Igen, mukodik. Gratulalok!!!!! Ebben rengeteg munka van.Nelem bejön és az összes pdf link működik...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Igen, mukodik. Gratulalok!!!!! Ebben rengeteg munka van.Nelem bejön és az összes pdf link működik...
Bármilyen célra történő beszerzése elvetendő, nemhogy harcra, hiszen ha van valami, amire teljesen alkalmatlan, akkor az bármilyen harctevékenység folytatása. Elavult kiképzőgépnek még úgy-ahogy jó a legmodernebb (NG) változata. Ezzel harcolni az öngyilkosságnak egy olyan formája, amit sokkal olcsóbb szolgálati pisztollyal elvégezni!Sokszor felvetődik, hogy magyarországnak (sajnos méregdrága) harci helikopterekre lenne szüksége.
Most, hogy az L-159 Alca a magyar érdekeltség része lett, mennyire elvetendő ötlet egy század beszerzése csapattámogatásra?
Az albatrosz topikban komoly hitviták folytak erről a kérdésről érdemes végig olvasni,amúgy lassan kezd felzárkózni ez a téma a T-72 felújítás kérdéséhezSokszor felvetődik, hogy magyarországnak (sajnos méregdrága) harci helikopterekre lenne szüksége.
Most, hogy az L-159 Alca a magyar érdekeltség része lett, mennyire elvetendő ötlet egy század beszerzése csapattámogatásra
Sztem benne van a pakliban!!Sokszor felvetődik, hogy magyarországnak (sajnos méregdrága) harci helikopterekre lenne szüksége.
Most, hogy az L-159 Alca a magyar érdekeltség része lett, mennyire elvetendő ötlet egy század beszerzése csapattámogatásra?
Nekem nem.Lehet,a franciska hálózatnak nem tetszik az irásod...Nelem bejön és az összes pdf link működik...
[/QUOTE][/QUOTE]Az albatrosz topikban komoly hitviták folytak erről a kérdésről érdemes végig olvasni,amúgy lassan kezd felzárkózni ez a téma a T-72 felújítás kérdéséhez![]()
Flandriában megy frankón!!Nekem nem.Lehet,a franciska hálózatnak nem tetszik az irásod...
Majd másik országbol újrapróbálom
Csak kb. az utolsó 10 oldala az új és a középső részén a költség. A többi az 10 év alatt lett ilyen. Persze azért tényleg volt vele munka.Igen, mukodik. Gratulalok!!!!! Ebben rengeteg munka van.
14 helyett 12 db A4-es.FRISSÍTÉS
Kampfpanzer: 44db Leopard 2A7HU
Panzerhaubitzen: 24db Pzh2000
Pionierpanzer és Bergepanzer: 5db Bpz Wisent 2
Brückenlegepanzer: 3db PzSBr Leguan
Fahrschulpanzer: néhány 1db FSchPz Leopard 2
Gyakorló és kiképzőharckocsi: 14db Leopard 2A4HU
LKW: 20-40db MAN TGS teherautó
Gelaendefahrzeuge és Gelaendewagen: 20-30db Mercedes G250
Anhaenger - und Teil für Kampfpanzer: legalább 10db MAN HX81 harckocsitréler
Gepanzierte Fahrzeuge: 10-20db Mercedes Wolf
Landfahrzeuge: néhány MAN HX32 műszaki vontató-mentő jármű
forrás:
de én Gaszkonyban vagyok,most dumáltam Dartanyannal!Flandriában megy frankón!!![]()
Nem hangzik rosszul!Sztem benne van a pakliban!!
Akár még a csak papíron létező cseh-izraeli elképzelés is.
Sokszor felvetődik, hogy magyarországnak (sajnos méregdrága) harci helikopterekre lenne szüksége.
Most, hogy az L-159 Alca a magyar érdekeltség része lett, mennyire elvetendő ötlet egy század beszerzése csapattámogatásra?
Nekem simán bejöttElsiettem a like-ot
A webhely nem érhető el
Csak ennyit tudtam olvasgatni....
