A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Szerinted milyen konstrukció az, amelyiket a saját gyártója sem említ, egy erősen promóciós célu honlapján, ahol még nem mellesleg a tolólapos belügyi járművei is fenn vannak?
Boxer,Boxer,Boxer......... valamilyen úszóképes 6x6 ot idehaza is eltudnék képzelni mint valami olcsó alternatívát pl másodvonalba. Vagy támogató,felderítő platformnak.
Ha ilyen irányú igényeink lennének, akkor ott lenne/lesz a Fuchs, meg akár a Patria 6x6 vagy a Patria AMV 6x6 is. De ha a nagyon mindenképpen törököt akarsz, akkor a PARS 4x4 és a 6x6 is úszik. Különben ez utóbbi azért érdekes, mert szerintem a PARS 6x6 az a Nurol Eyder. Illetve fordítva.
Nekem az a gyanúm, hogy az Eyder egy saját koppintás próbálkozás volt, csak nem vált be.
Ugye az FNSS az 51%-ban a Nurol és 49%-ban a BAE tulajdona. A Pars különböző járművei már korábbról datálhatók.
Gondolom a szellemi termékből kiindulva a Nurol picit elkezdett önállóskodni. o_O
A NUROL onnantól megmaradt a 4x4-nél. Az FNSS meg gyártja a harcjárműveket.
Van különben egy olyan érzésem, hogy mivel a pontonok cseréje is aktuális lesz előbb utóbb, esetleg az M3-at nem fogjuk megvenni direktben a GDELS-től, hanem megvesszük a majd az FNSS-től OTTER néven.. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Az egész Honvédségről beszélsz ember!
Ha csak a fentebb linkelt dandár-tanulmány ide vonatkozó részét is említjük:

Egy adalék: Litvánia 200db (!!!) JLTV-t rendelt! Litvánia!
Csak azt ne gondold,hogy egy páncélos-gépesitett dd 100db páncélozott terepjáró jellegő 4x4est igényel.Azoknak speciális járgányoknak a fele IFV alvázat igényel,műszaki hk,hidvető ugye hk alváz,a maradék lehet kebabos kocsi.Elsősorban a hadtápkörlet/vonat biztositására lehet igénybe venni őket.Láncos járgányokat elég nehezzen tudják követni terepen,de még a 8x8ok is elhagyják az első ároknál,mert árokáthidaló képessége az nincs.Talajnyomásuk meg nagy.Ezek ráadásul még csak nem is úsznak.Nehéz és közepes technilájú manőverező ékek mellől gyorsan elmaradnak.Mozgékonyságuk gyenge,de legalább a páncélvédelmük és fegyverzetük is az.Én ugyan engednék a páncélvédelemből,de a mozgékonyság és a tűzerő javára.És ez az engednék is a Puma/Lynx kazegóriáju IFV-khez képest értendő.
Szóval ha nem lesz könnyűpáncélos dd,akkor hova a pékbe tesznek több száznyi kebaboskocsit?2+2=4.Kerekes "közepes" dd hadrendje igényel csak ilyen mennyiséget,De akkor az már csak nevében lesz közepes,valójában meg csendőrezred,COIN megszálló egység.
Ne legyen igazam.
 
Mert egy képről általánosítasz egy többszázas darabszámban a közel kelet összes hadszinterén évek óta folyamatosan jelen lévő típusra.

Az matv van kb 2010 óta a hadszintereken.
Külsőre nagyon hasonlít, ugyanazon cég terméke(oskhos)
De a jltv kb harmada súlyra. És talán ha 1 éve van hadrendben.
A videón meg maxxpro robban le. Ha egyről beszélünk.

De gondolom ilyen a török vasakkal soha nem fog előfordulni.
 
