A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Ez még kevésnek tűnik. Hátha egy ( közös cseh-)magyar IFV beszerzestől kompromisszumkészebbek lesznek a németek. Cserébe megigérik hogy leallitják az eljarasokat, Viktor pedig megszavazza a közös EU hitelfelvételt, mindenki boldog... majd fél év múlva indítanak más miatt vizsgálatot Magyarország ellen.

Orban pontosan tudja, meddig feszitheti a hurt... egy csunya cirkusz a nemetekkel nagyo durvan betehet az egesz orszagnak, hosszu idore. Draga lenne a nemeteknek is, de ok elbirjak, mi viszont nem.

Valaki nagyon mondta a múltkor hogy jön a VW és gyárat épít Magyarországon. Az nem lehet, jogy Passat gyártás helyett MAN összeszerelő üzem lesz? Nyilván egy nagyobb teherautórendeléssel megtámogatva.

Én nem akarok ítélkezni. Semmi infóm/infónk nincs ennek az ügynek a megítélésére. Nem tudjuk, hogy miért kellett megújítani a GBP-t. Miért nem rendelte a járműveket az állam. Ha minőségi problémák voltak velük, akkor miért engedték, hogy így legyen. Tényleg nem tudom.... Én most húzok egy vonalat.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
És elkezdek azon gondolkodni, hogy mégis milyen egységes platform kerül kialakításra a MH kerekes járműveinél.
Ugye 3 lehetséges jelölt lehet:
  1. Man/Rheinmetall
  2. Daimler-Benz
  3. Tatra
Kicsit részletesebben:
  1. Ugyebár a RM szeret befészkelni 1-1 országba. Nálunk erre többszörösen lesz lehetősége. A MAN-okat ismerik a Honvédségen belül. Elég nagy csomag esetén még talán hozhatnának gyárat is. Nem mindenből. Ha mondjuk 3-4 rendszert szállíthatnak, akkor mondjuk valamelyiket részben vagy egészben itt rakják össze, és esetleg más országokat innen látnak el. Jelenleg nagyon fontos az ellentételezés, de szerintem ezt talán a RM sem bánná.
  2. A Daimler más ismeri a dörgést nálunk - ugye már van egy gyára Kecskemét mellett. Volt is róla szó, hogy bővítenék. Ha esetleg nem jön be a privát szektor, akkor attól még a military bejöhet. Nagy előnyük, hogy a HM teljes (!!!) jármű típusigényét le tudnánk fedni egyetlen gyártótól, ráadásul nagyon jó gépeik vannak. A gond velük, hogy bár tradicionális gyártó, de mégsem olyan elterjedt, mint a MAN. A MAN-nal nagyobb lenne az interoperabilitás a szövetségi rendszeren belül.
    És bármilyen érdekesen néztem a Fuchs-ra a múltba, de ha később tényleg kialakítanának egy könnyű dandárt, akkor jól jöhetne, mint szállítójármű.
  3. A Tatra, bár kiváló terepjáró képességű járműveket gyárt, és a világ NATO-n kívüli részén nagyon sokan használnak Tatra alapú teherautókat (a franciák is szeretik mondjuk), Viszont a NATO-n belül nem túl sokan. Sok tüzérségi rendszer alapját képezik, azonban a Tatra mögött nincs egy akkora civil teherautó gyár, amelyikkel meg lehetne osztozni a fejlesztési költségeken. V4-es machinációk szerint én simán el tudnék képzelni egy olyat, ahogy az AERO-ba beszálltak magyar érdekkörök, úgy itt is lehet ez érdekes! Hátránya, hogy ettől még csak a teherautó szegmens van megoldva, mint a RM esetében.

Egyébként a MAN is ismeri itthon a dörgést, nem csak a Daimler.
MAN - - > VW--> Audi
Pont ma támogattuk meg a VW-ét egy 60 flottás Amarok csomaggal a katasztrófavédelem részére EU-s pénzből. Mondjuk ez egy tipikus példa, amikor a magyar EU-s pénz közvetlenül a Muttinál landol.

Háát itt nem érzem azért azt a linket olyan közvetlennek, de azért igen, lehet benne valami...

Javitsatok ki, de nem MAN licensszel ment a RABA eredetileg, anno a 80-asok korul?
Vagy az csak motor volt?
Ha megis jol remlik, akkor szamomra egyertelmu, hogy *ha* van szandek a RABA megmentesere, akkor az lesz leporolva elobb-utobb: licenszet veszunk a Rabanak a Rheinmetall MAN Military Vehicles Gmbhtol avagy esetleg eladjuk egy kisebbsegi reszet nekik (felteve, hogy erdekli oket - szerintem nem, a licenszeles egyszerubb lenne nekik.)