Köszönöm!Nah, akkor itt az 2020-as változat.
https://htka.hu/2020/07/05/jas-39-gripen-mig-29-gondolatok-a-honvedelemrol-2020-as-kiadas/
Az EU nem állam,és nem katonai szövetség.Kapitalistának meg kapitalisták voltak a finnek a hh alatt is.
F35öt csak szövetségesek kaphatnak.
.
Szövetségeseket irtam,nem azt,hogy NATOUgyan, semmi koze a NATOhoz, lasd zsidok, ausztralok stb.
Ez a másik pont, ahol kiderült, hogy tévedtem. Nem jelent.. Valamint tudjuk azt is hogy mennyire szúk keresztmetszet mindkét légierőben a Gripen D-k száma a pilótaképzés szempontjából.
Soha senki nem fog olyan gépet gyártani, aminek létezik az utóda. Mintha a Boeing a Super Hornet gyártása közben újraindította volt a Hornet gyártást...Szóval mi van akkor ha mi Gripen E vásárlásért cserébe azt kapjuk a csehekkel hogy AV licence-ben megkapja a gyártási jogokat a Gripen D-re esetleg C-re is?
Teljesen értelmetlen. És ki mondta, hogy tudna? A svédek feleslegessé váló használt gépeit lehetne legfeljebb megvenni és átalakítani.És mondjuk gyárt a Magyar és a Cseh légierőnek 4-4 vagy 6-6 db kétüléses D-t a beszerzendő E-k mellé?
Ez a már karib tengeri ötödikre elszállás a köbön.Így már talán nyer valami értelmet az Alca is mert az ott felhasznált radart harci elektronikát lehetne használni a jelenleg meglévő C-k modernizálására mindkét légierő esetében? Valamint saját erőből megoldani a karbantartást C/D-k esetén a továbbiakban? AV-nek meg bővülne a portfóliója egy szuperszonikus 4. generációs géppel amit meg lehetne próbálni eladni a világpiacon, zsidó elektronikával meg fegyverekkel.
Tegyünk valamit tisztába. Nincs olyan, hogy olcsó szuperszonikus korszerű vadászgép. Van drága, és rohadt drága. A frissítette írásban látod a magyar lízing költségeit. Rohadtul nem a legolcsóbb a Gripen az egyhajtóműves piacon sem.Nem mindenki akar függni a nagyoktól így szerintem létezik egy bizonyos piaci rés, valamint sok ország esetében a világon 5. generációs gép még sokáig nem lesz opció. Egy olcsón fenntartható viszonylag modern gépre vajon lenne piaci igény egyes afrikai, Dél-Kelet ázsiai vagy Dél amerikai országok esetén?
WUT? A magyar ipar a mai szemmel kőkorszaki MiG-21 hajtómű gyártására sem volt képes soha. Ma talán itthon elvi szinten lenne üzem, ami képes lenne kész tervekkel, de ilyen hajtómű kinek kell. A hajtómű gyártást senki nem engedte ki a kezéből. Mert abban van a zseton és a hatalom.Bevallom őszintén nem tudom de elképzelhetőnek tartom. Bár itt kéne saját hajtómű is akkor, hogy a nagyok ne tudjanak beleszólni abba kinek adhatjuk el. Ezt nem tartom lehetetlen küldetésnek manapság, főleg hogy a repülőgép ipar milyen válságot él át.
Mutass példákat arra, ahol eladta bárki a hajtómű licenszgyártási jogot. USA --> Japán vonalat leszámítva egy sem jut eszembe, de az akkor a már 15 éves F100-re vonatkozott és nem is -229-es változatra.Jelenlegi szitu a hajtóműgyártókat is nagyon keményen megütötte, szerintem simán lehetne licence jogokat szerezni valami viszonylag modernebb dologra.
Ezt hívják vágyvezérelt gondolkodásnak.Tudom hogy eléggé földtől elrugaszkodott a dolog de egyszerűen mást nem tudok elképzelni. hogy miért érte meg beszállni AV-ba. És végül is ez a lehetséges fejlesztési irányok topickAzért ne bántsatok nagyon pls....