Csak azt ne gondold,hogy egy páncélos-gépesitett dd 100db páncélozott terepjáró jellegő 4x4est igényel.Azoknak speciális járgányoknak a fele IFV alvázat igényel,műszaki hk,hidvető ugye hk alváz,a maradék lehet kebabos kocsi.Elsősorban a hadtápkörlet/vonat biztositására lehet igénybe venni őket.Láncos járgányokat elég nehezzen tudják követni terepen,de még a 8x8ok is elhagyják az első ároknál,mert árokáthidaló képessége az nincs.Talajnyomásuk meg nagy.Ezek ráadásul még csak nem is úsznak.Nehéz és közepes technilájú manőverező ékek mellől gyorsan elmaradnak.Mozgékonyságuk gyenge,de legalább a páncélvédelmük és fegyverzetük is az.Én ugyan engednék a páncélvédelemből,de a mozgékonyság és a tűzerő javára.És ez az engednék is a Puma/Lynx kazegóriáju IFV-khez képest értendő.
Szóval ha nem lesz könnyűpáncélos dd,akkor hova a pékbe tesznek több száznyi kebaboskocsit?2+2=4.Kerekes "közepes" dd hadrendje igényel csak ilyen mennyiséget,De akkor az már csak nevében lesz közepes,valójában meg csendőrezred,COIN megszálló egység.
Ne legyen igazam.
Nincs.
 
Az matv van kb 2010 óta a hadszintereken.
Külsőre nagyon hasonlít, ugyanazon cég terméke(oskhos)
De a jltv kb harmada súlyra. És talán ha 1 éve van hadrendben.
A videón meg maxxpro robban le. Ha egyről beszélünk.

De gondolom ilyen a török vasakkal soha nem fog előfordulni.
Hát a tesztek a JLTV-vel 2016-óta folynak. De amúgy amiben motor van le is robbanhat.
 
Ne legyen,de akkor homálosics fel,hova tesztek többszáz kebaboskocsit?Mégis csak lesz könnyű dd?Minden dd kap egy könnyű zl-at?Vagy misszióba szétosztani?Ennyit?
Nekem személy szerint semmi bajom vele a maga módján még valamilyen szinten találó is az elnevezés.
Én meg szeretem a kebabot.Jó a török kaja.
 
Ne legyen,de akkor homálosics fel,hova tesztek többszáz kebaboskocsit?Mégis csak lesz könnyű dd?Minden dd kap egy könnyű zl-at?Vagy misszióba szétosztani?Ennyit?

Én meg szeretem a kebabot.Jó a török kaja.
Hát egy egész zászlóalj van kint KFOR-ban 20 éves mercikkel, meg bérelt HMWV-kkel, illetve egypár szakadt BTR-80-assal (ami oda viszont overkill csak más nincs) az nem egy és nem is jármű. Eufor kisebb létszám de oda is kell jópár gép. Illetve a többszázba igen belezavarodtatok, a 101-is több mint száz. Nyugi van.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and dudi
Az egész Honvédségről beszélsz ember!
Ha csak a fentebb linkelt dandár-tanulmány ide vonatkozó részét is említjük:

Egy adalék: Litvánia 200db (!!!) JLTV-t rendelt! Litvánia!


A török és az amcsi azért nagyban különbözik.
Az L-nek ugye tudjuk light a jelentés.

Egy megpakolva kb 6 tonnás jármű azért jobban boldogul terepen mint egy 14 vagy nms 10.
Főleg úgy hogy a jltv motorja is erősebb.

Amúgy a török vasban milyen motor van?
Gyártó érdekelne.
Vagy az is hazai?
 
A török és az amcsi azért nagyban különbözik.
Az L-nek ugye tudjuk light a jelentés.

Egy megpakolva kb 6 tonnás jármű azért jobban boldogul terepen mint egy 14 vagy nms 10.
Főleg úgy hogy a jltv motorja is erősebb.

Amúgy a török vasban milyen motor van?
Gyártó érdekelne.
Vagy az is hazai?
Cummins-t ír a neten.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
Hát egy egész zászlóalj van kint KFOR-ban 20 éves mercikkel, meg bérelt HMWV-kkel, illetve egypár szakadt BTR-80-assal (ami oda viszont overkill csak más nincs) az nem egy és nem is jármű. Eufor kisebb létszám de oda is kell jópár gép. Illetve a többszázba igen belezavarodtatok, a 101-is több mint száz. Nyugi van.


A több száz az min 200.
Azért a 101 nem többszáz. Hanem több mint 100.

És igen kb oda jók lennének.
Boszniában mert még mindíg tele van aknákkal.
Kforba mert nem nagyon kell békét fentartani, csak ahol van út is.
Oda egyértelműen jobbak lennének mint a merci/btr
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
A több száz az min 200.
Azért a 101 nem többszáz. Hanem több mint 100.

