Már féltucatszor leírtam itt, amit a gyárról tudunk amit a világon mindenki pontosan tud, mert a gyártó saját maga közli magáról, amikor eldicsekszik azzal a rettentő kevés dologgal, amit tud. Mit akarsz még! Ez a gyár nem fog nekünk semmi korszerűt gyártani, ez száz százalékos biztonsággal lehet állítani.
Meg szükségünk sincs rá, mert könyörgöm írja már le egy elmeroggyant, hogy a mi a lóalkatrész az, amit egy drónokat gyártani nem tudó repülőgépgyár (nincs kompozit technológiájuk és tapasztalatuk ilyesmiben) nekünk produkálhat! Várom az idióta beutalóját az elmegyógyintézetbe, amikor leírja, hogy ötödik generációs vadászbombázó, vagy szélestörzsű utasszállító! Esetleg beszáll a magyar űrprogramba? Függetlenül, hogy az Aero erre sem lenne képes, az Airbusnak pedig nincs mit ellentételeznie nekünk, a helikopterbiznisz már Gyulán kifutott és amúgy is hogy a francba ellentételezne egy CSEH gyárral, vagy miben lenne nemzetbiztonsági szempontból nekünk előnyös egy CSEH gyár!
Ez a gyár csak akkor jöhet szóba, ha mindenáron sugárhajtású kiképézőgépet akarunk vásárolni és üzemeltetni, de abból határozottan elavultat, ámde ahhoz képest drágát! Merthogy molni téved: drága lesz ez a gép ahhoz képest, hogy milyen keveset tud! Ezzel nem lehet korszerű harci repülőgép repülési profiljait szimulálni, mert lomha és kezes, mint ahogy azt az ősöreg trénerektől megszoktuk. Ez nem modern, ami arra van, hogy kiképezze a pilótákat azokra a manőverekre, repülési profilokra és fegyverzet alkalmazásra, amit majd a valódi vadászbombázón kell tudniuk, ez arra jó max, hogy a MIG-21UM előtt legyen egy lépcsőfok. Csak már rég nem létezik MIG-21UM és ha ezt vesszük, akkor a kevés Gripenünkön fogjuk képezni a pilótáinkat arra, amit egy Masteren vagy Golden Eagle-n kellene megtanulniuk és ezt abból a pénzből fogjuk megtenni, amiből több Gripent is vehettünk volna!