Szállítógépek váltása a MH-nél

Az MN cikkben csak annyi van, amit itt a forumon is leirtunk mar sokszor.
Milyen cseh opcios gepek? Nem rendeltek meg semmmit. Nem arrol volt szo, hogy a brazil gepekbol fog Magyarorszag atvenni 2021, 2022, 2023-ban egyet-egyet? An-26os szemelyzet kozul aki fiatalabb volt, azt ment A319re, aki meg idosebb az nyugdijba a geppel egyutt?
Rendelni nem rendeltek, de egy szándéknyilatkozatot beadtak. Tavaly még vmikor egy brazil bizottsági meghallgatáson elszólta magát egy helyi kormány alkalmazott a magyar KC beszerzésről.
 
Most mielott felreertes lenne, nem azt allitom, hogy nem lesz mas. Azt allitom, hogy tenyszeruen beallt a kepessegvesztes, ahhoz, hogy ez ne igy legyen, az uj gepnek mar itt kene allnia, es kikepzett szemelyzetnek, muszskiaknak is rendelkezesre kene allnia. Sajnos ez van.
Mindenesetre az szép gesztus volna, ha az új tipus egy példánya (term. még nem magyar szinekben) kötelékrepüléssel kisérné utolsó útjára az Ancsánkat...:rolleyes:
 
Aktuális!??
(Saját kép, kb egy éve.)
Jó lenne ez a KC390...DE:
- mint már szó volt róla teljes a homály hogy mi lesz az Embraerrel. Ha a Kínaiakkal állnak össze akkor az USA le fog tiltani minden alkatrészt ami tőle származik.
- kicsit lelassult a tesztprogram. Én még nem láttam a KC390 est pl. burkolatlan pályáról üzemelni.

Addig amíg nem tisztázódik az Embraer jövője elég kockázatos megrendelni bármit is az Embraertől.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Az MN cikkben csak annyi van, amit itt a forumon is leirtunk mar sokszor.
Milyen cseh opcios gepek? Nem rendeltek meg semmmit. Nem arrol volt szo, hogy a brazil gepekbol fog Magyarorszag atvenni 2021, 2022, 2023-ban egyet-egyet? An-26os szemelyzet kozul aki fiatalabb volt, azt ment A319re, aki meg idosebb az nyugdijba a geppel egyutt?
Tudtommal a csehek úgy kerültek bele a programba, hogy gyárthassanak, hogy megrendelést ígértek a gépre. Hogy máshogy?
Szerintem nem olyan nehéz meglátni a kapcsolatot a most felröppent AERO megvétele és egy lehetséges magyar KC vásárlás között.
A cseheknek várhatóan nem lesz szüksége a gépre, mivel ők továbbra is csak C-295-ben gondolkoznak. (tavaly év végén rendeltek még 2-őt, meg ők ugye beszállnak a lechfeldi A400M közös ezredbe).
 
Jó lenne ez a KC390...DE:
- mint már szó volt róla teljes a homály hogy mi lesz az Embraerrel. Ha a Kínaiakkal állnak össze akkor az USA le fog tiltani minden alkatrészt ami tőle származik.
- kicsit lelassult a tesztprogram. Én még nem láttam a KC390 est pl. burkolatlan pályáról üzemelni.

Addig amíg nem tisztázódik az Embraer jövője elég kockázatos megrendelni bármit is az Embraertől.
KC vagy Hercules.
Bármilyen más tipus bejelentése nálam hidegzuhany lenne, tekintve, hogy pl. az én tudomásom szerint belső berkekben még pletykaszinten sem volt szó másról. Ha mégis más lesz akkor nagyon tudnak titkot tartani odafent (és dezinfózni) :cool:
Ha szempont volt az, amiket irtál akkor nyilvánvaló az utód tipusa. Ha viszont nem, akkor...:rolleyes:
 
Tudtommal a csehek úgy kerültek bele a programba, hogy gyárthassanak, hogy megrendelést ígértek a gépre. Hogy máshogy?
Szerintem nem olyan nehéz meglátni a kapcsolatot a most felröppent AERO megvétele és egy lehetséges magyar KC vásárlás között.
A cseheknek várhatóan nem lesz szüksége a gépre, mivel ők továbbra is csak C-295-ben gondolkoznak. (tavaly év végén rendeltek még 2-őt, meg ők ugye beszállnak a lechfeldi A400M közös ezredbe).

Legyen igazad bár az A400-s lenne a legjobb:-):-).De ha KC-395 lesz azzal is elégedettek lehetünk.
 
  • Tetszik
Reactions: Kishuszár
Legyen igazad bár az A400-s lenne a legjobb:):)
Ha már A400, akkor udvariasan megjegyezném, hogy a C17 még jobb (lenne), mivel óriási előny - támogatási/logisztikai segitség a Pápán telepitett Boeing "bázis", a javitó hangárkomplexumtól és cserehajtóműtől kezdve az épülő szimulátorig, és természetesen a jelentős részt magyar műszaki személyzet miatt is....ha már, de ugye ez már nem járható út...meg igazából nekünk szükségtelen is lenne (persze csak szerintem).
 
