[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 338
90 195
113
- Leo2A7 példa: az F35-nek Mission Data fileok nélkül nem tudom milyen olyan taktikát lehetne kidolgozni amivel lehetne továbbra is hozni a jelenleg gyakorlatokon igazolt 20:1-es kill/death arányt. A gép BVR képessége annyiban csökkenne hogy nem tudná megmondani hogy a radar által érzékelt célpont milyen ellenséges célpont (milyen taktikával harcoljon ellene), nem tudná megmondani hogy a földön érzékelt új aktív rádió forrás veszélyes vagy nem, mekkora távolságot kell tartania tőle hogy a STELTH még működjön, stb...Lehet hogy még így id tudna hozni egy 1:1-es arányt, de ezt a gépet nem erre találták ki,.

Na ezt magyarázd meg!
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 434
14 847
113
- Leo2A7 példa: az F35-nek Mission Data fileok nélkül nem tudom milyen olyan taktikát lehetne kidolgozni amivel lehetne továbbra is hozni a jelenleg gyakorlatokon igazolt 20:1-es kill/death arányt. A gép BVR képessége annyiban csökkenne hogy nem tudná megmondani hogy a radar által érzékelt célpont milyen ellenséges célpont (milyen taktikával harcoljon ellene), nem tudná megmondani hogy a földön érzékelt új aktív rádió forrás veszélyes vagy nem, mekkora távolságot kell tartania tőle hogy a STEALTH még működjön, stb...Lehet hogy még így id tudna hozni egy 1:1-es arányt, de ezt a gépet nem erre találták ki,.

- ALIS üzenetek: az ALIS egy karbantartó rendszer (volt - mert ugyebár már megvan az utódja) Megkockáztatom az ALIS a levegőben egyáltalán nem küld és fogad üzeneteket. A Mission Data filok letöltéséért nem az ALIS rendszer felelős. Ha visszaolvasol én is azt írtam hogy a Mission Data Filokat a felszállás előtt, közben tölti le a gép és a levegőben csak frissítéseket kap, vagyis igen...jó eséllyel a gép még a földön, indulásnál, emelkedés közben kapja meg az adatokat (ld.: F35-topicban volt linkelve egy riport egy Izraeli pilótával aki valami olyasmit nyilatkozott hogy mire eléri az X ezer ft. magasságot kitárul előtte a K.Kelet teljes légi, földi taktikai helyzetképe…)

A lengyelek nem a "szokásos" F-35 konstrukcióban vették a gépeiket. Esküt nem teszek rá, de mintha a Mission Data file-ok nélkül (és/vagy az USA szerver szolgáltatás nélkül), ami abból a szempontból nem hülyeség, ha így megszűnik az USA függőség. Ebben az esetben -gondolom- saját adatbázist építenek. Így inkább van szerintem értelme az "olcsó" F-35-nek mint a kicsivel drágábbnak USA "remote controllal". Tudomásom szerint a holland, olasz, spanyol. norvég üzlet az USA szerveres, Mission Data-s verzió.
"ŐK" tudják, de mi lesz ha változik az óceán túloldalán a "széljárás" Európának: nem számítunk, leszünk "érdekesek". :eek:

u.i: Ezzel a témával nem kellene "átugranunk" az F-35-be? Nem öt perces...
 
T

Törölt tag

Guest
A lengyelek nem a "szokásos" F-35 konstrukcióban vették a gépeiket. Esküt nem teszek rá, de mintha a Mission Data file-ok nélkül (és/vagy az USA szerver szolgáltatás nélkül), a
Ez nem így van.
Az ajánlatban benne volt az USA beli Reprogmaning Laboratory is.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 434
14 847
113
Ez nem így van.
Az ajánlatban benne volt az USA beli Reprogmaning Laboratory is.


Na ezért nem tettem rá esküt. :) kösssssz.

Arra viszont határozottan emléxem, hogy vmit nem kértek, amit mások szoktak.
1, Nem tudod mi volt az?
2, "Lehet" venni pl. az F-35-t az adatbázis nélkül? Reális költség, idő alatt, fel lehet építeni ilyet? (V4 kb. ???)
Ha jól fordítom magamnak, ez a Mission Data file.
 
