Global Combat Air Programme (GCAP) / Tempest (BAE Systems)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Rotten878

Active Member
2018. november 21.
211
181
43
.
.
Az a baj veled, molnibalage, meg a hozzád hasonlókkal, hogy úgy el vagytok magatokkal telve, hogy két kézzel szórjátok a barmozást, lehülyézést, a neked nem tetsző vélemény tényleges elolvasása helyett.
Senki sem mondta, hogy az SR-71 tökéletes stealth gép volt. Azt mondtam, hogy egy új fejlődési irány előfutára volt, amit követtek az újabb, jobb tipusok. Az a gép volt, aminek a kialakitásában elkezdett komolyan megjelenni szempontként a radarkeresztmetszet csökkentésének az igénye. Ettől még láthatta radar, de az elsősége adott.

Ezt gugliztam a neten róla:

"A Stealthy Pioneer

Reducing the size of the Blackbird’s radar image meant an even further reduction in the likelihood that the plane would be perceived and shot down. Though the initial test results were good, rumors of Soviet radar advances led the U.S. government to ask for an even smaller radar profile.

Surfaces had to be redesigned to avoid reflecting radar signals, the engines moved to a subtler mid-wing position, and a radar-absorbing element was added to the paint. Then a full-scale model of the Blackbird was hoisted on a pylon for radar testing at a Skunk Works’ secret location in the Nevada desert. With tests carefully scheduled to avoid Soviet satellite observations, the results were impressive: The Blackbird model, more than 100 feet in length, would appear on Soviet radar as bigger than a bird but smaller than a man. The team had succeeded in reducing radar cross section by 90 percent."

.
Ja, igen.... a forrás: https://www.lockheedmartin.com/
Hajrá, hülyézd le őket is. :)

Ezt megteszem helyette is, mert ez ordas nagy PR a Lockheed részéről, kb mint a Horten-gépek esetén a belemagyarázása annak hogy lopakodók voltak; hiszen olyan volt a formájuk....
Csak hogy semmi más a Blackbird esetében sem.
Nincs a MAI napig sem olyan radar-abszorbens festék ami akár 2 Mach-ot kibírna, lásd az F-22 lepattogzó festését.
Majd pont egy 1964-ben szűzfellszállt gépnél oldotta meg az a Lockheed ami az F-22-ért felel manapság...mesélj még!

Lehet ekézni azokat akik veled ellentétben forráskritikával is élnek, de akkor szembesülj vele hogy te meg benyelsz minden PR hülyeséget amit eléd rak egy marketing-es csapat.
Választhatsz melyik kategóriába tartozol!

Számtalan forrás van arról, hogyan követték a gépeket a civil radarok is könnyedén amiknek messze nem volt olyan jó lefedettsége és képességei, mint a katonai rendszereknek.
Pl.:
https://migflug.com/jetflights/sr-71-pilot-trolls-bragging-f-18-pilot/
Bocsánat, hogy mi a forrás, de számtalan találatot találsz ugyanerre az incidensre.

Es az a hokuspokusz mindenre megoldas? Akor tehetjuk a f4 re is...minek raptor vagy f35, tempest, ngad uj kinai, ruski gep, stb...hulye az egesz vilag h uj gepeket fejleszt...

Igazad van, ide mindenkinek a Kfir-t :D
Csak egy EW-pod kell rá amiben sanszosan az amcsik erősebbek mint a svédek, tekintettel az elektronikai hírszerzési képességeikre.
Meg úgy kb a háborús tapasztalatokra, míg a svédek mikor is háborúztak utoljára?
Jó mérnökeik vannak, de túl sok adathoz nem férnek hozzá, hogy valóban pariban legyenek de Kamm-ot ez nem zavarja.
Pontosan ugyanaz a magyarázkodás van, mint egyes orosz nyilatkozóknál akik szerint egy MIG-35 is leveri az égről a Raptort...
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Stílusosan: ekkora okorseget regen nagyképűskodtek ide ilyen hangnemben: https://theaviationist.com/2019/12/...-slightly-modified-have-glass-v-paint-scheme/

Hol latsz te barmilyen valtozast az airframen?

