[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

Ez az óraszám biztos.?Nekem a korábbi hírekből úgy jött le hogy a 32800 óra az húsz évre vonatkozik. Tehát az eredeti 16800 óra mellé még vettünk kb ugyan annyit a második 10 évre is (2026-ig). További hírekből pedig én úgy következtettem hogy a mostani többlet repülési idő a korábbi fel nem használt órákból jön ki. Vagy nem jól tudom?


Én is így emlékszem.

https://www.jetfly.hu/mh-59.-kecskemet/a-valtozasok-eve-ismet-megmutatjuk-mit-tud-a-magyar-gripen

A 32800 az 20 évre van.
 
Nem mindenhol van felsőfokú végzettséghez kötve a kiképzés elkezdése. A szingapúri jelöltek pl. 18-évesen kezdik a katonai pilóta karrierjüket.
Őszintés szólva szerintem sem szükséges felsőfokú végzettség a kiképzés megkezdéséhez. Ami kell magasabb szintű elmélet azt majd megtanítják nekik a kiképzés során.
Sokkal lényegesebb a szükséges manuális, térbeli koordinációs és pszichés képességek megléte. Azok meg vele született képességek, nem tanultak.
ÖÖÖ, az én nagyapám is pilóta volt a második világháborúban, nem kellett neki főiskola.
De ma, amikor baromi sok rendszer működését kell megtanulni egy diplomával már jelzed hogy képes vagy tanulni. (többnyire)
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Nálunk sem volt (a repülőtiszti akadémia volt a felsőfokú intézmény, amely kiképezte a 18 éves jelentkezőket, akik rendszerint már rendelkeztek valamilyen sportrepülő, vitorlázó vagy legalább ejtőernyős múlttal a repülőkluboknak (nálunk MHSZ) köszönhetően), sőt korábban sehol sem volt, ez valami újabb hülyeség.
A szolnoki Kilián György Repülő Műszaki Főiskolára gondolsz. Mert volt Zrínyi Miklós Katonai Akadémia, ettől független intézményként, de repülőtiszti akadémia az nálunk nem volt.
De a lényeg, amit írsz, az korrekt.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo
A szolnoki Kilián György Repülő Műszaki Főiskolára gondolsz. Mert volt Zrínyi Miklós Katonai Akadémia, ettől független intézményként, de repülőtiszti akadémia az nálunk nem volt.
De a lényeg, amit írsz, az korrekt.
Egy időben volt az szimplán csak Szolnoki Repülőtiszti Főiskola is. Ha jól emlékszem annak idején majdnem elcsábultam a felsőoktatási jelentkezési lapok kitöltésénél! :oops::)
 
Es mi lenne ha nem ng lenne hamem a felpimpelt 159? Ha mar mienk a gyar minek a sporolos modelt vallasztani? Az mivel nincs gyartasba jo alapot jelentene hazai reszegyseggyartasnak...

Ha miénk a gyár, akkor minek egyáltalán saját gép... mert akkor minden eladott gép is a miénk. Így simán ki lehetne küldeni a cseh-szlovák közös kiképzési programba azt az évi 1-2 pilótát, amire a Gripen pilóták pótlására szükség van/lesz. Minek nekünk 8 gép? Kinek akarnak bérképzést nyújtani? A horvátok ha F-16-ost vesznek, akkor úgy is kiküldik a Amerikába a pilótákat képzésre, ahogy a bolgárok teszik. Utána meg összesen kell évi 1-2 pilóta a horvátoknak és bolgároknak pótlásra.

A NKE-n végezni fog jövőre 10 fő és utána minden évben még 10. Egy részük helikopterpilóta lesz, de aki orvosilag alkalmas Gripenre, azt a Zlin után valószínűleg addig kell L-39-en reptetni, amíg nem lesz helye Kanadában, utána ha hazajön akkor addig amíg nem lesz hely a svédországi Gripen képzésen, ha onnan hazajön akkor addig amíg nem lesz hely a kétüléses Gripenen, majd a kétüléses Gripen mellett még addig amíg meg nem üresedik végre egy együléses Gripen.

Régi terv, hogy legyen Kecskeméten egy második század. Csak ezek szerint nem 12 C/E Gripen lesz, hanem 8 L-39NG és 4 D Gripen...
 
Ha miénk a gyár, akkor minek egyáltalán saját gép... mert akkor minden eladott gép is a miénk. Így simán ki lehetne küldeni a cseh-szlovák közös kiképzési programba azt az évi 1-2 pilótát, amire a Gripen pilóták pótlására szükség van/lesz. Minek nekünk 8 gép? Kinek akarnak bérképzést nyújtani? A horvátok ha F-16-ost vesznek, akkor úgy is kiküldik a Amerikába a pilótákat képzésre, ahogy a bolgárok teszik. Utána meg összesen kell évi 1-2 pilóta a horvátoknak és bolgároknak pótlásra.

A NKE-n végezni fog jövőre 10 fő és utána minden évben még 10. Egy részük helikopterpilóta lesz, de aki orvosilag alkalmas Gripenre, azt a Zlin után valószínűleg addig kell L-39-en reptetni, amíg nem lesz helye Kanadában, utána ha hazajön akkor addig amíg nem lesz hely a svédországi Gripen képzésen, ha onnan hazajön akkor addig amíg nem lesz hely a kétüléses Gripenen, majd a kétüléses Gripen mellett még addig amíg meg nem üresedik végre egy együléses Gripen.

Régi terv, hogy legyen Kecskeméten egy második század. Csak ezek szerint nem 12 C/E Gripen lesz, hanem 8 L-39NG és 4 D Gripen...
Nem csak kiképzésre lehet használni. Könnyű harci gépként is alkalmazható. Nem lehetne Gripenek helyett a különböző azonosítatlan repülök riasztásakor használni?

A szlovákok szerint, anyagilag az amerikai pilótaképzési programjuk fenntarthatatlan. Pont csütörtök adott nekik át egy ajánlatot pilótaképzésre a cseh/magyar :) cég. Ugyanígy a horvát / bolgár képzés egy részébe is be lehetne szállni.

Sztem a második Gripen repülőszázad még nyitott kérdés. Egy 8 fős L-39NG miniszázad azért valószínű. A Gripenbővítésről a döntés meg 2023 után.
 
Fura ez az egész gyárvásárlás, persze megértem, hogy mindenki csak találgat hiszen nem tudhatjuk a valódi koncempciót a dolog mögött. De vajon akik most annyira örülnek ennek meg az esetleges 39NG beszerzésnek, korábban is ezt gondolták? Mert visszaolvasva a topikot nem úgy tűnik, bárki is áradozott volna a tipustól.
Vagy ha Orbánék éppen a Cseh Excalibure-ba vesznek részesedést akkor most azon agyalnánk, hogy lehet mégis jó ötlet a T72 felújítasa? Mert kb hasonló kategória, mèg ha új gèpet is veszünk.
Korábban meg nem egyszer meg lett mondva, hogy kis ország lévén nem engedhetjük meg, a másodvonalas technikát ha már beszerzésről van szó, inkább kevesebb legyen de az élvonalbeli! Lásd Leo, Pzh.
Most meg van aki már könnyű vadászt lát ezekbe, meg légtér rendészeti gèpet, mikozben egy G6 utazósebességben odaver egy Albának. De van még jópár polgári gép ami megizzasztaná.
Persze egy V3 együttműködés örvendetes, meg a befektetők oda rakják a pénzüket ahova akarják, de leginkább amiből pénzt is látnak, csak ne a közpénz és a Honvédség lássa ennek kárát. Főleg úgy, hogy epp lenne fontosabb teendő is.
Biztos nem rossz gép a 39NG de egy esetleges 8db vásárlas helyett két új grippent is többre tartok.
 
Nem csak kiképzésre lehet használni. Könnyű harci gépként is alkalmazható. Nem lehetne Gripenek helyett a különböző azonosítatlan repülök riasztásakor használni?

A szlovákok szerint, anyagilag az amerikai pilótaképzési programjuk fenntarthatatlan. Pont csütörtök adott nekik át egy ajánlatot pilótaképzésre a cseh/magyar :) cég. Ugyanígy a horvát / bolgár képzés egy részébe is be lehetne szállni.

Sztem a második Gripen repülőszázad még nyitott kérdés. Egy 8 fős L-39NG miniszázad azért valószínű. A Gripenbővítésről a döntés meg 2023 után.

A szlovák képzési ajánlatot én linkeltem be ebbe a topikba... utána fél nappal később lett téma a másik topikban :)
Ez az együttműködés arról szól, hogy a pilótából aki éppen megtanult egy Zlinen repülni, képezzenek egy olyan pilótát, akit el lehet küldeni F-16 típusátképzésre. Az meg Amerikában lesz, mert Szlovákiában még évekig nem lesz hozzá elég tapasztalat. Utána már a kieső évi 1-2 pilóta pótlását majd megoldják, ahogy nálunk is akarják.

"Under the terms of these agreements, a group of 22 pilots and 160 aircraft technicians, will undergo the initial training programme in the USA.
The training will be organised by the Air Force Security Assistance Training Squadron in several locations
The training is quite long, with more experienced pilots undergoing it for 12-18 months. Deliveries of Slovak F-16 fighters should commence in Q4 2022"


Ha minden igaz, a szlovákok is kiküldtek már legalább 6 pilótát F-16 képzésre Amerikába.

Nálunk is az lehet az elképzelés, hogy Zlin után a pilótát addig kell L39NG-n reptetni amíg alkalmas lesz a svédországi Gripen képzésre, onnan hazajön és a kétüléses Gripenen addig repül, amíg nem lesz hely az együlésesen. Így a Gripen képzés előtt is lesz egy puffer és utána is. Az alapján, hogy Allesmor Obranna milyen lelkesen tolta itt a múltkor hogy kevés a 2 db kétüléses Gripen és több kellene, az alapján szerintem hamarabb jön a +2 db kétüléses gép, mert kelleni fog... főleg, ha közben tényleg vége lesz a kanadai képzésnek.
 
Ha miénk a gyár, akkor minek egyáltalán saját gép... mert akkor minden eladott gép is a miénk. Így simán ki lehetne küldeni a cseh-szlovák közös kiképzési programba azt az évi 1-2 pilótát, amire a Gripen pilóták pótlására szükség van/lesz. Minek nekünk 8 gép? Kinek akarnak bérképzést nyújtani? A horvátok ha F-16-ost vesznek, akkor úgy is kiküldik a Amerikába a pilótákat képzésre, ahogy a bolgárok teszik. Utána meg összesen kell évi 1-2 pilóta a horvátoknak és bolgároknak pótlásra.

A NKE-n végezni fog jövőre 10 fő és utána minden évben még 10. Egy részük helikopterpilóta lesz, de aki orvosilag alkalmas Gripenre, azt a Zlin után valószínűleg addig kell L-39-en reptetni, amíg nem lesz helye Kanadában, utána ha hazajön akkor addig amíg nem lesz hely a svédországi Gripen képzésen, ha onnan hazajön akkor addig amíg nem lesz hely a kétüléses Gripenen, majd a kétüléses Gripen mellett még addig amíg meg nem üresedik végre egy együléses Gripen.

Régi terv, hogy legyen Kecskeméten egy második század. Csak ezek szerint nem 12 C/E Gripen lesz, hanem 8 L-39NG és 4 D Gripen...
A NFTC-ben is 4 szint van, mint a hagyományos képzésekben. Nem mindegy anyagilag, hogy melyik szintről kezdve küldöd ki a pilótákat. Ráadásul nincs is minden szintre szükséged ha pl. szállítópilótát képzel. Eddig a kelet-európai pilóták a Zlin (vagy az azzal egyenértékű iskolagép) után mentek ki egyből a 2. szinttől fölfelé minden szintet végigtolva, ha vadászpilótát akartak képezni. A cseheknek, és azoknak, akiknek volt esetleg komolyabb turbopropjuk, vagy L-39-ük, azoknak elég volt csak a 4. szintre kiküldeni (bár akkor is volt valami ellenőrző folyamat a tudásszint felmérésére). Tehát ők sokat spóroltak a saját képzéssel.
Az az igazság, hogy a L-39NG (és a mellé fejlesztett szimulátoros háttér) tudja helyettesíteni a 2., 3., és egyes esetekben a 4. szintet is. A növendékek alkalmasak lehetnek arra, hogy onnan már egyből a Gripen D-re kerüljenek. A svédek is ezt a módszert alkalmazták a saját SAAB 105-öseikkel.
Ez akár azt jelentheti, hogy nem is lesz szükségünk az NFTC-re, és a megfelelő mennyiségű Gripennel lerövidíthetjük akár a svéd képzést is.
Azt tudom, hogy valamikor tavaly volt egy riport egy olyan magyar Gripen pilótával, aki több évet dolgozott odakint az NFTC-ben oktatóként, és azóta itthon van állományban (sajnos a nevét nem tudom) Ha lesz megfelelő számban erre alkalmas pilótánk, akkor ezen nagyon sokat spórolhatunk. Ezen pilóták értéke elég nagy lehet.
Arról nem is beszélve, hogy nem csak nekünk lesz szükségünk pilóta képzésre, de ha közös iskola jön létra a V3-ban, akkor a kelet-európaiak mind hozzánk küldhetik a pilótákat. És nem csak a vadászképzést, de a szállítók képzése is mehet majd nálunk.
Ezek mellett nagyon nagyon fontos - és már említettem is - lehet az NG-vel együtt érkező képzési rendszer, és főleg a szimulátorok. Ezekkel valamint a NG-kkel szerintem jóval nagyobb mennyiséget "repülhetnek" a Gripen pilótáink is, és irdatlan pénzeket spórolhatunk ezzel. Ez különösen akkor válik fontossá, ha bővítjük a gépek számát, és ehhez törvényszerűen bővül a pilóták száma is.
Továbbá ne feledjük a gép CAS képességét sem!!! Ugyan az erősebb hajtóműves L-259 majd alkalmasabb lehet erre a feladatra a 5 helyett 7 függesztési ponttal, de ha azt nézzük, hogy a gép tulajdonképpen olcsóbb, mint egy H-145M, egy Apache árából meg 4-5 is kijön, akkor szerintem egyértelműen lehet a létjogosultsága.
Tehát simán lehet, hogy a Mi-24-esek távozása után nem is lesz klasszikus harci helikopterünk. A KFIR-nek nincs létjogosultsága (Bocs @Negan ), de egy ilyen 2 feladatú (kiképző, CAS) gépnek mindenképpen. Pláne, ha 3-ad annyiért mérik! ;)
Tehát nem csak 8 (?) kiképző gépet vehetünk velük, de alkalmasak lesznek a támogató feladatokra is.
/Megjegyzem a cseheknek 16db együléses és 8db 2 üléses ALCA-juk van.:rolleyes:/
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
Fura ez az egész gyárvásárlás, persze megértem, hogy mindenki csak találgat hiszen nem tudhatjuk a valódi koncempciót a dolog mögött. De vajon akik most annyira örülnek ennek meg az esetleges 39NG beszerzésnek, korábban is ezt gondolták? Mert visszaolvasva a topikot nem úgy tűnik, bárki is áradozott volna a tipustól.
Vagy ha Orbánék éppen a Cseh Excalibure-ba vesznek részesedést akkor most azon agyalnánk, hogy lehet mégis jó ötlet a T72 felújítasa? Mert kb hasonló kategória, mèg ha új gèpet is veszünk.
Korábban meg nem egyszer meg lett mondva, hogy kis ország lévén nem engedhetjük meg, a másodvonalas technikát ha már beszerzésről van szó, inkább kevesebb legyen de az élvonalbeli! Lásd Leo, Pzh.
Most meg van aki már könnyű vadászt lát ezekbe, meg légtér rendészeti gèpet, mikozben egy G6 utazósebességben odaver egy Albának. De van még jópár polgári gép ami megizzasztaná.
Persze egy V3 együttműködés örvendetes, meg a befektetők oda rakják a pénzüket ahova akarják, de leginkább amiből pénzt is látnak, csak ne a közpénz és a Honvédség lássa ennek kárát. Főleg úgy, hogy epp lenne fontosabb teendő is.
Biztos nem rossz gép a 39NG de egy esetleges 8db vásárlas helyett két új grippent is többre tartok.
Az első részével egyetértek. Fogalmunk sincs mi a koncepció, ezek találgatások.
Viszont a sugárhajtású kiképzőgépek beszerzése a Z2026 része volt. Most lényegében egy homályos folt lett tisztább és a Honvédség egy korábban elveszett képességét szerzi vissza.

Ez sztem teljesen független a vadászgépbeszerzéstől, bővítéstől, nem is válthatja ki. És ennyiben sántít a hasonlat a T72 felújítás vs. Leo beszerzéssel. Tehát fölösleges 2 Gripen beszerzéssel összevetni.

Az állandó légtér rendészeti feladatok kapcsán meg többször felvetődött, hogy mennyire gazdaságos mindig a Gripeneket riadóztatni, ha már az adóforintokat nézzük.

Ami meg extra a repülőgyár. Időzítés tökéletes, valszeg nyomott áron, egy több repülőtipúsba részegységbeszállító cég, most az L-39NG gyártása és kiképzőprogija mellett.
Sztem ez egy nagy meglepetés, mert még pletykaszinten sem volt sehol emlitve.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos
Fura ez az egész gyárvásárlás, persze megértem, hogy mindenki csak találgat hiszen nem tudhatjuk a valódi koncempciót a dolog mögött. De vajon akik most annyira örülnek ennek meg az esetleges 39NG beszerzésnek, korábban is ezt gondolták? Mert visszaolvasva a topikot nem úgy tűnik, bárki is áradozott volna a tipustól.
Vagy ha Orbánék éppen a Cseh Excalibure-ba vesznek részesedést akkor most azon agyalnánk, hogy lehet mégis jó ötlet a T72 felújítasa? Mert kb hasonló kategória, mèg ha új gèpet is veszünk.
Korábban meg nem egyszer meg lett mondva, hogy kis ország lévén nem engedhetjük meg, a másodvonalas technikát ha már beszerzésről van szó, inkább kevesebb legyen de az élvonalbeli! Lásd Leo, Pzh.
Most meg van aki már könnyű vadászt lát ezekbe, meg légtér rendészeti gèpet, mikozben egy G6 utazósebességben odaver egy Albának. De van még jópár polgári gép ami megizzasztaná.
Persze egy V3 együttműködés örvendetes, meg a befektetők oda rakják a pénzüket ahova akarják, de leginkább amiből pénzt is látnak, csak ne a közpénz és a Honvédség lássa ennek kárát. Főleg úgy, hogy epp lenne fontosabb teendő is.
Biztos nem rossz gép a 39NG de egy esetleges 8db vásárlas helyett két új grippent is többre tartok.

Kiképzőgépként lesz nálunk alkalmazva a típus,kétlem,hogy a magyar légierő légi rendészként vagy könnyű vadászként alkalmazná.
 
Köszönöm!

Meglepett, hogy a törzset is változtattak. Kisebb légellenállás, de "sok"... munka, ??? "nemtom'"
Azon viszont még mindig csodálkozok, hogy a szárny mechanizációt nem bővítettek egy orrsegédszárnnyal. Jelentősen javulnának a leszállási jellemzők (füves repterek !!!), minden tartományban jól lehetne gazdálkodni a sebességgel, üzemanyaggal. Lehet, hogy nem akarják bonyolítani -kár-, mert súlyban nem lenne jelentős. Maximális sebesség is nőne egy keveset -5-51%-, és vele együtt a hatótáv.
De nem látok bele ilyen mélységben..
Közben találtam egy jó ismertető anyagot az Albatrosz-családról:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A Lotareve-et még mindig jobbnak tartom teljesítmény, pénzügyi, export szempontokból.
..,.de nem tudom a keskenyebb törzsbe elfér-e, mert nagyobb méretű kicsivel 23-30cm, >>>
Az NG is - tudtommal - képes füves pályáról üzemelni. Ebben segíthet neki az alsó szárnyas kialakítas, és a felül elhelyezett hajtómű is.
 
Fura ez az egész gyárvásárlás, persze megértem, hogy mindenki csak találgat hiszen nem tudhatjuk a valódi koncempciót a dolog mögött. De vajon akik most annyira örülnek ennek meg az esetleges 39NG beszerzésnek, korábban is ezt gondolták? Mert visszaolvasva a topikot nem úgy tűnik, bárki is áradozott volna a tipustól.
Vagy ha Orbánék éppen a Cseh Excalibure-ba vesznek részesedést akkor most azon agyalnánk, hogy lehet mégis jó ötlet a T72 felújítasa? Mert kb hasonló kategória, mèg ha új gèpet is veszünk.
Korábban meg nem egyszer meg lett mondva, hogy kis ország lévén nem engedhetjük meg, a másodvonalas technikát ha már beszerzésről van szó, inkább kevesebb legyen de az élvonalbeli! Lásd Leo, Pzh.
Most meg van aki már könnyű vadászt lát ezekbe, meg légtér rendészeti gèpet, mikozben egy G6 utazósebességben odaver egy Albának. De van még jópár polgári gép ami megizzasztaná.
Persze egy V3 együttműködés örvendetes, meg a befektetők oda rakják a pénzüket ahova akarják, de leginkább amiből pénzt is látnak, csak ne a közpénz és a Honvédség lássa ennek kárát. Főleg úgy, hogy epp lenne fontosabb teendő is.
Biztos nem rossz gép a 39NG de egy esetleges 8db vásárlas helyett két új grippent is többre tartok.
Leírtam az imént az én találgatasomat. Annyit tennék még hozzá, hogy én annak idején már írtam a közös pilótaképzésről PESCO pénzekkel megfűszerezve. (Jó ötletnek tartottam!:rolleyes::hadonaszos:)
De az nyilvánvaló, hogy légtérrendészkedni felesleges velük számolni. Használni kell őket kiképzésre, meg CAS-ra, de ennyi. Rázós szituba ezzel együtt is szükségünk lenne csapasmérésre is alkalmas drónokra is. Minimum 8-12 db Reaper szintű gépre (2-3 csoport).
 
Az első részével egyetértek. Fogalmunk sincs mi a koncepció, ezek találgatások.
Viszont a sugárhajtású kiképzőgépek beszerzése a Z2026 része volt. Most lényegében egy homályos folt lett tisztább és a Honvédség egy korábban elveszett képességét szerzi vissza.

Ez sztem teljesen független a vadászgépbeszerzéstől, bővítéstől, nem is válthatja ki. És ennyiben sántít a hasonlat a T72 felújítás vs. Leo beszerzéssel. Tehát fölösleges 2 Gripen beszerzéssel összevetni.

Az állandó légtér rendészeti feladatok kapcsán meg többször felvetődött, hogy mennyire gazdaságos mindig a Gripeneket riadóztatni, ha már az adóforintokat nézzük.

Ami meg extra a repülőgyár. Időzítés tökéletes, valszeg nyomott áron, egy több repülőtipúsba részegységbeszállító cég, most az L-39NG gyártása és kiképzőprogija mellett.
Sztem ez egy nagy meglepetés, mert még pletykaszinten sem volt sehol emlitve.
Meglepetésnek tényleg meglepetés! A 72es felújítása nem a leok helyett gondoltam hanem a mellé, ahogy ha lesz L39NG a Grippen melett. De csak a mostani helyzet furcsaságára és pár hozzászólas miatt példaként irtam.
De nem azzal van bajom ha veszünk párat, csak ezzel a gyárvásárlással inkább valakik zsebét tömjük, és még nem is topkategóriat kapunk érte.
Van jobb gép az Albánál? Naná! Akkor itt miért nem szempont az ami a tankbeszerzéseknél volt?
A két grippent meg csak arra írtam, hogy aki vadász meg légtérrendészt lát ezekbe annal akár két Griff is többet ér.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Az első részével egyetértek. Fogalmunk sincs mi a koncepció, ezek találgatások.
Viszont a sugárhajtású kiképzőgépek beszerzése a Z2026 része volt. Most lényegében egy homályos folt lett tisztább és a Honvédség egy korábban elveszett képességét szerzi vissza.

Ez sztem teljesen független a vadászgépbeszerzéstől, bővítéstől, nem is válthatja ki. És ennyiben sántít a hasonlat a T72 felújítás vs. Leo beszerzéssel. Tehát fölösleges 2 Gripen beszerzéssel összevetni.

Az állandó légtér rendészeti feladatok kapcsán meg többször felvetődött, hogy mennyire gazdaságos mindig a Gripeneket riadóztatni, ha már az adóforintokat nézzük.

Ami meg extra a repülőgyár. Időzítés tökéletes, valszeg nyomott áron, egy több repülőtipúsba részegységbeszállító cég, most az L-39NG gyártása és kiképzőprogija mellett.
Sztem ez egy nagy meglepetés, mert még pletykaszinten sem volt sehol emlitve.

A légtér rendészkedésről jut eszembe,hogy már legalább kifizettetik az üzemanyagot a vétkesekkel.

https://zoom.hu/hir/2018/09/03/kifi...tasi-koltsegeit-a-renitens-legitarsasagokkal/