M

molnibalage

Guest
- Leo2A7 példa: az F35-nek Mission Data fileok nélkül nem tudom milyen olyan taktikát lehetne kidolgozni amivel lehetne továbbra is hozni a jelenleg gyakorlatokon igazolt 20:1-es kill/death arányt. A gép BVR képessége annyiban csökkenne hogy nem tudná megmondani hogy a radar által érzékelt célpont milyen ellenséges célpont (milyen taktikával harcoljon ellene), nem tudná megmondani hogy a földön érzékelt új aktív rádió forrás veszélyes vagy nem, mekkora távolságot kell tartania tőle hogy a STELTH még működjön, stb...Lehet hogy még így id tudna hozni egy 1:1-es arányt, de ezt a gépet nem erre találták ki,.
Továbbra is azt érzem, hogy ennyi írás után sem derül ki, hogy akkor milyen adatok maradnak a gépen. A te összes kommented kb. olyan beállítottságot sugall, hogy a MD fájlok nélkül a gép azonnal egy üres hardver szintjére zuhan, hogy semmit nem tárol magában. Tehát azt RWR-nak semmi könyvtára nincs ,stb.

Illetve költői túlzásokban esel. A NCTR előtt is létezett BVR... Nem lesz teljesen hülye a gép ennek hiányában...
A tűzpontos RWR előtt is létezett azért azonosítási képesség, mert a hullámhossz és a hullámforma a fő. A gépbe, meg ha egyszer betöltöttek egy könyvtárat, na nehogy már ne lehessen sehogy kiszedni...
 
T

Törölt tag

Guest
Arra viszont határozottan emléxem, hogy vmit nem kértek, amit mások szoktak.
1, Nem tudod mi volt az?
2, "Lehet" venni pl. az F-35-t az adatbázis nélkül? Reális költség, idő alatt, fel lehet építeni ilyet? (V4 kb. ???)
Ha jól fordítom magamnak, ez a Mission Data file.
1.) Nem tudom mire gondolsz, de itt van a teljes lista:
"...WASHINGTON, September 11, 2019
The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to Poland of thirty-two (32) F-35 Joint Strike Fighter aircraft with support for an estimated cost of $6.5 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale on September 10, 2019.


Poland has requested to buy
- thirty-two (32) F-35 Joint Strike Fighter Conventional Take Off and Landing (CTOL) Aircraft and
- thirty-three (33) Pratt & Whitney F-135 Engines.
Also included are
- Electronic Warfare Systems;
- Command, Control,
- Communications,
- Computer, and Intelligence/Communications,
- Navigational, and Identification (C4I/CNI);
- Autonomic Logistics Global Support System (ALGS);
- Autonomic Logistics Information System (ALIS);
- Full Mission Trainer;
- Weapons Employment Capability, and other Subsystems,
Features, and Capabilities:
- F-35 unique infrared flares;
- reprogramming center;
- F-35 Performance Based Logistics;
- software development/integration;
- aircraft ferry and tanker support;
- support equipment; tools and test equipment;
- communications equipment;
- spares and repair parts;
- personnel training and training equipment;
- publications and technical documents;
- U.S. Government and contractor engineering,
- logistics, and personnel services and other related elements of logistics and program support.
The estimated cost is $6.5 billion
..."
2.) Nem. Minden alkalmazó ország kap egy alap csomagot de minden ország külön-külön, vagy közösen létrehozza a magad software központját az USA-ban. Izrael kivétel. Neki odahaza van a központja.
 
