KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

Nem tudom, volt-e mar itt:
02.jpg


Ha jol megnezem, akkor egy Patria/Rozomak meg pont bepasszol ugy, hogy a torony a 3.2m belmagassagu hatso negymeteres szekcioba esik (az orra becsuszik elore)... minden mas IFV vagy tul nehez vagy tul magas lenne.
 
Nem tudom, volt-e mar itt:
02.jpg


Ha jol megnezem, akkor egy Patria/Rozomak meg pont bepasszol ugy, hogy a torony a 3.2m belmagassagu hatso negymeteres szekcioba esik (az orra becsuszik elore)... minden mas IFV vagy tul nehez vagy tul magas lenne.
Az a gond, hogy a szállíthatóságot a méret és tömeg adatokon kívül (amiket mi laikusok is ismerünk) még nagyon sok minden befolyásolja. Az egyik ilyen a súlypont, amit a maximális (méret és tömeg) értékeknél nem igen lehet eltologatni. Így lehet olyan, hogy a szárny mögötti részhez beférne a torony, de akkor a súlypont nem jó helyen van, így mégsem viheti az adott típust.
Van olyan is, hogy a rámpa terhelhetősége jelent krlátot (Pl A400M 5 tonna), így annak figyelembevételével lehet a teherteret kihasználni.
Egy KC390 Loadmaster biztos tudná, addig mi csak tippelhetünk. Viszont ez a nagyobb gépek irányába billenti a mérleg nyelvét....
 
Nem tudom, volt-e mar itt:
02.jpg


Ha jol megnezem, akkor egy Patria/Rozomak meg pont bepasszol ugy, hogy a torony a 3.2m belmagassagu hatso negymeteres szekcioba esik (az orra becsuszik elore)... minden mas IFV vagy tul nehez vagy tul magas lenne.
Vagy Boxer, amire külön rakod rá a felépítmény-modult a földön. Annyi, hogy az úgy nem azonnal harc kész!
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
A pakolasos temat visszahozva, itt egy masik kep osszehasonlitasul:

47baa01f.png


02.jpg


A C-17, A400M elviszi akar a Pumakat/H225M-et is, de ugy tunik, hogy egy H145M meg beferhet a brazilba is (rotorok stb nelkul persze)...?
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Bíztató, hogy a brazilok egész sűrűn forgatják a frissen átvett gépeiket:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Nekem nagyon tetszik ez a gép, szerintem nekünk való lenne. A gyártó évekig az 50 millió $/gép árral hülyítette a lehetséges vevőket. A 75 Mrd-s Ft-os kormányhatározatból pont hármat vehettünk volna, mindenféle kiegészítő felszerelés, alkatrész, tartozék nélkül. :)
Aztán a portugál szerződés kijózanító volt. Az öt gépért azt hiszem 933 millió $-t fizetnek, igaz, több évi üzemeltetéssel, szimulátorral minden szükséges felszereléssel. Ha arányosítom a tervezett háromhoz, szimulátor nélkül, kevesebb supporttal, akkor is nagyon drágának tűnik.
Az MH 69-78 tonnás légi-szállító kapacitás létrejöttéért kerülne kb. fél milliárd $-ba. Az egyébként szintén drága és problémás A400M-ből kettő rendelkezik ekkora kapacitással.
Kawasaki C-2? :rolleyes:
Ja, az is drága. Az is új, teli problémákkal.
Y-20?
Az is. De keleti nyitásnak jó lenne.
 
Nekem nagyon tetszik ez a gép, szerintem nekünk való lenne. A gyártó évekig az 50 millió $/gép árral hülyítette a lehetséges vevőket. A 75 Mrd-s Ft-os kormányhatározatból pont hármat vehettünk volna, mindenféle kiegészítő felszerelés, alkatrész, tartozék nélkül. :)
Aztán a portugál szerződés kijózanító volt. Az öt gépért azt hiszem 933 millió $-t fizetnek, igaz, több évi üzemeltetéssel, szimulátorral minden szükséges felszereléssel. Ha arányosítom a tervezett háromhoz, szimulátor nélkül, kevesebb supporttal, akkor is nagyon drágának tűnik.
Az MH 69-78 tonnás légi-szállító kapacitás létrejöttéért kerülne kb. fél milliárd $-ba. Az egyébként szintén drága és problémás A400M-ből kettő rendelkezik ekkora kapacitással.
Kawasaki C-2? :rolleyes:
Ja, az is drága. Az is új, teli problémákkal.
Y-20?
Az is. De keleti nyitásnak jó lenne.

Mikor lesz kész a portugáloknál a szimulátor? Hamarabb, mint ahogy az első gépet leszállítják nekik?
Azért nem lenne mindegy hogy Portugáliába vagy Brazíliába kell járni képzésre és szimulátorozni, ha úgy alakul...
 