Netan a festesrol beszélsz? :D

Szerinted az hirtelen stealth gepet csinalt az F-16-bol? :D :D

Hijjnye, erre mar nemigen tudok mit mondani...

...arrol mar nem is beszélve, hogy a svédek pont ezt mondták: minimális valtoztatast lehet csinálni a gepeken, de az eszleles nagysagrendekkel gyorsabban fejlodik 30-40 ev alatt.

Úgy látom némi problémád akad a szövegértéssel...
o_O
Ezt írtad: Az F-16 lassan 50 eve repul es ugyanugy nez ki, minimalis differencia van koztuk, plane RCS tekinteteben.

Erre írtam hogy a HAVE GLASS (nevében van hogy nemcsak festést jelent) egyáltalán nem minimális differenciát jelent RCS-ben.
:rolleyes:
 
K

kamm

Guest
Úgy látom némi problémád akad a szövegértéssel...
o_O
Ezt írtad: Az F-16 lassan 50 eve repul es ugyanugy nez ki, minimalis differencia van koztuk, plane RCS tekinteteben.

Erre írtam hogy a HAVE GLASS (nevében van hogy nemcsak festést jelent) egyáltalán nem minimális differenciát jelent RCS-ben.
:rolleyes:

Dehogynem.
 
K

kamm

Guest
De azért, mert nem volt pénzük a fejlesztésre, és szerettek volna egy stealth tulajdonságokkal IS rendelkező gépet. Szempont volt a választásnál.

A vita a stealth fejlesztesrol ill annak kifizetodo voltarol folyik, lasd svedek vs amerikaiak, ennek semmi koze hozza. Az meg vegkepp hulyeseg, hogy azert vettek "mert szerettek volna egy stealth" stb, de "nem volt penzuk fejlesztesre" - ugyan dehogy.
Ez pusztan politikai kerdes, semmi mas. A Gripen azert is jo, mert lehetoseget ad arra, hogy kikeruld a teljes fuggest az amerikai hadiipartol (reszlegesen megmaradsz, de nagy kulonbseg, hogy fel sem szallsz, hanem akarjak avagy csak nem kapsz tovabbi AMRAAM szallitmanyt kesobb.)
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 217
4 568
113
A vita a stealth fejlesztesrol ill annak kifizetodo voltarol folyik, lasd svedek vs amerikaiak, ennek semmi koze hozza. Az meg vegkepp hulyeseg, hogy azert vettek "mert szerettek volna egy stealth" stb, de "nem volt penzuk fejlesztesre" - ugyan dehogy.
Ez pusztan politikai kerdes, semmi mas. A Gripen azert is jo, mert lehetoseget ad arra, hogy kikeruld a teljes fuggest az amerikai hadiipartol (reszlegesen megmaradsz, de nagy kulonbseg, hogy fel sem szallsz, hanem akarjak avagy csak nem kapsz tovabbi AMRAAM szallitmanyt kesobb.)
A hajtómű is amerikai eredetű benne. Anélkül sem száll fel, ha gond támad az alkatrészellátással.
Japán megvette a gépet, hogy gyorsan legyen meg a képességek okozta előny a térségben, közben reszelgeti a saját változatát. Dél-Korea szintén. Lehet, hogy tiszta politika...
Bármennyire szeretem a Gripent, az eladások nem tükrözik a svéd koncepció átütő sikerét. A legnagyobb falat - a brazil megrendelés - szintén politikai döntés volt.
Jó, hogy vannak párhuzamosan létrejövő más elvek alapján megtervezett gépek, de a vásárlást mindenhol a politikusok döntik el, legyen bármilyen alapos tesztelése előtte a pályázó típusoknak. Az eredmény csak egy tényező a döntési szempontok közül.
 