T

Törölt tag

Guest
Miből gondolod,hogy 20:1-ről 1:1-re esik vissza a gép?Attól,hogy nincs data file az erzékelői 1000×jobbak mint a konkurenciának meg ott van a stealth is..
Az F-35 előnye a többi géppel szemben:
- STEALTH
- Saját szenzorok fejlettsége (radar, EOTS, DAS, EW system)
- kommunikáció (MADL és én ide teszem a MDF-at is)
- szenzor fúzió - a saját szenzorotoktól és a kommunikáció során kapott adatokat összefűzi rendezi és a helyzetképet a pilóta elé vetíti (HMCS illetve műszerfal)

A légi harcászatban Oswald Boelcke óta a taktika nem változott:
- vedd észre elsőnek az ellenséget,
- támadj elsőnek (lehetőleg úgy hogy téged nem vesznek észre)
- lőj elsőnek
- húzz el a francba elsőnek

Ahhoz hogy az F35 elsőnek vegye észre az ellenséget (beleértve a földi veszélyforrásokat is) kellenek a jó szenzorok.
Ahhoz hogy megértse hogy a szenzorok által szállított óriási mennyiségű adatból mi az ami veszélyt jelent rá ahhoz kellenek a MDF-ok
Ahhoz hogy a MDF-ok naprakészek legyenek kell az állandó kapcsolat a RPL-val.
Ahhoz hogy a felderített veszélyforrások ellen hatékonyan taktikát tudjon kitalálni a pilcsi kell a szenzorfúzió. A pilcsi olyan taktikát fog kitalálni amivel legjobban ki tudja aknázni a STEALTH ból fakadó előnyt.

Ha nincsenek MDF-ok vagy azok elavultak mert nincs kapcsolat az RPL-val, akkor ez az egész egymásra épülő folyamat megszakad ott hogy a rendszer nem tudja megfelelően értelmezni a szenzorok által szállított adattömeget, ami kihat a taktikára, ami végső soron kihat arra hogy a gép és a pilcsi túléli e a bevetést.
 
T

Törölt tag

Guest
Továbbra is azt érzem, hogy ennyi írás után sem derül ki, hogy akkor milyen adatok maradnak a gépen. A te összes kommented kb. olyan beállítottságot sugall, hogy a MD fájlok nélkül a gép azonnal egy üres hardver szintjére zuhan, hogy semmit nem tárol magában. Tehát azt RWR-nak semmi könyvtára nincs ,stb.

Illetve költői túlzásokban esel. A NCTR előtt is létezett BVR... Nem lesz teljesen hülye a gép ennek hiányában...
A tűzpontos RWR előtt is létezett azért azonosítási képesség, mert a hullámhossz és a hullámforma a fő. A gépbe, meg ha egyszer betöltöttek egy könyvtárat, na nehogy már ne lehessen sehogy kiszedni...
- Milyen adatok maradnak a gépen: szerintem semmi, de az biztos hogy semmi olyan ami komolyan fájna ami az ellenség kezébe kerülne
- MDF fileok nincsenek: a hardware feladata hogy szállítsa a nyers adatokat. Ha az RWR könyvtárad hiányzik, vagy elavult akkor önmagában a hardware nem sokat ér.
- NCTR előtti BVR: mint feljebb eggyel...a gép nem lesz teljesen hülye, de ahhoz hogy a pilcsi a nyerő taktikát tudja alkalmazni AA vayg AG viszonylatban kell a teljes képesség
 
W

Wilson

Guest
Az F-35 előnye a többi géppel szemben:
- STEALTH
- Saját szenzorok fejlettsége (radar, EOTS, DAS, EW system)
- kommunikáció (MADL és én ide teszem a MDF-at is)
- szenzor fúzió - a saját szenzorotoktól és a kommunikáció során kapott adatokat összefűzi rendezi és a helyzetképet a pilóta elé vetíti (HMCS illetve műszerfal)

A légi harcászatban Oswald Boelcke óta a taktika nem változott:
- vedd észre elsőnek az ellenséget,
- támadj elsőnek (lehetőleg úgy hogy téged nem vesznek észre)
- lőj elsőnek
- húzz el a francba elsőnek

Ahhoz hogy az F35 elsőnek vegye észre az ellenséget (beleértve a földi veszélyforrásokat is) kellenek a jó szenzorok.
Ahhoz hogy megértse hogy a szenzorok által szállított óriási mennyiségű adatból mi az ami veszélyt jelent rá ahhoz kellenek a MDF-ok
Ahhoz hogy a MDF-ok naprakészek legyenek kell az állandó kapcsolat a RPL-val.
Ahhoz hogy a felderített veszélyforrások ellen hatékonyan taktikát tudjon kitalálni a pilcsi kell a szenzorfúzió. A pilcsi olyan taktikát fog kitalálni amivel legjobban ki tudja aknázni a STEALTH ból fakadó előnyt.

