A képekből nekem úgy tűnik, hogy ez nem mostanában volt.Végfázisban...ami nem több mint 1-2 km. Odáig valahogy el kell juttatni.
Amikor vizuálisan nem látszik a cél (felhőn keresztül, füst, köd) akkor a célokat az indító repülőgép / helikopter fedélzeti radarjával jelölik ki. A Brimstone hatótávolsága akár 40 km is lehet, úgyhogy elég sokat kell repülnie ahhoz mire bekapcsolhatja a végfázis radarját.
Ha pedig látszik a cél (vagyis nincs távolabb 10-12 km-nél) akkor lézerrel jelölik meg azt, és a radar itt is csak végfázisban kapcsol be.
Visszatérve a földi indításhoz:
Az Angolok már kacérkodtak a földi indítású Brimstonnal. Ez lett volna a LANCER-TRACER radarral és 40 mm-es gépágyúval
így nézett volna ki…
Az Angolok villámgyorsan elvetették az ötletet.
Azóta meg fejlődött annyit az UAV-k felhasználása, hogy úgy néz ki, hogy a lengyelek látnak benne fejlesztési potenciált.
Különben én mintha olyat is olvastam volna, hogy hagyományos inerciális vezérlés is van benne, tehát koordinátára kilövöd a célt, majd a célpont közelében kap egy megvilágítást a gyalogság részéről.
Közben megtaláltam:
ForrásBrimstone’s seeker incorporates a terrain avoidance capability, allowing it to cruise at a fixed height above ground.
A digital autopilot provides mid-course guidance and uses a high-accuracy digital inertial measurement system for high-precision navigation to locate targets at long range and in off-boresight operations.
The highly advanced guidance system on the launcher’s fire control unit and missile uses the target coordinates, course, speed, distance to target, missile trajectory data and data from other sensors to direct the controls and produce the optimum flight path to the target.