Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

W

Wilson

Guest
A kettő között alapvető különbség belga szemszögből, hogy az A-400 gyártásából mint beszállítónak nekik bevételül is van, a C-130-hoz meg üzemeltetőként max tankolásilag van közük, de ugye az se bevétel. Szóval nem vakon döntöttek, tudták ők jól hogy miért választják az A-400-at a Herky helyett ...

Ok persze de azért érdekes,hogy egy kb ugyanakkora népességű ország ( gazdagabbak mint mi)vesz 7db A400-t még ha Belga Kongót leszámítom akkor is soknak tűnik ez a mennyiség.Az én meggyőződésem az,hogy nem azért vették,hogy azzal a belga iparnak kedvezzenek,hanem mert ők biztosak abban,hogy kitudják használni az A400-t,amellett persze fontos,hogy a belga ipar is profitál belőle.Mi pedig prüszkölunk 3 db A400 gondolatától.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Ok persze de azért érdekes,hogy egy kb ugyanakkora népességű ország ( gazdagabbak mint mi)vesz 7db A400-t még ha Belga Kongót leszámítom akkor is soknak tűnik ez a mennyiség.Az én meggyőződésem az,hogy nem azért vették,hogy azzal a belga iparnak kedvezzenek,hanem mert ők biztosak abban,hogy kitudják használni az A400-t,amellett persze fontos,hogy a belga ipar is profitál belőle.Mi pedig prüszkölunk 3 db A400 gondolatától.
Ebbe az "érdekes"-ben meg a prüszkölésben az is benne van ám, hogy Belgium GDP-je 543mrd.USD, a miénk meg 158mrd. USD (2018-as adat), szóval "kissé" más méretű a torta. Szóval ebből könnyebben váltják le a 8 ősöreg C-130-ukat 7 A-400-ra, főleg hogy az Atlas gyártásából bevételük is van.
 
W

Wilson

Guest
Ebbe az "érdekes"-ben meg a prüszkölésben az is benne van ám, hogy Belgium GDP-je 543mrd.USD, a miénk meg 158mrd. USD (2018-as adat), szóval "kissé" más méretű a torta. Szóval ebből könnyebben váltják le a 8 ősöreg C-130-ukat 7 A-400-ra, főleg hogy az Atlas gyártásából bevételük is van.

Ok ez így van de a belgák nem vették volna meg az Atlasokat ha nem biztosak abban,hogy ki tudják használni,főleg úgy,hogy előtte évtizedekig megoldottak mindent a C-130-l,és ugye,ahogy a Dél-afrikai példa is mutatja,hogy nem kell ahhoz Atlasokat venni,hogy egy ország vállalatai beszállíthassanak az A400-a.Magyarország költségvetésének nem okozhat gondot 3 Atlas megvétele és üzemeltetése.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 421
113
Ebbe az "érdekes"-ben meg a prüszkölésben az is benne van ám, hogy Belgium GDP-je 543mrd.USD, a miénk meg 158mrd. USD (2018-as adat), szóval "kissé" más méretű a torta. Szóval ebből könnyebben váltják le a 8 ősöreg C-130-ukat 7 A-400-ra, főleg hogy az Atlas gyártásából bevételük is van.
Viszont egy belga katona nem 160.000 bruttóval zupál be! ;)
Jó példák erre a csehek is. Akiknek elvileg magasabb a GDP-jük, mégsem cserélnék velük kibicként.
A jelenlegi beszerzési boomot egyedül az teszi lehetővé, hogy csak nagyon csínján növelik a fizetéseket, és a létszámot is. Ha már most lenne 27-28.000-es katonaságunk, akkor a bérköltségre minden elmenne. Többször előjön, a fejlesztős topicban, hogy emelni kell a fizukat. Szerintem az is meglesz, ha végre utoléri magát a MH a technikai eszközökkel. A beszerzés tempójából lehet visszavenni, de a megnövelt fizukból igen nehéz...:cool:
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Wilson

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 502
72 483
113
Ok ez így van de a belgák nem vették volna meg az Atlasokat ha nem biztosak abban,hogy ki tudják használni,főleg úgy,hogy előtte évtizedekig megoldottak mindent a C-130-l,és ugye,ahogy a Dél-afrikai példa is mutatja,hogy nem kell ahhoz Atlasokat venni,hogy egy ország vállalatai beszállíthassanak az A400-a.Magyarország költségvetésének nem okozhat gondot 3 Atlas megvétele és üzemeltetése.

https://htka.hu/2012/09/18/ujra-beszallt-az-a400m-gyartasaba-del-afrika/

A belgák 12-13 C-130-as gépet vettek 1972-73-ban és azokat 50 év alatt lenullázták.

Az létezik, hogy a hollandoknak sosem volt több 5 db C-130-asnál? Persze volt mellette nekik több KDC-10 és a saját gyártású Fokkerek. De ma már se KDC10 (egy még repül valameddig), se Fokker, csak 4 db legalább 25 éves C-130H. Ők nem akarnak venni semmit? Vagy a benelux államok együttműködnek a szállításban, így nem is kell nekik venni semmit.? Azért csatlakoztak a közös európai tanker flottához és a pápai C-17 flottához is.
 
W

Wilson

Guest
https://htka.hu/2012/09/18/ujra-beszallt-az-a400m-gyartasaba-del-afrika/

A belgák 12-13 C-130-as gépet vettek 1972-73-ban és azokat 50 év alatt lenullázták.

Az létezik, hogy a hollandoknak sosem volt több 5 db C-130-asnál? Persze volt mellette nekik több KDC-10 és a saját gyártású Fokkerek. De ma már se KDC10 (egy még repül valameddig), se Fokker, csak 4 db legalább 25 éves C-130H. Ők inkább csatlakoztak a közös európai tanker flottához és a pápai C-17 flottához.

Jó kérdés az biztos,hogy jelenleg 4 db C-130H van náluk szolgálatban és úgy néz ki korszerűsítik őket,így 2030-ig lecserélésükig szolgálatban maradnak.
https://www.defensie.nl/organisatie...helikopters/c-130-hercules-transportvliegtuig
 
W

Wilson

Guest
https://htka.hu/2012/09/18/ujra-beszallt-az-a400m-gyartasaba-del-afrika/

A belgák 12-13 C-130-as gépet vettek 1972-73-ban és azokat 50 év alatt lenullázták.

Az létezik, hogy a hollandoknak sosem volt több 5 db C-130-asnál? Persze volt mellette nekik több KDC-10 és a saját gyártású Fokkerek. De ma már se KDC10 (egy még repül valameddig), se Fokker, csak 4 db legalább 25 éves C-130H. Ők nem akarnak venni semmit? Vagy a benelux államok együttműködnek a szállításban, így nem is kell nekik venni semmit.? Azért csatlakoztak a közös európai tanker flottához és a pápai C-17 flottához is.

Kicsit utána nézve szerintem igen jelenleg 4 db C-130 van náluk szolgálatban,mindenhol azt találtam,hogy 1993-n vettek 2db C-130H-30-t majd 2004-n még 2 db rendeltek amelyeket 2010-n kaptak meg.Érdekes,hogy amíg a vele szomszédos Belgium gyakorlatilag 8 db C-130-s 7 db A400-a cserélésével majdhogynem megduplázta a szállítási kapacitását,addig a hollandoknál maradt a 4 db C-130-s.Érdekes ez a felvetés a Benelux államok együttmüködéséről,kézenfekvő lenne az együttműködés,de én erről nem találtam semmit.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ok ez így van de a belgák nem vették volna meg az Atlasokat ha nem biztosak abban,hogy ki tudják használni,főleg úgy,hogy előtte évtizedekig megoldottak mindent a C-130-l,és ugye,ahogy a Dél-afrikai példa is mutatja,hogy nem kell ahhoz Atlasokat venni,hogy egy ország vállalatai beszállíthassanak az A400-a.Magyarország költségvetésének nem okozhat gondot 3 Atlas megvétele és üzemeltetése.
De nekem gondot okoz, mert bárhogy számolom, nincs belga szinten a fizetésem...!!! :(
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 023
3 901
113
Igen, ezert nem is valaszolok ilyen egybites demagog hulyesegekre mar... (no meg kit tehet arrol a HM-nel, hogy o nem tanult es rosszul keres? :p)
Én tanult vagyok, jól keresek, de azért nyitott szemmel járok, és rosszul esik, hogy a többség ezt nem mondhatja el magáról!
De a tanulás, tudás sajnos nem jár együtt a gondolkodással, empátiával!
És tudom, hogy sokan tehetnek róla, hogy nem jutottak semmire, de a gyárakban, a sor végén, a földeken.... dolgozó emberekre is szükség van! Nem kellene lenézni őket sem!
Nélkülük a többájtos emberek is megnézhetnék magukat! Azok is, akiknek csak megszületni volt nehéz!
Szerintem nem lehet mindenhol diplomás embereket foglalkoztatni, főleg akkor, amikor még egy szakmunkást, közalkalmazottat... sem tudnak, akarnak normálisan megfizetni!
 
T

Törölt tag 467

Guest
Én tanult vagyok, jól keresek, de azért nyitott szemmel járok, és rosszul esik, hogy a többség ezt nem mondhatja el magáról!
De a tanulás, tudás sajnos nem jár együtt a gondolkodással, empátiával!
És tudom, hogy sokan tehetnek róla, hogy nem jutottak semmire, de a gyárakban, a sor végén, a földeken.... dolgozó emberekre is szükség van! Nem kellene lenézni őket sem!
Nélkülük a többájtos emberek is megnézhetnék magukat! Azok is, akiknek csak megszületni volt nehéz!
Szerintem nem lehet mindenhol diplomás embereket foglalkoztatni, főleg akkor, amikor még egy szakmunkást, közalkalmazottat... sem tudnak, akarnak normálisan megfizetni!
A segédmunkások az építőiparban napi 15 rugót kapnak zsebbe. Meg lehet élni, aki akar.