[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 470
90 461
113
Kérlek fogalmazd meg mit értesz "radar rendszer fileok alatt" ezt a kifejezést még nem hallottam és nem tudom mit értesz alatta.

Több módszer is létezik:
HRR profiling, ISAR, Micro-Doppler, stb...
A közös bennük hogy a rendszer nem "kitalálja" hogy mi a célpont típusa hanem a kapott adatokat összehasonlítja a MDF okban tárolt adatokkal és ha egyezik s kép akkor el tudja végezni az azonosítást.

A feldolgozás azért van mert a mindenféle felderítő szolgálatok szépen aprólékos munkával összegyűjtik feldolgozzák és naprakészen tartják a szükséges MDF fileokat.
Ha azok nem lennének akkor a radar csak egy pontot mutana a képernyőn de nem lenne NCTR.

Én nem veszem nullának a F35 harcértékét és én is azt mondom hogy naprakész MDF ok nélkül a harcértéke a mai 4+ generációs gépek szintjére zuhanna vissza. Sokkal kevésbé tudná kihasználni a STEALTH ból fakadó előnyeit.

Azokat ertem alatta amik a radart működtetik.

Értsd már meg,hogy nem kell tudnod egy ellenséges gepről,hogy mi a típusa ahhoz,hogy lelődd.A 4.gen gépek sem tudják még is van BVR.Ahogy molni írta:az F-35 visszaesik egy 4.+gen. gép szintjére az MDF fájlok nélkül úgy,hogy a hardver egyes elemei 5.gen. szinten vannak(pl RCS szenzor fúzió és a szenzorok maguk).
 
T

Törölt tag

Guest
Azokat ertem alatta amik a radart működtetik.
- A radar az NCTR hez az MDF filokat használja.
- Neked kéne megérteni hogy addig gépek nem igazán szokták lelőni egymást amíg nem tudják azonosítani hogy mit lőnek le. Ha nem tudod azonosítani a célt akkor nem tudod hogy egy Mig-21-est látsz a radar ernyőn vagy egy Szu-57-est. Nem fogod tudni hogy hogy közelítsd meg, mennyire közelítheted meg, milyen fegyvert használj.
A 4+ gen gépeknél is működik az NCTR, azoknál is vannak MDF fileok csak azok közel sem olyan mélységű a szenzor fúzió mint az F35-nél.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 470
90 461
113
- A radar az NCTR hez az MDF filokat használja.
- Neked kéne megérteni hogy addig gépek nem igazán szokták lelőni egymást amíg nem tudják azonosítani hogy mit lőnek le. Ha nem tudod azonosítani a célt akkor nem tudod hogy egy Mig-21-est látsz a radar ernyőn vagy egy Szu-57-est. Nem fogod tudni hogy hogy közelítsd meg, mennyire közelítheted meg, milyen fegyvert használj.
A 4+ gen gépeknél is működik az NCTR, azoknál is vannak MDF fileok csak azok közel sem olyan mélységű a szenzor fúzió mint az F35-nél.

Vagy azt használja(de nincs) vagy készít egy képet és a pilóta dönt,hogy mit lát a kepen.
Azt te csak hiszed,hogy addig nem lőnek amíg nem tudják a gép típusát.Miért ne lőnének,ha tudják,hogy ellenség?
 
