A pénz világa

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 132
92 351
113
Egy hibridbe kell egy belsőégésű motor, és azon felül jön a villanymotor. A teljesen elektromos autó olyan rugalmatlan, hogy csak második autónak jó, és azt aki meg is engedheti magának, nem biztos, hogy nem egy rugalmasabb hibridet választ hasonló árban, kisebb elektromos hatótávval.
Egy kicsit sznob dolognak érzem még mindig a full elektromost, habár már kezdek megbarátkozni vele. Hogy azt ne mondjam részben tetszik. :)
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Bocs, de ez a duma. 3-4+ éve meg arról, hogy "majd eljön a villamos kánaán". Még maguk az autók árai és fényévekre vannak attól, hogy közelében legyenek a benzinesnek úgy, hogy töredékét sem tudják...

Rádhagyom. Pár év és meglátjuk. :)

A mobilitás sok embernek (sajnos/ez van) létszükséglet.

Majd utaznak elektromossal.

A dohányzás meg nem.
Konkrétan ép ésszel felfoghatatlan, hogy a beltéri és n+1 helyen a dohányzás miért nem volt tilos...
Amikor az ember olyan reklámokat lát, hogy mint egészséges társas hobbit reklámozták 60-70 éve, akkor az ember lefejeli az asztalt...


Épp hétvégén néztem egy 2004-es filmet, kicsit furcsa volt nézni, hogy akkoriban még mennyien dohányztak az étteremben is.

Egyébként a muris az, hogy a dohányzás elleni komoly küzdelem nincs. Mert kb. az lenne az igazi, ha minden mai dohányos kapna egy igazolványt, hogy enélkül nem tud élni. Ok, ő vehet. És akkor innentől fogva senki nem vehet. Ha soha nem fogyaszt, akkor nehéz lenne rászokni.
Persze ez mission impossible, de azért érdekes az b*meg, hogy az autózást tiltsuk be, de a dohányzást meg nem...?


Nincs köztünk vita, én a dohányzást is betiltanám, vagy legalábbis mégjobban megadóztatnám.

Na innen már csak egy lépés lenne az alkohol betiltása is, csak ez még nehezebb, mert alkoholt főzni otthon viszonylag könnyű és a szesztilalom nem jött be már régen sem.

Az alkoholt nem kell betiltani. Csak a magasabb alkoholszintűeket kellene durván drágítani, meg bevezetni egy pontozós rendszert, mint a kínaiak, aki sok alkoholt vesz, sok adót fizessen.
Egy üveg sör vagy egy pohár bor a nap végén még kifejezetten egészséges is.

Nem igazán értem ezt. Az autókat igen nagy részben robotok rakják össze. Ergo akkor hol van a kettő közötti nagy munkaerő eltérés...?
Van erre a kijelentésre bárkinek száma produktivitással...? Ja, és akkor a baj még nagyobb. Kevesebb ember kell szerintetek, de mégis rohadt drága a villanyautó. Ajaj,,, Akkor = versenyképtelen.


Kevesebb és egyszerűbb alkatrészből áll egy villanyautó. Ezt fogadd el. Csak az akku ami drágít az árán. Akku nélkül jóval olcsóbb lenne.
Azért drágább, mert most kezdik felfuttani a gyártást.
Nálunk a cégnél több millió euróért vettek új gépeket, azok az első pár évben kell megtérüljenek, viszont valószínűleg használni fogjuk őket még 15 év múlva is.
Na ugyanígy vannak ezzel a nagy autógyárak is, akik új gyártósorokat építettek az elektromos autóknak.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 132
92 351
113
Szerintem te leragadtál az összeszerelésnél,de mint írtam nem azon a területen kerülnek elsősorban veszélybe a munkahelyek ,visszatérve az eredeti diskurzusra,(amely az elektromos autók jövőjéről szólt) egy percig sem állítottam ,hogy az elektromos autók rövid időn belül kiszorítják a hagyományos autókat,de az sajnos nagyon is valószínű
hogy a villanyautó gyártás kevesebb munkaerőt igényel a gazdaság teljes keresztmetszetében mint a hagyományos autók gyártásának esetében.
Ilyen durva nem lesz a váltás. Ahogy @Veér István írta először a trend a hibrid lesz.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
És hányszor több akksit? Annyira furcsa, hogy az emberek úgy tesznek, mintha egy autó másból sem állna csak hajtásláncból és csak erre képesek fókuszálni.

