[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 091
26 682
113
Szóval minden magyar, vagy kormányközeli vállalkozás pénzügyi lépése önmagában magában hordozza az intézményesitett korrupciót...
Ismersz ellenpéldát! Az egész NER arra épül, hogy hatalmas cégbirodalmakat építenek ki, amelyek minden eleme valamilyen szinten, vagy állandóan az adófizetők és az EU pénzek megcsapolásából termel profitot, vagy fejleszti önmagát! Nem is tudom, hogy létezik e piacról élő NER cég!
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 091
26 682
113
Bár nem engem szólítottál meg,de szerintem nem szabad a jelenlegi gyakorlatilag nulla információbol kiindulni,a várható közös magyar-cseh hadiipari cég vásárlások fogják megadni a kérdésedre a választ.
De mit! Atya úr isten. Itt van egy cég, amiről nem nulla információnk van, hanem mindent tudunk róla és semmilyen más akvizíció nem fog ezen változtatni. Vehetsz te konzervgyárat és kuplerájt is az Aero mellé, attól még ez ugyanaz marad mint most! Nem érted, hogy a mondat, amit leírtál teljesen értelmetlen magyar nyelven? Kábé, mintha ezt írnád:

A virágzások meghatározta olajozás szemiotikus együtthatója alapvetően nem befolyásolja a láncos körtefa lassú mozgásos amortizációjának betervezett végköltségét, szóval várjuk ki!

Igazából pontosan ezt írtad.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
lehet semmilyen befolyással nem leszünk a gyártásra, mivel a projektben nem lettünk többségi tulajdonosok.
Látod @SilvioD mit csináltál? Bedobtad ezt a "L39NG project" dolgot és már mások is elkezdték terjeszteni...
Jelezném hogy nincs ilyen.
Az L39 NG projekt szerves része az Aero Airspace cégnek így azt szintén 100% megvette az Aero Investment Partners Zrt. cég a Penta Investment-től.
Csakúgy mint a Aero Airspace cégben, az L39 NG projectben SEM maradt semmi érdekeltsége a korábbi tulajdonos Penta Investment cégnek.
A projectben is pontosan u.annyi a magyar vevő részesedése mint az egész cégben: 51%
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 879
91 427
113
Látod @SilvioD mit csináltál? Bedobtad ezt a "L39NG project" dolgot és már mások is elkezdték terjeszteni...
Jelezném hogy nincs ilyen.
Az L39 NG projekt szerves része az Aero Airspace cégnek így azt szintén 100% megvette az Aero Investment Partners Zrt. cég a Penta Investment-től.
Csakúgy mint a Aero Airspace cégben, az L39 NG projectben SEM maradt semmi érdekeltsége a korábbi tulajdonos Penta Investment cégnek.
A projectben is pontosan u.annyi a magyar vevő részesedése mint az egész cégben: 51%
:)
Bedobtam, mert a cseh fórumokon erről diskuráltak és úgy értelmezték, ahogy én meg @arcas leirta. Lehet nem tőlem, hanem a cseh forrástól vette az infót. :cool:
 
W

Wilson

Guest
Ismersz ellenpéldát! Az egész NER arra épül, hogy hatalmas cégbirodalmakat építenek ki, amelyek minden eleme valamilyen szinten, vagy állandóan az adófizetők és az EU pénzek megcsapolásából termel profitot, vagy fejleszti önmagát! Nem is tudom, hogy létezik e piacról élő NER cég!

Csak arról feledkezel meg,hogy ebben a cégben 49%-n ott vannak a csehek és a szakmai irányítás az ő kezükben van,ráadásul a cég Csehországban van a magyarországi NER sémák ott nem működnek.Tehát ezt a cseh céget amely jelenleg veszteséges nem fogja a cseh állam jelentősen túlárazva megvenni a befektetőktől.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 902
22 370
113
Ismersz ellenpéldát! Az egész NER arra épül, hogy hatalmas cégbirodalmakat építenek ki, amelyek minden eleme valamilyen szinten, vagy állandóan az adófizetők és az EU pénzek megcsapolásából termel profitot, vagy fejleszti önmagát! Nem is tudom, hogy létezik e piacról élő NER cég!
Nem ide tartozik, de nem ennyire fekete/fehér a dolog. Önmagában "a rendszer szar, amit üzemeltetünk", magában hordozza azokat a dolgokat, melyekről beszélsz. Pl. a cseh-szlovák Penta már rég létezett, mire magyarországon rájöttek, hogy hogyan kell gazdasági hegemóniákat létrehozna akár strómanok által,...és befolyást szerezni általuk nem csak belföldön hanem külföldön is.
A téma nagyon hosszú lenne és nem is ide való...nem is kezdek bele...
 
