KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
Nem tudom, volt-e mar itt:
02.jpg


Ha jol megnezem, akkor egy Patria/Rozomak meg pont bepasszol ugy, hogy a torony a 3.2m belmagassagu hatso negymeteres szekcioba esik (az orra becsuszik elore)... minden mas IFV vagy tul nehez vagy tul magas lenne.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 551
18 888
113
Nem tudom, volt-e mar itt:
02.jpg


Ha jol megnezem, akkor egy Patria/Rozomak meg pont bepasszol ugy, hogy a torony a 3.2m belmagassagu hatso negymeteres szekcioba esik (az orra becsuszik elore)... minden mas IFV vagy tul nehez vagy tul magas lenne.
Az a gond, hogy a szállíthatóságot a méret és tömeg adatokon kívül (amiket mi laikusok is ismerünk) még nagyon sok minden befolyásolja. Az egyik ilyen a súlypont, amit a maximális (méret és tömeg) értékeknél nem igen lehet eltologatni. Így lehet olyan, hogy a szárny mögötti részhez beférne a torony, de akkor a súlypont nem jó helyen van, így mégsem viheti az adott típust.
Van olyan is, hogy a rámpa terhelhetősége jelent krlátot (Pl A400M 5 tonna), így annak figyelembevételével lehet a teherteret kihasználni.
Egy KC390 Loadmaster biztos tudná, addig mi csak tippelhetünk. Viszont ez a nagyobb gépek irányába billenti a mérleg nyelvét....
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 551
4 742
113
Nem tudom, volt-e mar itt:
02.jpg


Ha jol megnezem, akkor egy Patria/Rozomak meg pont bepasszol ugy, hogy a torony a 3.2m belmagassagu hatso negymeteres szekcioba esik (az orra becsuszik elore)... minden mas IFV vagy tul nehez vagy tul magas lenne.
Vagy Boxer, amire külön rakod rá a felépítmény-modult a földön. Annyi, hogy az úgy nem azonnal harc kész!
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
K

kamm

Guest
A pakolasos temat visszahozva, itt egy masik kep osszehasonlitasul:

47baa01f.png


02.jpg


A C-17, A400M elviszi akar a Pumakat/H225M-et is, de ugy tunik, hogy egy H145M meg beferhet a brazilba is (rotorok stb nelkul persze)...?
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 551
18 888
113
Nekem nagyon tetszik ez a gép, szerintem nekünk való lenne. A gyártó évekig az 50 millió $/gép árral hülyítette a lehetséges vevőket. A 75 Mrd-s Ft-os kormányhatározatból pont hármat vehettünk volna, mindenféle kiegészítő felszerelés, alkatrész, tartozék nélkül. :)
Aztán a portugál szerződés kijózanító volt. Az öt gépért azt hiszem 933 millió $-t fizetnek, igaz, több évi üzemeltetéssel, szimulátorral minden szükséges felszereléssel. Ha arányosítom a tervezett háromhoz, szimulátor nélkül, kevesebb supporttal, akkor is nagyon drágának tűnik.
Az MH 69-78 tonnás légi-szállító kapacitás létrejöttéért kerülne kb. fél milliárd $-ba. Az egyébként szintén drága és problémás A400M-ből kettő rendelkezik ekkora kapacitással.
Kawasaki C-2? :rolleyes:
Ja, az is drága. Az is új, teli problémákkal.
Y-20?
Az is. De keleti nyitásnak jó lenne.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 310
81 309
113
Nekem nagyon tetszik ez a gép, szerintem nekünk való lenne. A gyártó évekig az 50 millió $/gép árral hülyítette a lehetséges vevőket. A 75 Mrd-s Ft-os kormányhatározatból pont hármat vehettünk volna, mindenféle kiegészítő felszerelés, alkatrész, tartozék nélkül. :)
Aztán a portugál szerződés kijózanító volt. Az öt gépért azt hiszem 933 millió $-t fizetnek, igaz, több évi üzemeltetéssel, szimulátorral minden szükséges felszereléssel. Ha arányosítom a tervezett háromhoz, szimulátor nélkül, kevesebb supporttal, akkor is nagyon drágának tűnik.
Az MH 69-78 tonnás légi-szállító kapacitás létrejöttéért kerülne kb. fél milliárd $-ba. Az egyébként szintén drága és problémás A400M-ből kettő rendelkezik ekkora kapacitással.
Kawasaki C-2? :rolleyes:
Ja, az is drága. Az is új, teli problémákkal.
Y-20?
Az is. De keleti nyitásnak jó lenne.