T

Törölt tag 2361

Guest
A vita a stealth fejlesztesrol ill annak kifizetodo voltarol folyik, lasd svedek vs amerikaiak, ennek semmi koze hozza. Az meg vegkepp hulyeseg, hogy azert vettek "mert szerettek volna egy stealth" stb, de "nem volt penzuk fejlesztesre" - ugyan dehogy.
Ez pusztan politikai kerdes, semmi mas. A Gripen azert is jo, mert lehetoseget ad arra, hogy kikeruld a teljes fuggest az amerikai hadiipartol (reszlegesen megmaradsz, de nagy kulonbseg, hogy fel sem szallsz, hanem akarjak avagy csak nem kapsz tovabbi AMRAAM szallitmanyt kesobb.)

Vagy nem kapsz hajtomuvet es idovel dobhatod a gripent a kukaba..ha meg veszel amcsigepet vagy eppen ruszkit, es valaki szarakszik veled johet a joe vagy az ivan rendet rakni. Sved geppel meg max olvashatod a netten hogy epp hogy migrancsoznak ott, az a max, mert ha a sved elkezdi verni az aztalt mint a joe vagy ivan, nevetni fog az egesz vilag.


Tenyleg nem ertem ezt a sved fenyezest.
Csinalnak 4gen gepet, azt is tobb kulfoldi reszbol mint ami sved gyartasu. Nincs tudasuk egy stealh gepre, penzuk megugyse.
Rajottek hogy ez a maximum amit birnak es most men a marketing hogy ok a helikopter a fel vilag meg tiszta hulye.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni
M

molnibalage

Guest
.
.
Az a baj veled, molnibalage, meg a hozzád hasonlókkal, hogy úgy el vagytok magatokkal telve, hogy két kézzel szórjátok a barmozást, lehülyézést, a neked nem tetsző vélemény tényleges elolvasása helyett.
Figyu, nem barmoztalak le. Csak megpróbáltalak gondolkodásra bírni.

  • A gépet simán követték a radarok. Bármelyik. A civil radar általi speed check hogyan ment szerinted? Hanyadszorra linkeljem be?
  • A készültségi gépeket hogyan emelték? A sokszor felhypolt Viggen próbálkozások?
  • A Dvinák és Volhovok hogyan indítottak rá?
Semmiféle stealth jellemzője nem volt több száz kilométerről erőlködés nélkül követték a nagy célfelderítő radarok.

Senki sem mondta, hogy az SR-71 tökéletes stealth gép volt. Azt mondtam, hogy egy új fejlődési irány előfutára volt, amit követtek az újabb, jobb tipusok.
Az a gép volt, aminek a kialakitásában elkezdett komolyan megjelenni szempontként a radarkeresztmetszet csökkentésének az igénye.
Mítoszgyártás. A gépnél azon izzadtak kőkeményen, hogy M3.2 sebességnél a hőmérséklet miatt a szilárdsága megmaradjon. Minden az aerodinamikának rendeltek alá. A gép a legcsekényebb RCS csökkentő megoldásokkal sem bírt. Elég csak a hajtóművére ránézni...

"A Stealthy Pioneer

Reducing the size of the Blackbird’s radar image meant an even further reduction in the likelihood that the plane would be perceived and shot down. Though the initial test results were good, rumors of Soviet radar advances led the U.S. government to ask for an even smaller radar profile.

