Magyarország ipara

https://www.portfolio.hu/gazdasag/20200506/mit-veszit-magyarorszag-a-bmw-kivarasaval-430346
..
nagyberuhazasok-368942.png
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya and SilvioD
Hosszú távon úgyis idejön a BMW, mivel az alacsonyabb bérek miatt fizetődőbb egy gyár építés Magyarországon mint fenttartani egyet Németországban.
Lego is megszűnt létezni Dániában, a világon 3 helyen van gyáruk, Nyíregyháza, Mexikóváros, Sanghaj!
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Terminator
Hosszú távon úgyis idejön a BMW, mivel az alacsonyabb bérek miatt fizetődőbb egy gyár építés Magyarországon mint fenttartani egyet Németországban.
Lego is megszűnt létezni Dániában, a világon 3 helyen van gyáruk, Nyíregyháza, Mexikóváros, Sanghaj!
Szíjjártót ráugrasztotta a főnök az ügyre. Jövő hét pénteken tisztábban látunk a csúszással kapcsolatban.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hivatalasan a BMW kommunikációs igazgatója még ködösít.
"A PONTOS IDŐTARTAM MÉG NEM KERÜLT MEGHATÁROZÁSRA, DE VÁRAKOZÁSAIK SZERINT TÖBB HÓNAP LEHET."
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...t-lelassulhatnak-az-epitesi-munkalatok-430316
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
Szíjjártót ráugrasztotta a főnök az ügyre. Jövő hét pénteken tisztábban látunk a csúszással kapcsolatban.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hivatalasan a BMW kommunikációs igazgatója még ködösít.
"A PONTOS IDŐTARTAM MÉG NEM KERÜLT MEGHATÁROZÁSRA, DE VÁRAKOZÁSAIK SZERINT TÖBB HÓNAP LEHET."
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...t-lelassulhatnak-az-epitesi-munkalatok-430316
Szerintem rosszul látod... Szijjartonak a főnöke németül beszél és ott ül Győrben az AUDIban és Kecskeméten a Mercedesnél... Most jön meg egy a BMWhez... Mondjuk ki itt úgy táncolunk ahogy Hans, Jürgen, és Siggi mondja...
 
Szíjjártó Péter szerint a BMW debreceni gyárépítésének “elhalasztásáról” szóló sajtóértesülések kapcsán az igazság:

1. A vállalat vezetőivel ma is egyeztettünk, arról biztosítottak minket, hogy természetesen továbbra is elkötelezettek a debreceni gyárépítés mellett.
2. Jövő pénteken Debrecenbe jönnek a gyár leendő vezetői és a beruházás irányítói, akikkel személyesen is fogunk megbeszélést folytatni.
3. A gyár építési munkálatai már most is zajlanak.




A debreceni polgármesteri hivatal szerint az igazság:

1. a debreceni gyár üzembe helyezésével kapcsolatban ma megjelent információk a debreceni önkormányzat és a BMW Manufactoring Hungary Kft. között létrejött szerződés végrehajtását és lezárását nem érintik.

2-3. A szerződésben rögzítetteknek megfelelően és ütemben az önkormányzati beruházás lezárul. Napokon belül átadásra kerül a teljes terület az egyeztetett műszaki tartalomnak megfelelően a BMW magyarországi cége részére. Az átadással az önkormányzat által vállalt minden feltétel teljesítése biztosítja, hogy a BMW megkezdje a további fejlesztéseket.”


Úgy tűnik hogy Szíjjártó nem fejtette ki teljesen az igazság minden részét ...:rolleyes:
Gondolom, ma egyből felhívta őket hogy "miazistenvanb@sszátokmegnemeztbeszéltükmegamúlthéten..." és jövő hétig majd együtt kitalálják hogy mit mondanak a nagy telekátadási ünnepségen, hogyan lesz ebből sikerkommunikáció.

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Két dolgot hiányolok a válságkezelésben..
Az egyik: a munkájukat elvesztőket kellene támogatni. Két hónapig a bejelentett fizetésük 75 százalékát oda kellene adni.
A felemelt 65 éves nyugdíjkorhatárt a most 60. éveseknél figyelmen kívül hagyni. Ez csökkentené a munkanélküliséget és a statisztikában is jól mutatna.
A két intézkedés nem igényel óriási összeget.