T

Törölt tag

Guest
Vagy azt használja(de nincs) vagy készít egy képet és a pilóta dönt,hogy mit lát a kepen.
NCTR hiányában a pilóta egy pontot fog látni a képernyőn ami bármi lehet. Egy pont alapján nehezen fogja tudni eldönteni mit lát.
Persze, tudom ott van elektro optikai eszközök. A gond azokkal csupán az hogy a légköri állapotok erősen befolyásolják a hatósugarukat.
30000 ft magasan tiszta időben akár több tucat km távolságban lévő célokat is lehet azonosítani, de sajnos nem mindig optimális a helyzet.
A célpont lehet alacsonyan a felhők alatt, vagy csak szimplán túl távol, és akkor az optikai azonosítás lehetetlen.
Azt te csak hiszed,hogy addig nem lőnek amíg nem tudják a gép típusát. Miért ne lőnének,ha tudják,hogy ellenség?
Nem csak én gondolom így...tényleg nem lőnek nem azonosított célpontra. Ha nincs IFF visszajelzés az csupán annyit jelent hogy a célpontot nem sikerült azonosítani, de az még messze nem jelenti azt hogy tutira lehet lőni.
Millió oka van van ennek:
- a leg nyilvánvalóbb ok az öngól (blue on blue) elkerülése...ezt azt hiszem nem is kell sokat magyarázni
- ha több célpont van a hatótávolságon belül akkor el kell döntenie hogy melyik az elsődleges célpont, melyik a leg veszélyesebb, melyik csak csali, stb….ha nem tud közöttük különbséget tenni vaktában fog lövöldözni és könnyen előfordulhat hogy csak a csalikat szedi le, a valódi célpont sértetlen marad. Esetleg a leg veszélyesebb célpontot sem tudja azonosítani ami visszalő és akkor vége a dalnak.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
9 322
13 580
113
NCTR hiányában a pilóta egy pontot fog látni a képernyőn ami bármi lehet. Egy pont alapján nehezen fogja tudni eldönteni mit lát.
Persze, tudom ott van elektro optikai eszközök. A gond azokkal csupán az hogy a légköri állapotok erősen befolyásolják a hatósugarukat.
30000 ft magasan tiszta időben akár több tucat km távolságban lévő célokat is lehet azonosítani, de sajnos nem mindig optimális a helyzet.
A célpont lehet alacsonyan a felhők alatt, vagy csak szimplán túl távol, és akkor az optikai azonosítás lehetetlen.

Nem csak én gondolom így...tényleg nem lőnek nem azonosított célpontra. Ha nincs IFF visszajelzés az csupán annyit jelent hogy a célpontot nem sikerült azonosítani, de az még messze nem jelenti azt hogy tutira lehet lőni.
Millió oka van van ennek:
- a leg nyilvánvalóbb ok az öngól (blue on blue) elkerülése...ezt azt hiszem nem is kell sokat magyarázni
- ha több célpont van a hatótávolságon belül akkor el kell döntenie hogy melyik az elsődleges célpont, melyik a leg veszélyesebb, melyik csak csali, stb….ha nem tud közöttük különbséget tenni vaktában fog lövöldözni és könnyen előfordulhat hogy csak a csalikat szedi le, a valódi célpont sértetlen marad. Esetleg a leg veszélyesebb célpontot sem tudja azonosítani ami visszalő és akkor vége a dalnak.

Szerintem (is) túlspilázod. Főleg a mi esetünkben. Ha, és amennyiben F-35-re váltunk, jó eséllyel nem lesz másik típus párhuzamosan. Meg olyan nagyon sok gép sem a levegőben. Ha mégis lenne saját, arról úgyis tud a pilóta, mert egy századnál több gép nem lesz. Ha mégis saját lenne, akkor ott az IFF.
Ha nem saját, akkor ellenség. Abban az esetben, ha polgári gépet durrantanánk el, akkor meg mutogatni kell az USA-ra. Meg, ugye, minek ment oda?
 
  • Tetszik
Reactions: endre

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 550
59 436
113
1.) Nem tudom mire gondolsz, de itt van a teljes lista:
"...WASHINGTON, September 11, 2019
The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to Poland of thirty-two (32) F-35 Joint Strike Fighter aircraft with support for an estimated cost of $6.5 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale on September 10, 2019.


Poland has requested to buy
- thirty-two (32) F-35 Joint Strike Fighter Conventional Take Off and Landing (CTOL) Aircraft and
- thirty-three (33) Pratt & Whitney F-135 Engines.
Also included are
- Electronic Warfare Systems;
- Command, Control,
- Communications,
- Computer, and Intelligence/Communications,
- Navigational, and Identification (C4I/CNI);
- Autonomic Logistics Global Support System (ALGS);
- Autonomic Logistics Information System (ALIS);
- Full Mission Trainer;
- Weapons Employment Capability, and other Subsystems,
Features, and Capabilities:
- F-35 unique infrared flares;
- reprogramming center;
- F-35 Performance Based Logistics;
- software development/integration;
- aircraft ferry and tanker support;
- support equipment; tools and test equipment;
- communications equipment;
- spares and repair parts;
- personnel training and training equipment;
- publications and technical documents;
- U.S. Government and contractor engineering,
- logistics, and personnel services and other related elements of logistics and program support.
The estimated cost is $6.5 billion
..."
2.) Nem. Minden alkalmazó ország kap egy alap csomagot de minden ország külön-külön, vagy közösen létrehozza a magad software központját az USA-ban. Izrael kivétel. Neki odahaza van a központja.