Ha nincsenek MDF-ok vagy azok elavultak mert nincs kapcsolat az RPL-val, akkor ez az egész egymásra épülő folyamat megszakad ott hogy a rendszer nem tudja megfelelően értelmezni a szenzorok által szállított adattömeget, ami kihat a taktikára, ami végső soron kihat arra hogy a gép és a pilcsi túléli e a bevetést.

Jól összefoglaltad az F35 lényegét.
 
M

molnibalage

Guest
Ahhoz hogy az F35 elsőnek vegye észre az ellenséget (beleértve a földi veszélyforrásokat is) kellenek a jó szenzorok.
Szuper, a hardver érzékenysége semmit nem változik. A radar, a DAS és az RWR gyűjti az adatot.

Ahhoz hogy megértse hogy a szenzorok által szállított óriási mennyiségű adatból mi az ami veszélyt jelent rá ahhoz kellenek a MDF-ok
Ha saját magának a gép nem tud letárolni semmit az sokkoló lenne...

Ahhoz hogy a MDF-ok naprakészek legyenek kell az állandó kapcsolat a RPL-val.
Ezen a naprakészségen vagyok kiakadva, hogy mantrázod. Áruld már el, hogy két nap között mitől változik meg pl. egy Sz-300 lenyomata...? Vagy bárminek? Ha már egyszer ismered, akkor onnantól fogva hurrá? Vagy ez szerinted minden hajtómű OFF ár áram leáll esetén törlődik a gépből..? Mert ez elég nagy marhaság lenne.

Ahhoz hogy a felderített veszélyforrások ellen hatékonyan taktikát tudjon kitalálni a pilcsi kell a szenzorfúzió. A pilcsi olyan taktikát fog kitalálni amivel legjobban ki tudja aknázni a STEALTH ból fakadó előnyt.
Ez hol veszik el? Vagy szerinted a gép saját maga által gyűjtött DAS+EOTS+radart sem tudja összerakni? Hogy mindenhez adatbázis kell? Azt azért tudja már, hogy madarat vagy repülőt lát...

Ha nincsenek MDF-ok vagy azok elavultak mert nincs kapcsolat az RPL-val, akkor ez az egész egymásra épülő folyamat megszakad ott hogy a rendszer nem tudja megfelelően értelmezni a szenzorok által szállított adattömeget, ami kihat a taktikára, ami végső soron kihat arra hogy a gép és a pilcsi túléli e a bevetést.
Modom, ehhez az kéne, hogy a gépről minden törlődjön. De ennek a tervezésnek kurvára semmi értelme. Mert most te tényleg azt hiszed, hogy komoly háború esetén majd mindig biztosított lesz a kapcsolat? Aztán, ha zavarják a netet vagy nincs műhold, mert lelőtték akkor az F-35 ott áll majd hülyén? Kétlem.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 338
90 195
113
Az F-35 előnye a többi géppel szemben:
- STEALTH
- Saját szenzorok fejlettsége (radar, EOTS, DAS, EW system)
- kommunikáció (MADL és én ide teszem a MDF-at is)
- szenzor fúzió - a saját szenzorotoktól és a kommunikáció során kapott adatokat összefűzi rendezi és a helyzetképet a pilóta elé vetíti (HMCS illetve műszerfal)

A légi harcászatban Oswald Boelcke óta a taktika nem változott:
- vedd észre elsőnek az ellenséget,
- támadj elsőnek (lehetőleg úgy hogy téged nem vesznek észre)
- lőj elsőnek
- húzz el a francba elsőnek

