400M járt már nálunk?
Többször is. Gyakorlaton is volt már! (Igaz eleinte inkább statikus bemutató gépnek tűnt, annyi volt vele a baj!
)400M járt már nálunk?
)Nem pontosan,...de a '21-es első érkezésről hallottam már én isNem arrol volt szo, hogy a brazil gepekbol fog Magyarorszag atvenni 2021, 2022, 2023-ban egyet-egyet?

Rendelni nem rendeltek, de egy szándéknyilatkozatot beadtak. Tavaly még vmikor egy brazil bizottsági meghallgatáson elszólta magát egy helyi kormány alkalmazott a magyar KC beszerzésről.Az MN cikkben csak annyi van, amit itt a forumon is leirtunk mar sokszor.
Milyen cseh opcios gepek? Nem rendeltek meg semmmit. Nem arrol volt szo, hogy a brazil gepekbol fog Magyarorszag atvenni 2021, 2022, 2023-ban egyet-egyet? An-26os szemelyzet kozul aki fiatalabb volt, azt ment A319re, aki meg idosebb az nyugdijba a geppel egyutt?
Mindenesetre az szép gesztus volna, ha az új tipus egy példánya (term. még nem magyar szinekben) kötelékrepüléssel kisérné utolsó útjára az Ancsánkat...Most mielott felreertes lenne, nem azt allitom, hogy nem lesz mas. Azt allitom, hogy tenyszeruen beallt a kepessegvesztes, ahhoz, hogy ez ne igy legyen, az uj gepnek mar itt kene allnia, es kikepzett szemelyzetnek, muszskiaknak is rendelkezesre kene allnia. Sajnos ez van.

Jó lenne ez a KC390...DE:Aktuális!??
(Saját kép, kb egy éve.)
Tudtommal a csehek úgy kerültek bele a programba, hogy gyárthassanak, hogy megrendelést ígértek a gépre. Hogy máshogy?Az MN cikkben csak annyi van, amit itt a forumon is leirtunk mar sokszor.
Milyen cseh opcios gepek? Nem rendeltek meg semmmit. Nem arrol volt szo, hogy a brazil gepekbol fog Magyarorszag atvenni 2021, 2022, 2023-ban egyet-egyet? An-26os szemelyzet kozul aki fiatalabb volt, azt ment A319re, aki meg idosebb az nyugdijba a geppel egyutt?
KC vagy Hercules.Jó lenne ez a KC390...DE:
- mint már szó volt róla teljes a homály hogy mi lesz az Embraerrel. Ha a Kínaiakkal állnak össze akkor az USA le fog tiltani minden alkatrészt ami tőle származik.
- kicsit lelassult a tesztprogram. Én még nem láttam a KC390 est pl. burkolatlan pályáról üzemelni.
Addig amíg nem tisztázódik az Embraer jövője elég kockázatos megrendelni bármit is az Embraertől.


Tudtommal a csehek úgy kerültek bele a programba, hogy gyárthassanak, hogy megrendelést ígértek a gépre. Hogy máshogy?
Szerintem nem olyan nehéz meglátni a kapcsolatot a most felröppent AERO megvétele és egy lehetséges magyar KC vásárlás között.
A cseheknek várhatóan nem lesz szüksége a gépre, mivel ők továbbra is csak C-295-ben gondolkoznak. (tavaly év végén rendeltek még 2-őt, meg ők ugye beszállnak a lechfeldi A400M közös ezredbe).

.De ha KC-395 lesz azzal is elégedettek lehetünk.Ha már A400, akkor udvariasan megjegyezném, hogy a C17 még jobb (lenne), mivel óriási előny - támogatási/logisztikai segitség a Pápán telepitett Boeing "bázis", a javitó hangárkomplexumtól és cserehajtóműtől kezdve az épülő szimulátorig, és természetesen a jelentős részt magyar műszaki személyzet miatt is....ha már, de ugye ez már nem járható út...meg igazából nekünk szükségtelen is lenne (persze csak szerintem).Legyen igazad bár az A400-s lenne a legjobb![]()
Ha már A400, akkor udvariasan megjegyezném, hogy a C17 még jobb (lenne), mivel óriási előny - támogatási/logisztikai segitség a Pápán telepitett Boeing "bázis", a javitó hangárkomplexumtól és cserehajtóműtől kezdve az épülő szimulátorig, és természetesen a jelentős részt magyar műszaki személyzet miatt is....ha már, de ugye ez már nem járható út...meg igazából nekünk szükségtelen is lenne (persze csak szerintem).
csak azok a fránya realitások ne lennének
pedig,hogy elképzeltem,ahogy a magyar honvédség 22db C-17-e átdobja a Kinizsi Pál a Hunyadi János és Zrínyi Miklós nehézdandárok Leo2-t és Pumáit a Puma század F-35-i kíséretében Bukarest környékére,hogy a romulánokat az időközben támadásba lendülő székelyhadosztályok segítségével (amelyeket természetesen titokban fegyvereztunk fel)harapófogóba zárjuk.Természetesen az ezeréves magyar határokat visszaállító békeszerződést a románokkal a Versailles kastély Trianon termében íratjuk alá



Beraktam egy irást a 2003as iraki légideszant műveletekről.Nézzd meg,hogy mennyi C17 bevetés kellett egy zl harccsoport lerakásához.Hát nem kevés....Semmi bajom a C-17-l felőllem jöhetcsak azok a fránya realitások ne lennének
pedig,hogy elképzeltem,ahogy a magyar honvédség 22db C-17-e átdobja a Kinizsi Pál a Hunyadi János és Zrínyi Miklós nehézdandárok Leo2-t és Pumáit a Puma század F-35-i kíséretében Bukarest környékére,hogy a romulánokat az időközben támadásba lendülő székelyhadosztályok segítségével (amelyeket természetesen titokban fegyvereztunk fel)harapófogóba zárjuk.Természetesen az ezeréves magyar határokat visszaállító békeszerződést a románokkal a Versailles kastély Trianon termében íratjuk alá
![]()
Nekünk meg igazábol elég is lenne a tipus.....Az a vicces, hogy C-23-ból van egy halom letárolva az AMARG -ban.![]()


Nekünk meg igazábol elég is lenne a tipus.....
NBeraktam egy irást a 2003as iraki légideszant műveletekről.Nézzd meg,hogy megC17 bevetés kellett egy zl harccsoport lerakásához.Hát nem kevés....


úgy,hogy lesz bőven időnk desszantolni


Az a csata, amelyben nincsenek hajók az nem is érdekelN
A realitást teljesen nélkülöző írományomban nem részleteztem,de a bocskorosok erre a teljesen váratlan hadmozdulatra az ősi dák időkig visszanyúló,méltán dicsőséges román katonai hagyományoknak megfelelően fognak reagálni,pánikszerűen átmenekulnek Moldáviábaúgy,hogy lesz bőven időnk desszantolni
![]()



Az a csata, amelyben nincsenek hajók az nem is érdekel![]()

A fenti agymenésemmel egyidőben
Az újpesti vagy az óbudai volt hajógyárak területén összeraknánk őket, ez ugye jót tenne a gazdaságnak is
,már csak a Dunát kellene hajózhatóvá tenni a számukra,de ez sem jelent gondot mivel az EU-l lehet erre pénzt szerezni, ebben nyugodtan kooperálhatunk a szerbekkel,ezt követően nem lenne más dolgunk mint hátradőlve nézni a romulánok arcát ahogy a Kolozsvár a Brassó és a Marosvásárhely méltóságteljesen előtűnik a reggeli párából Mordor szívében 2038 december.01-n.




A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..