóképességű utasszállítók, és nagy belly cargo kapacitás/ esetén könnyen ráfaraghatsz a drága cargogépeiddel... :)
Ezért nem tisztán Cargo gép kell hanem ún. QC (quick change) gép ami egyformán alkalmas cargo és utasgépnek is.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 783
30 563
113
Ezért nem tisztán Cargo gép kell hanem ún. QC (quick change) gép ami egyformán alkalmas cargo és utasgépnek is.
Mióta megvették őket,ezért nyavalygok....Csak én még multifunkcibbá tenném őket,elsősorban az utántöltő képességgel.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ezért nem tisztán Cargo gép kell hanem ún. QC (quick change) gép ami egyformán alkalmas cargo és utasgépnek is.
A QC és a Combi sosem volt népszerű. - Kérdés, hogy mit hoz a jövő...
/Pl. a KLM most cargoként szolgálatba vette a 2 hete kivont két B744 Combiját, ám ebből még nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni.../
Mióta megvették őket,ezért nyavalygok...
Azért már hiába, mert az A319 vásárlásának pillanatában eldőlt, hogy nem lesz utastéri cargoajtó! /- Ahhoz A320-ast, A321-est vagy B737-est kellett volna venni.../ :(
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A QC és a Combi sosem volt népszerű. - Kérdés, hogy mit hoz a jövő...
A QC (Combi) gépeknek a polgári piacon megvolt a maguk speciális.piaca. É.Kanada, K.Amerika, stb..
Egy normál légitársaságnak nincs szüksége ilyen szintű rugalmasságra ami komptomisszumokkal jár.
A klasszikus cargo gépeknél kevesebbet tudnak. Egy QC géphez más tipusú konténerek kellenek mint egy egyfeladatú cargo géphez. Ràadásul a bentmaradó ülések fölötti kézipoggyász tartók csökkentik a cargo tér hasznos tèrfogatát.
Utas konfigurációhoz meg felesleges túlsúly a megerősített padló és extra tűzoltó kapacitás.
Viszont ezek miatt a gépet tényleg percek alatt át lehet alakítani egyeik feladatról a másikra ami sok üzemeltetőnél - és szerintem a légierő ilyen - fontosabb mint az egy ülésre jutó üza.fogyasztás.
A319 vásárlásának pillanatában eldőlt, hogy nem lesz utastéri cargoajtó!
Ez.nem biztos...
http://www.lcfconversions.com/a320.html
Persze A320 jobb lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 510
72 513
113
(a szárnytőre is érdemes vetni egy pillantást.)

A 15+02-es gépen így néz ki, ha fel van szerelve...


1502-german-air-force-airbus-a319-133cj_PlanespottersNet_1017386_2ad22360d2_o.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and arcas

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
A DIRCM rendszerre van más lehetőség is...
A német gépeken a Northrop Grumman An-AAQ 24 Nemesis DIRCM van, de van izraeli opció is...
ELBIT System C-Music
aa.jpg
Igen, az izraeli "Music" rendszert korábban posztoltam én is, mint opciót a magyar gépekre....nagyon várom már, hogy beteljesedjen a korábbi HM igéret és önvédelmi képességei (is) lesznek végre az Airbus szállitóknak. Tudom hogy minden időbe telik, de kb. ezzel kellett volna kezdeni...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
Igen, az izraeli "Music" rendszert korábban posztoltam én is, mint opciót a magyar gépekre....nagyon várom már, hogy beteljesedjen a korábbi HM igéret és önvédelmi képességei (is) lesznek végre az Airbus szállitóknak. Tudom hogy minden időbe telik, de kb. ezzel kellett volna kezdeni...

Schrage Musik?