Nyugaton egy autó 10 évnél nem nagyon húzza tovább. Ennyit bőven kibír egy aksi.
Keleten már más dolog, de ott nem is szokás új alkatrészekkel javítani, inkább a bontóból veszik bele.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 132
92 351
113
Nyugaton egy autó 10 évnél nem nagyon húzza tovább. Ennyit bőven kibír egy aksi.
Keleten már más dolog, de ott nem is szokás új alkatrészekkel javítani, inkább a bontóból veszik bele.
Nah jo, de 10 év után még van értéke! Egy full elektromos akksicserére váró 10 éves használt kuka. Annyira drága lenne a csere.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 132
92 351
113
Rádhagyom. Pár év és meglátjuk. :)

A mobilitás sok embernek (sajnos/ez van) létszükséglet.

Majd utaznak elektromossal.

A dohányzás meg nem.
Konkrétan ép ésszel felfoghatatlan, hogy a beltéri és n+1 helyen a dohányzás miért nem volt tilos...
Amikor az ember olyan reklámokat lát, hogy mint egészséges társas hobbit reklámozták 60-70 éve, akkor az ember lefejeli az asztalt...


Épp hétvégén néztem egy 2004-es filmet, kicsit furcsa volt nézni, hogy akkoriban még mennyien dohányztak az étteremben is.

Egyébként a muris az, hogy a dohányzás elleni komoly küzdelem nincs. Mert kb. az lenne az igazi, ha minden mai dohányos kapna egy igazolványt, hogy enélkül nem tud élni. Ok, ő vehet. És akkor innentől fogva senki nem vehet. Ha soha nem fogyaszt, akkor nehéz lenne rászokni.
Persze ez mission impossible, de azért érdekes az b*meg, hogy az autózást tiltsuk be, de a dohányzást meg nem...?


Nincs köztünk vita, én a dohányzást is betiltanám, vagy legalábbis mégjobban megadóztatnám.

Na innen már csak egy lépés lenne az alkohol betiltása is, csak ez még nehezebb, mert alkoholt főzni otthon viszonylag könnyű és a szesztilalom nem jött be már régen sem.

Az alkoholt nem kell betiltani. Csak a magasabb alkoholszintűeket kellene durván drágítani, meg bevezetni egy pontozós rendszert, mint a kínaiak, aki sok alkoholt vesz, sok adót fizessen.
Egy üveg sör vagy egy pohár bor a nap végén még kifejezetten egészséges is.

Nem igazán értem ezt. Az autókat igen nagy részben robotok rakják össze. Ergo akkor hol van a kettő közötti nagy munkaerő eltérés...?
Van erre a kijelentésre bárkinek száma produktivitással...? Ja, és akkor a baj még nagyobb. Kevesebb ember kell szerintetek, de mégis rohadt drága a villanyautó. Ajaj,,, Akkor = versenyképtelen.


Kevesebb és egyszerűbb alkatrészből áll egy villanyautó. Ezt fogadd el. Csak az akku ami drágít az árán. Akku nélkül jóval olcsóbb lenne.
Azért drágább, mert most kezdik felfuttani a gyártást.
Nálunk a cégnél több millió euróért vettek új gépeket, azok az első pár évben kell megtérüljenek, viszont valószínűleg használni fogjuk őket még 15 év múlva is.
Na ugyanígy vannak ezzel a nagy autógyárak is, akik új gyártósorokat építettek az elektromos autóknak.
A robotizáltság elsősorban a karosszériagyártásra és részben a lakkozóra jellemző. Ott sem minden szegmensre, de a döntő többségére. Viszont a robotokat is ki kell szolgálni, karbantartani, beállitani, állítani.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and blitzkrieg

