Szállítógépek váltása a MH-nél

Félreértesz az Atlassal az a problémája sok embernek,hogy túl nagy nekünk jelenleg nem tudjuk kihasználni reálisan a képességeit,szerinted a Leo képességeire jelenleg szükségünk van?Mégis (nagyon helyesen)rendszeresítjuk őket,teljes élettartamukra vetítve várhatóan az Atlas képességeit jobban ki tudjuk majd használni mint a Leo2-t,tehát arra az érvre hivatkozni,hogy az A400-s azért felesleges mert jelenleg nem tudjuk kihasználni reálisan a képességeit,a Leo beszerzés tükrében értelmetlen.
Én csak annyit mondtam, hogy a Leo képesség pótlása nem megoldható még szövetségi rendszeren belül sem, az A400 képesség meg igen. Az egyik a honvédelem alapeszköze, a másikra csak szövetségi feladatok ellátására van szükség ekkora méretben. ( Civil vészhelyzetre jó a félkatonai szállító is, ha lesz önvédelmi rendszere. És csak katonákat hazahoz a C-27 is 4-5000km-ről.) A kihasználtságra írtam, hogy ha látnánk a koncepció részleteit legalább kicsit mélyebben, mint most engedi a kormány, akkor eldönthető az indokoltság kérdése.
 
Én csak annyit mondtam, hogy a Leo képesség pótlása nem megoldható még szövetségi rendszeren belül sem, az A400 képesség meg igen. Az egyik a honvédelem alapeszköze, a másikra csak szövetségi feladatok ellátására van szükség ekkora méretben. ( Civil vészhelyzetre jó a félkatonai szállító is, ha lesz önvédelmi rendszere. És csak katonákat hazahoz a C-27 is 4-5000km-ről.) A kihasználtságra írtam, hogy ha látnánk a koncepció részleteit legalább kicsit mélyebben, mint most engedi a kormány, akkor eldönthető az indokoltság kérdése.

Ok de reáliasan szükségünk van nekunk a Leok képességeire jelenleg?
 
A szükségleteinknek megfekelő képességet veszünk, vagy majd a megvett (lehet felesleges) képesség(ek)hez igazítjuk a szükségleteinket. Ez itt a kérdés...
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Azért, ha a Honvédségnél olvassa ezt valaki, jót röhöghet. Szerintem "odafenn" nem agyalnak annyit, mint Kedves Közösségünk. Azon sem csodálkoznék, ha egy-két fejes az itteni fejtegetések alapján érvelnének pro vagy kontra... Jó a vizuális fantáziám, ezért el tudom képzelni Benkőék arcát, amikor olvassák fenti sorokat... :) és amikor megbeszélésen érvként használják,....."pedig már a HTKA-n is megmondták!"..... :)
A többi topicot is idevéve, már úgy felszereltük a Honvédséget, hogy akár Moszkváig meg sem állnánk. Itt szállító, máshol MTB vagy rakétatüzérség, nehéztüzérség és aknavetők, még 20-40 multirole gép+ kiképzőgép, IFV stb....
Nincs valakinek itt egy dubai vagy katari nagybácsija?
Persze, hogy jót röhögnek! - Pláne, hogy a vírushelyzet után a gazdaság rendbetételével kell kezdeni, és csak utána gondolkodhatnak a szállítógépek beszerzéséről...

Az utóbbin meg nem kell "annyit agyalni", elég megnézni a különböző típusok eladásait. Ennek alapján a statikus A400M és a zsákbamacska KC-390 azonnal kiesik. - Nálunk azért is, mert mindkettő meghaladja a gépvásárlásra szánt összeget.

Az Atlas esetében bárki utánanézhet a hajtómű és a gép fejlesztési problémáinak, melyek az egekbe vitték az árat, amitől aztán a vevők is világgá mentek.
A Millennium hajtóműve 1 kiforrott konstrukció, de a gépről keveset lehet tudni. Viszont a portugál üzlet ára sokakban kiverte a biztosítékot mert annál 1 kívülálló ország csak drágábban vásárolhat. - Így inkább nem vásárolnak.