Mikor lesz kész a portugáloknál a szimulátor? Hamarabb, mint ahogy az első gépet leszállítják nekik?
Azért nem lenne mindegy hogy Portugáliába vagy Brazíliába kell járni képzésre és szimulátorozni, ha úgy alakul...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 230
24 347
113
A gyártó évekig az 50 millió $/gép árral hülyítette a lehetséges vevőket. A 75 Mrd-s Ft-os kormányhatározatból pont hármat vehettünk volna, mindenféle kiegészítő felszerelés, alkatrész, tartozék nélkül.
Hogy pontosan mi és hogyan van a portugál "árban" közülünk senki sem tudja,...csak annyit, amit kiollóztunk a sajtóban megjelentekből.
Az értelmesebb a téma után érdeklődő rég tudja, hogy ugyanaz a repülő, rakéta, tank...akármi az egyik országnak ennyi, a másiknak annyi,...és sokszor a mennyiség sem nyom az áron.
Egyetlen biztos pont egy(!?) magyar keretösszeg és a beszerezni kívánt darabszám (3). Nem annyi lenne, ha annyiért nem lehetne elindítani a besterzést. Azért beszerzést, mert sehol sem olvastam hivatalos formában, hogy szállítógépet venni akarjuk. A beszerzésükről volt szó,...meg egy összegről a Z2026-on belül,...még tavaly.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
W

Wilson

Guest
Hogy pontosan mi és hogyan van a portugál "árban" közülünk senki sem tudja,...csak annyit, amit kiollóztunk a sajtóban megjelentekből.
Az értelmesebb a téma után érdeklődő rég tudja, hogy ugyanaz a repülő, rakéta, tank...akármi az egyik országnak ennyi, a másiknak annyi,...és sokszor a mennyiség sem nyom az áron.
Egyetlen biztos pont egy(!?) magyar keretösszeg és a beszerezni kívánt darabszám (3). Nem annyi lenne, ha annyiért nem lehetne elindítani a besterzést. Azért beszerzést, mert sehol sem olvastam hivatalos formában, hogy szállítógépet venni akarjuk. A beszerzésükről volt szó,...meg egy összegről a Z2026-on belül,...még tavaly.

Az a probléma,hogy gyakorlatilag semmilyen hivatalos információ nincs arra vonatkozóan,hogy konkrétan milyen eszközöket akarunk venni.Így aztán az eszköz beszerzésekkel kapcsolatban csak egy biztos pont van az,hogy semmi sem biztos.Nem bánnám ha a közel jövőben a Leokhoz hasonló kellemes meglepetésben lenne részünk.:).
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 356
96 788
113
Hogy pontosan mi és hogyan van a portugál "árban" közülünk senki sem tudja,...csak annyit, amit kiollóztunk a sajtóban megjelentekből.
Az értelmesebb a téma után érdeklődő rég tudja, hogy ugyanaz a repülő, rakéta, tank...akármi az egyik országnak ennyi, a másiknak annyi,...és sokszor a mennyiség sem nyom az áron.
Egyetlen biztos pont egy(!?) magyar keretösszeg és a beszerezni kívánt darabszám (3). Nem annyi lenne, ha annyiért nem lehetne elindítani a besterzést. Azért beszerzést, mert sehol sem olvastam hivatalos formában, hogy szállítógépet venni akarjuk. A beszerzésükről volt szó,...meg egy összegről a Z2026-on belül,...még tavaly.
Ez a beszerzés kontra vétel tényleg jó észrevétel!!
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
A gyártó évekig az 50 millió $/gép árral hülyítette a lehetséges vevőket. Aztán a portugál szerződés kijózanító volt. Az öt gépért azt hiszem 933 millió $-t fizetnek, igaz, több évi üzemeltetéssel, szimulátorral minden szükséges felszereléssel.
Ráadásul ez a "kedvezményes ár" csak a fejlesztésben résztvevő országokra igaz, így másnak már mélyebben kell a zsebébe nyúlnia.
Pláne a Boeing kiszállása után, mellyel az árak csökkenésére sem lehet számítani...

És "hála a vírusnak" még vevőre sem, mert az elkövetkező években a lehetséges vásárlók - szállítógépek helyett - a gazdaságuk helyreállításával lesznek elfoglalva... :(
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 551
18 888
113
Ráadásul ez a "kedvezményes ár" csak a fejlesztésben résztvevő országokra igaz, így másnak már mélyebben kell a zsebébe nyúlnia.
Pláne a Boeing kiszállása után, mellyel az árak csökkenésére sem lehet számítani...

És "hála a vírusnak" még vevőre sem, mert az elkövetkező években a lehetséges vásárlók - szállítógépek helyett - a gazdaságuk helyreállításával lesznek elfoglalva... :(

Ez is mind igaz. Mi meg hiába szeretnénk minimál supporttal, szimulátor nélkül, három géphez is meg kell venni egy csomó kiszolgáló cuccot, diagnosztikai berendezést, szerszámzatot. Ezeket mind aranyárban mérik, mert gépspecifikusak, nincs belőle használt máshonnan.
Viszont a hajtóműve polgári eredetű, az szerintem könnyebben cserélhető, szervizelhető. Ugyanakkor a gép későbbi elterjedtsége meghatározó lehet, hisz 20-30 év múlva mások bontott, vagy raktárban tárolt alkatrészei is értékesek lehetnek, de ha csak pár országban repül a gép akkor nem lesz ilyen forrás.
Az árral meg az a baj, hogy nagyon eltérni nem lehet a fejlesztő/beszállító országok részére nyújtott ártól, legalább is lefelé. Nagyon berágna egy portugál vagy cseh kormány, ha ők drágábban kapnák a gépet, mint a körön kívüli. Ezért iránymutató lehet a portugál szerződés, attól olcsóbbat csak akkor tudunk kialkudni, ha nagyon fapadosan vesszük, minden nélkül. A darabszám meg annyiban számít, hogy amíg egy portugál öt gép visszamondásával tudja fenyegetni a brazilt (egy ilyen esetben), addig nehéz a háromgépes megrendeléssel alkupozícióba kerülni.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1