Surfaces had to be redesigned to avoid reflecting radar signals, the engines moved to a subtler mid-wing position, and a radar-absorbing element was added to the paint. Then a full-scale model of the Blackbird was hoisted on a pylon for radar testing at a Skunk Works’ secret location in the Nevada desert. With tests carefully scheduled to avoid Soviet satellite observations, the results were impressive: The Blackbird model, more than 100 feet in length, would appear on Soviet radar as bigger than a bird but smaller than a man. The team had succeeded in reducing radar cross section by 90 percent."
.
.
Mondom, PR és legenda. Az F-117 számára is csak olyan RAM-ot tudtak összerakni, ahol hőterhelés sem volt és mégis olyan mérgező, hogy kesztyű nélkül tilos volt a géphez érni.
Kérlek homályosítsál már fel, hogy a kb. 300 fokos felületen milyen RAM volt? Amikor kb. 2 hetes hír, hogy az F-35-nél is bajok vannak M1.4 táján?
.
Ja, igen.... a forrás: https://www.lockheedmartin.com/
Hajrá, hülyézd le őket is. :)
Ja persze, mert a marketing és legendagyártás soha nem léteztek. Ja, de...
Mondom, nem ártana néha gondolkodni is.


Ezt megteszem helyette is, mert ez ordas nagy PR a Lockheed részéről, kb mint a Horten-gépek esetén a belemagyarázása annak hogy lopakodók voltak; hiszen olyan volt a formájuk....
Csak hogy semmi más a Blackbird esetében sem.
Nincs a MAI napig sem olyan radar-abszorbens festék ami akár 2 Mach-ot kibírna, lásd az F-22 lepattogzó festését.
Majd pont egy 1964-ben szűzfellszállt gépnél oldotta meg az a Lockheed ami az F-22-ért felel manapság...mesélj még!

Lehet ekézni azokat akik veled ellentétben forráskritikával is élnek, de akkor szembesülj vele hogy te meg benyelsz minden PR hülyeséget amit eléd rak egy marketing-es csapat.
Választhatsz melyik kategóriába tartozol!

Számtalan forrás van arról, hogyan követték a gépeket a civil radarok is könnyedén amiknek messze nem volt olyan jó lefedettsége és képességei, mint a katonai rendszereknek.
Pl.:
https://migflug.com/jetflights/sr-71-pilot-trolls-bragging-f-18-pilot/
Bocsánat, hogy mi a forrás, de számtalan találatot találsz ugyanerre az incidensre..
És lám, van aki képes két tényt összevetni és gondolkodni.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
Figyu, nem barmoztalak le. Csak megpróbáltalak gondolkodásra bírni.

  • A gépet simán követték a radarok. Bármelyik. A civil radar általi speed check hogyan ment szerinted? Hanyadszorra linkeljem be?
  • A készültségi gépeket hogyan emelték? A sokszor felhypolt Viggen próbálkozások?
  • A Dvinák és Volhovok hogyan indítottak rá?
Semmiféle stealth jellemzője nem volt több száz kilométerről erőlködés nélkül követték a nagy célfelderítő radarok.


Mítoszgyártás. A gépnél azon izzadtak kőkeményen, hogy M3.2 sebességnél a hőmérséklet miatt a szilárdsága megmaradjon. Minden az aerodinamikának rendeltek alá. A gép a legcsekényebb RCS csökkentő megoldásokkal sem bírt. Elég csak a hajtóművére ránézni...


Mondom, PR és legenda. Az F-117 számára is csak olyan RAM-ot tudtak összerakni, ahol hőterhelés sem volt és mégis olyan mérgező, hogy kesztyű nélkül tilos volt a géphez érni.
Kérlek homályosítsál már fel, hogy a kb. 300 fokos felületen milyen RAM volt? Amikor kb. 2 hetes hír, hogy az F-35-nél is bajok vannak M1.4 táján?
.

Ja persze, mert a marketing és legendagyártás soha nem léteztek. Ja, de...
Mondom, nem ártana néha gondolkodni is.



És lám, van aki képes két tényt összevetni és gondolkodni.


Azért te se told túl szerintem. Mert ez: "Minden az aerodinamikának rendeltek alá. A gép a legcsekényebb RCS csökkentő megoldásokkal sem bírt" pontosan akkora baromság, mint az, hogy az SR-71 "stealth" gép volt.