Azzal az a baj, hogy akkor olyan 60 évesek is nyugdíjba szeretnének menni, akiket nem bocsátanak el, és hatalmas feszültséget keltenél vele a társadalomban. Annyit tehetsz az ügy érdekében, hogy bevezeted a férfiaknál is a 40 éves korkedvezményes nyugdíjbamenetelt. Ezzel szereznél jó pontot az egyenlőségesdiben is eu-szinten, meg ezt a társadalom nagy része is pozitív intézkedésként fogadná el. Meg ha 2022-re visszaáll minden növekedési pályára, nem fognak hiányozni azok az emberek, mert jó részük úgyis elérte volna a rendes nyugdíjkorhatárt is.
 
Van 3 hónapig az álláskeresői járulék az május végéig jó, ha nem váltózik semmi addig akkor kénytelenek lesznek valamit lépni.

A munkanélküliek csak 3 hónapig rontják a statisztikát, utána kikerülnek a nyilvántartásból. Inaktív munkavállalók létszámáról meg nem nagyon szoktak nyilatkozni. A fizetőképes kereslet csökkenése lesz a probléma, mert a munkanélküli 3 hónap után nem kap pénzt. Azt mondták, segélyt nem adnak.
 
A munkanélküliek csak 3 hónapig rontják a statisztikát, utána kikerülnek a nyilvántartásból. Inaktív munkavállalók létszámáról meg nem nagyon szoktak nyilatkozni. A fizetőképes kereslet csökkenése lesz a probléma, mert a munkanélküli 3 hónap után nem kap pénzt. Azt mondták, segélyt nem adnak.

Azt mondták, segélyt nem adnak, helyette új munkahelyeket teremtenek.
 
A munkanélküliek csak 3 hónapig rontják a statisztikát, utána kikerülnek a nyilvántartásból. Inaktív munkavállalók létszámáról meg nem nagyon szoktak nyilatkozni. A fizetőképes kereslet csökkenése lesz a probléma, mert a munkanélküli 3 hónap után nem kap pénzt. Azt mondták, segélyt nem adnak.
3 hónap utan is jár zsé csak qrva kevés. Nem kerül ki a nyilvantartasbol, csak nem allaskeresési járadékra lesz jogosult hanem foglalkoztatast helyettesítő zsére. Viszont ilyen esetben végzettségtől függetlenül bármilyen közmunkát köteles vagy elfogadni.
 
3 hónap utan is jár zsé csak qrva kevés. Nem kerül ki a nyilvantartasbol, csak nem allaskeresési járadékra lesz jogosult hanem foglalkoztatast helyettesítő zsére. Viszont ilyen esetben végzettségtől függetlenül bármilyen közmunkát köteles vagy elfogadni.
Igen de egy nem szakmumkapan alkalmazott 50+ keres egy szakmunkas 70+ egy eretsegivel remdelkezo 100 korul egy diplomas 150 korul... Nem sok kevesebb mint a fele annak amit a versenyszferaba keresne az ember hasonlo vegzetseggel /minimum./ de akinek mar van egy eretsegije adokedvezmenyekkel eggyutt nem olyan veszes./qvara nem jo nem azt akarom kihozni de ugye kevesebb a munka joval lazabb a munka stb... Egzisztencia romlas mindenkepp de ha csak atmemeti valakinek par honap /mert ez esetbe akinek fontos azert kapkodja magat hogy uj munkat talaljon./ nem kell ehhalaltol felnie. Es a kozmunkanak van egy nagy elonye megpedig ha kozmunkabol jelentkezik valaki egy allasra /es valoban meguti a szintet./ nahyobb esellyel indul az allasert mint egy munkanelkulin levo hisz fel evig fizeti az allam a berenek majd felet??? /nemtudom emeltek e mar es levagyok maradva vagy sem de azt tudom hogy nem toroltek ezt el./tehat valojaban ha valaki minkanelkuli utan 3 ho utan nem talal munkat es van vegzettsege erdemes kozmunkara bemenni egybol mert sokkal nagyobb esellyel kap munkat a versenyszferaba /a kedvezmemyek miatt./ es persze addig is keres keveset de keves munkaval.
 