Egy picit arra a katasztrófavédelmis beszerzésre visszatérve. Árulja már el nekem valaki, hogyha megveszünk 50db Amarok-ot, akkor mi a frásznak kell melléjük 8db azonos kategóriájú Fordo Rangert is megvenni? Nem lehetett volna egységes flottabeszerzést eszközölni? o_O

Altalaban nem akarod, hogy egyetlen beszallitotol fuggjon az ilyesmi... ez nem specifikus, niche combat product, hanem gepjarmu, itt siman versenyeztethetsz kettot egymas ellen folyamatosan, mondjuk 2-3 evente ujratargyalava az arakat.[/QUOTE]
 
Javitsatok ki, de nem MAN licensszel ment a RABA eredetileg, anno a 80-asok korul?
Vagy az csak motor volt?
Ha megis jol remlik, akkor szamomra egyertelmu, hogy *ha* van szandek a RABA megmentesere, akkor az lesz leporolva elobb-utobb: licenszet veszunk a Rabanak a Rheinmetall MAN Military Vehicles Gmbhtol avagy esetleg eladjuk egy kisebbsegi reszet nekik (felteve, hogy erdekli oket - szerintem nem, a licenszeles egyszerubb lenne nekik.)

Most valahogy valószínűbbnek tűnik hogy állami pénzből alapítanak egy új céget valamilyen kft vagy zrt néven és ott fog történni a gyártás/összeszerelés, a Rába meg vagy szállít hozzá futóművet vagy nem...
 
Komondor nem vész el, csak átalakul! ✌

32782724_f4b68cedab28f7ba81348a139229eef5_wm.jpg
 
Komondor nem vész el, csak átalakul! ✌

32782724_f4b68cedab28f7ba81348a139229eef5_wm.jpg

A már legyártott darabokat nem akarták szétvágni, inkább erről lesz szó. Hadi célra gyenge, tűzoltónak meg feleslegesen erős. Kinek kell egy ennyire páncélozott tűzoltó. Még tömegoszlatásnál is overkill. Ez a legyártott meg majdnem kész darabok valahova berakása miatt volt szükséges, hogy legalább kárba ne vesszenek, csináljanak valamit.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and sisimoto
A már legyártott darabokat nem akarták szétvágni, inkább erről lesz szó. Hadi célra gyenge, tűzoltónak meg feleslegesen erős. Kinek kell egy ennyire páncélozott tűzoltó. Még tömegoszlatásnál is overkill. Ez a legyártott meg majdnem kész darabok valahova berakása miatt volt szükséges, hogy legalább kárba ne vesszenek, csináljanak valamit.

Overkill vagy sem, majd kiderül, de hamár angolszászokat idézünk, akkor mondhatni badass! ;)
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos
A már legyártott darabokat nem akarták szétvágni, inkább erről lesz szó. Hadi célra gyenge, tűzoltónak meg feleslegesen erős. Kinek kell egy ennyire páncélozott tűzoltó. Még tömegoszlatásnál is overkill. Ez a legyártott meg majdnem kész darabok valahova berakása miatt volt szükséges, hogy legalább kárba ne vesszenek, csináljanak valamit.
Ezt honnan vetted?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ezt honnan vetted?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


A kedvencem a nehéz terepre tervezték felirat miközben a 20 cm-es akadájokat küzdi le gyök2vel.o_O
Nem is értem a honvédség miért nem vett ezekből.
 
Ezt honnan vetted?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Onnan, hogy egy tűzoltóra felesleges ilyen páncélzatot rakni. Még tömegoszlatásnál sem éri nagyobb behatás maximum vadászpuskával kell számolni. Sok felesleges tonna a jóval vastagabb páncélzat, növeli a fogyasztást a mindennapi használatban nem is kicsit. Katonaságnál meg nem véletlenül veszünk külföldi egységet, mert oda meg kevés mind gyártókapacitás terén, mind pedig harcértékben van jobb nála, hasonló db-árért.
 
A már legyártott darabokat nem akarták szétvágni, inkább erről lesz szó. Hadi célra gyenge, tűzoltónak meg feleslegesen erős. Kinek kell egy ennyire páncélozott tűzoltó. Még tömegoszlatásnál is overkill. Ez a legyártott meg majdnem kész darabok valahova berakása miatt volt szükséges, hogy legalább kárba ne vesszenek, csináljanak valamit.
A TEK-nél több értelme lett volna.