"Kérlek homályosítsál már fel, hogy a kb. 300 fokos felületen milyen RAM volt? Amikor kb. 2 hetes hír, hogy az F-35-nél is bajok vannak M1.4 táján?"

Nyilván olyan és annyi RAM, aminek a hatékonysága a közelében nincs az F-35-ösnél használt RAM-nak.


Tehát nem volt "stealth" (egyáltalán van egzakt érték a "stealth-ségre"?). De rendelkezett RCS-csökkentő megoldásokkal.

Ajánlott irodalom:

https://www.cia.gov/library/center-...nographs/a-12/Archangel-2ndEdition-2Feb12.pdf


Apropó, azt tudja valaki, hogy mennyivel csökkent a B-1B RCS-e a B-1A-hoz képest? Nekem úgy rémlik, hogy elég brutálisan (persze attól még mindig nagy maradt).
 
K

kamm

Guest
Vagy nem kapsz hajtomuvet es idovel dobhatod a gripent a kukaba..ha meg veszel amcsigepet vagy eppen ruszkit, es valaki szarakszik veled johet a joe vagy az ivan rendet rakni. Sved geppel meg max olvashatod a netten hogy epp hogy migrancsoznak ott, az a max, mert ha a sved elkezdi verni az aztalt mint a joe vagy ivan, nevetni fog az egesz vilag.


Tenyleg nem ertem ezt a sved fenyezest.
Csinalnak 4gen gepet, azt is tobb kulfoldi reszbol mint ami sved gyartasu. Nincs tudasuk egy stealh gepre, penzuk megugyse.
Rajottek hogy ez a maximum amit birnak es most men a marketing hogy ok a helikopter a fel vilag meg tiszta hulye.

Te akkora tudatlan, egybites zoldsegeket irsz, hogy az embernek nincs kedve tovabb valaszolgatni.
 
M

molnibalage

Guest
Azért te se told túl szerintem. Mert ez: "Minden az aerodinamikának rendeltek alá. A gép a legcsekényebb RCS csökkentő megoldásokkal sem bírt" pontosan akkora baromság, mint az, hogy az SR-71 "stealth" gép volt.


"Kérlek homályosítsál már fel, hogy a kb. 300 fokos felületen milyen RAM volt? Amikor kb. 2 hetes hír, hogy az F-35-nél is bajok vannak M1.4 táján?"

Nyilván olyan és annyi RAM, aminek a hatékonysága a közelében nincs az F-35-ösnél használt RAM-nak.


Tehát nem volt "stealth" (egyáltalán van egzakt érték a "stealth-ségre"?). De rendelkezett RCS-csökkentő megoldásokkal.

Ajánlott irodalom:

https://www.cia.gov/library/center-...nographs/a-12/Archangel-2ndEdition-2Feb12.pdf


Apropó, azt tudja valaki, hogy mennyivel csökkent a B-1B RCS-e a B-1A-hoz képest? Nekem úgy rémlik, hogy elég brutálisan (persze attól még mindig nagy maradt).
Igen, ezt ismerem.
  1. Nem az SR-71-ről esik szó, hanem a többi koncepcióról.
  2. Számok nincsenek benne, homályos célok...
  3. A megvalósult SR-71-nek semmiféle RAM nem volt. A gép festésénél is a hőleadás volt a no.1 szempont. Meg, hogy kibírja egyáltalán a hőterhelést és a hőtágulást.
  4. A gép geometriája a legcsekélyebb mértékben sem stealth. Mondom nézzél már rá a hajtóműre. A Mach kúp az megvan és aztán a szívócsatorna?

Én mindig is a végeredményről beszéltem.

Egy apró elgépelésem volt. Azt akartam írni, hogy a legcsekélyebb stealth megoldással sem bírt. Mert RCS csökkentő megoldást kapott az F-16 is, de attól nem stealth, ahogy a Super Hornet sem.