Ahhoz hogy az F35 elsőnek vegye észre az ellenséget (beleértve a földi veszélyforrásokat is) kellenek a jó szenzorok.
Ahhoz hogy megértse hogy a szenzorok által szállított óriási mennyiségű adatból mi az ami veszélyt jelent rá ahhoz kellenek a MDF-ok
Ahhoz hogy a MDF-ok naprakészek legyenek kell az állandó kapcsolat a RPL-val.
Ahhoz hogy a felderített veszélyforrások ellen hatékonyan taktikát tudjon kitalálni a pilcsi kell a szenzorfúzió. A pilcsi olyan taktikát fog kitalálni amivel legjobban ki tudja aknázni a STEALTH ból fakadó előnyt.

Ha nincsenek MDF-ok vagy azok elavultak mert nincs kapcsolat az RPL-val, akkor ez az egész egymásra épülő folyamat megszakad ott hogy a rendszer nem tudja megfelelően értelmezni a szenzorok által szállított adattömeget, ami kihat a taktikára, ami végső soron kihat arra hogy a gép és a pilcsi túléli e a bevetést.

MDF fájlok nélkül is megmarad minden hardveres előnye ami akkora előny a 4.gen.gepekkel szemben, hogy az biztosítsa számára a dominanciát.Azt meg ne képzeld,hogy MDF fáljlok nelkül ugrott minden hardver funkciója.Az MDF fájl nem teszem azt a radar működésehez kellő program így a radar érzekelni fogja a légi célt,max nem fogja egyből kibökni,hogy az mi,de ez nem jelent használhatatlansagot.Az F-15 sem tudja radarkép alapjan megmondani,hogy az SZU-35Sz vagy SZU-27 de az IFF-el együtt ki tudja deríteni,hogy barát vagy ellenseg.Na ezt az F-35 is tudni fogja...
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
T

Törölt tag

Guest
zuper, a hardver érzékenysége semmit nem változik. A radar, a DAS és az RWR gyűjti az adatot.
A sok adat önmagában semmit sem ér ha nem tudod szűrni, feldolgozni azokat.
Ha saját magának a gép nem tud letárolni semmit az sokkoló lenne...
Semmi olyat nem tárol szerintem ami ha fájna ha rossz kezekbe kerülne. De ez nem újdonság...az összes dedikált katonai drón is ilyen. Ha lepottyan - ami drónoknál azérrt előfordul - ne tudja az ellen hogy honnan, jött, milyen adatokat gyűjtött és azokat hová továbbította.
Ezen a naprakészségen vagyok kiakadva, hogy mantrázod. Áruld már el, hogy két nap között mitől változik meg pl. egy Sz-300 lenyomata...? Vagy bárminek? Ha már egyszer ismered, akkor onnantól fogva hurrá? Vagy ez szerinted minden hajtómű OFF ár áram leáll esetén törlődik a gépből..? Mert ez elég nagy marhaság lenne.
A radarok "lenyomata" is változhat. Vannak pl. harci üzemmódok amiket békeidőben nem igazán propagálnak.
A MDF-nak tartalmaznia kell a saját elektronikus eszközök jellemzőit és pl. saját gépek radar lenyomatát is ahhoz hogy biztonságosan meg tudja különbözteni hogy mi a barát és mi az ellenség. Gondolom emlékszel mikor r néhány éve az F35 EW rendszere az istennek se volt hajlandó "ellenségként" azonosítani a kirakott radar imitátorokat mert azok nem teljesen egyeztek a könyvtárában lévő radar jellemzőivel.
Ez hol veszik el? Vagy szerinted a gép saját maga által gyűjtött DAS+EOTS+radart sem tudja összerakni? Hogy mindenhez adatbázis kell? Azt azért tudja már, hogy madarat vagy repülőt lát...
A STEALTH egy passzív és erősen aspektus függő előny. Ahhoz hogy kihasználd megfelelő távolságban és pozícióban kell hogy legyél. Ahhoz hogy tud hogy milyen távolság és aspektus ahhoz először is azonosítanod kell pl. az ellenséges radart. Ha azonosítottad akkor fogod csak tudni hogy milyen távolságban kell legyél tőle hogy működjön a STEALTH. És még egyszer...a DAS meg EOTS meg radar és én még hozzátenném az RWR-t is csak nyers adatokat fog neked szállítani amit ahhoz hogy tudj valamit kezdeni vele még fel is kell dolgozni. Ez a feldolgozás nem más mint a MDF-kal való össze hasonlítgatás...
Modom, ehhez az kéne, hogy a gépről minden törlődjön. De ennek a tervezésnek kurvára semmi értelme. Mert most te tényleg azt hiszed, hogy komoly háború esetén majd mindig biztosított lesz a kapcsolat? Aztán, ha zavarják a netet vagy nincs műhold, mert lelőtték akkor az F-35 ott áll majd hülyén? Kétlem.
Az hogy nem tárolnak kritikus információkat a gépen egyáltalán nem újdonság.
Az F35 hálózat függősége nem újdonság. Már sok kritika érte miatta.
Az hog a teljes USA kommunikációs hálózatot kiütik nem túl életszerű. Zavarni is legfeljebb egy-egy megfelelő pozícióban lévő holdat lehet, de egy egész hálózatot meglehetősen bajos.
MDF fájlok nélkül is megmarad minden hardveres előnye ami akkora előny a 4.gen.gepekkel szemben, hogy az biztosítsa számára a dominanciát.
ú
Még egyszer...a hadware feladata nyers adatok gyűjtése. Az adatokat ha nem tudod feldolgozni akkor semmit nem érnek.
Az MDF fájl nem teszem azt a radar működésehez kellő program így a radar érzekelni fogja a légi célt,max nem fogja egyből kibökni,hogy az mi,de ez nem jelent használhatatlansagot.
És mihez kezdesz azzal a radarodon megjelenik egy pötty? Annyit fogsz tudni hogy v.színű nem barát mert az IFF nem azonosítja. Honnan fogod tudni hogy egy Mig-21 vagy egy Szu-57? Hogyan fogod tudni eldönteni hogy veszélyt jelent e rád, hogyan harcolj ellene?
Az F-15 sem tudja radarkép alapjan megmondani,hogy az SZU-35Sz vagy SZU-27 de az IFF-el együtt ki tudja deríteni,hogy barát vagy ellenseg.
De bizony meg tudja mondani (nem szoktad olvasni a HTKA fórumot?)
A modernebb radarok a radarhullám visszaverődéséből meg tudják mondani hogy milyen típusú az ellenséges gép.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 338
90 195
113
A sok adat önmagában semmit sem ér ha nem tudod szűrni, feldolgozni azokat.

Semmi olyat nem tárol szerintem ami ha fájna ha rossz kezekbe kerülne. De ez nem újdonság...az összes dedikált katonai drón is ilyen. Ha lepottyan - ami drónoknál azérrt előfordul - ne tudja az ellen hogy honnan, jött, milyen adatokat gyűjtött és azokat hová továbbította.

A radarok "lenyomata" is változhat. Vannak pl. harci üzemmódok amiket békeidőben nem igazán propagálnak.
A MDF-nak tartalmaznia kell a saját elektronikus eszközök jellemzőit és pl. saját gépek radar lenyomatát is ahhoz hogy biztonságosan meg tudja különbözteni hogy mi a barát és mi az ellenség. Gondolom emlékszel mikor r néhány éve az F35 EW rendszere az istennek se volt hajlandó "ellenségként" azonosítani a kirakott radar imitátorokat mert azok nem teljesen egyeztek a könyvtárában lévő radar jellemzőivel.

A STEALTH egy passzív és erősen aspektus függő előny. Ahhoz hogy kihasználd megfelelő távolságban és pozícióban kell hogy legyél. Ahhoz hogy tud hogy milyen távolság és aspektus ahhoz először is azonosítanod kell pl. az ellenséges radart. Ha azonosítottad akkor fogod csak tudni hogy milyen távolságban kell legyél tőle hogy működjön a STEALTH. És még egyszer...a DAS meg EOTS meg radar és én még hozzátenném az RWR-t is csak nyers adatokat fog neked szállítani amit ahhoz hogy tudj valamit kezdeni vele még fel is kell dolgozni. Ez a feldolgozás nem más mint a MDF-kal való össze hasonlítgatás...

Az hogy nem tárolnak kritikus információkat a gépen egyáltalán nem újdonság.
Az F35 hálózat függősége nem újdonság. Már sok kritika érte miatta.
Az hog a teljes USA kommunikációs hálózatot kiütik nem túl életszerű. Zavarni is legfeljebb egy-egy megfelelő pozícióban lévő holdat lehet, de egy egész hálózatot meglehetősen bajos.
ú
Még egyszer...a hadware feladata nyers adatok gyűjtése. Az adatokat ha nem tudod feldolgozni akkor semmit nem érnek.

És mihez kezdesz azzal a radarodon megjelenik egy pötty? Annyit fogsz tudni hogy v.színű nem barát mert az IFF nem azonosítja. Honnan fogod tudni hogy egy Mig-21 vagy egy Szu-57? Hogyan fogod tudni eldönteni hogy veszélyt jelent e rád, hogyan harcolj ellene?

De bizony meg tudja mondani (nem szoktad olvasni a HTKA fórumot?)
A modernebb radarok a radarhullám visszaverődéséből meg tudják mondani hogy milyen típusú az ellenséges gép.

De van feldolgozóképesség!Nem a radar rendszerfájljai törlődnek!
Szerinted egy F-15 hogyan dönti el?Létezett BVR az F-35 előtt is.Az nem két pillanat mire egy NCTR képből kitalálja a gép.Pont ezért jó az MDF fáljl,meggyorsítja a begyűjtött adatok feldolgozását.
De feldolgozás enélkül is van,ha nem lenne akkor egy ilyen könyvtárat sem tudnának létrehozni.
 
M

molnibalage

Guest
A sok adat önmagában semmit sem ér ha nem tudod szűrni, feldolgozni azokat.

Semmi olyat nem tárol szerintem ami ha fájna ha rossz kezekbe kerülne. De ez nem újdonság...az összes dedikált katonai drón is ilyen. Ha lepottyan - ami drónoknál azérrt előfordul - ne tudja az ellen hogy honnan, jött, milyen adatokat gyűjtött és azokat hová továbbította.

A radarok "lenyomata" is változhat. Vannak pl. harci üzemmódok amiket békeidőben nem igazán propagálnak.
A MDF-nak tartalmaznia kell a saját elektronikus eszközök jellemzőit és pl. saját gépek radar lenyomatát is ahhoz hogy biztonságosan meg tudja különbözteni hogy mi a barát és mi az ellenség. Gondolom emlékszel mikor r néhány éve az F35 EW rendszere az istennek se volt hajlandó "ellenségként" azonosítani a kirakott radar imitátorokat mert azok nem teljesen egyeztek a könyvtárában lévő radar jellemzőivel.

A STEALTH egy passzív és erősen aspektus függő előny. Ahhoz hogy kihasználd megfelelő távolságban és pozícióban kell hogy legyél. Ahhoz hogy tud hogy milyen távolság és aspektus ahhoz először is azonosítanod kell pl. az ellenséges radart. Ha azonosítottad akkor fogod csak tudni hogy milyen távolságban kell legyél tőle hogy működjön a STEALTH. És még egyszer...a DAS meg EOTS meg radar és én még hozzátenném az RWR-t is csak nyers adatokat fog neked szállítani amit ahhoz hogy tudj valamit kezdeni vele még fel is kell dolgozni. Ez a feldolgozás nem más mint a MDF-kal való össze hasonlítgatás...

Az hogy nem tárolnak kritikus információkat a gépen egyáltalán nem újdonság.
Az F35 hálózat függősége nem újdonság. Már sok kritika érte miatta.
Az hog a teljes USA kommunikációs hálózatot kiütik nem túl életszerű. Zavarni is legfeljebb egy-egy megfelelő pozícióban lévő holdat lehet, de egy egész hálózatot meglehetősen bajos.
ú
Még egyszer...a hadware feladata nyers adatok gyűjtése. Az adatokat ha nem tudod feldolgozni akkor semmit nem érnek.

És mihez kezdesz azzal a radarodon megjelenik egy pötty? Annyit fogsz tudni hogy v.színű nem barát mert az IFF nem azonosítja. Honnan fogod tudni hogy egy Mig-21 vagy egy Szu-57? Hogyan fogod tudni eldönteni hogy veszélyt jelent e rád, hogyan harcolj ellene?

De bizony meg tudja mondani (nem szoktad olvasni a HTKA fórumot?)
A modernebb radarok a radarhullám visszaverődéséből meg tudják mondani hogy milyen típusú az ellenséges gép.
A bibi az, hogy te kb. 0-nak veszed az F-35 harcértékét, ami az összes "mi lenne ha tétel" estén kb. a mai 4+ gépek szintjére zuhanna vissza.
De még nagyobb bajnak érzem, hogy úgy állítasz dolgokat, hogy max. sejtesz arról, hogy szerinted mi lenne logikus. Forrásunk meg nincs arra, hogy akkor a gép mit tárol el magában. Kicsit túltolod ezt az egészet érzésem szerint.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and endre
T

Törölt tag

Guest
De van feldolgozóképesség!Nem a radar rendszerfájljai törlődnek!
Kérlek fogalmazd meg mit értesz "radar rendszer fileok alatt" ezt a kifejezést még nem hallottam és nem tudom mit értesz alatta.
Szerinted egy F-15 hogyan dönti el? Létezett BVR az F-35 előtt is. Az nem két pillanat mire egy NCTR képből kitalálja a gép.Pont ezért jó az MDF fáljl,meggyorsítja a begyűjtött adatok feldolgozását.
Több módszer is létezik:
HRR profiling, ISAR, Micro-Doppler, stb...
A közös bennük hogy a rendszer nem "kitalálja" hogy mi a célpont típusa hanem a kapott adatokat összehasonlítja a MDF okban tárolt adatokkal és ha egyezik s kép akkor el tudja végezni az azonosítást.
De feldolgozás enélkül is van,ha nem lenne akkor egy ilyen könyvtárat sem tudnának létrehozni.
A feldolgozás azért van mert a mindenféle felderítő szolgálatok szépen aprólékos munkával összegyűjtik feldolgozzák és naprakészen tartják a szükséges MDF fileokat.
Ha azok nem lennének akkor a radar csak egy pontot mutana a képernyőn de nem lenne NCTR.
A bibi az, hogy te kb. 0-nak veszed az F-35 harcértékét, ami az összes "mi lenne ha tétel" estén kb. a mai 4+ gépek szintjére zuhanna vissza.
Én nem veszem nullának a F35 harcértékét és én is azt mondom hogy naprakész MDF ok nélkül a harcértéke a mai 4+ generációs gépek szintjére zuhanna vissza. Sokkal kevésbé tudná kihasználni a STEALTH ból fakadó előnyeit.
 
K

kamm

Guest
Az F-35 előnye a többi géppel szemben:
- STEALTH
- Saját szenzorok fejlettsége (radar, EOTS, DAS, EW system)
- kommunikáció (MADL és én ide teszem a MDF-at is)
- szenzor fúzió - a saját szenzorotoktól és a kommunikáció során kapott adatokat összefűzi rendezi és a helyzetképet a pilóta elé vetíti (HMCS illetve műszerfal)

Hat, ebbol a stealth kivetelevel minden megvan a Gripen E/F-ben - sot, a svedek nagyon okosan szetvalasztottak a flight critical systemeket a tactical systemektol, sokkal gyorsabban lehet az utobbit fejleszteni es upgradelni az elozo veszelyeztetese nelkul, raadasul ok kb 40 eve networked kotelekekben repulnek mar (ha jol emlekszem a Viggenek mar "beszeltek" egymas kozott, a STRIL 60 nelkul is.)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0