Rheinmetall Lynx

Nem tudtam, hogy az osszes acelt meg otvozetet Magyarorszagon csinaljak az Audikhoz...

Nem igazán tudom, hogy mi mellett akarsz itt érvelni...pont arról írok én is, hogy attól, hogy papíron az ausztrál Boxereket (meg ha úgy alakul a Lynx-et) Ausztráliában gyártják, az korántsem az jelenti hogy az utolsó csavar is ott készül, emiatt a szállítási határidőknél igenis fontos az RH (meg a különféle beszállítók) kapacitása is (amik meg most le lesznek kötve a masszív Boxer meg a BW Puma utánrendelésével)
 
De ez minden új tipussal igy van.Viszont biztató ez ügyben,hogy pont a Puma ilyen gondjai miatt az RM a Lynxet más filozófiával tervezte.Hogy autós hasonlattal éljek,a Puma egy kényes kifinomult sportkocsinak készűlt,mig a Lynx a munkabiró igáslónak lett tervezve.

bocs de ezt a hülyeséget mégis mire alapozod? Amikor az RH pont azzal marketingeli a Lynx.et, hogy a legtöbb rendszere az on-the-shelf, vagyis meglévő rendszerek összepakolásából jön...
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
Mind a brit, mind az ausztrál megrendelések elenyésző része készül Németországban.
Most utánanéztem, a brit Boxerek 8%-a készül Németországban, a többit 2 brit telephelyen készítik.
Az ausztráloknál meg az első 25 készül/készült Németországban, a többi megint helyi. És itt 40 helyi beszállítót is alkalmaznak.
Persze amit írtál, az gyártósor, technologiaátadás, beszállítók stb mind foglal kapcitásokat, de ebbe ilyen szinten nem látunk bele, viszont nem tűnik lehetetlen küldetésnek.

Miért az ausztrál boxerek/lynx nem a hensoldt érzékelőit kapná? Vagy gondolod az IDB majd átadja a full titkos AMAP páncélzat felépítését meg gyártástechnológiáját?
 
bocs de ezt a hülyeséget mégis mire alapozod? Amikor az RH pont azzal marketingeli a Lynx.et, hogy a legtöbb rendszere az on-the-shelf, vagyis meglévő rendszerek összepakolásából jön...
Meglévő bevált rendszereket használtak fel.Pl a motorja egy munkagépmotor.Pont ez is azt mutatja,amit irtam.
Ez nem egyedi dolog.A Patria is ilyen filozofiával készült,kereskedelmi alkatrészeket tartalmaz.És komolyabb gyerekbetegségek nélkül sikeres harcjármű lett
 
Az olyan kispálya, egy lassan bevált dolgot átvenni.:)
A Hiuzban több a rizikó, nagyobb a dicsőség! :cool:

Az emberek 99%-anak fogalma sincs rola hogy
  • mi az az IFV
  • letezik olyan hogy Puma
  • letezik olyan hogy Lynx
  • mi a kulonbseg a ketto kozott
  • nagyon sok ember kulfoldon azt se tudja hogy van olyan hogy Magyarorszag
Magunk miatt vesszuk nem azert hogy masok mit gondolnak rolunk es 2020-ban a Puma a "biztos". Az F-35-nek is vannak hibai, megis veszik hisz a vasarlo tudja hogy a fel Nyugat erdeke hogy mukodjon ezert a hibak ki lesznek javitva. Pumanal ugyanez a helyzet.
 