Szerintem ezt túlgondoltad.Sokat gondolkodtam azon le merjem-e ide ezt írni, mert lehet itt kapni kellemetlen megjegyzéseket bizonyos tagoktól ha az ember egzotikus gondolatokat vázol fel
Szóval előre is elnézést mindenkitől. Egy ideje már agyalok azon hogy mi értelme volt megvenni az AV-t mert nem hiszem hogy pár darab gyakorló gép miatt szálltunk be a cégbe. Zlin-t is vettünk gyakorlógépnek mégse merült fel az ötlet hogy beszálljunk a cégebe Ha nagyon akarunk vehetünk pár L-39 NG-t is gyakorló gépnek de ettől még nem feltétlen kell megvenni a vállalat felét bakker... Meg úgy egyébként is mi értelme ennek az L-259-nek? Értem én hogy AESA radarral meg modern izraeli harci elektronikával pakolják meg de legyünk őszinték a piac elég behatárolt. Szóval minél többet gondolkodom ezen arra jutok hogy nem valószínű hogy a jelenlegi termék paletta indokolta a "felvásárlást". Akkor mi? A svédek legnagyobb előnye a technológia transzfer szerintem, ez az amiben ők sokkal jobbak mint a Kinaiak, USA vagy Oroszok. Láthatjuk hogy a Brazilok esetében gyakorlatilag 36 db Gripen E-ért cserébe teljes technológia transzfer történik. És az Indiának nyújtott ajánlat is gyakorlatilag teljes helyi gyártást takart Gripen E rendszeresítése esetén. Nem tartom valószínűnek hogy egy európai országnak a Saab Gripen E technológia transzfert felajánlana de mi van akkor ha mondjuk a csehekkel leszerződünk 28-32 db Gripen E-re közösen, vajon milyen technológia transzfer lehetséges ekkor. A mi esetünkben gyakorlatilag eddig semmi nem volt lehetséges hisz repülőgép iparunk nincs. Most viszont érdekeltek vagyunk közösen a Csehekkel az AV-ben. Valamint tudjuk azt is hogy mennyire szúk keresztmetszet mindkét légierőben a Gripen D-k száma a pilótaképzés szempontjából. Szóval mi van akkor ha mi Gripen E vásárlásért cserébe azt kapjuk a csehekkel hogy AV licence-ben megkapja a gyártási jogokat a Gripen D-re esetleg C-re is? És mondjuk gyárt a Magyar és a Cseh légierőnek 4-4 vagy 6-6 db kétüléses D-t a beszerzendő E-k mellé? Így már talán nyer valami értelmet az Alca is mert az ott felhasznált radart harci elektronikát lehetne használni a jelenleg meglévő C-k modernizálására mindkét légierő esetében? Valamint saját erőből megoldani a karbantartást C/D-k esetén a továbbiakban? AV-nek meg bővülne a portfóliója egy szuperszonikus 4. generációs géppel amit meg lehetne próbálni eladni a világpiacon, zsidó elektronikával meg fegyverekkel. Nem mindenki akar függni a nagyoktól így szerintem létezik egy bizonyos piaci rés, valamint sok ország esetében a világon 5. generációs gép még sokáig nem lesz opció. Egy olcsón fenntartható viszonylag modern gépre vajon lenne piaci igény egyes afrikai, Dél-Kelet ázsiai vagy Dél amerikai országok esetén? Bevallom őszintén nem tudom de elképzelhetőnek tartom. Bár itt kéne saját hajtómű is akkor, hogy a nagyok ne tudjanak beleszólni abba kinek adhatjuk el. Ezt nem tartom lehetetlen küldetésnek manapság, főleg hogy a repülőgép ipar milyen válságot él át. Jelenlegi szitu a hajtóműgyártókat is nagyon keményen megütötte, szerintem simán lehetne licence jogokat szerezni valami viszonylag modernebb dologra.
Tudom hogy eléggé földtől elrugaszkodott a dolog de egyszerűen mást nem tudok elképzelni. hogy miért érte meg beszállni AV-ba. És végül is ez a lehetséges fejlesztési irányok topickAzért ne bántsatok nagyon pls....
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..