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Na, az otthon dohányzó szomszédom bűzét áthozza hozzám a szél, szóval ha betiltják az autózásom, akkor tiltsák be a dohányzást is ;)

A belsőágásű autózást szerintem nem fogják. Szerintem szép lassan úgyis átváltanak villanyosra az emberek.
Most még csak keveseknek alternatíva, de ahogy telnek az évek, egyre többen fogják azt választani. Mindenféle állami dotáció nélkül is.
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 794
25 385
113
https://www.idokep.hu/szmog
Már bánom, hogy nem mentettem le minden nap a jellemző adatokat. A forgalom töredéke annak, ami lenne és a város felett mégis ott a barna szmötyi az első szélcsendes napon...

Hát persze, hogy ott van! Mivel ez sem úgy van egészen, ahogyan azt a klímaharcosok főkorifeusai beetették nekünk!
Stuttgartban ugyanez a helyzet! de ott le merik írni. Még...
(Bár a cikk a kicsit más aspektusokra van kihegyezve, témába vág!)
..
https://www.tichyseinblick.de/daili-es-sentials/stadtluft-in-stuttgart-der-diesel-ist-es-nicht/
 
M

molnibalage

Guest
És addig mennyi volt?
Nehogy már a házak fűtésére fogd, mert mostanában már azok se fűtenek annyira.
Pont ezt mondom. A villanyautó pápára elég nagy csapás lenne, hogy kiderülne, hogy ha az autók 2/3-a villanyos lenne, akkor kvázi alig lenne difi sok helyen. Sőt, a mostani még kedvezőbb, mert nem csak a kibocsátás mennyisége kicsi, de a felkavaró járművek is. Mégis van.

A villanyautó a zajt csökkentené csak komolyabban. Vagy még azt sem, mert 50-70 táján a gördülési zaj is elég jelentős. Főleg esőben...
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros and fip7

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 794
25 385
113
Én a városi levegő minőségének javítása miatt támogatom az elektromos autózást, nem feltétlenül a globális felmelegedés miatt.

Az egészségügyi kockázatairól az elektromos autózásnak, ahol is ücsörögsz az elektromágneses térben naphosszat, meg már ne is beszéljünk.

Jaj ne már. Most is gép előtt ülsz, az nem káros elektromágneses tér?

Igen, a városi levegő szempontjából vitathatatlanul előnyös! Na meg azon belül is a nagyobb járműveket kellene előre sorolni (buszok, kukásautók stb.)!
Erre lenne fontos akkor már első körben összpontosítani, mert a 8 milliárdos emberiség teljes járműparkja sosem lesz lítium akksis elektromos!
..
Csak mekkora a különbség van egy asztali gép, meg egy tonnányi testet megmozgatni képes elektromos gép között!
Minél nagyobb a teljesítmény, annál nagyobb elektromágneses mező generálódik! És ez egy elektromos autó esetében nem összevethető egy laptoppal, PC-vel!
Ha az akksik ráadásul az ülés alatt vannak, az még rosszabb verzió!
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 132
92 351
113
Igen, a városi levegő szempontjából vitathatatlanul előnyös! Na meg azon belül is a nagyobb járműveket kellene előre sorolni (buszok, kukásautók stb.)!
Erre lenne fontos akkor már első körben összpontosítani, mert a 8 milliárdos emberiség teljes járműparkja sosem lesz lítium akksis elektromos!
..
Csak mekkora a különbség van egy asztali gép, meg egy tonnányi testet megmozgatni képes elektromos gép között!
Minél nagyobb a teljesítmény, annál nagyobb elektromágneses mező generálódik! És ez egy elektromos autó esetében nem összevethető egy laptoppal, PC-vel!
Ha az akksik ráadásul az ülés alatt vannak, az még rosszabb verzió!
A full elektromosnál az alvázon van. Lényegében akkumlátorcellákkon ülsz.
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 540
25 770
113
Borzasztó sok dolog kavarog a fejemben erősáramú technikusként van valamennyi szakmai rálátásom a villamos rendszerre , erdészként meg ugye a környezet védelem terén jeleskedtem(100ha új telepítésű erdő átadva az utókornak ) valamicskét .

