[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

V4 vadászgépgyártás???Ezt komolyan gondoltad?
Szegény Mihu ebben a formában semmirevaló.Ezért a pénzért egy századnyi Hforceos Mókust lehetett volna venni,ami több harcértéket adna,jóval olcsóbb üzemű,és többet repülhetnének vele a gyerekek,
Igazábol nem tudom,hogy miért jó egy cseh kiérdemesűlt repülőgépgyár Mo-nak.De ami azt illeti,nem Mo vette,hanem egy "üzletember".Csak sajnos a NER rendszer arra épűl,hogy ezek a muksók nem a saját erejükből gazdagodnak,hanem a mi adóforintjaink vesztik el közpénz-jellegüket az ő zsebükben.
Ez az egész sugárhajtású iskolagép program kicsit sánta.Hány merevszárnyú pilóta is kell nekünk összesen?50?Ez évi szinten mennyit jelent?
Mire akarjuk még használni a gépeket?Milyen körülményekre számitva?
Hogy az Albákkal tartsuk fent a Gripen pilóták repkészségét,azt nem javallanám.Skoda Fábiát vezetve az életben nem fogod megtanulni az FH12 Volvo kamiont igazgatni.
Szóval kérdőjelek vannak bőven.A válaszokat viszont csak találgatjuk.
Hogy jön ide a NER? Már lassan-lassan kötőszókent használjatok.
 
Amúgy visszaolvasva itt a kommenteket sok mindent nem értek pár embertől KC-390 kapcsolatban , itt a kinai copyhoz hasonlítja pár ember. Azért megjegyezném AIRBUS hajtóművek vannak benne és a nagy része nyugati technologia amit beleszerelnek, az hogy hogyan szerelik össze az a kockázat része, de 2x annyit tudunk belőle van vagy 3x annyit és alapból képes a légiutántöltésre. azért ésszel kicsit a nagy fikázós hadjárat előtt.

Van aki érzelmi alapon nézi a gépeket,és nem igazán foglalkoztatja a mögöttük lévő műszaki tartalom illetve az egyébb pl:üzemeltetési jellemzők,nincs ezzel semmi gond,egészen addig amíg alaptalanul próbálja megideologizálni az egyes géptipusok jó vagy rossz voltát.
 
  • Tetszik
Reactions: Tegin
Most akkor ez a repülőgépgyár vásárlás ez mi is? Én elvesztettem a fonalat, hogy mit vett meg az állam (?), ez mivel jár a tulajdonosi részarány és mit gyárt az az üzem.
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Most akkor ez a repülőgépgyár vásárlás ez mi is? Én elvesztettem a fonalat, hogy mit vett meg az állam (?), ez mivel jár a tulajdonosi részarány és mit gyárt az az üzem.
Hát gyakorlatilag semmit nem gyárt. Van egy jelentéktelen részesedése különféle Airbus repülőgépekben, ténylegesen nevetséges szinten, egy kisebb szárnydarabot a Spartanhoz és ajtókat gyárt a KC390-hez. Technológiailag semmi különös, további fejlődés lehetősége kizárt ezen a téren, mert a nagy gyártók nem fognak a kulcsprojektjeikben francia és német munkahelyeket beáldozni egy masszívan korlátozott kapacitású cseh gyáracska kedvéért. Kompozit csúcstechnológia nincs, utoljára az Albatrosz volt olyan gép, amit ők terveztek és sorozatgyártásra is került, szóval szellemi teljesítmény már rég nincs, de ami volt, az se volt komoly ha mondjuk a kereskedelmi utasszállító vagy harci repülőgépgyártás irányából nézzük. Dróngyártáshoz lövésük sincs, bármelyik kis magyar UL gyártó komolyabb knowhow-al rendelkezik e téren, olyan alapokkal, amire építeni is lehet, ellentétben az Aero-val.

Kábé ennyi. Ez a cég egy technológia és jövő nélküli zsákutca. Itt magad is megnézheted!

Nem véletlen, hogy még az óvatosabban fogalmazók is azt írják, hogy ez így egyelőre megmagyarázhatatlan (a cseh kommentelők se értik), én meg egyenesen egy nagyobb szabású korrupciós ügylet fedőcégét látom benne, mert a Zrínyi2026 milliárdjaniak egy részét az Aero-n keresztül ügyesen vissza lehetne csatornázni a NER arisztokráciához olyan projektekkel, mint elavult L-39NG iskolagépek brutálisan túlárazott beszerzése, meg ami ennél is komolyabb lehetőség lenne a lopásra, az valami V2-3 (a lengyeleknek van korszerű iskolagépe, le se fogják szarni az Albatrosszal bohóckodást!) pilótaiskola lehet, mert ott aztán szégyentelenül lehet majd bármilyen ürüggyel súlyos pénzeket kiszámlázni, hogy végül az Aero osztalékként vagy kamu megrendelésként kifizesse a havernak.
 
