Én nem akarok ítélkezni. Semmi infóm/infónk nincs ennek az ügynek a megítélésére. Nem tudjuk, hogy miért kellett megújítani a GBP-t. Miért nem rendelte a járműveket az állam. Ha minőségi problémák voltak velük, akkor miért engedték, hogy így legyen. Tényleg nem tudom.... Én most húzok egy vonalat.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
És elkezdek azon gondolkodni, hogy mégis milyen egységes platform kerül kialakításra a MH kerekes járműveinél.
Ugye 3 lehetséges jelölt lehet:
- Man/Rheinmetall
- Daimler-Benz
- Tatra
Kicsit részletesebben:
- Ugyebár a RM szeret befészkelni 1-1 országba. Nálunk erre többszörösen lesz lehetősége. A MAN-okat ismerik a Honvédségen belül. Elég nagy csomag esetén még talán hozhatnának gyárat is. Nem mindenből. Ha mondjuk 3-4 rendszert szállíthatnak, akkor mondjuk valamelyiket részben vagy egészben itt rakják össze, és esetleg más országokat innen látnak el. Jelenleg nagyon fontos az ellentételezés, de szerintem ezt talán a RM sem bánná.
- A Daimler más ismeri a dörgést nálunk - ugye már van egy gyára Kecskemét mellett. Volt is róla szó, hogy bővítenék. Ha esetleg nem jön be a privát szektor, akkor attól még a military bejöhet. Nagy előnyük, hogy a HM teljes (!!!) jármű típusigényét le tudnánk fedni egyetlen gyártótól, ráadásul nagyon jó gépeik vannak. A gond velük, hogy bár tradicionális gyártó, de mégsem olyan elterjedt, mint a MAN. A MAN-nal nagyobb lenne az interoperabilitás a szövetségi rendszeren belül.
És bármilyen érdekesen néztem a Fuchs-ra a múltba, de ha később tényleg kialakítanának egy könnyű dandárt, akkor jól jöhetne, mint szállítójármű.
- A Tatra, bár kiváló terepjáró képességű járműveket gyárt, és a világ NATO-n kívüli részén nagyon sokan használnak Tatra alapú teherautókat (a franciák is szeretik mondjuk), Viszont a NATO-n belül nem túl sokan. Sok tüzérségi rendszer alapját képezik, azonban a Tatra mögött nincs egy akkora civil teherautó gyár, amelyikkel meg lehetne osztozni a fejlesztési költségeken. V4-es machinációk szerint én simán el tudnék képzelni egy olyat, ahogy az AERO-ba beszálltak magyar érdekkörök, úgy itt is lehet ez érdekes! Hátránya, hogy ettől még csak a teherautó szegmens van megoldva, mint a RM esetében.