Előre bocsájtom,hogy nem olvasom az F35 topikot,csak az utóbbi pár napban itt elhangzottakból következtetek,és lenne pár kérdésem.
Ez a Lengyeleknek adott ajánlat szerintem nem sok,továbbmegyek,ha együtt rendelnénk a Lengyel tesókkal,2x ennyit,akkor még jobb árat is kaphatnónk ehhez a mennyiséghez/gép.
Nekem úgy tűnik,hogy ez a gép puszta hardverként lealáz bármit az égen,ami nem egy másik f35,a lopakodás,a légiharc képességei,légiharc rakétái,sebesség,hatótáv,no meg a földi csapásmérő képessége,a siklóbombák,meg az irányított bombákkal kb bármelyik szomszédunknak azonnali giotinne lenne a 32 db gép.
ha jól értelmezem(de lehet tévedek),akkor ezek a mission fájlok,hogy az ellenség mikor hol van,mit csinál,kb a semmivel egyenlő értéket képviselhetnek a szomszédaink operett hadseregeit nézve,hány rdar álomás,katonai reptér,vagy komolyabb laktanya van szlovákiában,vagy romániában,vagy a szerbeknél?
Az osztrákok nem fognak megtámadni,az ukránok 60 évvel vannak a leók,meg az F35 mögött,40-el a Gripen mögött,a 32 F35,meg Gripenek 2 óra a latt legyaláznák az ukrán hadsereget,még a határ előtt,vele a lőszer raktáraikat,radar állomásaikat,mindenüket is.
Szóval mennyire is(lenne) fontos nekünk az a forráskód?
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 639
15 240
113
Előre bocsájtom,hogy nem olvasom az F35 topikot,csak az utóbbi pár napban itt elhangzottakból következtetek,és lenne pár kérdésem.
Ez a Lengyeleknek adott ajánlat szerintem nem sok,továbbmegyek,ha együtt rendelnénk a Lengyel tesókkal,2x ennyit,akkor még jobb árat is kaphatnónk ehhez a mennyiséghez/gép.
Nekem úgy tűnik,hogy ez a gép puszta hardverként lealáz bármit az égen,ami nem egy másik f35,a lopakodás,a légiharc képességei,légiharc rakétái,sebesség,hatótáv,no meg a földi csapásmérő képessége,a siklóbombák,meg az irányított bombákkal kb bármelyik szomszédunknak azonnali giotinne lenne a 32 db gép.
ha jól értelmezem(de lehet tévedek),akkor ezek a mission fájlok,hogy az ellenség mikor hol van,mit csinál,kb a semmivel egyenlő értéket képviselhetnek a szomszédaink operett hadseregeit nézve,hány rdar álomás,katonai reptér,vagy komolyabb laktanya van szlovákiában,vagy romániában,vagy a szerbeknél?
Az osztrákok nem fognak megtámadni,az ukránok 60 évvel vannak a leók,meg az F35 mögött,40-el a Gripen mögött,a 32 F35,meg Gripenek 2 óra a latt legyaláznák az ukrán hadsereget,még a határ előtt,vele a lőszer raktáraikat,radar állomásaikat,mindenüket is.
Szóval mennyire is(lenne) fontos nekünk az a forráskód?

It a forumon mindenki elfogadna 32 F-35-ot szerintem, csak egy aprosag...

