Most akkor ez a repülőgépgyár vásárlás ez mi is? Én elvesztettem a fonalat, hogy mit vett meg az állam (?), ez mivel jár a tulajdonosi részarány és mit gyárt az az üzem.
Hát gyakorlatilag semmit nem gyárt. Van egy jelentéktelen részesedése különféle Airbus repülőgépekben, ténylegesen nevetséges szinten, egy kisebb szárnydarabot a Spartanhoz és ajtókat gyárt a KC390-hez. Technológiailag semmi különös, további fejlődés lehetősége kizárt ezen a téren, mert a nagy gyártók nem fognak a kulcsprojektjeikben francia és német munkahelyeket beáldozni egy masszívan korlátozott kapacitású cseh gyáracska kedvéért. Kompozit csúcstechnológia nincs, utoljára az Albatrosz volt olyan gép, amit ők terveztek és sorozatgyártásra is került, szóval szellemi teljesítmény már rég nincs, de ami volt, az se volt komoly ha mondjuk a kereskedelmi utasszállító vagy harci repülőgépgyártás irányából nézzük. Dróngyártáshoz lövésük sincs, bármelyik kis magyar UL gyártó komolyabb knowhow-al rendelkezik e téren, olyan alapokkal, amire építeni is lehet, ellentétben az Aero-val.
Kábé ennyi. Ez a cég egy technológia és jövő nélküli zsákutca.
Itt magad is megnézheted!
Nem véletlen, hogy még az óvatosabban fogalmazók is azt írják, hogy ez így egyelőre megmagyarázhatatlan (a cseh kommentelők se értik), én meg egyenesen egy nagyobb szabású korrupciós ügylet fedőcégét látom benne, mert a Zrínyi2026 milliárdjaniak egy részét az Aero-n keresztül ügyesen vissza lehetne csatornázni a NER arisztokráciához olyan projektekkel, mint elavult L-39NG iskolagépek brutálisan túlárazott beszerzése, meg ami ennél is komolyabb lehetőség lenne a lopásra, az valami V2-3 (a lengyeleknek van korszerű iskolagépe, le se fogják szarni az Albatrosszal bohóckodást!) pilótaiskola lehet, mert ott aztán szégyentelenül lehet majd bármilyen ürüggyel súlyos pénzeket kiszámlázni, hogy végül az Aero osztalékként vagy kamu megrendelésként kifizesse a havernak.