[HUN] Antonov An-26 Curl

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 493
113
A kivont haditechnika értékesítése melyik állami szerv feladata? Vagyonkezelő? Honvédség? Valamelyik régi vagy új zrt?
 
W

Wilson

Guest
Hat, az csak az Atlas, a nemet kapcsolatot feltetelezve...

igen de szerintem a KC-390 is esélyes nem tudom per pillanat hány db épül éppen a Brazil légierőnek,de ha mi a KC-390-t választjuk és sürgősen kell,akkor szerintem a brazilok simán átadják nekünk ezeket a gépeket,de persze van jó pár más lehetőség is.az is lehet,hogy a 319-l illetve az esetleg pluszban vásárolt C-17-s repidővel megoldják addig a helyzetet amíg megjönnek a választott gépek.
 
K

kamm

Guest
igen de szerintem a KC-390 is esélyes nem tudom per pillanat hány db épül éppen a Brazil légierőnek,de ha mi a KC-390-t választjuk és sürgősen kell,akkor szerintem a brazilok simán átadják nekünk ezeket a gépeket,de persze van jó pár más lehetőség is.az is lehet,hogy a 319-l illetve az esetleg pluszban vásárolt C-17-s repidővel megoldják addig a helyzetet amíg megjönnek a választott gépek.

A komment arrol szol, hogy nem sokara itt az uj, nem repidorol meg hasonlo mankokrol.
Es nalam fizikai jelenlétet sejtet, gondolom 3-6-12 honapon belül, az meg azonnalra egy (német) Atlas, míg talán jövőre lehetne a brazil gép (feltéve, hogy nem akadna ki a portugál légierő, ha minket elorevesznek.)
 
W

Wilson

Guest
A komment arrol szol, hogy nem sokara itt az uj, nem repidorol meg hasonlo mankokrol.
Es nalam fizikai jelenlétet sejtet, gondolom 3-6-12 honapon belül, az meg azonnalra egy (német) Atlas, míg talán jövőre lehetne a brazil gép (feltéve, hogy nem akadna ki a portugál légierő, ha minket elorevesznek.)
Azt csak kiegészítésként írtam,ha mégis az lenne a helyzet,hogy ha nem realatíve azonnal jön az Ancsa utóda:),
Igen a lehet,hogy nem lenne őszinte a portugálok mosolya ha minket előre vennének,bár ugye nekik ott vannak a C-130-k és szerintem nekik jó az az ütemezés ahogy megkapják majd a KC-390-t.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Azt csak kiegészítésként írtam,ha mégis az lenne a helyzet,hogy ha nem realatíve azonnal jön az Ancsa utóda:),
Igen a lehet,hogy nem lenne őszinte a portugálok mosolya ha minket előre vennének,bár ugye nekik ott vannak a C-130-k és szerintem nekik jó az az ütemezés ahogy megkapják majd a KC-390-t.
Valószínűleg a portugálok kérhették volna korábbra is, de fejlesztő országként nem olyan hülyék, hogy hibáktól hemzsegő első szériás gépet vegyenek...!!! :)
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Esetleg tudnál egy konkrét forrást adni ezekről a hibákról.
Minden gyártó majd minden első sorozatban gyártott gépénél jóval több a hiba, mint a későbbi szériáknál. - A portugálok nem véletlenül várnak 2 évet az első gép átvételére...

/Látom sose dolgoztál még gyártó cégnél.../ :(
 
W

Wilson

Guest
Minden gyártó majd minden első sorozatban gyártott gépénél jóval több a hiba, mint a későbbi szériáknál. - A portugálok nem véletlenül várnak 2 évet az első gép átvételére...

/Látom sose dolgoztál még gyártó cégnél.../ :(
Ll
Attól függ milyen hibára gondolsz?Amúgy nem tudom miből vonsz le ilyen következtetéseket,azt már megfigyeltem,hogy nulla információból hozol megfellebbezhetetlen ítéleteket és általálban ezeket nem támasztod alá semmivel,természetesen ehhez jogod van nincs ezzel semmi gond,de már megbocsáss én ezt így bárhogy próbálom nem tudom komolyan venni.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Ll
Attól függ milyen hibára gondolsz?Amúgy nem tudom miből vonsz le ilyen következtetéseket,azt már megfigyeltem,hogy nulla információból hozol megfellebbezhetetlen ítéleteket és általálban ezeket nem támasztod alá semmivel,természetesen ehhez jogod van nincs ezzel semmi gond,de már megbocsáss én ezt így bárhogy próbálom nem tudom komolyan venni.
Lehet hogy formosa 1 is olyan területen dolgozik, hogy nem az újságokból vagy az internetről szerzi ezeket az értesüléseket, hanem a rep-műszaki területen idővel ezek szakmai alap-tapasztalatok. Úgyhogy előfordulhat, hogy neki is a 0-nál kicsit több a sok apró de konkrét infója ezekben a témákban ...
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
W

Wilson

Guest
Lehet hogy formosa 1 is olyan területen dolgozik, hogy nem az újságokból vagy az internetről szerzi ezeket az értesüléseket, hanem a rep-műszaki területen idővel ezek szakmai alap-tapasztalatok. Úgyhogy előfordulhat, hogy neki is a 0-nál kicsit több a sok apró de konkrét infója ezekben a témákban ...

