[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Ami azt illeti,nem a hazai munkahelyek,hanem a hazai kapacitás itt a lényeg.A gyakorlatban háború esetén csak abban lehetsz biztos,ami konkrétan a kezedben van.Én korántsem bizom a V4ben annyira.Mindgondolsz,ha összerugjuk a port az oláhokkal az erdélyi magyarság okán,szlovákok majd átengedik a magyar gépeket javitásra cselákba?Vagy ha konkrétan a szlovákokkal leszünk fasirtba?
Azt is vedd figyelembe, hogy egy ilyen gép összedobása nem 2 hét. Arról nem is beszélve, hogy nem létezik, hogy összerakj mindenestül egy magyar gépet. Avionikával, szerkezettel, hajtóművel, érzékelőkkel, fegyverzettel. Onnantól pedig, ha egy új gépet akarsz háború alatt legyártani, akkor ahhoz minden elemnek rendelkezésre kell állnia.
Az első feladatuk lenne a beszállítóknak, hogy elvágják a "köldökzsinórt". Az ENSZ azonnal fegyverzeti korlátozást vezetne be bármelyik országgal is lenne konfliktusunk.
Tehát teljességgel felesleges lenne idehaza gyártatni kompletten mindent. Sőt ha emlékszel, a 2.VH. előtt pont a német újrafegyverzés egyik alapja volt, hogy külföldön gyártották le a fegyvereket. A külföldön lévő fegyvergyár akkor is termelhet - ha olyan helyen volt - amikor az összes többi már régen le van stratégiai bombázva.
Szóval van amikor jó ez a "magyar seggbe, magyar lóf@szt" hozzáállás (kézi fegyverek, lőszerek, ruházat mindenképpen okos, ha itthon készül, még ha lassan is), de ha itthon max. pénz áll rendelkezésre egy haditechnikai területen, akkor jó stratégia lehet külföldi fegyvergyárak - részben, vagy egészben való - felvásárlása.
 
Azt is vedd figyelembe, hogy egy ilyen gép összedobása nem 2 hét. Arról nem is beszélve, hogy nem létezik, hogy összerakj mindenestül egy magyar gépet. Avionikával, szerkezettel, hajtóművel, érzékelőkkel, fegyverzettel. Onnantól pedig, ha egy új gépet akarsz háború alatt legyártani, akkor ahhoz minden elemnek rendelkezésre kell állnia.
Az első feladatuk lenne a beszállítóknak, hogy elvágják a "köldökzsinórt". Az ENSZ azonnal fegyverzeti korlátozást vezetne be bármelyik országgal is lenne konfliktusunk.
Tehát teljességgel felesleges lenne idehaza gyártatni kompletten mindent. Sőt ha emlékszel, a 2.VH. előtt pont a német újrafegyverzés egyik alapja volt, hogy külföldön gyártották le a fegyvereket. A külföldön lévő fegyvergyár akkor is termelhet - ha olyan helyen volt - amikor az összes többi már régen le van stratégiai bombázva.
Szóval van amikor jó ez a "magyar seggbe, magyar lóf@szt" hozzáállás (kézi fegyverek, lőszerek, ruházat mindenképpen okos, ha itthon készül, még ha lassan is), de ha itthon max. pénz áll rendelkezésre egy haditechnikai területen, akkor jó stratégia lehet külföldi fegyvergyárak - részben, vagy egészben való - felvásárlása.
Őőőő,repülőgép karbantartó kapacitást irtam.......
 
Reggeltől néha benézek ide. Kb nem is tudom hogy hány oldalon keresztül ment a discorzus hogy jó véltel volt e az alca gyár....... vagy nem......
Utánna a bomba vs ejtőlőszer......
Nem lehetne már thémát váltani.
De! Itt az ideje, hogy a jól bevált tartalékos kérdést bedobjuk, az kb. egy hét, és ha kezd kimerülni akkor már jöhet is a T-72-sek témaköre. :-)

Kell már egy konkrét bejelentés valami beszerzésről!
 