Azt is kifejtettem, hogy a legfájóbb az, hogy az SR-71-nél a sok városi legenda a gépről egymást üti, de ez a többségnek fel sem tűnik. Benyalják. Mind.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
Igen, ezt ismerem.
  1. Nem az SR-71-ről esik szó, hanem a többi koncepcióról.
  2. Számok nincsenek benne, homályos célok...
  3. A megvalósult SR-71-nek semmiféle RAM nem volt. A gép festésénél is a hőleadás volt a no.1 szempont. Meg, hogy kibírja egyáltalán a hőterhelést és a hőtágulást.
  4. A gép geometriája a legcsekélyebb mértékben sem stealth. Mondom nézzél már rá a hajtóműre. A Mach kúp az megvan és aztán a szívócsatorna?
Az A-12-esről van szó. Aminek az RCS-csökkentő megoldásait is megörökölte az SR-71
És benne van, hogy mik voltak ezek:

"The A-12’s design incorporated a continuously curving airframe, a forebody with tightly slanted edges called chines, engine housings (nacelles) located mid-wing, canted rudders, and nonmetallic parts to decrease the RCS. A cesium fuel additive would reduce the radar detectability of the afterburner plume.

During tests over the trial period conducted along with contractor EG&G, Lockheed showed that its concept of shape, nonmetallic parts, and fuel additive would produce the needed reduction in RCS. In the course of this phase of radar testing and after, which required a full-scale, pylon-mounted mock-up, and further wind tunnel tests, the A-12 took on more of its distinctive cobra-like shape that allowed for better dispersion of radar pulses. To further reduce those reflections, the two canted rudders were fabricated from laminated nonmetallic materials—the first time such substances had been used for an important part of an aircraft’s structure. (Later on, the production aircraft would be painted with a radar-absorbent coating of ferrite particles in a plastic binder.)"


És az is benne van, hogy az A-11-es koncepciónak túl nagy lett volna az RCS-e, így azt nem fogadták el és ezért kellett egy újabbat, az A-12-est megcsinálni.
Én mindig is a végeredményről beszéltem.

Egy apró elgépelésem volt. Azt akartam írni, hogy a legcsekélyebb stealth megoldással sem bírt. Mert RCS csökkentő megoldást kapott az F-16 is, de attól nem stealth, ahogy a Super Hornet sem.

Azt is kifejtettem, hogy a legfájóbb az, hogy az SR-71-nél a sok városi legenda a gépről egymást üti, de ez a többségnek fel sem tűnik. Benyalják. Mind.

A végeredmény olyan lett, amilyen. Nem stealth gépnek készült (szerintem azért hívják néhol stealth-nek manapság, mert talán ez volt az első gép, aminél ugyan nem a prioritás, de fontos szempont volt az RCS csökkentése is). Hanem (rendkívül) nagysebességű felderítőnek. Ez pedig már eleve bekorlátozta az RCS-csökkentés lehetőségeit.
És igen, szerintem is a SH és a Rafale azok a későbbi gépek, amikkel ebből a szempontból párhuzamba lehetne állítani.
 
K

kamm

Guest
Ez volt mar?
Felpakoltak egy csomo nesze semmi, fogd meg jol marketingizu grafikat a webre: https://www.raf.mod.uk/what-we-do/team-tempest/tempest/

Nekem ez szo szerint kinos erolkodesnek tunik, egy borzaszto gyenge utanzata az amerikaiak tulzo, de legalabb profi szinvonalu product marketingjenek... raadasul ez inkabb azt mutatja, hogy igazabol semmi kezzelfoghato nincs, amit mutathatnanak, a kodos elkepzelesek szintjen tul.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A Britek mutattak néhány képet a Tempest Mach 2 szélcsatorna modelljéről.
72544_tempestprofilebaesystems_180545.jpg

72546_tempestwindtunnelweaponsbaybaesystems_186297.jpg

72547_tempestexhaustscropbaesystems_565092.jpg

https://www.flightglobal.com/defence/tempest-windtunnel-testing-shows-design-detail/139867.article