Hát pont a Gripen az egyik legalkalmasabb AP gép, a feladatra. Nagyon gyors az álló motortól a levegőben lévő gépig a reakciója, valamint a legkedvezőbb a repült óra költsége a 4. Gen (és persze az a feletti) gépek között. Ráadásul nem túl régen egy olyan szabályt vezettek be, hogy a magyar légtérben bekövetkezett riasztások esetén a MH kiszámlázza a repülő üzemeltetőjének a riasztás költségét.Az első részével egyetértek. Fogalmunk sincs mi a koncepció, ezek találgatások.
Viszont a sugárhajtású kiképzőgépek beszerzése a Z2026 része volt. Most lényegében egy homályos folt lett tisztább és a Honvédség egy korábban elveszett képességét szerzi vissza.
Ez sztem teljesen független a vadászgépbeszerzéstől, bővítéstől, nem is válthatja ki. És ennyiben sántít a hasonlat a T72 felújítás vs. Leo beszerzéssel. Tehát fölösleges 2 Gripen beszerzéssel összevetni.
Az állandó légtér rendészeti feladatok kapcsán meg többször felvetődött, hogy mennyire gazdaságos mindig a Gripeneket riadóztatni, ha már az adóforintokat nézzük.
Ami meg extra a repülőgyár. Időzítés tökéletes, valszeg nyomott áron, egy több repülőtipúsba részegységbeszállító cég, most az L-39NG gyártása és kiképzőprogija mellett.
Sztem ez egy nagy meglepetés, mert még pletykaszinten sem volt sehol emlitve.
Szóval nem probléma a Gripenek használata.
NG a 800km/h alatti max. sebességével alkalmatlan is lenne az elfogasra. Ahhoz az egyel nagyobb M-346 kellene.