Last edited:
Most akkor ez a repülőgépgyár vásárlás ez mi is? Én elvesztettem a fonalat, hogy mit vett meg az állam (?), ez mivel jár a tulajdonosi részarány és mit gyárt az az üzem.
Azon kivül, hogy kiderült, hogy egy magyar többségi tulajdont szerzett az AV cseh repülőgépgyárban (51%) azon kivül semmit.
Három csoportba állhatsz:
  • NER-ezhetsz, ez most a legfelkapottabb, kb. minden oldalra jut két-három belpol bejegyzés, hogy ez az egyébként magán (!) bevásárlás miért szar...(ez van amikor elfogynak az érvek)
  • továbbfejlesztheted F-35 szintre az Alca-t, mert mi majd jól megtuningoljuk...(rengeteg elfolytott tehetség van köztünk,...)
  • siránkozhatsz, hogy milyen szart fogunk gyártani (és venni)...pedig elfelejtik, hogy az NG fele-fele arányban Omnipol és Aero tulajdonú, azaz magában "kiképzőgépben" csak kisebbségi résztulaj lett a magyar cégtulajdonos (nem a HM, nem az állam)
 
Azon kivül, hogy kiderült, hogy egy magyar többségi tulajdont szerzett az AV cseh repülőgépgyárban (51%) azon kivül semmit.
Három csoportba állhatsz:
  • NER-ezhetsz, ez most a legfelkapottabb, kb. minden oldalra jut két-három belpol bejegyzés, hogy ez az egyébként magán (!) bevásárlás miért szar...(ez van amikor elfogynak az érvek)
  • továbbfejlesztheted F-35 szintre az Alca-t, mert mi majd jól megtuningoljuk...(rengeteg elfolytott tehetség van köztünk,...)
  • siránkozhatsz, hogy milyen szart fogunk gyártani (és venni)...pedig elfelejtik, hogy az NG fele-fele arányban Omnipol és Aero tulajdonú, azaz magában "kiképzőgépben" csak kisebbségi résztulaj lett a magyar cégtulajdonos (nem a HM, nem az állam)
Nos igen.
Az első ponthoz amnyit, hogy akiben nem merül fel némi kétkedés a Ner rendszer eddigi gyakorlatát nézve, az vagy végtelenűl naiv, vagy már maga is természetesnek és szüksegszerűnek veszi az intèzményesített korrupció Magyarországon alkalmazott méreteit.
2.pont szerintem senkise gondolja, hogy F35 szintet valaha is tudna a cég. De azt el kell ismerni hogy akàr még lehet is potenciál a gyárban. Persze megfelelő mennyiségű pénz belepumpálása, után.
3. Mi aligha fogunk bármit is gyàrtani, a belátható közeljövőben. A részben Magyar tulajdonú Cseh Aero esetleg, de az még nagyon nem mi vagyunk!
 
Pedig mondjuk pont benne vagy abban az öt forumozóban, akinek a véleményére kíváncsi lennék.
Ráadásul asszem ebben nem vagyok egyedül, úgyhogy ha ez picit is számít, Ne Add Fel! :oops:
Nem fogok és tudok véleményezni valamit, amit nem értek. Ezért kérdeztem, hogy ez akkor mit jelent és mivel jár.
Lényegében akkor az új tulaj határozza meg a cég irányvonalát, hogy mit csinálnak és mi a terv?
Mire jó az 51%? Mire jogosít fel?

Mivel én ehhez nem értek, hát elkezdtem kérdezni. De úgy látom, hogy akkor más se nagyon tudja, hogy ez mi.
Blogen kommentjét meg előhozni is kár volt...
Marad ott, ahová való...
 
Nem fogok és tudok véleményezni valamit, amit nem értek. Ezért kérdeztem, hogy ez akkor mit jelent és mivel jár.
Lényegében akkor az új tulaj határozza meg a cég irányvonalát, hogy mit csinálnak és mi a terv?
Mire jó az 51%? Mire jogosít fel?

Mivel én ehhez nem értek, hát elkezdtem kérdezni. De úgy látom, hogy akkor más se nagyon tudja, hogy ez mi.
Blogen kommentjét meg előhozni is kár volt...
Marad ott, ahová való...
A típusban mit látsz? Esetleg ebben a könnyü csapásmérö elgondolásban, fejleszthetöségben, stb.
Nem vállalatirányítási rendszerekre meg sok ismeretlenes összefüggésekre gondoltam.
 
