[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Már ti is?!? Ne már... Pedig ti folyamatosan olvassátok ezt a topikot. Ez is volt már linkelve (keddi az írás), csak WP facebook oldaláról, még akkor amikor Kamm átírta a wikipédiát. És megállapítottuk a hozzászólásokból hogy a szakértők/újságírók sem tudnak semmit....
Nézzétek, Maróthon meg egy-két belsősön kívül mindenki csak találgathat.
Felesleges egymást csesztetni.
Nálunk titkolózás van, viszont - úgy tűnik - haladunk, csehek nagggyon demokratikusak, cserébe nem túl gyorsak. Mondjuk az új NEXTER löveget azért kiválasztották.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Hát maradjunk annyiban, hogy jelen pillanatban az interneten ez a fórum a legjobban informált a kérdésben, maximum Zord van jobban képben, esetleg Keletipisti, illetve talán Béla bá (Jogalappal), a többi "szakújságíró" eleve egy vicc nem szakújságíró, aki ezek szerint még az internet adta lehetőségeket se tudja kihasználni értelmesen ahogy ez a Wágner féle cikk sugallja. Igazából 2 óra alatt több és pontosabb nemzetközi infót szed össze ez a fórumközösség mint akármelyik újságíró 2 hét alatt...
 
Nemigen van eladó vagy bérelhető Mardere a németeknek 2016-ban össze lettek vágva (kár értük amúgy), de amúgy nincs értelme mert nem sok közös van bennünk (max a KF 31 egykét fődarabja), de se a fegyver se a tűzvezetés se egyéb dolgok nem egyeznek, (nem egy Leo A4, ami ugyan azokat a fő rendszereket használja mint az A7 csak az A7-ben nagyobb teljesítményt kaptak az elektronikai fejlődés miatt a dolgok) Meg annyi BTR-ünk van még mindig, hogy Dunát lehet vele rekeszteni, ami olyan amilyen, de semmi értelme pár évre még egy kiképzési és logisztikai rendszert beépíteni a rendszerbe.

Végülis 6-9 évről van szó, arra szerintem márt megfontolandó lenne. Addig is magasabb harcértékül lenne, minta BTR-eknek + szoknák a katonák a láncost.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
Én úgy érzem, hogy a Rheinmetall fejese egyfajta "csaliként" dobta ezt be, hogy akár ebbe is belemennének. Ugyanakkor ez Nekik sem lenne jó - nagyon nem. Ennek több oka is van.[/B]


Mivel ezt a tender elbírálásának finisébe mondta ez biztos,hogy benne van az ajánlatban,én kíváncsi vagyok arra ha esetleg a Lynx nyer a pályázaton akkor,hogyan oldják meg a kérdést,hozzátéve,hogy jelenleg fogalmunk sincs a magyarországi "gyártás"jellegével kapcsolatban
 
2028-ra harckésznek kell lenni a nehézdandárnak, szóval nagyobb lesz a sietés azzal szerintem.
Ezt a dátumot azért nem tekinteném szentírásnak. Ha látja a NATO, hogy sínen vagyunk és komolyan gondoljuk engedne kis csúszást.
Én megfontolnám a használt Mardert, amíg az RM-el a Hiúzt kifejlesztjük ütőképessé. Ha jól emlékszem futott nemrég a németeknek egy felújítási progijuk rá.
 
Ezt a dátumot azért nem tekinteném szentírásnak. Ha látja a NATO, hogy sínen vagyunk és komolyan gondoljuk engedne kis csúszást.
Én megfontolnám a használt Mardert, amíg az RM-el a Hiúzt kifejlesztjük ütőképessé. Ha jól emlékszem futott nemrég a németeknek egy felújítási progijuk rá.
Futott de a jelenleg nemigen van feleslegük Marderből, mint ahogy korábban írtam. Többszázat olvasztottak be egykét éve.
 
(nem egy Leo A4, ami ugyan azokat a fő rendszereket használja mint az A7 csak az A7-ben nagyobb teljesítményt kaptak az elektronikai fejlődés miatt a dolgok)

Némi OFF: A Leo2A4 futóműve és erőátvitele is kissé más, mint az A5 / A6 / A7-esé. A lengyel A4 upgrade (Leo2PL) pont azért volt kénytelen elhanyagolni a teknőre való plusz páncélozást, mert már nincs tartalék a futóműben és az erőátvitelben. Ami volt azt a torony kapta...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Némi OFF: A Leo2A4 futóműve és erőátvitele is kissé más, mint az A5 / A6 / A7-esé. A lengyel A4 upgrade (Leo2PL) pont azért volt kénytelen elhanyagolni a teknőre való plusz páncélozást, mert már nincs tartalék a futóműben és az erőátvitelben. Ami volt azt a torony kapta...
Ez a kiképzési alkalmazásban akkora szerepet nem játszik szerintem.
 
Hagyjuk már ezt.Semmi köze nincs a Mardelnek a Lynxhez.Eleve az egyikbe 6 fő a deszant a másikba meg nem(mondju azt nem kötötték méd a publikum orrára,hogy hány fő lesz a raj).

A KF31 proto eredetileg Marder 1A3 alvázát és futóművét kapta meg, ezért volt 38 tonnás felső tömeghatár. A KF41 már egy új alvázat kapott.
 
A KF31 proto eredetileg Marder 1A3 alvázát és futóművét kapta meg, ezért volt 38 tonnás felső tömeghatár. A KF41 már egy új alvázat kapott.

Mi KF41-et veszünk nem 31-et.Innentől kezdve miért is került szóba a 31?Tökeletesen irreleváns.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm