. Valamint tudjuk azt is hogy mennyire szúk keresztmetszet mindkét légierőben a Gripen D-k száma a pilótaképzés szempontjából.
Ez a másik pont, ahol kiderült, hogy tévedtem. Nem jelent.
Szóval mi van akkor ha mi Gripen E vásárlásért cserébe azt kapjuk a csehekkel hogy AV licence-ben megkapja a gyártási jogokat a Gripen D-re esetleg C-re is?
Soha senki nem fog olyan gépet gyártani,
aminek létezik az utóda. Mintha a Boeing a Super Hornet gyártása közben újraindította volt a Hornet gyártást...
Ja, nem is a Boeing, hanem valami kis akárki, aki soha nem csinált ilyet. Maga az ötlet is teljesen elszállt...
És mondjuk gyárt a Magyar és a Cseh légierőnek 4-4 vagy 6-6 db kétüléses D-t a beszerzendő E-k mellé?
Teljesen értelmetlen. És ki mondta, hogy tudna? A svédek feleslegessé váló használt gépeit lehetne legfeljebb megvenni és átalakítani.
Így már talán nyer valami értelmet az Alca is mert az ott felhasznált radart harci elektronikát lehetne használni a jelenleg meglévő C-k modernizálására mindkét légierő esetében? Valamint saját erőből megoldani a karbantartást C/D-k esetén a továbbiakban? AV-nek meg bővülne a portfóliója egy szuperszonikus 4. generációs géppel amit meg lehetne próbálni eladni a világpiacon, zsidó elektronikával meg fegyverekkel.
Ez a már karib tengeri ötödikre elszállás a köbön.
A svédek svéd supporttal nem tudták eladni a Gripent. Ki és miért venne C/D Gripen, ha eddig sem akar és a SAAB eladja a Gripen E-t és annak konkurenciája lenne a régi..? A SAAB support nélkül nem is menne. Ő miért adna hozzá? Mutogatna a Gripen E-ra, hogy azt tessék venni...
A vad álmodozás enyhe kifejezés arra, amit írtál. Teljesen értelmetlen.
Nem mindenki akar függni a nagyoktól így szerintem létezik egy bizonyos piaci rés, valamint sok ország esetében a világon 5. generációs gép még sokáig nem lesz opció. Egy olcsón fenntartható viszonylag modern gépre vajon lenne piaci igény egyes afrikai, Dél-Kelet ázsiai vagy Dél amerikai országok esetén?
Tegyünk valamit tisztába. Nincs olyan, hogy olcsó szuperszonikus korszerű vadászgép. Van drága, és rohadt drága. A frissítette írásban látod a magyar lízing költségeit. Rohadtul nem a legolcsóbb a Gripen az egyhajtóműves piacon sem.
Bevallom őszintén nem tudom de elképzelhetőnek tartom. Bár itt kéne saját hajtómű is akkor, hogy a nagyok ne tudjanak beleszólni abba kinek adhatjuk el. Ezt nem tartom lehetetlen küldetésnek manapság, főleg hogy a repülőgép ipar milyen válságot él át.
WUT? A magyar ipar a mai szemmel kőkorszaki MiG-21 hajtómű gyártására sem volt képes soha. Ma talán itthon elvi szinten lenne üzem, ami képes lenne kész tervekkel, de ilyen hajtómű kinek kell. A hajtómű gyártást senki nem engedte ki a kezéből. Mert abban van a zseton és a hatalom.
Jelenlegi szitu a hajtóműgyártókat is nagyon keményen megütötte, szerintem simán lehetne licence jogokat szerezni valami viszonylag modernebb dologra.
Mutass példákat arra, ahol eladta bárki a hajtómű licenszgyártási jogot. USA --> Japán vonalat leszámítva egy sem jut eszembe, de az akkor a már 15 éves F100-re vonatkozott és nem is -229-es változatra.
Tudom hogy eléggé földtől elrugaszkodott a dolog de egyszerűen mást nem tudok elképzelni. hogy miért érte meg beszállni AV-ba. És végül is ez a lehetséges fejlesztési irányok topick
Azért ne bántsatok nagyon pls....
Ezt hívják vágyvezérelt gondolkodásnak.