Ki fogja kifizetni?
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

Szatmár72

Well-Known Member
2019. január 16.
638
714
93
Előre bocsájtom,hogy nem olvasom az F35 topikot,csak az utóbbi pár napban itt elhangzottakból következtetek,és lenne pár kérdésem.
Ez a Lengyeleknek adott ajánlat szerintem nem sok,továbbmegyek,ha együtt rendelnénk a Lengyel tesókkal,2x ennyit,akkor még jobb árat is kaphatnónk ehhez a mennyiséghez/gép.
Nekem úgy tűnik,hogy ez a gép puszta hardverként lealáz bármit az égen,ami nem egy másik f35,a lopakodás,a légiharc képességei,légiharc rakétái,sebesség,hatótáv,no meg a földi csapásmérő képessége,a siklóbombák,meg az irányított bombákkal kb bármelyik szomszédunknak azonnali giotinne lenne a 32 db gép.
ha jól értelmezem(de lehet tévedek),akkor ezek a mission fájlok,hogy az ellenség mikor hol van,mit csinál,kb a semmivel egyenlő értéket képviselhetnek a szomszédaink operett hadseregeit nézve,hány rdar álomás,katonai reptér,vagy komolyabb laktanya van szlovákiában,vagy romániában,vagy a szerbeknél?
Az osztrákok nem fognak megtámadni,az ukránok 60 évvel vannak a leók,meg az F35 mögött,40-el a Gripen mögött,a 32 F35,meg Gripenek 2 óra a latt legyaláznák az ukrán hadsereget,még a határ előtt,vele a lőszer raktáraikat,radar állomásaikat,mindenüket is.
Szóval mennyire is(lenne) fontos nekünk az a forráskód?
Véleményem szerint a lengyelek az oroszok ellen vették.És azrt mert azUSA ezt mondta nekik.Még abban se vagyok biztos hogy ezt nem az USA fizeti. Van 2 szazada keleten plusszban, vagy legyen bármi is a mértékegység ebben. Bár a 32 az semmi lenne ha az oroszok beindulnának, de elérték azt hogy ha mégis, akkor ezek soha nem szállnak majd fel ha gond van. Cirkálókkal kb 10 perc alatt még a környéküket is megsemmsítenék a ruszkik. Más ellen meg nincs értelme.mert ki más ellen? hasznalt f16 es grippen van körös-körül..tiszta pénzkidobás véleményem szerint.Inkább 48-56-stb f16 vagy grippen harmad annyiert es kőkemény légvédelem.Remélem mi a légvédelemmel folytatjuk majd. Csak emlékeztetőül: oroszok kb 20.000 tank és kb 3000 repülő eszköz. ez nagyjaból 1 het alatt letarolna mindenkit europában.nem is erdemes beszélni róla ugy gondolom.amivel meg vedekezni lehetne abból nekik is van, csak hamarabb ideérne és mint minden orosz..nagyobb:)
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 550
59 436
113
Véleményem szerint a lengyelek az oroszok ellen vették.És azrt mert azUSA ezt mondta nekik.Még abban se vagyok biztos hogy ezt nem az USA fizeti. Van 2 szazada keleten plusszban, vagy legyen bármi is a mértékegység ebben. Bár a 32 az semmi lenne ha az oroszok beindulnának, de elérték azt hogy ha mégis, akkor ezek soha nem szállnak majd fel ha gond van. Cirkálókkal kb 10 perc alatt még a környéküket is megsemmsítenék a ruszkik. Más ellen meg nincs értelme.mert ki más ellen? hasznalt f16 es grippen van körös-körül..tiszta pénzkidobás véleményem szerint.Inkább 48-56-stb f16 vagy grippen harmad annyiert es kőkemény légvédelem.Remélem mi a légvédelemmel folytatjuk majd. Csak emlékeztetőül: oroszok kb 20.000 tank és kb 3000 repülő eszköz. ez nagyjaból 1 het alatt letarolna mindenkit europában.nem is erdemes beszélni róla ugy gondolom.amivel meg vedekezni lehetne abból nekik is van, csak hamarabb ideérne és mint minden orosz..nagyobb:)


1-1 nullácskát vegyél le az Orosz eszközök darabszámából, nekunk nem az Oroszok ellen kell.
 

Kishuszár

Well-Known Member
2019. június 19.
120
299
63
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Találtam egy videót, ami egész érdekes. Rangsorolja az ismert vadászrepülőket az áruk alapján.
Gripen is benne van.
 
M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Találtam egy videót, ami egész érdekes. Rangsorolja az ismert vadászrepülőket az áruk alapján.
Gripen is benne van.
Egyetlen szám sem stimmel benne és nem is számolható konkrétan főleg, hogy a videó annyira bugyuta, hogy egy kalap alá veszi az F-35A, B és C-t úgy, hogy az F-35A Lot 1 és Lot 4 ára között vagy 12+ misi vagy mennyi van. Most 80-82M egy gép így fejből az első meg bőven 90M felett volt.

Az F-22-nél lehetne flyway cost, mert elég jól ismert a kb. 43+22 mrd USD program költség, de még ezzel sem stimmel a 150 misi.

Az összes ilyen videó úgy hulladék, ahogy van került őket. Messzire.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and formosa1

Kishuszár

Well-Known Member
2019. június 19.
120
299
63
Egyetlen szám sem stimmel benne és nem is számolható konkrétan főleg, hogy a videó annyira bugyuta, hogy egy kalap alá veszi az F-35A, B és C-t úgy, hogy az F-35A Lot 1 és Lot 4 ára között vagy 12+ misi vagy mennyi van. Most 80-82M egy gép így fejből az első meg bőven 90M felett volt.

Az F-22-nél lehetne flyway cost, mert elég jól ismert a kb. 43+22 mrd USD program költség, de még ezzel sem stimmel a 150 misi.

Az összes ilyen videó úgy hulladék, ahogy van került őket. Messzire.

oh shit. Akkor naív voltam :x
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 392
104 498
113
Érdekes 3z a hír egy cseh oldalon.
Nekem új.
Svédország egy új generációs vadászgép kifejlesztését tervezi a JAS-39 Gripen helyett
https://www.armyweb.cz/clanek/svedsko-ma-v-umyslu-vyvinout-stihacku-nove-generace
Svédország egy új generációs harcos kifejlesztését tervezi a meglévő JAS-39 Gripen cseréjére az ország katonai képességeinek további építése részeként - mondta Peter Hultqvist svéd védelmi miniszter. A Svédországban ígéretes vadászrepülőgép fejlesztéséről még nem tettek közzé további információkat.

A média rámutat arra, hogy a modern Európában csak két ország, Franciaország és Svédország képesek önállóan kifejleszteni egy negyedik generációs vadászgépét. Ez a tény különbözteti meg őket az összes többi európai országtól, és a repülési ipar óriásainak, például az USA és Oroszország szintjére helyezi őket.


A

A svéd negyedik generációs vadászgépet a SAAB fejlesztette ki az 1980-as években, és JAS-39 Gripen elnevezéssel kapta (a Gripen mitikus lény, oroszlán testével, szárnyaival és egy sas fejével). Követte az idősebb svéd, a világon nagyon elismert és szerkezetileg nagyon érdekes harcosokat, Viggenet és Drakenet.

A Gripen vadászgép természetesen nem maradt elődeinek árnyékában, és kiváló tulajdonságainak köszönhetően képes volt beilleszkedni a nemzetközi vadászrepülőgép-piacra.

A SAAB-nak a kormány feladata volt egy új generációs repülőgép létrehozása, amely képes lesz helyettesíteni a jövőben, 1979-ben használt modelleket. A Svéd Fegyveres Erők szerint az új repülőgépnek multifunkcionálisnak kellett lennie, kombinálva egy vadászgép, sztrájk és felderítő gép tulajdonságait. Ennek eredményeként a kacsa vízszintes felületével kialakított aerodinamikai kialakítást választották az új repülőgépekhez, ami jellemző volt az 1980-as évek elejétől kezdve számos projektre. A repülőgépet egy Svédországban gyártott motorral kellett hajtani. A motort a Volvo gondoskodta, amely engedélyt vásárolt egy erõteljesítmény gyártására az amerikai General Electric cégtõl erre a célra.

Az új svéd repülőgép terveit 1982-ben hagyták jóvá, és később megkezdték a prototípusok felépítését. Az első prototípust 1987-ben mutatták be a nagyközönségnek, de a fedélzeti elektronikával kapcsolatos problémák miatt első repülésére 1988 végéig nem került sor. A repülőgép repülési tesztei komoly hiányosságokat tártak fel az avionika területén. 1989-ben baleset történt a leszállási kísérlet során, amelyet követően néhány külföldi társaságot felkértek a problémák megoldására, különös tekintettel az irányítási rendszerre.

