Szállítógépek váltása a MH-nél

A kettő között alapvető különbség belga szemszögből, hogy az A-400 gyártásából mint beszállítónak nekik bevételül is van, a C-130-hoz meg üzemeltetőként max tankolásilag van közük, de ugye az se bevétel. Szóval nem vakon döntöttek, tudták ők jól hogy miért választják az A-400-at a Herky helyett ...

Ok persze de azért érdekes,hogy egy kb ugyanakkora népességű ország ( gazdagabbak mint mi)vesz 7db A400-t még ha Belga Kongót leszámítom akkor is soknak tűnik ez a mennyiség.Az én meggyőződésem az,hogy nem azért vették,hogy azzal a belga iparnak kedvezzenek,hanem mert ők biztosak abban,hogy kitudják használni az A400-t,amellett persze fontos,hogy a belga ipar is profitál belőle.Mi pedig prüszkölunk 3 db A400 gondolatától.
 
Ok persze de azért érdekes,hogy egy kb ugyanakkora népességű ország ( gazdagabbak mint mi)vesz 7db A400-t még ha Belga Kongót leszámítom akkor is soknak tűnik ez a mennyiség.Az én meggyőződésem az,hogy nem azért vették,hogy azzal a belga iparnak kedvezzenek,hanem mert ők biztosak abban,hogy kitudják használni az A400-t,amellett persze fontos,hogy a belga ipar is profitál belőle.Mi pedig prüszkölunk 3 db A400 gondolatától.
Ebbe az "érdekes"-ben meg a prüszkölésben az is benne van ám, hogy Belgium GDP-je 543mrd.USD, a miénk meg 158mrd. USD (2018-as adat), szóval "kissé" más méretű a torta. Szóval ebből könnyebben váltják le a 8 ősöreg C-130-ukat 7 A-400-ra, főleg hogy az Atlas gyártásából bevételük is van.
 
Ebbe az "érdekes"-ben meg a prüszkölésben az is benne van ám, hogy Belgium GDP-je 543mrd.USD, a miénk meg 158mrd. USD (2018-as adat), szóval "kissé" más méretű a torta. Szóval ebből könnyebben váltják le a 8 ősöreg C-130-ukat 7 A-400-ra, főleg hogy az Atlas gyártásából bevételük is van.

Ok ez így van de a belgák nem vették volna meg az Atlasokat ha nem biztosak abban,hogy ki tudják használni,főleg úgy,hogy előtte évtizedekig megoldottak mindent a C-130-l,és ugye,ahogy a Dél-afrikai példa is mutatja,hogy nem kell ahhoz Atlasokat venni,hogy egy ország vállalatai beszállíthassanak az A400-a.Magyarország költségvetésének nem okozhat gondot 3 Atlas megvétele és üzemeltetése.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Ebbe az "érdekes"-ben meg a prüszkölésben az is benne van ám, hogy Belgium GDP-je 543mrd.USD, a miénk meg 158mrd. USD (2018-as adat), szóval "kissé" más méretű a torta. Szóval ebből könnyebben váltják le a 8 ősöreg C-130-ukat 7 A-400-ra, főleg hogy az Atlas gyártásából bevételük is van.
Viszont egy belga katona nem 160.000 bruttóval zupál be! ;)
Jó példák erre a csehek is. Akiknek elvileg magasabb a GDP-jük, mégsem cserélnék velük kibicként.
A jelenlegi beszerzési boomot egyedül az teszi lehetővé, hogy csak nagyon csínján növelik a fizetéseket, és a létszámot is. Ha már most lenne 27-28.000-es katonaságunk, akkor a bérköltségre minden elmenne. Többször előjön, a fejlesztős topicban, hogy emelni kell a fizukat. Szerintem az is meglesz, ha végre utoléri magát a MH a technikai eszközökkel. A beszerzés tempójából lehet visszavenni, de a megnövelt fizukból igen nehéz...:cool:
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Wilson
Ok ez így van de a belgák nem vették volna meg az Atlasokat ha nem biztosak abban,hogy ki tudják használni,főleg úgy,hogy előtte évtizedekig megoldottak mindent a C-130-l,és ugye,ahogy a Dél-afrikai példa is mutatja,hogy nem kell ahhoz Atlasokat venni,hogy egy ország vállalatai beszállíthassanak az A400-a.Magyarország költségvetésének nem okozhat gondot 3 Atlas megvétele és üzemeltetése.

https://htka.hu/2012/09/18/ujra-beszallt-az-a400m-gyartasaba-del-afrika/

A belgák 12-13 C-130-as gépet vettek 1972-73-ban és azokat 50 év alatt lenullázták.

Az létezik, hogy a hollandoknak sosem volt több 5 db C-130-asnál? Persze volt mellette nekik több KDC-10 és a saját gyártású Fokkerek. De ma már se KDC10 (egy még repül valameddig), se Fokker, csak 4 db legalább 25 éves C-130H. Ők nem akarnak venni semmit? Vagy a benelux államok együttműködnek a szállításban, így nem is kell nekik venni semmit.? Azért csatlakoztak a közös európai tanker flottához és a pápai C-17 flottához is.
 
https://htka.hu/2012/09/18/ujra-beszallt-az-a400m-gyartasaba-del-afrika/

A belgák 12-13 C-130-as gépet vettek 1972-73-ban és azokat 50 év alatt lenullázták.

Az létezik, hogy a hollandoknak sosem volt több 5 db C-130-asnál? Persze volt mellette nekik több KDC-10 és a saját gyártású Fokkerek. De ma már se KDC10 (egy még repül valameddig), se Fokker, csak 4 db legalább 25 éves C-130H. Ők inkább csatlakoztak a közös európai tanker flottához és a pápai C-17 flottához.

Jó kérdés az biztos,hogy jelenleg 4 db C-130H van náluk szolgálatban és úgy néz ki korszerűsítik őket,így 2030-ig lecserélésükig szolgálatban maradnak.
https://www.defensie.nl/organisatie...helikopters/c-130-hercules-transportvliegtuig
 
https://htka.hu/2012/09/18/ujra-beszallt-az-a400m-gyartasaba-del-afrika/

A belgák 12-13 C-130-as gépet vettek 1972-73-ban és azokat 50 év alatt lenullázták.

Az létezik, hogy a hollandoknak sosem volt több 5 db C-130-asnál? Persze volt mellette nekik több KDC-10 és a saját gyártású Fokkerek. De ma már se KDC10 (egy még repül valameddig), se Fokker, csak 4 db legalább 25 éves C-130H. Ők nem akarnak venni semmit? Vagy a benelux államok együttműködnek a szállításban, így nem is kell nekik venni semmit.? Azért csatlakoztak a közös európai tanker flottához és a pápai C-17 flottához is.

Kicsit utána nézve szerintem igen jelenleg 4 db C-130 van náluk szolgálatban,mindenhol azt találtam,hogy 1993-n vettek 2db C-130H-30-t majd 2004-n még 2 db rendeltek amelyeket 2010-n kaptak meg.Érdekes,hogy amíg a vele szomszédos Belgium gyakorlatilag 8 db C-130-s 7 db A400-a cserélésével majdhogynem megduplázta a szállítási kapacitását,addig a hollandoknál maradt a 4 db C-130-s.Érdekes ez a felvetés a Benelux államok együttmüködéséről,kézenfekvő lenne az együttműködés,de én erről nem találtam semmit.
 
Ok ez így van de a belgák nem vették volna meg az Atlasokat ha nem biztosak abban,hogy ki tudják használni,főleg úgy,hogy előtte évtizedekig megoldottak mindent a C-130-l,és ugye,ahogy a Dél-afrikai példa is mutatja,hogy nem kell ahhoz Atlasokat venni,hogy egy ország vállalatai beszállíthassanak az A400-a.Magyarország költségvetésének nem okozhat gondot 3 Atlas megvétele és üzemeltetése.
De nekem gondot okoz, mert bárhogy számolom, nincs belga szinten a fizetésem...!!! :(
 
Igen, ezert nem is valaszolok ilyen egybites demagog hulyesegekre mar... (no meg kit tehet arrol a HM-nel, hogy o nem tanult es rosszul keres? :p)
Én tanult vagyok, jól keresek, de azért nyitott szemmel járok, és rosszul esik, hogy a többség ezt nem mondhatja el magáról!
De a tanulás, tudás sajnos nem jár együtt a gondolkodással, empátiával!
És tudom, hogy sokan tehetnek róla, hogy nem jutottak semmire, de a gyárakban, a sor végén, a földeken.... dolgozó emberekre is szükség van! Nem kellene lenézni őket sem!
Nélkülük a többájtos emberek is megnézhetnék magukat! Azok is, akiknek csak megszületni volt nehéz!
Szerintem nem lehet mindenhol diplomás embereket foglalkoztatni, főleg akkor, amikor még egy szakmunkást, közalkalmazottat... sem tudnak, akarnak normálisan megfizetni!
 
Én tanult vagyok, jól keresek, de azért nyitott szemmel járok, és rosszul esik, hogy a többség ezt nem mondhatja el magáról!
De a tanulás, tudás sajnos nem jár együtt a gondolkodással, empátiával!
És tudom, hogy sokan tehetnek róla, hogy nem jutottak semmire, de a gyárakban, a sor végén, a földeken.... dolgozó emberekre is szükség van! Nem kellene lenézni őket sem!
Nélkülük a többájtos emberek is megnézhetnék magukat! Azok is, akiknek csak megszületni volt nehéz!
Szerintem nem lehet mindenhol diplomás embereket foglalkoztatni, főleg akkor, amikor még egy szakmunkást, közalkalmazottat... sem tudnak, akarnak normálisan megfizetni!
A segédmunkások az építőiparban napi 15 rugót kapnak zsebbe. Meg lehet élni, aki akar.