Maga természet/környezet védelem lenne a kulcsa az egésznek de addig amíg a föld lakosságából csak 15-20%-t érdekel és a fejlődő vagy harmadik világ beliek a napi problémáikkal vannak elfoglalva addig nem nagyon lesz megoldás . Sokkal inkább a szívassuk a gazdag fejlett országokat és lakosaikat című tragikomédia képei elevenednek meg előttem .

Atom energia vs. megújuló .
Hagyományos autók vs huybridek/elektromosak .
Környezet védelmi szigorítások vs. élhető élettér .
És még lehetne sokáig sorolni .

Addig a megújulók energiák és az elektromos autók se fognak tudni forradalmat csinálni amíg nem lesz egy akkumulátor forradalom . AZ atom energiától szintén csak ebben az esetben tudunk megszabadulni .

De addig amíg minket lehet szívatni az Euro 6d-vel , meg az atom energia tiltásával , meg a környezetvédelmi díjjal etc és ennek kőkeményen megfizetjük az árát addig a világ másik 80% meg szarik mindenre .

Zero emissziós autó maga a hazugság legteteje ! Ha össze adunk mindent akkor semmivel sem kisebb a globális öko lábnyomuk mint egy hagyományos autónak ami megfelel az Euro6/6d-nek . Csak ellehet adni 2x drágábban a fele olyan funkcionális szarokat .

Csak mérgesítem magam az idióta sötétzöld lobbi erején és hatékonyságán !
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 664
3 516
113
Eleve a kopó alkatrészek nagyon nagy része nem a motorhoz kapcsolódik szorosan véve. Légszűrő, olajszűrő, olajcsere nem kell majd annyi. Kuplung, kettőstömegű esetleg, de azokat előadják horror tételnek, 100-300k km alatt amortizálva az értékét (használati módtól erősen függ az élettartam) nem annyira horror. Egy benzinesben ha a hengerfejet le kell venni, akkor már gond van, dugattyú gyűrűzés manapság meg felér egy gazdasági totálkárral, nem úgy, mint a zsigulis időkben. Na ezeket lehet megspórolni a villanyautónál. Váltó ugyanúgy kellhet (egy két sebességes legalább), hiába nyomatékosabb, de nagy fordulaton nagy veszteségű tud lenni a villanymotor, ha olyanok a paraméterei. Olcsóbb/jobb lehet egy automaváltót betenni mellé ugyanúgy.

Pollenszűrőt ugyanúgy kell évente cserélni. Hűtőfolyadékot kell ellenőrizni, cserélni, mert az akkukat is hűteni kell ám! A felfüggesztést eszik a magyar utak egy kicsit is finomabb futóművű autón. A kasztni, futómű a sózástól ugyanúgy rohadhat majd, nem a hajtás technológiától függ. Légkondi kompresszora, hűtőközege ugyanolyan lesz, mint eddig. Kerékagyba rakott villanymotoros őrületet is voltak akik pedzegették, na azzal .hu lesznek ám javítási költségek, ha a rugózatlan tömeget azzal megdobják.

A kipufogó rendszer tájékán lehet spórolni, DPF, katalizátor költségén, de ha ezek velünk maradnak hosszabb távon is, akkor lemegy az áruk majd, ahogy a felújítás, újrahasznosítás kialakul rendesen.

Azért nem sok elektromos autóban van kuplung, kettőstömegű meg váltó. Talán a Porscheban de az amúgy is réteg autó, extrem drága.

A nagy tétel az az aksi. Autó függő mikor kell cserélni rossz pldanak ott vannak az első leafek, jónak meg van sok amikben 400.000+km után cserélek.
Engem amúgy izgat a Musk féle 1million mile car... persze kérdés, hogy adnék e érte +8000$ ha tudnám, hogy az aksim is "kb végtelen" ideig bírja.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg