Basssz...... Te is?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ez az óraszám biztos.?Nekem a korábbi hírekből úgy jött le hogy a 32800 óra az húsz évre vonatkozik. Tehát az eredeti 16800 óra mellé még vettünk kb ugyan annyit a második 10 évre is (2026-ig). További hírekből pedig én úgy következtettem hogy a mostani többlet repülési idő a korábbi fel nem használt órákból jön ki. Vagy nem jól tudom?
Nem véletlen....jó kezdő oktatója volt!Ő spec. kimondottan vadászpilóta lett volna és minden adottsága meg volt hozzá
ÖÖÖ, az én nagyapám is pilóta volt a második világháborúban, nem kellett neki főiskola.Nem mindenhol van felsőfokú végzettséghez kötve a kiképzés elkezdése. A szingapúri jelöltek pl. 18-évesen kezdik a katonai pilóta karrierjüket.
Őszintés szólva szerintem sem szükséges felsőfokú végzettség a kiképzés megkezdéséhez. Ami kell magasabb szintű elmélet azt majd megtanítják nekik a kiképzés során.
Sokkal lényegesebb a szükséges manuális, térbeli koordinációs és pszichés képességek megléte. Azok meg vele született képességek, nem tanultak.
A szolnoki Kilián György Repülő Műszaki Főiskolára gondolsz. Mert volt Zrínyi Miklós Katonai Akadémia, ettől független intézményként, de repülőtiszti akadémia az nálunk nem volt.Nálunk sem volt (a repülőtiszti akadémia volt a felsőfokú intézmény, amely kiképezte a 18 éves jelentkezőket, akik rendszerint már rendelkeztek valamilyen sportrepülő, vitorlázó vagy legalább ejtőernyős múlttal a repülőkluboknak (nálunk MHSZ) köszönhetően), sőt korábban sehol sem volt, ez valami újabb hülyeség.
Egy időben volt az szimplán csak Szolnoki Repülőtiszti Főiskola is. Ha jól emlékszem annak idején majdnem elcsábultam a felsőoktatási jelentkezési lapok kitöltésénél!A szolnoki Kilián György Repülő Műszaki Főiskolára gondolsz. Mert volt Zrínyi Miklós Katonai Akadémia, ettől független intézményként, de repülőtiszti akadémia az nálunk nem volt.
De a lényeg, amit írsz, az korrekt.
Es mi lenne ha nem ng lenne hamem a felpimpelt 159? Ha mar mienk a gyar minek a sporolos modelt vallasztani? Az mivel nincs gyartasba jo alapot jelentene hazai reszegyseggyartasnak...
Nem csak kiképzésre lehet használni. Könnyű harci gépként is alkalmazható. Nem lehetne Gripenek helyett a különböző azonosítatlan repülök riasztásakor használni?Ha miénk a gyár, akkor minek egyáltalán saját gép... mert akkor minden eladott gép is a miénk. Így simán ki lehetne küldeni a cseh-szlovák közös kiképzési programba azt az évi 1-2 pilótát, amire a Gripen pilóták pótlására szükség van/lesz. Minek nekünk 8 gép? Kinek akarnak bérképzést nyújtani? A horvátok ha F-16-ost vesznek, akkor úgy is kiküldik a Amerikába a pilótákat képzésre, ahogy a bolgárok teszik. Utána meg összesen kell évi 1-2 pilóta a horvátoknak és bolgároknak pótlásra.
A NKE-n végezni fog jövőre 10 fő és utána minden évben még 10. Egy részük helikopterpilóta lesz, de aki orvosilag alkalmas Gripenre, azt a Zlin után valószínűleg addig kell L-39-en reptetni, amíg nem lesz helye Kanadában, utána ha hazajön akkor addig amíg nem lesz hely a svédországi Gripen képzésen, ha onnan hazajön akkor addig amíg nem lesz hely a kétüléses Gripenen, majd a kétüléses Gripen mellett még addig amíg meg nem üresedik végre egy együléses Gripen.
Régi terv, hogy legyen Kecskeméten egy második század. Csak ezek szerint nem 12 C/E Gripen lesz, hanem 8 L-39NG és 4 D Gripen...
Nem csak kiképzésre lehet használni. Könnyű harci gépként is alkalmazható. Nem lehetne Gripenek helyett a különböző azonosítatlan repülök riasztásakor használni?
A szlovákok szerint, anyagilag az amerikai pilótaképzési programjuk fenntarthatatlan. Pont csütörtök adott nekik át egy ajánlatot pilótaképzésre a cseh/magyar cég. Ugyanígy a horvát / bolgár képzés egy részébe is be lehetne szállni.
Sztem a második Gripen repülőszázad még nyitott kérdés. Egy 8 fős L-39NG miniszázad azért valószínű. A Gripenbővítésről a döntés meg 2023 után.
A NFTC-ben is 4 szint van, mint a hagyományos képzésekben. Nem mindegy anyagilag, hogy melyik szintről kezdve küldöd ki a pilótákat. Ráadásul nincs is minden szintre szükséged ha pl. szállítópilótát képzel. Eddig a kelet-európai pilóták a Zlin (vagy az azzal egyenértékű iskolagép) után mentek ki egyből a 2. szinttől fölfelé minden szintet végigtolva, ha vadászpilótát akartak képezni. A cseheknek, és azoknak, akiknek volt esetleg komolyabb turbopropjuk, vagy L-39-ük, azoknak elég volt csak a 4. szintre kiküldeni (bár akkor is volt valami ellenőrző folyamat a tudásszint felmérésére). Tehát ők sokat spóroltak a saját képzéssel.Ha miénk a gyár, akkor minek egyáltalán saját gép... mert akkor minden eladott gép is a miénk. Így simán ki lehetne küldeni a cseh-szlovák közös kiképzési programba azt az évi 1-2 pilótát, amire a Gripen pilóták pótlására szükség van/lesz. Minek nekünk 8 gép? Kinek akarnak bérképzést nyújtani? A horvátok ha F-16-ost vesznek, akkor úgy is kiküldik a Amerikába a pilótákat képzésre, ahogy a bolgárok teszik. Utána meg összesen kell évi 1-2 pilóta a horvátoknak és bolgároknak pótlásra.
A NKE-n végezni fog jövőre 10 fő és utána minden évben még 10. Egy részük helikopterpilóta lesz, de aki orvosilag alkalmas Gripenre, azt a Zlin után valószínűleg addig kell L-39-en reptetni, amíg nem lesz helye Kanadában, utána ha hazajön akkor addig amíg nem lesz hely a svédországi Gripen képzésen, ha onnan hazajön akkor addig amíg nem lesz hely a kétüléses Gripenen, majd a kétüléses Gripen mellett még addig amíg meg nem üresedik végre egy együléses Gripen.
Régi terv, hogy legyen Kecskeméten egy második század. Csak ezek szerint nem 12 C/E Gripen lesz, hanem 8 L-39NG és 4 D Gripen...
Az első részével egyetértek. Fogalmunk sincs mi a koncepció, ezek találgatások.Fura ez az egész gyárvásárlás, persze megértem, hogy mindenki csak találgat hiszen nem tudhatjuk a valódi koncempciót a dolog mögött. De vajon akik most annyira örülnek ennek meg az esetleges 39NG beszerzésnek, korábban is ezt gondolták? Mert visszaolvasva a topikot nem úgy tűnik, bárki is áradozott volna a tipustól.
Vagy ha Orbánék éppen a Cseh Excalibure-ba vesznek részesedést akkor most azon agyalnánk, hogy lehet mégis jó ötlet a T72 felújítasa? Mert kb hasonló kategória, mèg ha új gèpet is veszünk.
Korábban meg nem egyszer meg lett mondva, hogy kis ország lévén nem engedhetjük meg, a másodvonalas technikát ha már beszerzésről van szó, inkább kevesebb legyen de az élvonalbeli! Lásd Leo, Pzh.
Most meg van aki már könnyű vadászt lát ezekbe, meg légtér rendészeti gèpet, mikozben egy G6 utazósebességben odaver egy Albának. De van még jópár polgári gép ami megizzasztaná.
Persze egy V3 együttműködés örvendetes, meg a befektetők oda rakják a pénzüket ahova akarják, de leginkább amiből pénzt is látnak, csak ne a közpénz és a Honvédség lássa ennek kárát. Főleg úgy, hogy epp lenne fontosabb teendő is.
Biztos nem rossz gép a 39NG de egy esetleges 8db vásárlas helyett két új grippent is többre tartok.
Fura ez az egész gyárvásárlás, persze megértem, hogy mindenki csak találgat hiszen nem tudhatjuk a valódi koncempciót a dolog mögött. De vajon akik most annyira örülnek ennek meg az esetleges 39NG beszerzésnek, korábban is ezt gondolták? Mert visszaolvasva a topikot nem úgy tűnik, bárki is áradozott volna a tipustól.
Vagy ha Orbánék éppen a Cseh Excalibure-ba vesznek részesedést akkor most azon agyalnánk, hogy lehet mégis jó ötlet a T72 felújítasa? Mert kb hasonló kategória, mèg ha új gèpet is veszünk.
Korábban meg nem egyszer meg lett mondva, hogy kis ország lévén nem engedhetjük meg, a másodvonalas technikát ha már beszerzésről van szó, inkább kevesebb legyen de az élvonalbeli! Lásd Leo, Pzh.
Most meg van aki már könnyű vadászt lát ezekbe, meg légtér rendészeti gèpet, mikozben egy G6 utazósebességben odaver egy Albának. De van még jópár polgári gép ami megizzasztaná.
Persze egy V3 együttműködés örvendetes, meg a befektetők oda rakják a pénzüket ahova akarják, de leginkább amiből pénzt is látnak, csak ne a közpénz és a Honvédség lássa ennek kárát. Főleg úgy, hogy epp lenne fontosabb teendő is.
Biztos nem rossz gép a 39NG de egy esetleges 8db vásárlas helyett két új grippent is többre tartok.
Az NG is - tudtommal - képes füves pályáról üzemelni. Ebben segíthet neki az alsó szárnyas kialakítas, és a felül elhelyezett hajtómű is.Köszönöm!