T

Törölt tag 008

Guest
Az AV-nek nincsenek drón tervei? L-39 elég kicsi lehet könnyen lehetne Global Hawk szerű valamivé alakítani.
Az látszik, hogy itthon nem a ma vagy tegnap technikájában gondolkoznak. Lehet nem is az L-39NG a cél, hanem valami ami csak papíron van.
De csak így brainstormingolok magamba.
 
M

molnibalage

Guest
A típusban mit látsz? Esetleg ebben a könnyü csapásmérö elgondolásban, fejleszthetöségben, stb.
Nem vállalatirányítási rendszerekre meg sok ismeretlenes összefüggésekre gondoltam.
Sokakkal ellentétben és a könnyű csapásmérő gép gondolatától is irtózom és ezt, ha nem is teljesen direktben többször már kifejtettem miért.
  • Abban a pillanatban, ha nem a szintjének megfelelő környezetbe kerül a harcértéke gyakorlatilag 0-ra esik és azonnal odaveszik a gép. Vagy fel sem száll, mert a kockázat túl nagy. Ergo harcba küldeni az ilyen gépet COIN környezeten kívül nálam a szuicid hajlam felé közelít. Tök mindegy, ha egy olcsó platformra is tennél MAWS és temérdek infracsapdát, akkor sem éri meg az én szememben. Főleg, hogy ha még az elsődleges típuson sincs, akkor talán nem erre kéne pénzt pazarolni. Berepülni a MANPAD zónába nem jó. Főleg, ha lassú vagy, mert sokáig is maradsz ott.

  • Azt is kifejtettem már, hogy a hidegháború vége után az első terület, ahol megindult a kasza az ez a kategória volt. Lásd a LW-nél a Alpha Jet. Anno azt azon elv mentén szerezték be, hogy olcsó és sok. A hh után meg kezdtek rájönni arra, hogy igazából ez egy tévút részben és nem is telik rá. Legyen kevesebb, de bivalyerős, mint sok toprongyos. Ez igaz a gépekre is. Semmi értelme tucatnyi "könnyű harci gépnek" és arra dedikált pilóta és másnak, ha abból a pénzből mondjuk kijönne +2 Gripen és azok korszerűsítése. Mert azok túlélnek a levegőben. (A földön nem, ezért kéne bunker.)

    https://forum.htka.hu/threads/a-mag...fejlesztési-irányai.499/page-3085#post-621693

  • Oktató gépnek viszont jó lehet. Mert maga az alap platform olcsóbbnak tűnik sokkal, mint a M346 és társai, ami már hangsebesség közeli. A T-50 GE-hez képest meg aztán végképp. A bibi az, hogy nálunk nincs mit korszerűsíteni. Mert másnak tudtommal a régi gépre azt is bevállalják. Igen, a gép repülési teljesítménye is sokkal kisebb, de hát az ember a pénztárcájának megfelelően választ típust.Viszont ezt is inkább valahogy lízingelni kéne, mert eleve nincs semmi ahhoz, hogy "na akkor most veszünk 12 db-ot". Ki és mire használná? Láttuk a 29-es korszak Alba vegetálását.

    https://legiero.blog.hu/2009/11/25/bucsu_az_albatol_az_alca_helyet_ker/full_commentlist/1#c7811836

    Egész egyszerűen oktatásra nincs szükség annyi gépre főleg, ha az NFTC marad, amiről meg itt kétlem, hogy bárkinek hiteles és 100%-ban golyóálló infói lennének.

Az, hogy az L-39NG mennyire lesz sikeres perpill senki nem látja szerintem. Igen, jól mutat a 11 ezer + legyártott gép, de vegyük észre, hogy az a Szovjetunió és a VSz szívta fel meg a 3. világ. 1991 óta vajon mennyi új L-39 készült. Viszont a csehek elmondhatják, hogy van repiparuk, a mögötte levő tudással. Itthon mi van? Semmi. De ennek köze nincs magához a típushoz.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 983
14 007
113
Szóval minden magyar, vagy kormányközeli vállalkozás pénzügyi lépése önmagában magában hordozza az intézményesitett korrupciót...Érthetetlen számomra, hogy egyeseknek a gondolkodás mennyire egysejtű.
Ezen a vonalon elindulva a cseh-szlovák Penta-ról könyvtárakat lehetne irni...
Ember, olvasd már el újra amit írtam és ne megint csípőből reagálj. Sehol nem írtam, hogy minden Magyar vállalkozás magában hordozza a korrupciót! Megint olyanokkal jössz elő amit nem írtam. Vagy nem megy a szövegértés?
 
W

Wilson

Guest
De mit! Atya úr isten. Itt van egy cég, amiről nem nulla információnk van, hanem mindent tudunk róla és semmilyen más akvizíció nem fog ezen változtatni. Vehetsz te konzervgyárat és kuplerájt is az Aero mellé, attól még ez ugyanaz marad mint most! Nem érted, hogy a mondat, amit leírtál teljesen értelmetlen magyar nyelven? Kábé, mintha ezt írnád:

A virágzások meghatározta olajozás szemiotikus együtthatója alapvetően nem befolyásolja a láncos körtefa lassú mozgásos amortizációjának betervezett végköltségét, szóval várjuk ki!

Igazából pontosan ezt írtad.

Akkor áruld már el nekünk te milyen információkkal rendelkezel?Belelátsz a cég könyveibe nem publikus megrendelés állományába a különböző cégekkel adott esetben országokkal kötött üzleti titokként kezelt szerződéseibe,esetleges nem publikus fejlesztéseibe mert ha neked erről hiteles információid vannak akkor kérlek oszd meg velunk,hogy mi is annyira reálisan láthassuk ennek a cégnek a helyzetét,mint amennyire te magabiztosan hangoztatod.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 983
14 007
113
Hogy egy kicsit másról is legyen szó! Főleg, hogy már felmerült az L39 kapcsán annak átalakítása, szerintetek milyen képességű drónokra lenne szükségünk? És mi a realitása azok hazai vagy V3-4 kooprodukcióban történő gyártásának. Esetleg van- e lehetőség valami már futó projektbe betársulni? És van-e a Honvédségnek egyálltalán ezirányú tervei?
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 902
22 370
113
Ember, olvasd már el újra amit írtam és ne megint csípőből reagálj. Sehol nem írtam, hogy minden Magyar vállalkozás magában hordozza a korrupciót! Megint olyanokkal jössz elő amit nem írtam. Vagy nem megy a szövegértés?
Kezd a saját soraiddal papi,...még idézni sem tudtál pontosan, mit várhatnék ezután...
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 091
26 682
113
Akkor áruld már el nekünk te milyen információkkal rendelkezel?Belelátsz a cég könyveibe nem publikus megrendelés állományába a különböző cégekkel adott esetben országokkal kötött üzleti titokként kezelt szerződéseibe,esetleges nem publikus fejlesztéseibe mert ha neked erről hiteles információid vannak akkor kérlek oszd meg velunk,hogy mi is annyira reálisan láthassuk ennek a cégnek a helyzetét,mint amennyire te magabiztosan hangoztatod.
Már féltucatszor leírtam itt, amit a gyárról tudunk amit a világon mindenki pontosan tud, mert a gyártó saját maga közli magáról, amikor eldicsekszik azzal a rettentő kevés dologgal, amit tud. Mit akarsz még! Ez a gyár nem fog nekünk semmi korszerűt gyártani, ez száz százalékos biztonsággal lehet állítani.

Meg szükségünk sincs rá, mert könyörgöm írja már le egy elmeroggyant, hogy a mi a lóalkatrész az, amit egy drónokat gyártani nem tudó repülőgépgyár (nincs kompozit technológiájuk és tapasztalatuk ilyesmiben) nekünk produkálhat! Várom az idióta beutalóját az elmegyógyintézetbe, amikor leírja, hogy ötödik generációs vadászbombázó, vagy szélestörzsű utasszállító! Esetleg beszáll a magyar űrprogramba? Függetlenül, hogy az Aero erre sem lenne képes, az Airbusnak pedig nincs mit ellentételeznie nekünk, a helikopterbiznisz már Gyulán kifutott és amúgy is hogy a francba ellentételezne egy CSEH gyárral, vagy miben lenne nemzetbiztonsági szempontból nekünk előnyös egy CSEH gyár!

