[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 550
18 885
113
A Puma elsősorban a BW igények miatt 6+3 személyes. Az RCT 30 torony alatti rész valóban két katona helyét elfoglalja, viszont ugyanez a torony a GTK Boxer-en már nem így lett beépítve. Pár nappal ezelőtt mintha a Boxer topicban lett volna erről szó.
Ez az irányzó helye a torony előtt.


images
 
K

kamm

Guest
Ha lesz úszóképes, akkor szerintem vagy az RM-es Fuchs lesz vagy a Nurolos PARS.

Fuchs kizart. Negyveneves design, Benkoek - nagyon helyesen - csak a legmodernebb technikat hajlandok egyaltalan megnezni, halistennek.
A Pars az FNSS termeke, ami egy Nurol-BAE Systems JV. Messze jobban nezz ki, mint a Fuchs, de erosen ketlem, hogy egy teljesen kulonbozo hajtast, motort, tornyot stb csak ezert bevezetnenk... no meg ezen a ponton a finnektol-lengyelektol vehetnenk Patriat, ami ennel meg jobban pancelozottnak tunik es millio verizoban gyarthato.

Szerintem Boxer lesz es tesznek majd az uszokepessegre, ez van. Ha azt nem fogjak a Lynx mellett osszeszerelni, akkor mindent a Lynxbol csinalunk majd, amit csak lehet (ambulance, C&C, zl air defense), figyeld meg, Boxerbol lesz max 2-3 fele, ami muszaj a konnyu dandarhoz (IFV, APC es mentos) es annyi.

A sokat emlegetett 2A7-PhZ-Lynx-Boxer kozos elemek tenyleg komoly sporolast jelentenek: compounded cost szintjen 30-40 ev alatt egy kisebb hadseregnyi uj felszerelest sporolhatsz meg, ha okosan intezed a warehousingot, pl csinalsz ket nagy depot (kelet-nyugat), egyseges a szerelok kikepzese, egyetlen szervizhalozatot alkotva stb.
 
K

kamm

Guest
A legtöbb helyre a testet komplett leszállította a Patria, de arra is lehetőség van, hogy a megrendelő kiszemezgesse, hogy mit akar/tud gyártani, a többit meg tényleg darabokban is akár leszállítja a Patria.

Pontosan. Ezert is nem adtam meg fel a remenyt teljesen a Patria kapcsan, lassuk a szamokat. Ha az uszokepes Patria/Rozsomak arban tenyleg a Boxer ketharmadaert vagy azalatt jonne, akkor az valoszinuleg boven kivaltana azt a sporolast, amit az elozo postomban emlitettem. Plane 30-40 ev alatt, akkor mar megerne arra epiteni az egesz kerekes IFV, APC stb igenyeket (plane, ha pl a Lance RC tornyat raknank ra, amire a finnek nyitottak, sot, az AMV35, amivel asszem' az ausztraloknal is probalkoztak a Boxer ellen, mar 35mm volt a BAE tornyaval.)
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 227
81 113
113
"Viszonylag rövid időn belül..." :)

Gondolom, az első 12-24 db német gyártás lesz, ezek lehetnek itt 2022-re. A teljesen új gyár elvinné a 2M € legalább 35-40%-át, plusz nagyon kitolná a gyártás beindítását még egy barna mezős beruházás is, szóval remélem, hogy a Rábával szemezgetnek.

(Átnéztem újra 08.20-tól ezt a topikot és "A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai" topikot is, sok időm elment vele mert még mindig nem tud mindenki a témának megfelelő topikba írni és sok az ismétlés is, de ha jól látom 20-a óta ezt még senki sem linkelte...)

A Janeshez is eljutott a magar Lynx rendelés híre...

Ők ennyit tudnak hozzátenni az MTI közleményéhez:

"Hungarian Ministry of Defence sources told Janes on 19 August that the details of the package, including industrial and procurement aspects, will be worked out within one to two months."


Hogy tényleg van-e belső forrásuk vagy ők is csak a kormányinfó alapján következtetnek, azt nem tudom.

Azaz senki nem tudhat semmit, mert még nincsenek kidolgozva a részletek. Majd hónapok múlva...


Ha mégis volt már a hír, akkor benéztem...
 
K

kamm

Guest
Azt mondja, hogy valszeg most az egyik marderes alegységet fegyverzik át pumára és így felszabadulnak a mardereik.
Azoknak már biztos meg van a helye a kohóban.