Na szóval!Mára eléggé axiómává vált az,hogy harckocsit soha nem alkalmazunk magában,a harckocsikat a harcban mindig a gyalogság biztosítja!!!Ellenben megint csak a németek voltak azok akik sikerrel aklalmaztak harckocsizó alegységeket tök egyedül gyalogsági támogtás nélkül.Ezt főleg a II.vh. elején tették de a végefelé sem volt ritka(bár teljesen más volt a harcászati helyzet).Mikre is kell itt gondolni?Például arra amit Rommel és a 7. páncélos hadosztály művelt Franciaországban aholis nemegyszere előfordult,hogy Rommel a páncélosait gyalogsági támogatás nélkül zavarta előre nem kevés ősz hajszálat okozva a parancsnokainak.Ezt azért tehette meg mert légüres térben mozogtak a francia hátországban a páncélos zászlóaljai olyan terepen,ami mindenesetben lehetővé tette a gyorsan le nem győzhető ellenség megkerülését.A háború végefelé sem keleten sem nyugaton ilyenfjta alkalmazás szóba sem jöhetett tekintve,hogy a kezdeményezés minden fronton az ellenség kezében volt és Wehrmacht abszolut defenzívában tudott csak gondolkozni(kivéve Hitlert).Hogyan is nézett ki ebben az időszakban a német páncélosok önálló alkalmazása(a nem önállóról már írtam,arra itt nem térek ki)?Itt egy Villers-Bocag nevű falunak kell,hogy az eszünkbe jusson mert ebben a csatában minden benen volt amit a németek ebben az időszakban a harckocsik önálló védelemben alkalmazásáról gondoltak.Wittmant azért küldék oda,hogy lesállást létesítsen majd halogató harcban felmorzsolja az ellenséges páncélosokat(egyik felhasználási mód).Wittman derék katonaként neki is látott a parncs végrehajásának(volt ebben tapasztalata a keleti-frontról),csak feltűnt neki,hogy az angolok jobban szeretek teázni mint támadni így ő lendült támadásba az alegységével,majd ahogyan az eredeti parancs szólt amint kezdett kétessé válni a mészárlás végkimenetele megkezdte a visszavonulást.

Az utóbbi(harckocsizó lesállás) ma sem ritka viszont az előbbi(a Rommel féle)már annál inkább,ennek ellenére egy tagadhatatlanul létező és hatékonyan alkalmazható harcászati eljárás ami lehet magyarázata annak,hogy miért hiányzik immár 70 éve a francia haderőből az IFV és ezzel együtt a nehéz-lövész mint csapatnem.
Ellenlokesek alkalmaval is alkalmazhatjak onalloan a harckocsikat.
 
Az emberek 99%-anak fogalma sincs rola hogy
  • mi az az IFV
  • letezik olyan hogy Puma
  • letezik olyan hogy Lynx
  • mi a kulonbseg a ketto kozott
  • nagyon sok ember kulfoldon azt se tudja hogy van olyan hogy Magyarorszag
Magunk miatt vesszuk nem azert hogy masok mit gondolnak rolunk es 2020-ban a Puma a "biztos". Az F-35-nek is vannak hibai, megis veszik hisz a vasarlo tudja hogy a fel Nyugat erdeke hogy mukodjon ezert a hibak ki lesznek javitva. Pumanal ugyanez a helyzet.
Hm.
Puma csak németben van rendszerben.És csak nem akar megbizható kiérlelt tipus lenni.
NH90 jóval elterjedtebb,és csak nem akar kiérlelődni.
Patria a Lynx filozófiája szerint készült,és gyorsan megbizható,bevált harcjárművé vált.Amiben bőséggel van fejlesztési tartalék.És még ráadásul "olcsó" is.(mihez képest)
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and kamm
Figyelj, attól, hogy Lance toronyról beraksz 6 cikket/linket, hogy van belőle RC verzió (amit soha nem is vitattam), az mit bizonyít arról, hogy az alapvetően KF41-hez tervezett Lance 2 toronyból (ami jelenleg emberes) van-e RC verzó?

Figyelj, te ma nagyon lassu vagy, szerintem kerj meg valakit, hogy segitsen - ez a GYARTO OLDALA, A TERMEKLEIRAS, ÉRTED?
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff
Biztosan. Hiszen minden anyag nyilvános. A tábornokoknak is csak azt vetítik le tableten.

A RM egy nagy múltú, óriási tudással és piaccal rendelkező hadiipart cég. Biztosak lehetünk benne, hogy tudja mit csinál. Mégha nem is tájékoztatja róla a htka fórumozóit.
Ha kf41 lesz, akkor is a világ egyik legjobbja lesz a miénk.

Azért egy kicsit ha visszaolvasod a két topicot, másképp fogod látni.
Nagyon sok baj van a hiúzzal.
Konstrukciós, fejleszthetőségi, stb. nincs belőle működő, tesztelhető példány.
Nem véletlenül sikertelen évek óta.
Akkora kockázat, hogy senki nem rendelné meg.
Reméljük mi sem fogjuk. Egy humbuk jármű. Egyelőre.
 
Hm.
Puma csak németben van rendszerben.És csak nem akar megbizható kiérlelt tipus lenni.
NH90 jóval elterjedtebb,és csak nem akar kiérlelődni.
Patria a Lynx filozófiája szerint készült,és gyorsan megbizható,bevált harcjárművé vált.Amiben bőséggel van fejlesztési tartalék.És még ráadásul "olcsó" is.(mihez képest)

Juj!
Hogyan fejlesztették a Pátriát a Lynx alapján?
 