A gyártó évekig az 50 millió $/gép árral hülyítette a lehetséges vevőket. A 75 Mrd-s Ft-os kormányhatározatból pont hármat vehettünk volna, mindenféle kiegészítő felszerelés, alkatrész, tartozék nélkül.
Hogy pontosan mi és hogyan van a portugál "árban" közülünk senki sem tudja,...csak annyit, amit kiollóztunk a sajtóban megjelentekből.
Az értelmesebb a téma után érdeklődő rég tudja, hogy ugyanaz a repülő, rakéta, tank...akármi az egyik országnak ennyi, a másiknak annyi,...és sokszor a mennyiség sem nyom az áron.
Egyetlen biztos pont egy(!?) magyar keretösszeg és a beszerezni kívánt darabszám (3). Nem annyi lenne, ha annyiért nem lehetne elindítani a besterzést. Azért beszerzést, mert sehol sem olvastam hivatalos formában, hogy szállítógépet venni akarjuk. A beszerzésükről volt szó,...meg egy összegről a Z2026-on belül,...még tavaly.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
Hogy pontosan mi és hogyan van a portugál "árban" közülünk senki sem tudja,...csak annyit, amit kiollóztunk a sajtóban megjelentekből.
Az értelmesebb a téma után érdeklődő rég tudja, hogy ugyanaz a repülő, rakéta, tank...akármi az egyik országnak ennyi, a másiknak annyi,...és sokszor a mennyiség sem nyom az áron.
Egyetlen biztos pont egy(!?) magyar keretösszeg és a beszerezni kívánt darabszám (3). Nem annyi lenne, ha annyiért nem lehetne elindítani a besterzést. Azért beszerzést, mert sehol sem olvastam hivatalos formában, hogy szállítógépet venni akarjuk. A beszerzésükről volt szó,...meg egy összegről a Z2026-on belül,...még tavaly.

Az a probléma,hogy gyakorlatilag semmilyen hivatalos információ nincs arra vonatkozóan,hogy konkrétan milyen eszközöket akarunk venni.Így aztán az eszköz beszerzésekkel kapcsolatban csak egy biztos pont van az,hogy semmi sem biztos.Nem bánnám ha a közel jövőben a Leokhoz hasonló kellemes meglepetésben lenne részünk.:-).
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
Hogy pontosan mi és hogyan van a portugál "árban" közülünk senki sem tudja,...csak annyit, amit kiollóztunk a sajtóban megjelentekből.
Az értelmesebb a téma után érdeklődő rég tudja, hogy ugyanaz a repülő, rakéta, tank...akármi az egyik országnak ennyi, a másiknak annyi,...és sokszor a mennyiség sem nyom az áron.
Egyetlen biztos pont egy(!?) magyar keretösszeg és a beszerezni kívánt darabszám (3). Nem annyi lenne, ha annyiért nem lehetne elindítani a besterzést. Azért beszerzést, mert sehol sem olvastam hivatalos formában, hogy szállítógépet venni akarjuk. A beszerzésükről volt szó,...meg egy összegről a Z2026-on belül,...még tavaly.
Ez a beszerzés kontra vétel tényleg jó észrevétel!!
 
A gyártó évekig az 50 millió $/gép árral hülyítette a lehetséges vevőket. Aztán a portugál szerződés kijózanító volt. Az öt gépért azt hiszem 933 millió $-t fizetnek, igaz, több évi üzemeltetéssel, szimulátorral minden szükséges felszereléssel.
Ráadásul ez a "kedvezményes ár" csak a fejlesztésben résztvevő országokra igaz, így másnak már mélyebben kell a zsebébe nyúlnia.
Pláne a Boeing kiszállása után, mellyel az árak csökkenésére sem lehet számítani...

És "hála a vírusnak" még vevőre sem, mert az elkövetkező években a lehetséges vásárlók - szállítógépek helyett - a gazdaságuk helyreállításával lesznek elfoglalva... :(
 
Ráadásul ez a "kedvezményes ár" csak a fejlesztésben résztvevő országokra igaz, így másnak már mélyebben kell a zsebébe nyúlnia.
Pláne a Boeing kiszállása után, mellyel az árak csökkenésére sem lehet számítani...

És "hála a vírusnak" még vevőre sem, mert az elkövetkező években a lehetséges vásárlók - szállítógépek helyett - a gazdaságuk helyreállításával lesznek elfoglalva... :(

Ez is mind igaz. Mi meg hiába szeretnénk minimál supporttal, szimulátor nélkül, három géphez is meg kell venni egy csomó kiszolgáló cuccot, diagnosztikai berendezést, szerszámzatot. Ezeket mind aranyárban mérik, mert gépspecifikusak, nincs belőle használt máshonnan.
Viszont a hajtóműve polgári eredetű, az szerintem könnyebben cserélhető, szervizelhető. Ugyanakkor a gép későbbi elterjedtsége meghatározó lehet, hisz 20-30 év múlva mások bontott, vagy raktárban tárolt alkatrészei is értékesek lehetnek, de ha csak pár országban repül a gép akkor nem lesz ilyen forrás.
Az árral meg az a baj, hogy nagyon eltérni nem lehet a fejlesztő/beszállító országok részére nyújtott ártól, legalább is lefelé. Nagyon berágna egy portugál vagy cseh kormány, ha ők drágábban kapnák a gépet, mint a körön kívüli. Ezért iránymutató lehet a portugál szerződés, attól olcsóbbat csak akkor tudunk kialkudni, ha nagyon fapadosan vesszük, minden nélkül. A darabszám meg annyiban számít, hogy amíg egy portugál öt gép visszamondásával tudja fenyegetni a brazilt (egy ilyen esetben), addig nehéz a háromgépes megrendeléssel alkupozícióba kerülni.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1