+ a !elosnak radobja a segely osszeget meg fel evig a fizetesere /munkahely valtasnal persze elveszik./ ami egy diplomasnak nem sok de egy eretsegizettnek szakmunkasnak vahy szakkepzetlen embernek erezheto osszeg./havi + 21500 azthiszem /kulon kell igenyelni munkaugyin. Ezt is es az alkalmazonaak is a tamogatast aki kiveszi a melost a kozmunkabol /2x2 nyomtatvany kitoltese./
 
Ez a Dunaferr sztori nagyon büdös.
Ugye most csődben van, több ezer ember munkája kétséges.

https://index.hu/gazdasag/2020/05/07/tankilevics_interju_dunaferr/
"
Még az előbb említette, hogy a kormánynak elvileg gondot okoz a Dunaferr valódi tulajdonosának kiderítése. Ön tudja, hogy ki a Dunaferr valódi tulajdonosa?
Kissé kényelmetlen helyzetben vagyok itt, mert egyrészt ez a részvényesek ügye, nagyon nehezen kommentálhatnám. Másrészt mindig is ment ez a találgatás, hogy ki is a tulajdonos. A kormány tudja, hogy ki a tulajdonos. Csak fel kell venniük a telefont, és beszélniük velük. Tudjuk jól, hogy az orosz állam van a Dunaferr mögött, és a tulajdonos eddig is sokat tett a folyamatos működés érdekében, épp ezért is lehetne bajos, ha a magyar állam bejönne államosítani bármit is."

Anno 2004-ben privitizálta Fleto. A tulajdonosi kör "svájci-ukrán" volt papíron. Már akkor is felmerült, hogy Fleto nem véletlenül járt annyit Putyinhoz. Túl jóban voltak, lehet ezért is váltották le
A lényeg ma kibökte a vezérigazgató, hogy az orosz állam a tulajdonos. Hát, erdekes egy privatizáció volt.... Sikerült a magyar állami tulajdont az orosz államnak átjátszani. @ulippo @ladagrant mit szóltok ehhez? Ez privatizáció? Vagy az ország egyik stratégiai cégének kiárusítása egy másik államnak, aki ráadásul a NATO hivatalos ellensége? Csak én erzem, hogy ez botrány!! Az index az interjúban ezen nagyvonalúan túllépett.

Egyébként ha jól érzékelem ezt a választ a vezérigazgató úr fenyegetőzik, hogy ne merjék államosítani a céget.
 
Ez a Dunaferr sztori nagyon büdös.
Ugye most csődben van, több ezer ember munkája kétséges.

https://index.hu/gazdasag/2020/05/07/tankilevics_interju_dunaferr/
"
Még az előbb említette, hogy a kormánynak elvileg gondot okoz a Dunaferr valódi tulajdonosának kiderítése. Ön tudja, hogy ki a Dunaferr valódi tulajdonosa?
Kissé kényelmetlen helyzetben vagyok itt, mert egyrészt ez a részvényesek ügye, nagyon nehezen kommentálhatnám. Másrészt mindig is ment ez a találgatás, hogy ki is a tulajdonos. A kormány tudja, hogy ki a tulajdonos. Csak fel kell venniük a telefont, és beszélniük velük. Tudjuk jól, hogy az orosz állam van a Dunaferr mögött, és a tulajdonos eddig is sokat tett a folyamatos működés érdekében, épp ezért is lehetne bajos, ha a magyar állam bejönne államosítani bármit is."

Anno 2004-ben privitizálta Fleto. A tulajdonosi kör "svájci-ukrán" volt papíron. Már akkor is felmerült, hogy Fleto nem véletlenül járt annyit Putyinhoz. Túl jóban voltak, lehet ezért is váltották le
A lényeg ma kibökte a vezérigazgató, hogy az orosz állam a tulajdonos. Hát, erdekes egy privatizáció volt.... Sikerült a magyar állami tulajdont az orosz államnak átjátszani. @ulippo @ladagrant mit szóltok ehhez? Ez privatizáció? Vagy az ország egyik stratégiai cégének kiárusítása egy másik államnak, aki ráadásul a NATO hivatalos ellensége? Csak én erzem, hogy ez botrány!! Az index az interjúban ezen nagyvonalúan túllépett.

Egyébként ha jól érzékelem ezt a választ a vezérigazgató úr fenyegetőzik, hogy ne merjék államosítani a céget.
Még egy kis érdekesség az interjűból.

Nem tartják célszerűnek a magyar állami tulajdont, mert az nem biztosítja a cég számára a jövőt, egy multinacionális vállalatcsoport részévé kellene vállniuk, ehhez keresnek stratégiai partnert.

Ez mind szép és jó, de kicsit visszás, amikor 3 kérdéssel később bevallja, hogy ajelenlegi tulajdonos az orosz állam!!!!!

Egyébként az önkori választásokon a Dunaferr a Jobbikos polgármester mellett kampányolt. A kapuban az ő szórólapjait osztogatták Most is együtt próbálnak a kormányra nyomást gyakorolni. És akkor itt emlékezzünk arra, ki pénzelte, pénzeli a Jobbikot. Mindig képbe jöttek az oroszok.