Azért egy kicsit ha visszaolvasod a két topicot, másképp fogod látni.
Nagyon sok baj van a hiúzzal.
Konstrukciós, fejleszthetőségi, stb. nincs belőle működő, tesztelhető példány.
Nem véletlenül sikertelen évek óta.
Akkora kockázat, hogy senki nem rendelné meg.
Reméljük mi sem fogjuk. Egy humbuk jármű. Egyelőre.
Kicsit olyan ez,mint a hamvába holt Super Mirage 4000.Elkészült egy repülőképes protó,amin látszott,hogy hatalmas lehetőségek vannak benne.De nem volt kész harcgép,és nem is lett soha,mert rendelés hiányában nem fejezték be a kifejlesztést.Pedig a gépben benne volt a lehetőség,hogy a francia F15 legyen,ami máig gyártásban van.
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi
Hm.
Puma csak németben van rendszerben.És csak nem akar megbizható kiérlelt tipus lenni.
NH90 jóval elterjedtebb,és csak nem akar kiérlelődni.
Patria a Lynx filozófiája szerint készült,és gyorsan megbizható,bevált harcjárművé vált.Amiben bőséggel van fejlesztési tartalék.És még ráadásul "olcsó" is.(mihez képest)

Itt van, hogy a Lynx mennyi mindent vesz át a meglévő platformoktól:

vELxkCQ.jpg


mégis mire alapozod, hogy mondjuk a Puma-hoz meg annak motorjához tervezett váltó jobban működik majd a Lynxben? Vagy bármelyik elektronikai rendszere ami a Puma/Boxerről származik?

Egyébként meg pontosan miért is nem kiérlelt típus a Puma?
Igen a BW-nek voltak problémái még a csapatpróbákon, de azokat réges régen kijavították. Ezen kívül ami kritizáltak az az A400-al való szállíthatóság (de az meg nem a Puma hibája, hogy az A400 csak 37 tonnát tud vinni), a másodlagos fegyver (amit ugye most cserélnek MG5-re, de nem tekinthető alapvető konstrukciós problémának).
Ami kritikai volt - ami gyakorlatilag egyetlen zsír új fejlesztést sem kerül el a világon - az a határidő csúszás meg költségtúllépés volt.
Ami még elő szokott jönni az a kicsi belmagasság...de mondjuk ennek a pandantja az az alacsony jármű, kicsi célfelület...egyébként egy BW riport szerint a katonák 86%-a tudja mindenféle korlátozás nélkül használni a Pumát, további 12% olyan, aki csak "személyzet" lehet, és csupán 2% van aki egyáltalán nem fér bele a Pumába.
 
Figyelj, te ma nagyon lassu vagy, szerintem kerj meg valakit, hogy segitsen - ez a GYARTO OLDALA, A TERMEKLEIRAS, ÉRTED?

Te figyelj mit nem értesz azon, hogy a Lance torony az =/= a Lance 2 toronnyal, amiről a te linkeidben egy árva szó sincsen...
Mit nem lehet azon érteni, hogy a Lance 2-őt a Kf41-hez csinálta az RH, ami viszont emberes tornyos tendereken indul?
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Néhányan itt úgy lehúzzák a kf 41-et, mintha a karakószörcsögi Csabi gép kft terméke lenne.
Azért mert a wikin nincsenek róla adatok, vagy nincsenek látványos youtube videók?
Ugyan már.
A Csabi Kft től is csak akkor veszel drága bonyolult dolgot, ha ki tudod próbálni, mert fizikálisan létezik. Vagy vennél látatlanban harcjárművet?
Mert azt ígérik, hogy jó lesz?
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi
15x:" Benko mondta, nem is egyszedr, hanem sokszor, kihangsulyozva.

Kezd rohejes lenni, amilyen latvanyosan az ellen szurkoltok, hogy normalis, modern, szinvonalas szallitkapacitasunk legyen, komolyan.
Nem ellene szurkolok. Nem látom a szavakon túl a megvalósulást. Csak engem nem zavar, ha mégsem úgy valósul meg, hogy A400/KC-390 parkol valamelyik magyar reptéren ék alakú felségjellel . A kebabos kocsiknál kiderült, hogy a "mindenből az elérhető legjobbat vesszük" alól is van kivétel. Nem rosszak, de nem hiszem, hogy az elérhető legjobbak. De ez nem baj, csak kezeljük helyén a politikusi megnyilvánulásokat.