Igen lehet ezért írtam neki,hogyha van valami konkrét infója a hibáktól hemzsegő KC-390-l akkor ne tartsa magába ossza meg velünk,de ezt a kijelentését:
"Valószínűleg a portugálok kérhették volna korábbra is, de fejlesztő országként nem olyan hülyék, hogy hibáktól hemzsegő első szériás gépet vegyenek...!!! :)"
Úgy,hogy nem támasztja alá semmivel én nagyon nem tudom komolyan venni.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Attól függ milyen hibára gondolsz?Amúgy nem tudom miből vonsz le ilyen következtetéseket,azt már megfigyeltem,hogy nulla információból hozol megfellebbezhetetlen ítéleteket és általálban ezeket nem támasztod alá semmivel,természetesen ehhez jogod van nincs ezzel semmi gond,de már megbocsáss én ezt így bárhogy próbálom nem tudom komolyan venni.
Ha nem értesz hozzá, kérdezd meg emelt vagy Angelsoult. Ja és nézz utána a Dreamliner akku, az A380 szárnyrepedés és hajtómű, valamint a MAX hibájának! - Érdekes módon mind első szériás gépen jelentkezett...!!! /A neten is utánanézhetsz!/

Persze lehetnek kisebb hibák is, melyek civilben csak 1-2 millás veszteséget okozhatnak. Egy katonai gépnél viszont súlyosabb következmények is lehetnek...
 
W

Wilson

Guest
Ha nem értesz hozzá, kérdezd meg emelt vagy Angelsoult. Ja és nézz utána a Dreamliner akku, az A380 szárnyrepedés és hajtómű, valamint a MAX hibájának! - Érdekes módon mind első szériás gépen jelentkezett...!!!

Persze lehetnek kisebb hibák is, melyek civilben csak 1-2 millás veszteséget okozhatnak. Egy katonai gépnél viszont súlyosabb következmények is lehetnek...

Ok de az nem törvényszerű,hogy akkor az első szériás
KC-390 "hibáktól hemzsegő legyen".Ha van valami konkrét forrásod kérlek oszd meg velünk.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Igen lehet ezért írtam neki,hogyha van valami konkrét infója a hibáktól hemzsegő KC-390-l akkor ne tartsa magába ossza meg velünk,de ezt a kijelentését:
"Valószínűleg a portugálok kérhették volna korábbra is, de fejlesztő országként nem olyan hülyék, hogy hibáktól hemzsegő első szériás gépet vegyenek...!!! :)"
Úgy,hogy nem támasztja alá semmivel én nagyon nem tudom komolyan venni.
Nézd, hosszú évek rep-karbantartói gyakorlatából azért vannak az embernek begyűjtött tapasztalatai. Azt azért viszont ne várja senki hogy ide (vagy bárhova) javítási munkalapokat posztoljunk, vagy pláne ezekről számszerű statisztikákat mutogassunk. Gondolom a te cégednél is nyilatkozhatsz kifelé "általában" a dolgokról (inkább csak pozitívan!), de vannak ott is olyan konkrétumok amik nyilvános szellőztetése azonnali kirúgással (min!) járna.
 
W

Wilson

Guest
Nézd, hosszú évek rep-karbantartói gyakorlatából azért vannak az embernek begyűjtött tapasztalatai. Azt azért viszont ne várja senki hogy ide (vagy bárhova) javítási munkalapokat posztoljunk, vagy pláne ezekről számszerű statisztikákat mutogassunk. Gondolom a te cégednél is nyilatkozhatsz kifelé "általában" a dolgokról (inkább csak pozitívan!), de vannak ott is olyan konkrétumok amik nyilvános szellőztetése azonnali kirúgással (min!) járna.

Félreértesz én nem várom senkitől,hogy önmagát veszélybe sodorva szupertitkos információkat osszon meg.De egy olyan kijelentéssel nem tudok mit kezdeni amely szerint a KC-390 első szériája hibáktól hemzseg de semmi konkrétum nincs a kijelentés mögött.Természetesen biztos vannak hibák,de mit jelent,hogy hemzseg?Rossz helyen van a laptoptartó vagy hibáztak a gép tervezésekor és a gép szerkezetében struktúrális problémák vannak nagyon nem mindegy.Neked nem kell magyaráznom ezt te sokkal jobban tudod nálam.Gondolom annak ellenére,hogy ebben a szakmában dolgozol,te sem jelented ki egyetlen egy vadonatúj géptípus első szériájáról hogy biztos hemzseg a hibáktól úgy,hogy magát a gépet csak az interneten láttad,a saját szakmámban (gépgyártás)az iparági pletykák 80% köszönő viszonyban sincs a valósággal,és ugye most valamiféle információról beszéltem,nem egy feltételezésről amelynek annyi az indokolása,hogy mivel más géptipusoknál ez előfordult akkor a KC-390-s első szériája biztos hemzseg a hibáktól.A saját szakmámból kiindulva találkoztam én már nagy nevű gyártó csapnivaló kivitelezésű és tervezésű vadonatúj első szériás gépsorával és ugyanebben a szegmensben egy viszonylag kis és ismeretlen gyártó remekül megtervezett és kivitelezett gyakorlatilag problémamentes első szériás csomagoló gépsorával.Tehát attól még,hogy az Embraer a nagyokhoz képest kissebb gyártó,az még nem jelenti azt,hogy az első szériás KC-390-n hemzsegnie kellene a hibáknak.
 
