Rheinmetall Lynx

A gyártók össze vissza nevezgetik a termékeiket a marketingesek nyomására.Abból kiindulni vicces.Nézd meg a Litván Boxert meg az Ausztrált.Az egyik felderítő jármű amásik meg IFV.Mi a különbség köztük?Semmi!
Az egyiken német (Lance), a másikon izraeli (Samson?) torony van;)
 
  • Tetszik
Reactions: dudi
Ez nem csak az emberes toronyra vonatkozik.Ha közben növelni kéne a fő fegyver ürméretét,mondjuk az új HIFV-k terjedése miatt,az is problémát jelent.A lego jellegű Lynxben nem.
Ha hozza a reklámját,a Lynxben távlatilag sokkal több a lehetőség.
Ne kapkodjuk el a dolgot,várjunk egy kicsit.Fél évszázadig nyögjük,ha elsietjük.Vagy 10év múlva kezdhetjük elöről.

Véleményem szerint ez a probléma elsősorban az emberes vs RC toronyhoz kötődik, mivel az emberes toronyban kell a hely az embernek, ezért nagyobb koszorúra van szükség. Attól, hogy te egy RC toronyba 30 vagy 35 mm-es ágyút raksz, az tö mindegy. Azt tudom esetleg elképzelni, ha a 30-ast mondjuk 57 mm-re akarod cserélni ott már olyan nagy különbség van az ágyúk reakcióereje között, hogy ott már szükséges lehet erősítés..
 
Mindenki tudta már a 90es években,hogy abba kéne hagyni az EF2000 fejlesztését,mert elkésett.Azt még mindig gyártják,holott még mindig nem egy kiérlelt tipus.Még mindig érlelik,holott már most elavult,az F22/35 gépekhez képest-és még drága is.Mégis folytatják a programot,mert már benne vannak olyan mélyen,hogy nincs más választásuk.(volna,de politika is van a világon).
NH90 programot is folytatják.
Amig nem hozzuk el csapatpróbára,addig csak azt tudjuk a Pumárol is,amit mondanak róla.
Kötöm tovább az ebet a karóhoz,mereven,konokul.GYAKORLATI CSAPATPRÓBA.És nem egy 1-2hetes tesztecske,gyári szakik pátyolgatásával.Ahol az bizonyit,az legyen.Ha ehez csúsztatni kell pár évet a beszerzést,inkább csúsztassunk,mint szivjunk 40-50évet.Addig meg szerezzünk be kerekes jószágokat.

Igazad van a csapatpróbában, de itt nem arról megy a vita. Arra valószínűleg nem lesz lehetőség, hanem valakik, valamilyen szempontrendszer alapján eldöntik, hogy melyik lesz a kettő közül. A haditechnikai szempontokat tudjuk itt megbeszélni.
Mi anniyt tehetünk, hogy minden olyan szempontot igyekszünk bemutatni, ami esetleg fontos lehet. Vannak arra utaló jelek, hogy van értelme egy helyen összegyűjteni a releváns adatokat, információkat egy-egy eszköz beszerzése előtt, néha olyan mintha döntéshozók, vagy tanácsadóik is olvasgatnának itt...:rolleyes:
Vagy a Qatar-i döntéshozók, fene tudja, de az is jó, nekünk....:D
 
Itt mindenki abból indul ki, hogy tud mindent.
Szerintem téves elgondolás az, hogy egy RM féle hadiipari óriás termékét becsmérli valaki mindössze a rendelkezésére álló információk alapján.
Valószínűbb az, hogy rengeteg információ titkosított, vagy ne adj isten nem tartják fontosnak velünk megosztani.
De persze lehet hogy tévedek. Remélem a cég igazgatósága olvassa a fórumot, és innen választanak új ceo-t.

Még egy megjegyzés: Nem fikázzuk a cég termékét, mert egyelőre nincs ilyen terméke. o_O Egy prospektusa, meg videografikája van, azt kritizáljuk. Ez jelentős különbség.
 
Az Ajax úgy felderítő,hogy ilyen cavarly szerű páncélos felderítő alakulatokban használják.Ezek nem igazi felderítők a szó hagyományos értelmében.
Tudtommal a CRV is hasonló feladatokat fog kapni.
De nagyon fontos, hogy én már nem akarok az IFV/APC szemantikai vitától semmit.:)
Én már tudom, hogy ti mit értetek alatta, meg mit gondolnak a nemzetközi sajtóban, ha bármelyiket leírják.
 
