[BIZTPOL] Szíriai helyzet

Lehet, hogy hozott valami személyzetet az átadáshoz. Meg szerinted a pilóták hogy mennek haza, busszal? :D
Vitt bizony a Tupoljev az átadó küldöttségen és műszakiakon kívül "némi" dokumentációt is. Minden géphez tartozik átadás-átvételi jegyzőkönyv, egy kb. bőröndnyi műszaki dokumentáció, pl. minden olyan fedélzeti berendezéshez, aminek önállóan vezetni kell az üzemidejét tartozik saját üzemeltetési könyv (paszport). Ilyen a hajtómű (üzemidőt kell - üzemmódonként - dokumentálni), futóművek, fékagyak (leszállások száma szerint), kormányszervók, hidraulika-szivattyúk, hidraulikus vezérlő-csapok, szűrők, katapult és fegyverrendszer pirotöltetei, gépágyú (a garancia/élettartam lövésszám szerint), generátorok, stb., szóval volt ott "pár" kiló dokumentáció is - gépenként! Meg némi földi üzemeltetési felszerelés, ami minden egyes gép földi tartozéka, pl. féktuskók, emelők (ezek nélkül még egyszerű kerékcserét se lehetne végrehajtani), vontatóvillák, takarók a szívócsatorna, fúvócső, kabintető védelmére, szóval volt mit becuccolni a Tu-154 teherterébe. Együtt repülni és navigálni laza kötelékben meg sokkal egyszerűbb, mintha mindenki szólóban repülne idegen ország légterében, pláne mert le is kellett szállni tankolni, vagyis rádiózni kellett valószínűleg angolul!
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Vitt bizony a Tupoljev az átadó küldöttségen és műszakiakon kívül "némi" dokumentációt is. Minden géphez tartozik átadás-átvételi jegyzőkönyv, egy kb. bőröndnyi műszaki dokumentáció, pl. minden olyan fedélzeti berendezéshez, aminek önállóan vezetni kell az üzemidejét tartozik saját üzemeltetési könyv (paszport). Ilyen a hajtómű (üzemidőt kell - üzemmódonként - dokumentálni), futóművek, fékagyak (leszállások száma szerint), kormányszervók, hidraulika-szivattyúk, hidraulikus vezérlő-csapok, szűrők, katapult és fegyverrendszer pirotöltetei, gépágyú (a garancia/élettartam lövésszám szerint), generátorok, stb., szóval volt ott "pár" kiló dokumentáció is - gépenként! Meg némi földi üzemeltetési felszerelés, ami minden egyes gép földi tartozéka, pl. féktuskók, emelők (ezek nélkül még egyszerű kerékcserét se lehetne végrehajtani), vontatóvillák, takarók a szívócsatorna, fúvócső, kabintető védelmére, szóval volt mit becuccolni a Tu-154 teherterébe. Együtt repülni és navigálni laza kötelékben meg sokkal egyszerűbb, mintha mindenki szólóban repülne idegen ország légterében, pláne mert le is kellett szállni tankolni, vagyis rádiózni kellett valószínűleg angolul!



Nem tudom át QUOTE - zni másik témában, kb mennyi egy mostani 29-esnek a papír doksija, és mennyi a digitális?
 
Nem tudom át QUOTE - zni másik témában, kb mennyi egy mostani 29-esnek a papír doksija, és mennyi a digitális?
Ez szerintem nem annyira tipustól, mint inkább légierőtől függ. Hiába adna a gyártó cég bármilyen géphez full digitális alapú dokut, ha a vevő légierő nincs erre felkészülve akkor papír-alapon kell megoldani. Szíria meg szerintem nem az az ország amelyik a minden területen fullosan felépített számítógépes rendszerekről lenne híres!
 
Ez szerintem nem annyira tipustól, mint inkább légierőtől függ. Hiába adna a gyártó cég bármilyen géphez full digitális alapú dokut, ha a vevő légierő nincs erre felkészülve akkor papír-alapon kell megoldani. Szíria meg szerintem nem az az ország amelyik a minden területen fullosan felépített számítógépes rendszerekről lenne híres!

Dehogynem. Ahol tizenkétmillió kórházat vegyibombáztak le, ott számtech infrastruktúra is van.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ez szerintem nem annyira tipustól, mint inkább légierőtől függ. Hiába adna a gyártó cég bármilyen géphez full digitális alapú dokut, ha a vevő légierő nincs erre felkészülve akkor papír-alapon kell megoldani. Szíria meg szerintem nem az az ország amelyik a minden területen fullosan felépített számítógépes rendszerekről lenne híres!

Asszem alapból minden gyártó vállalja, hogy felszereli a hardware-t is, az rendszerint benne van a csomagban (F-35 pl., alapból védett cucc). Az oktatást is ezzel adják le, szerintem sokkal könnyeb is a szakszót kiadni digitális képzés után. Igazából ha van egy hálózat, mehet rá egy szerverpark, onnantól csak a PCk meg tabletek kellenek a szerelőknek (én is tableten hurcolásztam az egész CMM/AMM doksipakkot). Abból kiindulva pedig, hogy ott boldog-boldogtalan mobilozik meg instagrammozik, akkor baj nem lehet...

(Te is tudod az ACE/Lufi milyen komoly, csúcs PC parkkal meg IT támogatással volt felszerelve a hangárban.... :D)
 
  • Tetszik
Reactions: emel
Megallitottak és visszaforditottak egy Amerikai jarort Sziriaban a szir kormanyerok katonai
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
SAA katonák nem engedtek ár egy amerikai konvojt Haszaka tartományban

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Török MIM-23 Hawk légvédelem Idlibben.
22003927_0.jpg

22003927_1.jpg
 
Orosz-amcsi közös őrjárat.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Orosz járőr a Szír Török Iraki határcsücsökben
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.