Nem fogok és tudok véleményezni valamit, amit nem értek. Ezért kérdeztem, hogy ez akkor mit jelent és mivel jár.
Lényegében akkor az új tulaj határozza meg a cég irányvonalát, hogy mit csinálnak és mi a terv?
Mire jó az 51%? Mire jogosít fel?
Annyi még talán fontos, hogy a magyar 51%-os többségi tulajdon ellenére a szakmai irányítás a cseheké lesz. Ez is a deal része volt.
 
Azon kivül, hogy kiderült, hogy egy magyar többségi tulajdont szerzett az AV cseh repülőgépgyárban (51%) azon kivül semmit.
Három csoportba állhatsz:
  • NER-ezhetsz, ez most a legfelkapottabb, kb. minden oldalra jut két-három belpol bejegyzés, hogy ez az egyébként magán (!) bevásárlás miért szar...(ez van amikor elfogynak az érvek)
  • továbbfejlesztheted F-35 szintre az Alca-t, mert mi majd jól megtuningoljuk...(rengeteg elfolytott tehetség van köztünk,...)
  • siránkozhatsz, hogy milyen szart fogunk gyártani (és venni)...pedig elfelejtik, hogy az NG fele-fele arányban Omnipol és Aero tulajdonú, azaz magában "kiképzőgépben" csak kisebbségi résztulaj lett a magyar cégtulajdonos (nem a HM, nem az állam)

Illetve van egy negyedik csoport is aki nem akar ítélkezni a vásárlással kapcsolatban,a jelenleg rendelkezésére álló információk alapján,megvárja,hogy miként alakulnak a dolgok a várható európai hadiipari cégek közös magyar-cseh vásárlásai tükrében.És lát fantáziát a cseh cég megvásárlása és a magyar hadipar fejlesztésének szándéka között.
 
A típusban mit látsz? Esetleg ebben a könnyü csapásmérö elgondolásban, fejleszthetöségben, stb.
Nem vállalatirányítási rendszerekre meg sok ismeretlenes összefüggésekre gondoltam.
Nekem a fantáziámat nem is az NG, az sugárhajtású kiképzőgépnek készült, hanem csak a projektszinten létező izraeli-cseh F/A 258 Striker mozgatta meg, mint könnyű csapásmérő gép. Ha jól értem, ezzel az elgondolással volt arcuk elindulni egy amerikai projekten, még ha el is halt.
Gondolom sok zsé és jópár megrendelő kellene, hogy legyen belőle vmi....
 
Nos igen.
Az első ponthoz amnyit, hogy akiben nem merül fel némi kétkedés a Ner rendszer eddigi gyakorlatát nézve, az vagy végtelenűl naiv, vagy már maga is természetesnek és szüksegszerűnek veszi az intèzményesített korrupció Magyarországon alkalmazott méreteit.
Szóval minden magyar, vagy kormányközeli vállalkozás pénzügyi lépése önmagában magában hordozza az intézményesitett korrupciót...Érthetetlen számomra, hogy egyeseknek a gondolkodás mennyire egysejtű.
Ezen a vonalon elindulva a cseh-szlovák Penta-ról könyvtárakat lehetne irni...

2.pont szerintem senkise gondolja, hogy F35 szintet valaha is tudna a cég. De azt el kell ismerni hogy akàr még lehet is potenciál a gyárban. Persze megfelelő mennyiségű pénz belepumpálása, után.
Kellő iróniával irtam, utalva arra, hogy még semmit sem tudunk, de egyesek fejben már felpöckölték az AV gépét a csillagok közé...lehet semmilyen befolyással nem leszünk a gyártásra, mivel a projektben nem lettünk többségi tulajdonosok.

3. Mi aligha fogunk bármit is gyàrtani, a belátható közeljövőben. A részben Magyar tulajdonú Cseh Aero esetleg, de az még nagyon nem mi vagyunk!
El kell dönteni ki az a "mi". Egyenlőre egy magánember (és vagy cégcsoportja) tulajdonszerzését látjuk lényegében egy másik magánvállalkozásban. Totál semmit nem tudunk, azt sem milyen célzattal került erre sor - lehet egy teljesen egyszerű pénzügyi machinácó a dologban és hamarosan továbbadásra kerül ez a rész az AV-ból, ki tudja.
Ha bebizonyosodik a HM Arzenál szerepe akkor lehet spekulálni...
 
Meséld már el akkor nagyokos, hogy mit fog nekünk ez a cég gyártani és minek, mert nem véletlen veszi meg egy fideszes tűzközeli figura!

Bár nem engem szólítottál meg,de szerintem nem szabad a jelenlegi gyakorlatilag nulla információbol kiindulni,a várható közös magyar-cseh hadiipari cég vásárlások fogják megadni a kérdésedre a választ.