Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 953
10 797
113
A Szu-35Sz radarja és a hajtóműve a Szu-30SzM hajtóművéből és radarjából van szimplán továbbfejlesztve.
A Szu-57-es radarja és leendő hajtóműve pedig gyökeresen új, sok fejlesztést igénylő progresszív technológia.
Nem kéne a Szovjetúnióból örökölt “gazdaságos” szemléletet ráeröltetni a nagyobb előrelépéseket igénylő technológiákra, mert olcsó húsnak híg a leve.
Lásd: Csernobil, szovjet/orosz űrprogram, vagy akár a Kuznyecov repülőgéphordozó.

Ha a Szu-57-est gyér megrendelés ellenére gazdaságosan akarják gyártani, akkor előbb a drága alrendszereit kellene minél előbb gyártásba vinni.
Az oroszokkal már a szovjet időkben is ez volt a baj. A gazdaságosság jegyében a már futó fejlesztéseket a sorozatgyártás beindultára mindig felhigították az előző generációs technológia kifutóban levő rendszereinek ráncfelvarrt megfelelőivel.
Jó példa erre a MiG-29, vagy a Szu-27.
Mind a kettőt jóval progresszívebbre tervezték és végül mind a kettő a MiG-23-asok radarjának egy továbbgondolt verzióját kapta meg. A hajtóműveik se lettek annyira előremutatóak, mint eredetileg tervezték.

A Zsuk meg a Barsz radarok meg kb húsz évre maradtak a kísérleti üzemek tesztállásaiban, mire elkezdhették sorozatban gyártani őket. Persze ekkor már elavult technológiaként.
Az Irbisz radar ennek a Barsz-nak a mozgatható verziója, részlegesen a Szu-57-es tűzvezető rendszerével. De nem AESA.

Ha az orosz repülőipar valóban gazdaságosan akar fejlődni, akkor a Szu-57-esre kell alapozni a homologizációt.

Én ezt a "gazdaságosságot" így képzelném el:

Szu-35Szm: Amit lehet átemelnek az 57-ből (AESA, 30-as hajtómű, fedélzeti rendszerek, fegyverek)
Szu-30Szm, 34Szm és Szu-35 export: Mindent átvesznek a Szu-35-ből (AL-41 hajtómű, IRBIS-E radar, stb.)

Tehát maradna gyártásban kétféle hajtómű illetve kétféle radar (már ha az IRBIS-t be lehetne fabrikálni a Szu-34-be) .
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 828
67 182
113
A Szu-57-es radarja egy fix antennás, keretre szerelt AESA, a Szu-34-esé egy fix antennás, keretre szerelt PESA, mind a kettő kontúrja követi az adott gép orrkúpjának keresztmetszetét.
A Szu-30SzM radarja egy konzolra erősített kör keresztmetszetű PESA, hasonló a belőle továbbfejlesztett, szintén konzolos, de mozgatható antennás Irbiszhez.
Az Irbisz a Szu-30SzM orrába még befér, de a Szu-34-esébe már nem.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 774
61 193
113
Pontosan, mindig ezt csinálják, de ha meggondoljuk anyagilag és technológiailag is sokkal kisebb mozgásterük van, mint pl. USA-nak. Ha USA-val vetem össze tényleg szörnyen le vannak maradva, a Raptor program 2011-ben lezárult, közben ők még mindig nem tudtak szolgálatba állítani egyet sem a Felonból.
Viszont lehet, hogy érdemesebb az EU-val összevetni, az eurokacsákhoz képest szép teljesítmény, még akkor is ha RCS-ben a hírek szerint végül nem lesz sokkal jobb, mint egy Gripen E (bár ezt nehéz elhinnem), az FCAS meg fényévekre ha egyáltalán lesz belőle valami.

Nem nagyon èrtem, miërt mëritek össze folyton az oroszokat az USA-val. Ennek sok èrtelme nincsen. Elèg rânèzni a gazdasâgi adatokra és a fegyverkezèsre kiadott összegekre. Csak az közös bennük, hogy mindketten igyekeznek ërdekeiket ërvényesiteni. Mindketten több, kevesebb sikerrel. Az US egyedüli szuperhatalomnak tekinti (még) magát és fáj a foga az orosz természeti kincsekre, az orosz meg ezt akarja hosszabb tâvon is megakadâlyozni. Jelenleg eleg sikeresen. Nekik az atomfegyverek az èletbiztositâsuk. A többi, az hab a tortân ès elég jól megfelel a céljaiknak, hogy megörizzék önálloságukat ès nemzetközi szerepüket. Nem létkèrdés, hogy van-e párszâz stealth gékpük, vagy nincs. Ërdekes, hogy az US, annak ellenëre, hogy ö haditechnikában ( ès mâsban is) a világ vezetö országa, lassan de biztosan elveszti egyedüli szuperhatalmi szerepèt. Ennek egyik oka, hogy nâluk a fegyverkezés inkâbb öncèl lett, mint eszköz a cèlok eléréséhez. A mâsik ok trrmèszetesen, hogy önkènt feladtâk szerepüket mint vezetö ipari âllam. Igy jogos a kèrdès, hogy nem-e zsákutca a sok csilivili konvencionâlis fegyver, aszimetrikus konfliktusokban meg kecskepâsztorok ellen amikor az orszâg egyes rèszein kezd a harmadik vilâghoz hasonlitani.
Nem provokâciónak szánom, csak megfordult a fejemben, elnèzve Afghanisztánt, Irakot, Sziriát, Lybiát. Meg persze Kinát, az uj kihivót.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and misinator

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 953
10 797
113
https://www.thedrive.com/the-war-zo...g-a-missile-from-its-side-weapon-bay-or-is-it
Hot off the digital press: this is a video clip of an Su-57 firing a missile from its side weapon bay, or is it?:

Azt írja a csóka, hogy szerinte az oroszok leszedték a Felon fegyverterének ajtaját és úgy indították a rakétát, közben meg beteszi a képet, amin látszanak a rakéta indításának nyomai a bal szárny alsó részén közvetlenül a becsukott fegyvertér ajtó mellett.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 654
18 851
113
Azt írja a csóka, hogy szerinte az oroszok leszedték a Felon fegyverterének ajtaját és úgy indították a rakétát, közben meg beteszi a képet, amin látszanak a rakéta indításának nyomai a bal szárny alsó részén közvetlenül a becsukott fegyvertér ajtó mellett.
:D Mondtam. Idióta oroszok még egy működő fegyvertér ajtót sem képesek megcsinálni :D
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and ghostface

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 953
10 797
113
Azt írja a csóka, hogy szerinte az oroszok leszedték a Felon fegyverterének ajtaját és úgy indították a rakétát, közben meg beteszi a képet, amin látszanak a rakéta indításának nyomai a bal szárny alsó részén közvetlenül a becsukott fegyvertér ajtó mellett.

Bocsánat, jobb szárny.:oops:
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
EUQMriUUwAA9dLZ

EUQMmsyUYAAS3tt

EUQMoehUYAEDHok

EUQMqHWUYAAvJse

EUPYhPqUEAAcPrG
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 618
6 112
113
Nem létkèrdés, hogy van-e párszâz stealth gékpük, vagy nincs. Ërdekes, hogy az US, annak ellenëre, hogy ö haditechnikában ( ès mâsban is) a világ vezetö országa, lassan de biztosan elveszti egyedüli szuperhatalmi szerepèt. Ennek egyik oka, hogy nâluk a fegyverkezés inkâbb öncèl lett, mint eszköz a cèlok eléréséhez. A mâsik ok trrmèszetesen, hogy önkènt feladtâk szerepüket mint vezetö ipari âllam. Igy jogos a kèrdès, hogy nem-e zsákutca a sok csilivili konvencionâlis fegyver
.
.
A fegyver célja részben a háború, de sokkal inkább ma egy ipari termék a piacon, ami konkurrens termékekkel versenyez a vásárlók kegyeiért. Ilyen szempontból aki nem fejleszt, az nem is ad el, piacot veszit, sőt előbb-utóbb kiszorul, mint pl a svéd hadiipar a Gripennel.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 774
61 193
113
.
.
A fegyver célja részben a háború, de sokkal inkább ma egy ipari termék a piacon, ami konkurrens termékekkel versenyez a vásárlók kegyeiért. Ilyen szempontból aki nem fejleszt, az nem is ad el, piacot veszit, sőt előbb-utóbb kiszorul, mint pl a svéd hadiipar a Gripennel.

Jó èrv. Az elsö mondattal teljesen egyetertek. A mâsodikon lehet vitatkozni. Mennyire biztos, hogy a Gripen ezèrt nem lett sikeres exportcikk? Amikor sok orszâg még Mig-21-el stb repülget ?
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 618
6 112
113
Jó èrv. Az elsö mondattal teljesen egyetertek. A mâsodikon lehet vitatkozni. Mennyire biztos, hogy a Gripen ezèrt nem lett sikeres exportcikk? Amikor sok orszâg még Mig-21-el stb repülget ?
.
.
A Gripen még a hidegháború terméke, a svédek betegesen és hagyományosan félnek az oroszoktól (azóta is).
A Gripen kicsi, de végülis nem rossz egynek, túl sok vevője nincs, de ez nem csak a gép hibája, hanem inkább annak is, hogy aki valakitől fegyvert vesz, az ezzel egy kicsit szövetségest is vesz magának, igy a nagyhatalmak eleve jobb pozicióból indulnak, mint a kisebb európai országok, svéd, francia, angol gépek.
De akármi is az oka, a vége az, hogy a svédek az ötödik generációból máris kimaradtak, a Gripen-E most még fut egy levezető kört, de máshol már a hatodik generáción is kezdenek álmodozni, a svédeknek meg több önálló gépük már nem lesz, mint ahogy a civil utasszállitók piacáról is eltűntek sajnos a Saab2000 leállásával.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 828
67 182
113

Igen, ez a bekezdés még mindig a jó öreg tévedésen alapszik:

"..The F-35 had a similar issue. It was designed with a focus on its capabilities to strike ground targets, but lacks acceleration and manoeuvrability. This makes the F-35 less viable in dogfighting scenarios, even compared to fourth-generation fighters, let alone their successors, such as the Su-57..."

Igen jó a gyorsulása hangsebesség alatt és a manőverezőképessége is kiváló.
 
M

molnibalage

Guest
Igen, ez a bekezdés még mindig a jó öreg tévedésen alapszik:

"..The F-35 had a similar issue. It was designed with a focus on its capabilities to strike ground targets, but lacks acceleration and manoeuvrability. This makes the F-35 less viable in dogfighting scenarios, even compared to fourth-generation fighters, let alone their successors, such as the Su-57..."

Igen jó a gyorsulása hangsebesség alatt és a manőverezőképessége is kiváló.
Tömény baromság az egész cikk. Nem csak azért Hogy van arca bárkinek egy 12 gépesnél kisebb WIP flottát összemérni egy típuscsaláddal, ami éles bevetéseket is repül és 300+ db készült belőle?

A pofám leszakad...
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 654
18 851
113
Ez már a totál felesleges propaganda. Otthon is akinek csak egy egészen pici agya van, nem veheti ezeket a cikkeket komolyan.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Status
Not open for further replies.