K

kamm

Guest
Lehet hogy formosa 1 is olyan területen dolgozik, hogy nem az újságokból vagy az internetről szerzi ezeket az értesüléseket, hanem a rep-műszaki területen idővel ezek szakmai alap-tapasztalatok. Úgyhogy előfordulhat, hogy neki is a 0-nál kicsit több a sok apró de konkrét infója ezekben a témákban ...

Eddigi kommentjei alapjan mar az is impressziv lenne, ha kiderulne, hogy mar az aktiv munkaeropiachoz tartozik...

...amugy meg ilyesmirol lenne hamar cikk is, ha igaz lenne, manapsag mar nemigen letezik totalis informaciokontroll sehol.
 
K

kamm

Guest
Félreértesz én nem várom senkitől,hogy önmagát veszélybe sodorva szupertitkos információkat osszon meg.De egy olyan kijelentéssel nem tudok mit kezdeni amely szerint a KC-390 első szériája hibáktól hemzseg de semmi konkrétum nincs a kijelentés mögött.Természetesen biztos vannak hibák,de mit jelent,hogy hemzseg?Rossz helyen van a laptoptartó vagy hibáztak a gép tervezésekor és a gép szerkezetében struktúrális problémák vannak nagyon nem mindegy.Neked nem kell magyaráznom ezt te sokkal jobban tudod nálam.Gondolom annak ellenére,hogy ebben a szakmában dolgozol,te sem jelented ki egyetlen egy vadonatúj géptípus első szériájáról hogy biztos hemzseg a hibáktól úgy,hogy magát a gépet csak az interneten láttad,a saját szakmámban (gépgyártás)az iparági pletykák 80% köszönő viszonyban sincs a valósággal,és ugye most valamiféle információról beszéltem,nem egy feltételezésről amelynek annyi az indokolása,hogy mivel más géptipusoknál ez előfordult akkor a KC-390-s első szériája biztos hemzseg a hibáktól.A saját szakmámból kiindulva találkoztam én már nagy nevű gyártó csapnivaló kivitelezésű és tervezésű vadonatúj első szériás gépsorával és ugyanebben a szegmensben egy viszonylag kis és ismeretlen gyártó remekül megtervezett és kivitelezett gyakorlatilag problémamentes első szériás csomagoló gépsorával.Tehát attól még,hogy az Embraer a nagyokhoz képest kissebb gyártó,az még nem jelenti azt,hogy az első szériás KC-390-n hemzsegnie kellene a hibáknak.

Pontosan. 737 MAX illetve Boeing, in general, ennyit eleg is mondani.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Pontosan. 737 MAX illetve Boeing, in general, ennyit eleg is mondani.
Szerintem meg nem elég!! Ne keverd már össze a max munkaóra és anyagilag igényes üzemeltetési problémákat okozó hibákat a gyakorlatilag kivédhetetlen és halált okozó tervezési és minőségbiztosítási hibákkal, messze nem azonos kategóriákról van szó!! Az annyira "szabad és jól tájékozott oknyomozó" sajtó is csak akkor kezdett foglalkozni a Boeing 737 Max-al, mikor fél éven belül KETTŐ is odaverte magát, az első eset csak pár napig volt hír!!
 
K

kamm

Guest
Szerintem meg nem elég!! Ne keverd már össze a max munkaóra és anyagilag igényes üzemeltetési problémákat okozó hibákat a gyakorlatilag kivédhetetlen és halált okozó tervezési és minőségbiztosítási hibákkal, messze nem azonos kategóriákról van szó!! Az annyira "szabad és jól tájékozott oknyomozó" sajtó is csak akkor kezdett foglalkozni a Boeing 737 Max-al, mikor fél éven belül KETTŐ is odaverte magát, az első eset csak pár napig volt hír!!

Ha kerdezel, sokkal gyorsabb... :p

"találkoztam én már nagy nevű gyártó csapnivaló kivitelezésű és tervezésű vadonatúj első szériás gépsorával és ugyanebben a szegmensben egy viszonylag kis és ismeretlen gyártó remekül megtervezett és kivitelezett gyakorlatilag problémamentes első szériás csomagoló gépsorával.Tehát attól még,hogy az Embraer a nagyokhoz képest kissebb gyártó,az még nem jelenti azt,hogy az első szériás KC-390-n hemzsegnie kellene a hibáknak."