Simicska meg pont OV oroszbarátsága miatt szakított elmondása szerint Orbánnal. És rohant egy oroszok finanszírozta párthoz. Hááát, lehet forditva volt a sztori????
 
Ez a Dunaferr sztori nagyon büdös.
Ugye most csődben van, több ezer ember munkája kétséges.

https://index.hu/gazdasag/2020/05/07/tankilevics_interju_dunaferr/
"
Még az előbb említette, hogy a kormánynak elvileg gondot okoz a Dunaferr valódi tulajdonosának kiderítése. Ön tudja, hogy ki a Dunaferr valódi tulajdonosa?
Kissé kényelmetlen helyzetben vagyok itt, mert egyrészt ez a részvényesek ügye, nagyon nehezen kommentálhatnám. Másrészt mindig is ment ez a találgatás, hogy ki is a tulajdonos. A kormány tudja, hogy ki a tulajdonos. Csak fel kell venniük a telefont, és beszélniük velük. Tudjuk jól, hogy az orosz állam van a Dunaferr mögött, és a tulajdonos eddig is sokat tett a folyamatos működés érdekében, épp ezért is lehetne bajos, ha a magyar állam bejönne államosítani bármit is."

Anno 2004-ben privitizálta Fleto. A tulajdonosi kör "svájci-ukrán" volt papíron. Már akkor is felmerült, hogy Fleto nem véletlenül járt annyit Putyinhoz. Túl jóban voltak, lehet ezért is váltották le
A lényeg ma kibökte a vezérigazgató, hogy az orosz állam a tulajdonos. Hát, erdekes egy privatizáció volt.... Sikerült a magyar állami tulajdont az orosz államnak átjátszani. @ulippo @ladagrant mit szóltok ehhez? Ez privatizáció? Vagy az ország egyik stratégiai cégének kiárusítása egy másik államnak, aki ráadásul a NATO hivatalos ellensége? Csak én erzem, hogy ez botrány!! Az index az interjúban ezen nagyvonalúan túllépett.

Egyébként ha jól érzékelem ezt a választ a vezérigazgató úr fenyegetőzik, hogy ne merjék államosítani a céget.

Akkor még Oroszország "nagyon fejlett demokrácia" volt, Fletóék nem csak a Dunaferrt adták el nekik, hanem a Malévet (jó, elvileg nem a többségét, mert az a két MSZP-székházba bejelentett magyar strómannal együtt volt meg csak) és a MOL részvénypakettet többek között.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
Ez a Dunaferr sztori nagyon büdös.
Ugye most csődben van, több ezer ember munkája kétséges.

https://index.hu/gazdasag/2020/05/07/tankilevics_interju_dunaferr/
"
Még az előbb említette, hogy a kormánynak elvileg gondot okoz a Dunaferr valódi tulajdonosának kiderítése. Ön tudja, hogy ki a Dunaferr valódi tulajdonosa?
Kissé kényelmetlen helyzetben vagyok itt, mert egyrészt ez a részvényesek ügye, nagyon nehezen kommentálhatnám. Másrészt mindig is ment ez a találgatás, hogy ki is a tulajdonos. A kormány tudja, hogy ki a tulajdonos. Csak fel kell venniük a telefont, és beszélniük velük. Tudjuk jól, hogy az orosz állam van a Dunaferr mögött, és a tulajdonos eddig is sokat tett a folyamatos működés érdekében, épp ezért is lehetne bajos, ha a magyar állam bejönne államosítani bármit is."

Anno 2004-ben privitizálta Fleto. A tulajdonosi kör "svájci-ukrán" volt papíron. Már akkor is felmerült, hogy Fleto nem véletlenül járt annyit Putyinhoz. Túl jóban voltak, lehet ezért is váltották le
A lényeg ma kibökte a vezérigazgató, hogy az orosz állam a tulajdonos. Hát, erdekes egy privatizáció volt.... Sikerült a magyar állami tulajdont az orosz államnak átjátszani. @ulippo @ladagrant mit szóltok ehhez? Ez privatizáció? Vagy az ország egyik stratégiai cégének kiárusítása egy másik államnak, aki ráadásul a NATO hivatalos ellensége? Csak én erzem, hogy ez botrány!! Az index az interjúban ezen nagyvonalúan túllépett.

Egyébként ha jól érzékelem ezt a választ a vezérigazgató úr fenyegetőzik, hogy ne merjék államosítani a céget.

Putyin engedélye nélkül nem lesz államosítás,így vagy úgy de megmentik a Dunaferrt.