Őőőő,repülőgép karbantartó kapacitást irtam.......
Repülőgép karbantartó kapacitás jelenleg is van. A Gripenek itthon vannak karbantartva, csak D-checkre mennek Lingköpingbe. A szállító repülő gépeket is itt tartják a karba. DE ne akarjunk már 14, vagy rosszabb esetben 2-3 gépre D-check szintű karbantartó kapacitást fenntartani MINDEN........EGYES......TÍPUSRA.
Majd ha egy típusból lesz 40-50-60 darabunk, akkor lesz értelme. Ez nem mostanában lesz! Vagy majd max. drónból....
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and krisss
Azt ajánlom, kérdezz meg egy szakértőt, vagy mutass egy ejtőlőszer raktárat Magyarországon. Nem kötözködni kívánok, de a félrefordítások nem tesznek jót a terminológiának. Abban valóban igazad van, hogy a bomba nem teljesen fedi le azt a kört, amiről diskurálunk. Az általad posztolt törvény kazettás lőszerekről és nem ejtőlőszerekről szól. Részemről ezt befejeztem.
Kazettás töltetekről szól,beleértve a kazettás töltetű repülőgépbombákat.Azt meg tárgyald meg az egyezményt magyarra fogalmazó szakértőkkel,hogy miért alkalmazták az ejtőlőszer kifejezést,azt köss bele,hogy miért igy fogalmazta.II.vh-s fogalmazókat már kicsit nehezebb lesz megkeresni,de nyugodtan próbálkozhadsz vele.
 
Ezt olvastam, de ezután már csak az az infó volt, amit linkeltem, hogy 12 Tucanót rendeltek még az USA-ba erre a tender feladatra. Sztem könnyen lehet, hogy leállították az amcsik az egészet.
Az könnyen lehet. De valamiért azt az Alcát el tudnám képzelni támogató feladatkörben.
Nem is értem, ha egy EC145 tud támogatni, akkor egy ilyen gép miért nem?
Elsösorban jármüoszlopokra meg hasonló “puha” célpontokra gondolok.
 
Érdekelt a minap felvetett L-39 NG kérdés (tud e hangsebesség felett repülni elvben). Elöljáróban annyit, hogy ha még a sárkányszerkezet ki is bírná, akkor is a beömlő nyílással kezdeni kellene valamit. Nos a helyzet az, hogy 150 m/s felett a kabin plexi elkezdi "árnyékolni" a beömlőket, majd nagyobb sebességnél egyszerűen kitakarja áramlástanilag - nem jut levegőhöz a hajtómű (illetve nagyon lecsökken a nyomása, meg még turbulens is). A model egy 159-es volt (FEM: alfa 0,1-el számolva).
315L_159_FEM.jpg
 
Az könnyen lehet. De valamiért azt az Alcát el tudnám képzelni támogató feladatkörben.
Nem is értem, ha egy EC145 tud támogatni, akkor egy ilyen gép miért nem?
Elsösorban jármüoszlopokra meg hasonló “puha” célpontokra gondolok.
Ezt most találtam, itt már azt írják, hogy a Strikert elvetették és a terroristák elleni harcra való alkalmasabb típusokat, a turbopropokat elemzik.
https://asianmilitaryreview.com/2020/04/cheaper-options-for-ground-attack/
 
  • Tetszik
Reactions: Hegylakó
Kazettás töltetekről szól,beleértve a kazettás töltetű repülőgépbombákat.Azt meg tárgyald meg az egyezményt magyarra fogalmazó szakértőkkel,hogy miért alkalmazták az ejtőlőszer kifejezést,azt köss bele,hogy miért igy fogalmazta.II.vh-s fogalmazókat már kicsit nehezebb lesz megkeresni,de nyugodtan próbálkozhadsz vele.
Nem én kezdtem az ejtőlőszerezést.
 
  • Tetszik
Reactions: BiancoGasto
Itt volt erről szó...