Összességében az anyagi korlátok és a C-295 szűkössége miatt szerintem a Spartan lesz majd a befutó - persze csak ha a döntéshozó politikusok is egyetértenek...

És hogy mi lesz a komolyabb technika szállításával?!? Azon KIVÉTELES ALKALMAKRA nekünk - és a környező kisebb országoknak - bőven elég lesz 1-1 "az alkalomnak megfelelő méretű" bérelt vagy /a C-17-hez hasonlóan/ közös szállítógép...!!!
 
Én csak annyit mondtam, hogy a Leo képesség pótlása nem megoldható még szövetségi rendszeren belül sem, az A400 képesség meg igen. .
Nem tudom. Én is így gondoltam, de a koronaválság tett fel kérdőjeleket, mennyire stabil is ez a NATO szövetség válsághelyzetben. És ennél durvább, fegyveres válságok is jöhetnek.
Mi van ha politikai szimpátia alapján szelektálnak? Most oldaltól függetlenül. Annyira gyorsan változik a világ...

A NATO túl nagy szövetség. A véleménykülönbségek szétfeszíthetik. Kisebb lokális együttműködéseké a jövő. Ezt figyelembe kell venni a beszerzéseknél, meg az anyagi lehetőségeket is.
 
  • Tetszik
Reactions: migfun
Nem tudom. Én is így gondoltam, de a koronaválság tett fel kérdőjeleket, mennyire stabil is ez a NATO szövetség válsághelyzetben. És ennél durvább, fegyveres válságok is jöhetnek.
Mi van ha politikai szimpátia alapján szelektálnak? Most oldaltól függetlenül. Annyira gyorsan változik a világ...

A NATO túl nagy szövetség. A véleménykülönbségek szétfeszíthetik. Kisebb lokális együttműködéseké a jövő. Ezt figyelembe kell venni a beszerzéseknél, meg az anyagi lehetőségeket is.
Egy V4-et nem tudunk összetartani, mert az oroszbarátságunk (nevezhetjük keleti nyitásnak is) miatt a lengyelek elfordulnak tőlünk, pedig náluk jobb szövetségesünk nem lesz a régióban. De feláldozzuk a gáz oltárán...
 
Egy V4-et nem tudunk összetartani, mert az oroszbarátságunk (nevezhetjük keleti nyitásnak is) miatt a lengyelek elfordulnak tőlünk, pedig náluk jobb szövetségesünk nem lesz a régióban. De feláldozzuk a gáz oltárán...
Nem gondolnám. Minden szankciót megszavaztunk, vannak véleménykülönbségek, de sztem a V4 közül inkább a lengyelek lógnak ki az orosz politikájukkal.
És sztem az oroszoknál fontosabb a V4. A lengyeleknek is, meg nekünk is.

A gázhoz meg. Amíg mi Délről pár év múlva 1 alternatív vezetéket összehozunk, a Mutti már kettőt lebótolt Északon.
 
Nem gondolnám. Minden szankciót megszavaztunk, vannak véleménykülönbségek, de sztem a V4 közül inkább a lengyelek lógnak ki az orosz politikájukkal.
És sztem az oroszoknál fontosabb a V4. A lengyeleknek is, meg nekünk is.

A gázhoz meg. Amíg mi Délről pár év múlva 1 alternatív vezetéket összehozunk, a Mutti már kettőt lebótolt Északon.
Remélem igazad van. Csak tapasztaltam a mélyen rögzült, és történelmi okokból érthető oroszfóbiájukat. (Mondjuk nekünk sincs sok jó tapasztalatunk - 1848, 1956 - és mégis dörgölődzünk...).
 
Miért lenne rossz?Reálisan a jelenlegi helyzetből kiindulva miért lenne szükségünk egy modern mbt tankra?Melyik ország támadna meg minket?Vagy mi kit fogunk megtámadni?.Nem kérdőjelezem meg a Leo-k rendszeresítését csupán csak rávilágítok az A400 elleni egyik legfőbb érv logikai hibájára,a vásárolt SAC repidőre pedig biztonságosan nem lehet alapozni,és ha már a szállítógép bérlésről beszélünk a magyar kormány miért akar 3 db katonai rámpás szállítógépet venni hiszen bérelhetné is őket?

Azt szokták erre mondani, hogy van egy szomszédos ország, ahol most is háború van, Ukrajna. A megrendelt Leo és Pzh mennyiség kb. az ukrán határszakasz védelmére elég.

Ha Magyarország kifizetné az egyik pápai C-17-es éves repült óráinak a felét (500-600 órát), akkor valószínűleg mindig lenne egy gép, ami oda megy és akkor, ahová Magyarország szeretné. De Magyarország éves valós igénye max 50-60 óra, ha nem történik semmi váratlan...

Azt mondták, hogy majd bérszállításokat csinál a Honvédség a többi országnak az új géppel. Ne mi béreljünk, béreljen más tőlünk. Ezzel növelik az elismertséget és a gép költségeinek egy részét is kitermeli. C-295/C27 méretű gépe mindenkinek van már a környéken. Tehát valami nagyobb kellene... De Allesmor fórumtárs bedobta a múltkor, hogy az egyik fő szempont a gazdaságos üzemeltethetőség lett. Lehet rájöttek hogy csak a gépek beszerzése a "jó üzlet" a döntéshozóknak, a napi fenntartásra már nem biztos hogy mindig fognak elég pénzt adni vagy a korona vírus miatt mégis csak elzárták kicsit a pénzcsapot.... nem tudjuk. Így most nincs a Honvédségnek saját rámpás gépe, helyette bérelnek a SAC-tól, a németektől és más országoktól.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
Remélem igazad van. Csak tapasztaltam a mélyen rögzült, és történelmi okokból érthető oroszfóbiájukat. (Mondjuk nekünk sincs sok jó tapasztalatunk - 1848, 1956 - és mégis dörgölődzünk...).
Miből lathato ez a nagy dörgölőzés? Szerinted az lenne az igazi ha itt a szomszedban ekéznénk az oroszokat? Ja es mondot te migfun névvel es cirilbetüs avatarral.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Erre a minek nekünk az Atlas mert túl nagy és csak felesleges pénzkidobás meg különben is ott vannak a C-17 akik ha kell kiviszik az ifv-t Burkina Fasoba érvekre a következő mondatokkal és példával szeretnék válaszolni.

Tehát az Atlas,lehet jelenleg túl nagynak tűnik,de ugye a szállítógépeinket 30-40 éves időtávra vesszük és egy ilyen időtávra olyan szállító platformot kell választanunk amely bármely jövőbeli szállítási feladatnak képes megfelelni.Erre az Atlas tökéletesen alkalmas számunkra,a C-17-k nem azonnal állnak(min 3 nap az átfutási idő) a rendelkezésünkre és bizony az idő sokszor a döntő tényező,arról nem is beszélve,hogy ha beüt a baj és hirtelen mindenki el kezd kapkodni a C-17-k után, akkor a mi papírlobogtatásunkat a pápai kifutó szélén vajon mennyire fogják figyelembe venni?Szerintem nem érdemes nagyon sok reményt fűzni hozzá.Az meg hogy jelenleg van közös C-17-s szállítóezred Magyarországon az egy nagyon is üdvözlendő dolog ,de,hogy lesz-e 10 vagy15 év múlva ,azt szerintem nem lehet 100% biztonsággal kijelenteni,látva milyen gyorsan változik a világunk.A felesleges pénz kidobásra pedig egy közelmúltban beszerzett magyar haditechnikai eszköz beszerzésének példájával tudok válaszolni,a Leo2A7-l,én személy szerint is de úgy vettem észre sokan mások is itt a fórumon kitörő lelkesedéssel fogadták a bejelentés hírét,holott ha reálisan a jelenlegi helyzetből kiindulva nézzük,akkor mi nagy eséllyel soha sem fogjuk kihasználni a Leo2-s képességeit mégis jó sok pénzből megvesszük a
Leo2-t majd egy újabb zsáknyi pénzből megteremtjük a Leok infrastruktúráját majd a teljes élettartamukra vetítve szintén egy szénakazalnyi pénzből üzemeltetni fogjuk őket,Holott ha a jelenlegi helyzetet nézzük akkor nekünk elég lenne egy modernizált M60-s ha már nagyok fent akarjuk tartania a harckocsi fegyvernemet a honvédségen belül.De ezen tények ellenére szinte senki sem vonja kétségbe (köztük én se)a Leók beszerzésének szükségességét és értelmét sőt még legalább még egyszer ennyit kellene beszereznünk.Ezzel szemben itt van ez a szerencsétlen A400-t amelyet néhány kivételtől eltekintve szinte mindenki túl nagynak drágának és felesleges pénzkidobásnak tart,holott ha ezt az analógiát követjük akkor mi ha az Atlasokat választjuk,akkor sokkal többször tudjuk majd a képességeiket kihasználni mint a Leo2-t,tehát semmiképpen sem értelmetlenebb az Atlasok beszerzése mint a Leo2-é.

A leók konkrétan az ország védelmére kellenek. Első körben.
Míg max másodikban missziós feladatokra.

Az atlaszok missziós feladatokra kellenek első körben. Honvédelmire max másodsorban.

Így számomra a 2 beszerzés nem egyenértékű!


Az a400 fórumban 160-400 millióig dobálóznak a gép árával.
Na ha nekünk van rá 250 akkor az 2 gépre sem elég.

Megemelték az összeget?
Veszünk 1et?
Ha még mindíg 3db a terv ebbe az összegbe hogy fér bele?
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
Lehet hogy már a szállítógépeknél is régen elengedték a nagy terveket (ahogy a veszélyeztetett keresztény közösségek segélyezését is) és valami megfizethetőbb alternatívát választottak... a nehéz eszközök stratégiai távolságra szállítását meg megoldják a német A400M-ekkel, ezért lett Magyarország az első partner a nemzetközi A400M szállító egység létrehozásában. Gondolom, ennyi kiváltság csak jár vele, hogy egy gép minden körülmények között a magyarok rendelkezésére áll...

Huh? Te melyik adot nezed? :)

Most irta meg a Nepszabi, akarom mondani a Nemzet vilagosan, raadasul minden ketseget kizaro modon *magyarul*, hogy "hadszinterek kozotti szallitasra alkalmas" rampas szallitogepek beszerzesere keszulnek.

Ez az egesz SAC mondoka semmire nem jo, abban igazad van. Egyrészt draga is lehet, masreszt keptelenseg minden, heti szinten felmerulo par tonnas szallitasra igenybe vrnni, orult draga lenne egy-egy fuvar egy 70+ tonnara meretezett geppel, harmadreszt harom gep ennyi orszagra edeskeves amugy is.

En meg mindig az Atlasra teszem a tétemet, az látszik teljesen logikusnak és allami szinten újra és újra elmondják mindazokat a kulcsszavakat, amelyek az Atlas kommunikaciojat jellemzik.

En titokban abban remenykedem, hogy szereznek egyet-kettot a nemrég atvett Atlasaik közül a nemetektol hirtelen, azzal megolodik a kepesseg hianya, kb annyibol, amennyi penzt szantak ra, majd egy harmadikat meg szépen megrendelnek és beallunk a sorba várni ra, nem kell elore fizetni (ez mar uj aron jonne.)
 
Persze, hogy jót röhögnek! - Pláne, hogy a vírushelyzet után a gazdaság rendbetételével kell kezdeni, és csak utána gondolkodhatnak a szállítógépek beszerzéséről...

Az utóbbin meg nem kell "annyit agyalni", elég megnézni a különböző típusok eladásait. Ennek alapján a statikus A400M és a zsákbamacska KC-390 azonnal kiesik. - Nálunk azért is, mert mindkettő meghaladja a gépvásárlásra szánt összeget.

Az Atlas esetében bárki utánanézhet a hajtómű és a gép fejlesztési problémáinak, melyek az egekbe vitték az árat, amitől aztán a vevők is világgá mentek.
A Millennium hajtóműve 1 kiforrott konstrukció, de a gépről keveset lehet tudni. Viszont a portugál üzlet ára sokakban kiverte a biztosítékot mert annál 1 kívülálló ország csak drágábban vásárolhat. - Így inkább nem vásárolnak.

Összességében az anyagi korlátok és a C-295 szűkössége miatt szerintem a Spartan lesz majd a befutó - persze csak ha a döntéshozó politikusok is egyetértenek...

És hogy mi lesz a komolyabb technika szállításával?!? Azon KIVÉTELES ALKALMAKRA nekünk - és a környező kisebb országoknak - bőven elég lesz 1-1 "az alkalomnak megfelelő méretű" bérelt vagy /a C-17-hez hasonlóan/ közös szállítógép...!!!

Gondoltam,hogy meg fogsz jeleni,de én örulök,hogy itt vagy mert így biztos megtudod mondani,hogy az a statikus A400-s,hogy volt képes pl a malájoknál 2000 órákat repülni hónapokig 100% rendelkezésre állással.Pedig ugye fel sem kellene tudni szállnia,de gondolom arra is választ adsz,hogy miért is akkora zsákbamacska a KC-390-s? Hiszen pl a Portugálok nem régen vásároltak be belőle,fejlesztő és beszállító országként ezeknek a ravasz luzitánoknak nyilván fogalmuk sincs a gép minőségéről és a 390-t gyártó cég helyzetével.
 
A leók konkrétan az ország védelmére kellenek. Első körben.
Míg max másodikban missziós feladatokra.

Az atlaszok missziós feladatokra kellenek első körben. Honvédelmire max másodsorban.

Így számomra a 2 beszerzés nem egyenértékű!


Az a400 fórumban 160-400 millióig dobálóznak a gép árával.
Na ha nekünk van rá 250 akkor az 2 gépre sem elég.

Megemelték az összeget?
Veszünk 1et?
Ha még mindíg 3db a terv ebbe az összegbe hogy fér bele?

De ki fog minket megtámadni,hogy egy leo2A7 szintu tankot rendszeresítunk?
Ezekről a missziós feladatokról meg csak annyit jegyeznék meg,hogy az illetékesek azt komunikálták,hogy a jövőben nagyobb szerepet fogunk a külföldi missziókban vállalni.
Ezt az összeget ha az illetékesek úgy látják simán megemelik,nincsen kőbe vésve.
 
Akkor gondolom a németekhez meg az osztrákokhoz se "dörgölőzzünk"...

Az osztrákoktol orokoltuk a normalis, mukodo burokraciankat, a fegyelmezett tanulast stb
Az oroszoktol mit is...? A nagy budos semmit illetve 40 ev alatt a csatlosaikkal kozosen szetvertek meg a háború utan megmaradt civil tarsadalmat is.
Magyarorszag orok szerencseje a fekvese, ezert is volt szerencsenk a tartosan nemet befolyassal Mohacs utan, nem kerultunk a működésképtelen, fejlodesre keptelen, elmaradt, kozepkori orosz vagy egyeb keleti uralom ala.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Miből lathato ez a nagy dörgölőzés? Szerinted az lenne az igazi ha itt a szomszedban ekéznénk az oroszokat? Ja es mondot te migfun névvel es cirilbetüs avatarral.
Paks 2, metró, helikopterek felújítása nem elég? De biztos van még más is, amit kihagytam!
Nem vagyok oroszellenes, de ezek mindegyike egy fricska a nyugat számára, és nem feltétlenül jó döntések!
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Huh? Te melyik adot nezed? :)

Most irta meg a Nepszabi, akarom mondani a Nemzet vilagosan, raadasul minden ketseget kizaro modon *magyarul*, hogy "hadszinterek kozotti szallitasra alkalmas" rampas szallitogepek beszerzesere keszulnek.

Azt is megírta az Magyar Nemzet hogy "június 23-án törlik hivatalosan is a honvédség hadrendjéből az AN-26-ost", pedig akkor még kötelékrepülési és fotózási feladatot fog repülni... De írtak már létezőként a Gripen akkor még nem létező bombázó képességéről, új orosz helikopterek beszerzéséről, amerikai helikopterek rendeléséről, An-26-osok orosz felújításáról stb.