Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Fentebb írták, valszeg belső térre gondoltak.
Értelme amúgy sem sok AA eszköz esetén, mivel azokat aktív rendszerek ellen kell felkészíteni, nem rejtett megközelítésre (radarost valaminek vezetni kell, ha nem HOJ, infra repülési ideje meg nagyon rövid). Vagyis bírja a zavarást, a lézert, ha ki akarná égetni az érzékelőjét (mint az IRIS-T).
A jövőben viszont lesz értelme ennek a megközelítésnek is, tekintve az SACM már AA fegyverek elleni is tervezett cucc.
.
.
Mondjuk egy AA raketa eseten mar az is stealthy dolog, ha nem huz nagy fustöt maga utan. Lehet, hogy ez a K-74M2 ebben ilyen iranyban lett volna lopakodo...?
 
Hát nem tudom ez mennyire igaz, de az orosz cikkben kimondottan csak elektromos működtetésről írnak. Az F-35 szervóiban meg elektronikus a vezérlés (ugye FBW-rendszer), villanymotor hajt egy miniatűr hidraulika-szivattyút, így maga a munkavégzés, a vezérlő felületek működtetése az hidraulikus. Ha Iván tisztán villanymotoros meghajtást és hozzá mechanikus (fogaskerekes) áttételt és működtetést akar egy több tonnás erőt igénylő szervónál, futómű-munkahengernél vagy GSF-működtetésnél, hát azt mondom kösse fel a gatyáját!! Hogy egy ilyen elektro-mechanikus áttétel hogyan bírja hosszú távon, és ez egyszerűbb üzemeltetést jelent-e, abban kicsit kételkedek. Mindenesetre ha sikerül, akkor átugornak vele egy fejlődési lépcsőt, az elektro-hidrosztatikus rendszert, ami az F-35-ön van. Emlékeim szerint ilyen kétlépcsős ugrás eddig elég keveseknek sikerült, és annak is horribilis ára volt (lásd SR-71).
Miért? Szerinted a mostani Szu-57es nem ilyen?
 
Talán ide is tartozhatna .

Az oroszok vissza tértek az 5-dik helyre a katonai kiadás listáján .60 milliárd dollár hely már 65.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A szu-57-nél nem áll szándékukban oldalra rakni a botkormányt mint az f-22 f-35 j-20-nál? A széria gépeknél meglehetne oldani?
 
A szu-57-nél nem áll szándékukban oldalra rakni a botkormányt mint az f-22 f-35 j-20-nál? A széria gépeknél meglehetne oldani?
Nem akarták, utólag biztos nem fogják módosítgatni. Egy Szu-27-esen egyszer letesztelték (80-as évek végén, 90-es években?), maradtak a hagyományosnál.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Roni
Roni

Miből gondolod, hogy az oldalsó botkormány jobb megoldás?
Ráadásul a középre tett bot mind a két kézzel irányítható.
Más modern gépeknél is van középső bot, pl. Eurofighter, Gripen, F-15, F-18, J-10 stb....
 
Na erről nem is halottam o_O
Pedig sokkal kényelmesebb szerintem, remélem nem az" olcsóbb megoldás " miatt maradtak a hagyományosnál :hadonaszos::hadonaszos:

Amikor Izrael megkapta az első F-16-okat, voltak olyan vélemények: miért jobb oldalon van a botkormány, ezt CSAK jobb kézzel lehet vezetni?!! Harci bevetésnél azért "néha" visszalőnek, előfordulhat hogy jobb keze sérül a pilótának, egy F-15-ön vagy más hagyományos gépen ilyenkor bal kézzel tudja kezelni a botot, de F-16-on, Rafale-n és bármely jobboldali borkormányos gépnél ez "kissé" problémás. Ilyenkor marad a katapultálás - egy kéz-sérülés miatt ...