És igen kb oda jók lennének.
Boszniában mert még mindíg tele van aknákkal.
Kforba mert nem nagyon kell békét fentartani, csak ahol van út is.
Oda egyértelműen jobbak lennének mint a merci/btr
Amúgy annyira jó terepjáró képessége ennek is van mint egy BRDM-nek.
 
Hát egy egész zászlóalj van kint KFOR-ban 20 éves mercikkel, meg bérelt HMWV-kkel, illetve egypár szakadt BTR-80-assal (ami oda viszont overkill csak más nincs) az nem egy és nem is jármű. Eufor kisebb létszám de oda is kell jópár gép. Illetve a többszázba igen belezavarodtatok, a 101-is több mint száz. Nyugi van.
Oda jók is.Erre valők.De a több száz az én olvasatomban a 200nál kezdődik.3-400db-ra mondom,hogy több száz,nem a 104re.
És ami azt illeti,ebből a bagázsbol bármit ki tudok nézni.És a fórumközösség nagyrészével ellentétben én nagyon is tartok ettől a gazdasági válságtól.
Szóval rossz előérzetem van-de ne jöjjön be.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
Csak azt ne gondold,hogy egy páncélos-gépesitett dd 100db páncélozott terepjáró jellegő 4x4est igényel.Azoknak speciális járgányoknak a fele IFV alvázat igényel,műszaki hk,hidvető ugye hk alváz,a maradék lehet kebabos kocsi.Elsősorban a hadtápkörlet/vonat biztositására lehet igénybe venni őket.Láncos járgányokat elég nehezzen tudják követni terepen,de még a 8x8ok is elhagyják az első ároknál,mert árokáthidaló képessége az nincs.Talajnyomásuk meg nagy.Ezek ráadásul még csak nem is úsznak.Nehéz és közepes technilájú manőverező ékek mellől gyorsan elmaradnak.Mozgékonyságuk gyenge,de legalább a páncélvédelmük és fegyverzetük is az.Én ugyan engednék a páncélvédelemből,de a mozgékonyság és a tűzerő javára.És ez az engednék is a Puma/Lynx kazegóriáju IFV-khez képest értendő.
Szóval ha nem lesz könnyűpáncélos dd,akkor hova a pékbe tesznek több száznyi kebaboskocsit?2+2=4.Kerekes "közepes" dd hadrendje igényel csak ilyen mennyiséget,De akkor az már csak nevében lesz közepes,valójában meg csendőrezred,COIN megszálló egység.
Ne legyen igazam.
A svájciak csak a felderítőiknek 100db Mowah Eagle 4 6x6-ot vettek a németek meg ugyan ezt páncélozott mentőnek 80db erejéig. Ez csak országonként és altipusonként értendő!!!
De nézd csak, ha már izraelt etalonnak tartod:
Itt a Plasan Sandcat.
f0205060_5198ea1961cee.jpg

SandCat_4x4_spear_120mm.jpg
 
Amúgy annyira jó terepjáró képessége ennek is van mint egy BRDM-nek.
Hát attol függ melik BRDM alváltozatnak.Az alap felderitőnek voltak kibocsátható segédkerekei,és úszott.Motorikusan persze már 30éve is reménytelenűl elavult gyenge szar volt,és páncélzata is vékonyka.PSZHkal egyidőben ki kellet volna már dobni őket.
 
A svájciak csak a felderítőiknek 100db Mowah Eagle 4 6x6-ot vettek a németek meg ugyan ezt páncélozott mentőnek 80db erejéig. Ez csak országonként és altipusonként értendő!!!
De nézd csak, ha már izraelt etalonnak tartod:
Itt a Plasan Sandcat.
f0205060_5198ea1961cee.jpg

SandCat_4x4_spear_120mm.jpg
Őőőő,joval nagyobb hadseregekről beszélsz.
Az ilyen jellegű járgányoknak is meg van a helye.Egy alapvetően gerillaellenes könnyű dd-ban.
Ami azt illeti,én visszahoznám a régi határvadász osztály koncepciót.Oda az ilyen jellegű járgányok tökéletesen megfelelnek.Ehez a feladatkörhöz vannak tervezve,ahogy a kebaboskocsik is.