Ezért csúsztatnám az IFV beszerzést,és ragaszkodnák a gyakorlati csapatpróbához.Ezért társulnák be a kengurukhoz,meg akárkihez,ki ilyet csinál.
Igéretes ez a Lynx.Ha hozza az igérteket,szerintem sokkal jobb lenne nékünk,mint a sportautó jellegű Puma.De megvenni csak akkor szabad,ha már nem csak egy igéretnek hihetünk,hanem bizonyosságunk van róla.

Nem tudjuk már csúsztatni, kell a harcjármű. Tök jó lenne a csehekkel közösen tesztelni legalább azt a négy résztvevőt, de a politika nem meri bevállalni a nyilvános tendert, mert végeláthatatlan lobby tevékenység és pereskedés a vége.
A Puma tapasztalatokhoz a BW-n keresztül hozzá lehetne férni, alkatrészellátással, egyéb üzemeltetési és kiképzési tapasztalatokkal együtt. De ott is vigyázni kell, sok ostoba van a rendszerben (mindkét oldalon...;)).
 
Nem tudjuk már csúsztatni, kell a harcjármű. Tök jó lenne a csehekkel közösen tesztelni legalább azt a négy résztvevőt, de a politika nem meri bevállalni a nyilvános tendert, mert végeláthatatlan lobby tevékenység és pereskedés a vége.
A Puma tapasztalatokhoz a BW-n keresztül hozzá lehetne férni, alkatrészellátással, egyéb üzemeltetési és kiképzési tapasztalatokkal együtt. De ott is vigyázni kell, sok ostoba van a rendszerben (mindkét oldalon...;)).
Miért ne lehetne csúsztatni?Addig be lehetne szerezni a kerekes gépeket.(szerintem a Patria XP helyi változatát,akár helyi összeszereléssel).
A politika nem a pereskedések miatt nem akar nyilt tendert,hanem mert akkor nem tud "jóndulat"vásárlást csinálni.
Ha nagyon akartunk volna,beszállhattunk volna ilyen vizsgálódásokba,persze valószinüleg nem ingyen.
Hát,én azért kiváncsi lennék azokra a német kimutatásokra a Pumárol,amiket nem mutatnak meg.....
 
Tudtommal a CRV is hasonló feladatokat fog kapni.
De nagyon fontos, hogy én már nem akarok az IFV/APC szemantikai vitától semmit.:)
Én már tudom, hogy ti mit értetek alatta, meg mit gondolnak a nemzetközi sajtóban, ha bármelyiket leírják.

Igen hasonlóra szánják őket de alapvetően a Piranhákat váltják le velük.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Ez nem csak az emberes toronyra vonatkozik.Ha közben növelni kéne a fő fegyver ürméretét,mondjuk az új HIFV-k terjedése miatt,az is problémát jelent.A lego jellegű Lynxben nem.
Ha hozza a reklámját,a Lynxben távlatilag sokkal több a lehetőség.
Ne kapkodjuk el a dolgot,várjunk egy kicsit.Fél évszázadig nyögjük,ha elsietjük.Vagy 10év múlva kezdhetjük elöről.

A "legó jelleg" szimpatikusnak tűnik, de vannak fenntartásaim, műszaki szempontból.
EOgc94mWkAES81Q.jpg


Egy harcjárműnél nagyon fontos a légmentes tömítettség, nem csak az úszóképeseknél. Az ABV rendszer elméletileg állandó minimális túlnyomást létesít a járműben, normál helyzetben is. A nagy méretű modul elem peremén megfelelő tömítés kell, ami meg is lesz, azonban nekünk üzemeltetőknek az a fontos, hogy ez mindig megbízhatóan tömítsen. Az orosz eszközök búvónyílásai körüli gumi tömítések is idővel elöregedtek, nem zártak jól, ez valószínűleg itt is így lesz. A nagyobb méret a gond (drágább cserélni), illetve egy kellemetlen következmény: A beázás. A legtöbb ruszki járművünkön most is befolyik az esővíz, ezt a katonák elviselik. Viszont egy több milliárdos járműnél ez nyilván nem lenne jó.
Az olcsó üzemeltetés és a praktikusság nekem itt is ellentmondásos.
 