Meglepett, hogy a törzset is változtattak. Kisebb légellenállás, de "sok"... munka, ??? "nemtom'"
Azon viszont még mindig csodálkozok, hogy a szárny mechanizációt nem bővítettek egy orrsegédszárnnyal. Jelentősen javulnának a leszállási jellemzők (füves repterek !!!), minden tartományban jól lehetne gazdálkodni a sebességgel, üzemanyaggal. Lehet, hogy nem akarják bonyolítani -kár-, mert súlyban nem lenne jelentős. Maximális sebesség is nőne egy keveset -5-51%-, és vele együtt a hatótáv.
De nem látok bele ilyen mélységben..
Közben találtam egy jó ismertető anyagot az Albatrosz-családról:
A Lotareve-et még mindig jobbnak tartom teljesítmény, pénzügyi, export szempontokból.
..,.de nem tudom a keskenyebb törzsbe elfér-e, mert nagyobb méretű kicsivel 23-30cm, >>>
Leírtam az imént az én találgatasomat. Annyit tennék még hozzá, hogy én annak idején már írtam a közös pilótaképzésről PESCO pénzekkel megfűszerezve. (Jó ötletnek tartottam!)Fura ez az egész gyárvásárlás, persze megértem, hogy mindenki csak találgat hiszen nem tudhatjuk a valódi koncempciót a dolog mögött. De vajon akik most annyira örülnek ennek meg az esetleges 39NG beszerzésnek, korábban is ezt gondolták? Mert visszaolvasva a topikot nem úgy tűnik, bárki is áradozott volna a tipustól.
Vagy ha Orbánék éppen a Cseh Excalibure-ba vesznek részesedést akkor most azon agyalnánk, hogy lehet mégis jó ötlet a T72 felújítasa? Mert kb hasonló kategória, mèg ha új gèpet is veszünk.
Korábban meg nem egyszer meg lett mondva, hogy kis ország lévén nem engedhetjük meg, a másodvonalas technikát ha már beszerzésről van szó, inkább kevesebb legyen de az élvonalbeli! Lásd Leo, Pzh.
Most meg van aki már könnyű vadászt lát ezekbe, meg légtér rendészeti gèpet, mikozben egy G6 utazósebességben odaver egy Albának. De van még jópár polgári gép ami megizzasztaná.
Persze egy V3 együttműködés örvendetes, meg a befektetők oda rakják a pénzüket ahova akarják, de leginkább amiből pénzt is látnak, csak ne a közpénz és a Honvédség lássa ennek kárát. Főleg úgy, hogy epp lenne fontosabb teendő is.
Biztos nem rossz gép a 39NG de egy esetleges 8db vásárlas helyett két új grippent is többre tartok.
Meglepetésnek tényleg meglepetés! A 72es felújítása nem a leok helyett gondoltam hanem a mellé, ahogy ha lesz L39NG a Grippen melett. De csak a mostani helyzet furcsaságára és pár hozzászólas miatt példaként irtam.Az első részével egyetértek. Fogalmunk sincs mi a koncepció, ezek találgatások.
Viszont a sugárhajtású kiképzőgépek beszerzése a Z2026 része volt. Most lényegében egy homályos folt lett tisztább és a Honvédség egy korábban elveszett képességét szerzi vissza.
Ez sztem teljesen független a vadászgépbeszerzéstől, bővítéstől, nem is válthatja ki. És ennyiben sántít a hasonlat a T72 felújítás vs. Leo beszerzéssel. Tehát fölösleges 2 Gripen beszerzéssel összevetni.
Az állandó légtér rendészeti feladatok kapcsán meg többször felvetődött, hogy mennyire gazdaságos mindig a Gripeneket riadóztatni, ha már az adóforintokat nézzük.
Ami meg extra a repülőgyár. Időzítés tökéletes, valszeg nyomott áron, egy több repülőtipúsba részegységbeszállító cég, most az L-39NG gyártása és kiképzőprogija mellett.
Sztem ez egy nagy meglepetés, mert még pletykaszinten sem volt sehol emlitve.
Az első részével egyetértek. Fogalmunk sincs mi a koncepció, ezek találgatások.
Viszont a sugárhajtású kiképzőgépek beszerzése a Z2026 része volt. Most lényegében egy homályos folt lett tisztább és a Honvédség egy korábban elveszett képességét szerzi vissza.
Ez sztem teljesen független a vadászgépbeszerzéstől, bővítéstől, nem is válthatja ki. És ennyiben sántít a hasonlat a T72 felújítás vs. Leo beszerzéssel. Tehát fölösleges 2 Gripen beszerzéssel összevetni.
Az állandó légtér rendészeti feladatok kapcsán meg többször felvetődött, hogy mennyire gazdaságos mindig a Gripeneket riadóztatni, ha már az adóforintokat nézzük.
Ami meg extra a repülőgyár. Időzítés tökéletes, valszeg nyomott áron, egy több repülőtipúsba részegységbeszállító cég, most az L-39NG gyártása és kiképzőprogija mellett.
Sztem ez egy nagy meglepetés, mert még pletykaszinten sem volt sehol emlitve.