Ez a gyár csak akkor jöhet szóba, ha mindenáron sugárhajtású kiképézőgépet akarunk vásárolni és üzemeltetni, de abból határozottan elavultat, ámde ahhoz képest drágát! Merthogy molni téved: drága lesz ez a gép ahhoz képest, hogy milyen keveset tud! Ezzel nem lehet korszerű harci repülőgép repülési profiljait szimulálni, mert lomha és kezes, mint ahogy azt az ősöreg trénerektől megszoktuk. Ez nem modern, ami arra van, hogy kiképezze a pilótákat azokra a manőverekre, repülési profilokra és fegyverzet alkalmazásra, amit majd a valódi vadászbombázón kell tudniuk, ez arra jó max, hogy a MIG-21UM előtt legyen egy lépcsőfok. Csak már rég nem létezik MIG-21UM és ha ezt vesszük, akkor a kevés Gripenünkön fogjuk képezni a pilótáinkat arra, amit egy Masteren vagy Golden Eagle-n kellene megtanulniuk és ezt abból a pénzből fogjuk megtenni, amiből több Gripent is vehettünk volna!
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 045
11 979
113
Az AV-nek nincsenek drón tervei? L-39 elég kicsi lehet könnyen lehetne Global Hawk szerű valamivé alakítani.
Az látszik, hogy itthon nem a ma vagy tegnap technikájában gondolkoznak. Lehet nem is az L-39NG a cél, hanem valami ami csak papíron van.
De csak így brainstormingolok magamba.
Célrepülőgépnek inkább... :D
 

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
399
1 332
93
Már féltucatszor leírtam itt, amit a gyárról tudunk amit a világon mindenki pontosan tud, mert a gyártó saját maga közli magáról, amikor eldicsekszik azzal a rettentő kevés dologgal, amit tud. Mit akarsz még! Ez a gyár nem fog nekünk semmi korszerűt gyártani, ez száz százalékos biztonsággal lehet állítani.

Meg szükségünk sincs rá, mert könyörgöm írja már le egy elmeroggyant, hogy a mi a lóalkatrész az, amit egy drónokat gyártani nem tudó repülőgépgyár (nincs kompozit technológiájuk és tapasztalatuk ilyesmiben) nekünk produkálhat! Várom az idióta beutalóját az elmegyógyintézetbe, amikor leírja, hogy ötödik generációs vadászbombázó, vagy szélestörzsű utasszállító! Esetleg beszáll a magyar űrprogramba? Függetlenül, hogy az Aero erre sem lenne képes, az Airbusnak pedig nincs mit ellentételeznie nekünk, a helikopterbiznisz már Gyulán kifutott és amúgy is hogy a francba ellentételezne egy CSEH gyárral, vagy miben lenne nemzetbiztonsági szempontból nekünk előnyös egy CSEH gyár!

Ez a gyár csak akkor jöhet szóba, ha mindenáron sugárhajtású kiképézőgépet akarunk vásárolni és üzemeltetni, de abból határozottan elavultat, ámde ahhoz képest drágát! Merthogy molni téved: drága lesz ez a gép ahhoz képest, hogy milyen keveset tud! Ezzel nem lehet korszerű harci repülőgép repülési profiljait szimulálni, mert lomha és kezes, mint ahogy azt az ősöreg trénerektől megszoktuk. Ez nem modern, ami arra van, hogy kiképezze a pilótákat azokra a manőverekre, repülési profilokra és fegyverzet alkalmazásra, amit majd a valódi vadászbombázón kell tudniuk, ez arra jó max, hogy a MIG-21UM előtt legyen egy lépcsőfok. Csak már rég nem létezik MIG-21UM és ha ezt vesszük, akkor a kevés Gripenünkön fogjuk képezni a pilótáinkat arra, amit egy Masteren vagy Golden Eagle-n kellene megtanulniuk és ezt abból a pénzből fogjuk megtenni, amiből több Gripent is vehettünk volna!
Én úgy tudom, azok a típusok, amikről te beszélsz, nem egy kategóriába tartoznak az L-39NG-vel.
Nálunk azt a szerepkört, amit ezek a modern kiképzőgépek töltenek be, a Gripen D látja el.
A Masterre nem lehet egy Zlin-ből átülni, ezek elé kell köztes lépcsőfokként még egy Turboprop vagy például az L-39.
Az L-39 pedig semmivel sem drágább mit egy modern turboprop kiképző gép, tehát hosszú távon, ha saját képzés kellene 5.gen gépre, akkor sem válik feleslegessé.
Szóval, az a véleményem, hogy ha már mindenképpen itthon akarunk képezni, egyáltalán nem rossz választás az NG. Itt van a szomszédban, nem kell egy másik kontinensre hordani karbantartásra, frissen fejlesztett kiképzési rendszerrel, ami lefogadom, hogy jól össze van hangolva egy Gripen üzemeltető légierő igényeivel. ;)

A gyár megvásárlása más tészta, keveset tudunk, mi lesz, kié lesz végül. Én azt emelném ki, hogy üzlettársként benne van a buliban az Omnipol. Korábbi hozzászólásomban írtam, hogy lenne mit eltanulnunk tőlük, és vaannak érdekes cuccaik is. Pl.: passzív szenzorok.
 
W

Wilson

Guest
Már féltucatszor leírtam itt, amit a gyárról tudunk amit a világon mindenki pontosan tud. Mit akarsz még! Ez a gyár nem fog nekünk semmi korszerűt gyártani, ez száz százalékos biztonsággal lehet állítani.

Meg szükségünk sincs rá, mert könyörgöm írja már le egy elmeroggyant, hogy a mi a lóalkatrész az, amit egy drónokat gyártani nem tudó repülőgépgyár (nincs kompozit technológiájuk és tapasztalatuk ilyesmiben) nekünk produkálhat! Várom az idióta beutalóját az elmegyógyintézetbe, amikor leírja, hogy ötödik generációs vadászbombázó, vagy szélestörzsű utasszállító! Függetlenül, hogy az Aero erre sem lenne képes, az Airbusnak pedig nincs mit ellentételeznie nekünk, a helikopterbiznisz már Gyulán kifutott és amúgy is hogy a francba ellentételezne egy CSEH gyárral, vagy miben lenne nemzetbiztonsági szempontból nekünk előnyös egy CSEH gyár!

Ez a gyár csak akkor jöhet szóba, ha mindenáron sugárhajtású kiképézőgépet akarunk vásárolni és üzemeltetni, de abból határozottan elavultat, ámde ahhoz képest drágát! Merthogy molni téved: drága lesz ez a gép ahhoz képest, hogy milyen keveset tud! Ezzel nem lehet korszerű harci repülőgép repülési profiljait szimulálni, mert lomha és kezes, mint ahogy azt az ősöreg trénerektől megszoktuk. Ez nem modern, ami arra van, hogy kiképezze a pilótákat azokra a manőverekre, repülési profilokra és fegyverzet alkalmazásra, amit majd a valódi vadászbombázón kell tudniuk, ez arra jó max, hogy a MIG-21UM előtt legyen egy lépcsőfok. Csak már rég nem létezik MIG-21UM és ha ezt vesszük, akkor a kevés Gripenünkön fogjuk képezni a pilótáinkat arra, amit egy Masteren vagy Golden Eagle-n kellene megtanulniuk és ezt abból a pénzből fogjuk megtenni, amiből több Gripent is vehettünk volna!

Az a baj,hogy ezeked a kinyilatkoztatásaidat azokra az információkra alapozod amelyek a médiában mindenki számára elérhetőek(tehát gyakorlatilag semmit sem tudunk) és ezek alapján szerintem nem lehet megalapozott véleményt mondani sem a vásárlásról sem a megvásárolt cég helyzetével kapcsolatban.Végezetül még egy kérdés (ha már olyan magabiztosan kijelentetted,hogy "Ez a gyár nem fog nekünk semmi korszerűt gyártani, ez száz százalékos biztonsággal lehet állítani")honnan tudod,hogy mire van szüksége a magyar légierőnek netalán előtted van az a szakmai anyag amit a légierő szakemberei tettek le a döntéshozók asztalára,amelyben részletesen leírják,hogy milyen technikai eszközökre van szükségük a tőlluk elvárt képességek elérése érdekében.")"
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 091
26 682
113
Én úgy tudom, azok a típusok, amikről te beszélsz, nem egy kategóriába tartoznak az L-39NG-vel.
Nem bizony, mert az Albatrosz kategóriája elavult. Ez régen így nézett ki:

motoros kisgép és/vagy motors kiképzőgép (Jak-52 például) --> jet trainer (Albatrosz például) --> kétüléses kiképző verziói a vadászgépeknek

Csak aztán a világ megváltozott, korszerűbb technikák kerültek előtérbe, a kétüléses gépek ma teljes értékű harci gépek, amiken max típusképzést végeznek és nem pilótaképzést, stb. Szóval ez van most:

motors kisgép (például Zlin Z-242) --> turboprop trainer --> korszerű jet trainer (T-50 vagy M-346)

Nincs már hely az Albatrosznak a rendszerben, mert a rendszer célja, hogy teljesen kiképzett harci pilótát bocsájtson ki. Maga a harci gép immár csak típusképzés, azon pilótaképzés nem zajlik, nem is történhet, mert túl drága ahhoz, hogy erre pazarolják!

Nálunk azt a szerepkört, amit ezek a modern kiképzőgépek töltenek be, a Gripen D látja el.
És ez a súlyos probléma.

A Masterre nem lehet egy Zlin-ből átülni, ezek elé kell köztes lépcsőfokként még egy Turboprop vagy például az L-39.
Az L-39 pedig semmivel sem drágább mit egy modern turboprop kiképző gép, tehát hosszú távon, ha saját képzés kellene 5.gen gépre, akkor sem válik feleslegessé.
Itt minden szint vízválasztó is. A Zlinen kiderül, hogy tud e repülni, a turbopropon, hogy mennyire tud repülni, míg a sugárhajtású kiképzőn, hogy harci pilótának alkalmas e. Egy korszerű turboprophoz képest túl lomha és kezes bárány az Albatrosz, nem analógiák. Az Albatrosz arra volt, hogy a növendék szokja a sebességet és a technikát a szovjet rendszerben és nem arra, hogy kiderüljenek milyen képességei vannak. Ez utóbbira a keleti blokk nagyon kevés figyelmet fordított, mert más volt a szisztéma.

Szóval, az a véleményem, hogy ha már mindenképpen itthon akarunk képezni egyáltalán nem rossz választás az NG. Itt van a szomszédban, nem kell egy másik kontinensre hordani karbantartásra, frissen fejlesztett kiképzési rendszerrel, ami lefogadom, hogy jól össze van hangolva egy Gripen üzemeltető légierő igényeivel.
Mitől lenne jó, ha a kétüléses Gripeneket nem szabadítja fel a kiképzés terhe alól! Viszont annyiba kerül a nyolc gép, amiből jónéhány együléses Gripent vehetnénk pluszba!

A gyár megvásárlása más tészta, keveset tudunk, mi lesz, kié lesz végül. Én azt emelném ki, hogy üzlettársként benne van a buliban az Omnipol. Korábbi hozzászólásomban írtam, hogy lenne mit eltanulnunk tőlük, és vaannak érdekes cuccaik is. Pl.: passzív szenzorok.
Csak mi nem az Omnipolt vesszük meg!
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 091
26 682
113
Az a baj,hogy ezeked a kinyilatkoztatásaidat azokra az információkra alapozod amelyek a médiában mindenki számára elérhetőek(

Ja, a rohadt gyár eltitkolja a világ elől, hogy valójában a csillagháborús programon dolgozik és az Xszárnyú prototípusa már ott figyel a hangárban, vagy ez így hogy! :D
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 091
26 682
113
előtted van az a szakmai anyag amit a légierő szakemberei tettek le a döntéshozók asztalára

Megbízok az USAF, meg az IAF anyagaiban, amik alapján hidegháborús krampácsolás helyett Red Hawk-ot és Master-t választanak. Mégiscsak van valami közük a szakmához!