A "legó jelleg" szimpatikusnak tűnik, de vannak fenntartásaim, műszaki szempontból.
EOgc94mWkAES81Q.jpg


Egy harcjárműnél nagyon fontos a légmentes tömítettség, nem csak az úszóképeseknél. Az ABV rendszer elméletileg állandó minimális túlnyomást létesít a járműben, normál helyzetben is. A nagy méretű modul elem peremén megfelelő tömítés kell, ami meg is lesz, azonban nekünk üzemeltetőknek az a fontos, hogy ez mindig megbízhatóan tömítsen. Az orosz eszközök búvónyílásai körüli gumi tömítések is idővel elöregedtek, nem zártak jól, ez valószínűleg itt is így lesz. A nagyobb méret a gond (drágább cserélni), illetve egy kellemetlen következmény: A beázás. A legtöbb ruszki járművünkön most is befolyik az esővíz, ezt a katonák elviselik. Viszont egy több milliárdos járműnél ez nyilván nem lenne jó.
Az olcsó üzemeltetés és a praktikusság nekem itt is ellentmondásos.
Ez most komoly beáznak a btr80-asok? Miért nem cserélik a tömítéseket ha nem is az eredetire mert körülményes beszerezni, vagy drága de biztos vagyok benne valami sufnituning módszerrel meg lehetne oldani fillérekből!?
 
A "legó jelleg" szimpatikusnak tűnik, de vannak fenntartásaim, műszaki szempontból.
EOgc94mWkAES81Q.jpg


Egy harcjárműnél nagyon fontos a légmentes tömítettség, nem csak az úszóképeseknél. Az ABV rendszer elméletileg állandó minimális túlnyomást létesít a járműben, normál helyzetben is. A nagy méretű modul elem peremén megfelelő tömítés kell, ami meg is lesz, azonban nekünk üzemeltetőknek az a fontos, hogy ez mindig megbízhatóan tömítsen. Az orosz eszközök búvónyílásai körüli gumi tömítések is idővel elöregedtek, nem zártak jól, ez valószínűleg itt is így lesz. A nagyobb méret a gond (drágább cserélni), illetve egy kellemetlen következmény: A beázás. A legtöbb ruszki járművünkön most is befolyik az esővíz, ezt a katonák elviselik. Viszont egy több milliárdos járműnél ez nyilván nem lenne jó.
Az olcsó üzemeltetés és a praktikusság nekem itt is ellentmondásos.
Szerintem nekünk erre az üzemeltetői szintű legozásra nincs is szükségünk.Hegesszék le.Csinálják meg fixre a különböző változatokat.Arra is van lehetőség.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
Azt ertem, hogy ha egy jarmutipusbol van kialakitva minden valtozat, az logisztikailag es szervizeles szempontjabol kedvezo. De mi ertelme van cserelheto modulnak? Venni szoktak "ures" alvazakat is, hogy ha pl. a lovegtoronyos valtozat alatt elromlik az hajtas, akkor atteszik egy masik alvazra? De ha nincs ures alvaz, akkor egy masikrol leveszik a masmilyen tornyot? Akkor abbol a valtozatbol lesz eggyel kevesebb...

Vagy itt is a H145M logika lesz ervenyes? Pl. 20 alvazra jut 5 fegyveres modul, 2 harci mento, 3 legvedelmi modul, a tobbibol meg sima szallito de "barmikor lehet belole barmi"?

Vagy csak az A400M-mel szallithatosag miatt lett ilyen szetszedheto?
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Azt ertem, hogy ha egy jarmutipusbol van kialakitva minden valtozat, az logisztikailag es szervizeles szempontjabol kedvezo. De mi ertelme van cserelheto modulnak? Venni szoktak "ures" alvazakat is, hogy ha pl. a lovegtoronyos valtozat alatt elromlik az hajtas, akkor atteszik egy masik alvazra? De ha nincs ures alvaz, akkor egy masikrol leveszik a masmilyen tornyot? Akkor abbol a valtozatbol lesz eggyel kevesebb...

Vagy itt is a H145M logika lesz ervenyes? Pl. 20 alvazra jut 5 fegyvermodul, 2 harci mento, 3 legvedelmi modul, a tobbibol meg sima szallito de "barmikor lehet belole barmi"?
Szerintem inkabb tovabbfejlesztes vagy a kesobbi hasznositas miatt alkalmazzak elsosorba... Pl kioregedett ifvk et 30-40 ev mulva egyszerubb atepiteni kiszolgalo karmuvekke mondjuk... Vagy esetleg harcban serult ifvt kesobb javitas utan nem ifv kent alkalmazni hanem momdjuk muszaki mentonek a volt muszakimento erintetlen alvazat meg ifv nek...