Jó estét. Arra gondolt már valaki, hogy An-26 pilótái hova lettek? Mostanában túl nagy a csend, nagyon bezárták az összes szivárgó csatornát. Én például nem lennék meglepve, hogy amikor búcsúzik az öreg igáslovunk feltűnik a ifjú titán. Kérem nem agyoncsapni, ez csak egy össze esküvés elmélet.
 
Átképezték őket Airbus-ra. Erről már volt itt belinkelt cikk is. Van, aki meg nyugdíjba megy.
"A ifjú titán" meg nem fog még egy ideig feltűnni.
 
Ha már A400, akkor udvariasan megjegyezném, hogy a C17 még jobb (lenne), mivel óriási előny - támogatási/logisztikai segitség a Pápán telepitett Boeing "bázis", a javitó hangárkomplexumtól és cserehajtóműtől kezdve az épülő szimulátorig, és természetesen a jelentős részt magyar műszaki személyzet miatt is....ha már, de ugye ez már nem járható út...meg igazából nekünk szükségtelen is lenne (persze csak szerintem).

Semmi bajom a C-17-l felőllem jöhet:-) csak azok a fránya realitások ne lennének:-):-) pedig,hogy elképzeltem,ahogy a magyar honvédség 22db C-17-e átdobja a Kinizsi Pál a Hunyadi János és Zrínyi Miklós nehézdandárok Leo2-t és Pumáit a Puma század F-35-i kíséretében Bukarest környékére,hogy a romulánokat az időközben támadásba lendülő székelyhadosztályok segítségével (amelyeket természetesen titokban fegyvereztunk fel)harapófogóba zárjuk.Természetesen az ezeréves magyar határokat visszaállító békeszerződést a románokkal a Versailles kastély Trianon termében íratjuk alá:-):-):-):-)
 
Semmi bajom a C-17-l felőllem jöhet:) csak azok a fránya realitások ne lennének:):) pedig,hogy elképzeltem,ahogy a magyar honvédség 22db C-17-e átdobja a Kinizsi Pál a Hunyadi János és Zrínyi Miklós nehézdandárok Leo2-t és Pumáit a Puma század F-35-i kíséretében Bukarest környékére,hogy a romulánokat az időközben támadásba lendülő székelyhadosztályok segítségével (amelyeket természetesen titokban fegyvereztunk fel)harapófogóba zárjuk.Természetesen az ezeréves magyar határokat visszaállító békeszerződést a románokkal a Versailles kastély Trianon termében íratjuk alá:):):):)
Beraktam egy irást a 2003as iraki légideszant műveletekről.Nézzd meg,hogy mennyi C17 bevetés kellett egy zl harccsoport lerakásához.Hát nem kevés....
 
  • Tetszik
Reactions: Kishuszár
Kis pontosítás a békeszerződést Wersaillesben a Nagy Trianon kastélyban íratjuk alá a románokkal:-):-)
 
Beraktam egy irást a 2003as iraki légideszant műveletekről.Nézzd meg,hogy megC17 bevetés kellett egy zl harccsoport lerakásához.Hát nem kevés....
N
A realitást teljesen nélkülöző írományomban nem részleteztem,de a bocskorosok erre a teljesen váratlan hadmozdulatra az ősi dák időkig visszanyúló,méltán dicsőséges román katonai hagyományoknak megfelelően fognak reagálni,pánikszerűen átmenekulnek Moldáviába:-):-):-)úgy,hogy lesz bőven időnk desszantolni:-):-):-)
 
N
A realitást teljesen nélkülöző írományomban nem részleteztem,de a bocskorosok erre a teljesen váratlan hadmozdulatra az ősi dák időkig visszanyúló,méltán dicsőséges román katonai hagyományoknak megfelelően fognak reagálni,pánikszerűen átmenekulnek Moldáviába:):):)úgy,hogy lesz bőven időnk desszantolni:):):)
Az a csata, amelyben nincsenek hajók az nem is érdekel :):):)
 
Már kiderült volna, ki kellet volna derülnie, ha vennénk valamit. Sajnos, úgy néz ki, idén júniustól nincs szállítógépünk. Ebben az évben nem is lesz. Amit kell, viszik a pápaiak, vagy az Airbusok vagy akárki.....
 
Az a csata, amelyben nincsenek hajók az nem is érdekel :):):)

Csak neked:-):-)A fenti agymenésemmel egyidőben:-)

Bár ha bevállalják a kínai szállítórepcsiket én a kormány helyében (mivel most jók vagyunk a kínaiaknál) még leboltolnék Kínával 3 db Type-52D-t is:) Az újpesti vagy az óbudai volt hajógyárak területén összeraknánk őket, ez ugye jót tenne a gazdaságnak is:),már csak a Dunát kellene hajózhatóvá tenni a számukra,de ez sem jelent gondot mivel az EU-l lehet erre pénzt szerezni, ebben nyugodtan kooperálhatunk a szerbekkel,ezt követően nem lenne más dolgunk mint hátradőlve nézni a romulánok arcát ahogy a Kolozsvár a Brassó és a Marosvásárhely méltóságteljesen előtűnik a reggeli párából Mordor szívében 2038 december.01-n.:):):):):)