A teljes tesztciklus vége előtt, 1992 nyarán, a svéd fegyveres erők szerződést írtak alá a SAAB-val az első tétel Gripen repülőgép gyártására. Az együléses változat repülőgépe JAS-39A, a kétüléses JAS-39B típus pedig. A fegyverpróbák 1994-ben kezdődtek, és ugyanazon év őszén az első Gripen belépett a svéd légierőbe.

Röviddel a szolgálatba lépés után megváltoztak az avionika, különösen új kijelzőket és új elektronikus harci vezérlő rendszereket telepítettek, és a használt fegyverek körét is kibővítették.

1997 óta a kiadás két új verzióra költözött - a JAS-39C és a JAS-39D. Ezek a repülőgépek új fedélzeti felszereléseket, repülés közbeni utántöltő berendezéseket kaptak, és teljes mértékben integráltak voltak a NATO-országok fegyverrendszerébe. Svédországban jelenleg összesen több mint 160 Gripen repülőgép van. A legrégebbi repülőgépek fokozatosan elérték a C és D verziót.

Az új évezredben a SAAB egy teljesen új változat kifejlesztésére összpontosított, amelyet a Gripen NG-nek (New Generation Gripen) hívtak. Pontosabban, megint két változat van a jelöléssel - JAS-39E és JAS-39F. Ezek az új módosítások kibővítették a lehetőségeket a nagy pontosságú fegyverek, az aktív fázisú mezővel ellátott radarállomások, a fegyverek és speciális felszerelések felfüggesztési pontjainak megnövekedett száma és számos más újítás számára.

Tulajdonságaiknak és alacsony árának köszönhetően a Gripen repülőgépek népszerűek a katonai repülőgépek világpiacán. 2004-ben a Cseh Köztársaság 14 C és D változatú repülőgépet kapott hosszú távú bérbeadásra, Magyarország ugyanannyi repülőgépet kapott hasonló feltételek mellett. A JAS-39 repülőgépeket Dél-Afrika és Thaiföld fegyveres erői is használják. A SAAB svájci és brazíliai pályázatokat nyert E és F repülőgépekkel. A 2014. évi népszavazáson a svájci tiltakozott a repülőgépek vásárlásával, így a svéd repülőgépek diadalát ebben az országban csak elhalaszthatták.

A nehézségek ellenére a svéd légiközlekedési iparág eddig sikerült megőriznie függetlenségét. Ma a SAAB kiváló 4+ Gripen NG könnyű vadászgépből áll, és világszerte kínálja. Nehéz megbecsülni, hogy hasonló lesz-e a következő generációhoz. Európában jelenleg két klaszter "kristályosodik" a jövőbeli vadászrepülők gyártásához, Svédország és a SAAB jelenleg pedig kívül esik. A SAAB-nak azonban most egy új erős "barátja" van a tengerentúlon - a Boeing.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and emel
T

Törölt tag

Guest
Érdekes 3z a hír egy cseh oldalon.
Nekem új.
Svédország egy új generációs vadászgép kifejlesztését tervezi a JAS-39 Gripen helyett
Őszintén ezt a cikket azért nem értem, mert persze, a Svédek dolgoznak a Gripen utódján , de nem önállóan hanem elsőként csatlakoztak a Brit Tempest programhoz.
Annak majd valamikor a 30-as évek végére lesz valami eredménye (HA lesz…) addig meg a Gripenek köszönik el lesznek...
 
K

kamm

Guest
A nehézségek ellenére a svéd légiközlekedési iparág eddig sikerült megőriznie függetlenségét. Ma a SAAB kiváló 4+ Gripen NG könnyű vadászgépből áll, és világszerte kínálja. Nehéz megbecsülni, hogy hasonló lesz-e a következő generációhoz. Európában jelenleg két klaszter "kristályosodik" a jövőbeli vadászrepülők gyártásához, Svédország és a SAAB jelenleg pedig kívül esik. A SAAB-nak azonban most egy új erős "barátja" van a tengerentúlon - a Boeing.

Ez hulyeseg. A svedek mar dolgoznak egy uj gepen jo regen, a kerdes csak az, hogy hajlandoak-e a Tempestbe beleforgatni a portfoliojukat avagy maradnak kulon.