Érdekelt a minap felvetett L-39 NG kérdés (tud e hangsebesség felett repülni elvben). Elöljáróban annyit, hogy ha még a sárkányszerkezet ki is bírná, akkor is a beömlő nyílással kezdeni kellene valamit. Nos a helyzet az, hogy 150 m/s felett a kabin plexi elkezdi "árnyékolni" a beömlőket, majd nagyobb sebességnél egyszerűen kitakarja áramlástanilag - nem jut levegőhöz a hajtómű (illetve nagyon lecsökken a nyomása, meg még turbulens is). A model egy 159-es volt (FEM: alfa 0,1-el számolva).
315L_159_FEM.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
Kazettás töltetekről szól,beleértve a kazettás töltetű repülőgépbombákat.Azt meg tárgyald meg az egyezményt magyarra fogalmazó szakértőkkel,hogy miért alkalmazták az ejtőlőszer kifejezést,azt köss bele,hogy miért igy fogalmazta.II.vh-s fogalmazókat már kicsit nehezebb lesz megkeresni,de nyugodtan próbálkozhadsz vele.

Azt,hogy 70 éve hogyan hívták ne hozd fel ma érvnek.A szaknyelv változik(mintahogy a nyelv is valtozik).
 
Nem én kezdtem az ejtőlőszerezést.
Te kötöttél bele.Különben lényegtelen,de mivel sziveskedtél megtenni,hát jelzem,hogy hivatalos dokumentumokban használt kifejezés.Elég régóta.Ami azt illeti,elég körülményes kifejezés.Én se szoktam használni
 
A repülőgépről leoldható bomba hivatalos neve az ejtőlőszer.Pl a kazettás bombákat betiltó egyezményt kihirdető törvény is az ejtőlőszer megnevezést használja.De már a II.vh-s hivatalos iratokban is az ejtőlőszer megnevezés van.
De ez igazábol lényegtelen.99,99999%ban én is csak bombát irok.Most valahogy ez jött ki.

Szárazföldi szakkönyv használja,légierő nem. Légierős topicban ez kb a propeller,rotor szint.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Azt,hogy 70 éve hogyan hívták ne hozd fel ma érvnek.A szaknyelv változik(mintahogy a nyelv is valtozik).
2012es törvény.....
Szárazföldi szakkönyv használja,légierő nem. Légierős topicban ez kb a propeller,rotor szint.
Magyar Királyi Honvéd Légierő használta.
De tényleg sok hsz elment egy fölös kötegedésre.
 
Már most ítéletet lehet mondani az Aero-val kapcsolatban:

Nem gyárt semmit, amire szükségünk van, nincs olyan gyártókapacitása, amire szükségünk van, nincs rá szükségünk.


Az lehet , hogy a mostani struktúra nem gyárt olyat amire szükségünk van . De ha felakarsz jutni egy magas épület tetejére akkor bármelyik emeletről előnyből indulsz azzal szembe aki a földszintről indul ! Azt a tapasztalatot és tudást viszont amit a gyár képvisel meg kell fizetni ! Sokan kezdik már kapisgálni , hogy a saját gyártás minél több területen való preferálása bár többlet költséget is eredményezhet de olyan nemzetbiztonsági előnyt jelent amit nem lehet beárazni . Pont az USA bizonyította be , hogy milyen függőségbe tudja hozni és tartani azokat akik az általa gyártott haditechnikára rendezkednek be !
 
Az lehet , hogy a mostani struktúra nem gyárt olyat amire szükségünk van . De ha felakarsz jutni egy magas épület tetejére akkor bármelyik emeletről előnyből indulsz azzal szembe aki a földszintről indul ! Azt a tapasztalatot és tudást viszont amit a gyár képvisel meg kell fizetni ! Sokan kezdik már kapisgálni , hogy a saját gyártás minél több területen való preferálása bár többlet költséget is eredményezhet de olyan nemzetbiztonsági előnyt jelent amit nem lehet beárazni . Pont az USA bizonyította be , hogy milyen függőségbe tudja hozni és tartani azokat akik az általa gyártott haditechnikára rendezkednek be !
Az Aero-val semmilyen csúcsra nem jutsz fel. Sehova nem jutsz el. Azt értsd meg, hogy ez a cég semmi mást nem tud, mint egy Mig-21 alkatrészekből összerakott, elavult kiképzőgépet gyártani és efy kicsit krampácsolni ezt az alapvetést. Innen nincs hova. Amúgy se értené senki, mi lenne a perspektíva! 5gen vadászbombázó?

Továbbá! Milyen nemzetbiztonsági előny egy cseh gyár?