Igen, 2030-ra szamoljak a teljes levaltasukat Pumakra, addig kolteni kell rajuk: https://www.janes.com/defence-news/news-detail/germany-approves-more-procurement-projects

"About EUR109 million were earmarked for new drive trains for 71 Marder A5 and A5A1 IFVs. The MoD expected this, along with spare parts from Marders no longer in use, to provide enough spare parts for those still in service until at least 2030, after which they will be replaced by the new Puma IFV."
 
K

kamm

Guest
A legiszallitas kapcsan ez talan erdekes informacio lehet itt sokaknak, ket eve a US Army tendere kapcsan derult ki:

"In brief: Yes, the Lynx was the heaviest of the three vehicles as configured for display at AUSA. But all three vehicles have what’s called modular armor, allowing troops to add more protection or take some off depending on the mission.

Lynx has the widest range of the contenders. While on display at 46 US tons, that’s a compromise between protection and mobility. Lynx’s lightest configuration, stripped for air transport and light combat, comes in at just 35 tons, while its heaviest configuration, for high-intensity urban combat, maxes out at 55 tons.

By comparison, the General Dynamics Griffin III ranges from 38 tons (as shown on the floor) up to 50 — which means the Lynx can be lighter than Griffin’s lightest configuration or heavier than Griffin’s heaviest. BAE’s CV90 Mark IV, definitely the lightest of the three vehicles, ranges from 26 tons to 40, with an intermediate 35-ton configuration shown at AUSA.

To make that math easier to visualize, here’s a graph (we have more graphical comparisons in Monday’s piece):

Screen-Shot-2018-10-15-at-6.36.13-PM.png
"

Ez az eredeti cikk: https://breakingdefense.com/2018/10/48854/

Az a 35t nagyon egyertelmuen az Atlasra (>=37t) van kihegyezve, ez szerintem nem ketseges.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
A legiszallitas kapcsan ez talan erdekes informacio lehet itt sokaknak, ket eve a US Army tendere kapcsan derult ki:

"In brief: Yes, the Lynx was the heaviest of the three vehicles as configured for display at AUSA. But all three vehicles have what’s called modular armor, allowing troops to add more protection or take some off depending on the mission.

Lynx has the widest range of the contenders. While on display at 46 US tons, that’s a compromise between protection and mobility. Lynx’s lightest configuration, stripped for air transport and light combat, comes in at just 35 tons, while its heaviest configuration, for high-intensity urban combat, maxes out at 55 tons.

By comparison, the General Dynamics Griffin III ranges from 38 tons (as shown on the floor) up to 50 — which means the Lynx can be lighter than Griffin’s lightest configuration or heavier than Griffin’s heaviest. BAE’s CV90 Mark IV, definitely the lightest of the three vehicles, ranges from 26 tons to 40, with an intermediate 35-ton configuration shown at AUSA.

To make that math easier to visualize, here’s a graph (we have more graphical comparisons in Monday’s piece):

Screen-Shot-2018-10-15-at-6.36.13-PM.png
"

Ez az eredeti cikk: https://breakingdefense.com/2018/10/48854/

Az a 35t nagyon egyertelmuen az Atlasra (>=37t) van kihegyezve, ez szerintem nem ketseges.

Miért, van olyan potenciális vásárló, aki Atlas-t rendszeresített?
 
  • Tetszik
Reactions: endre
S

speziale

Guest
A legiszallitas kapcsan ez talan erdekes informacio lehet itt sokaknak, ket eve a US Army tendere kapcsan derult ki:

"In brief: Yes, the Lynx was the heaviest of the three vehicles as configured for display at AUSA. But all three vehicles have what’s called modular armor, allowing troops to add more protection or take some off depending on the mission.

Lynx has the widest range of the contenders. While on display at 46 US tons, that’s a compromise between protection and mobility. Lynx’s lightest configuration, stripped for air transport and light combat, comes in at just 35 tons, while its heaviest configuration, for high-intensity urban combat, maxes out at 55 tons.

By comparison, the General Dynamics Griffin III ranges from 38 tons (as shown on the floor) up to 50 — which means the Lynx can be lighter than Griffin’s lightest configuration or heavier than Griffin’s heaviest. BAE’s CV90 Mark IV, definitely the lightest of the three vehicles, ranges from 26 tons to 40, with an intermediate 35-ton configuration shown at AUSA.

To make that math easier to visualize, here’s a graph (we have more graphical comparisons in Monday’s piece):

Screen-Shot-2018-10-15-at-6.36.13-PM.png
"

Ez az eredeti cikk: https://breakingdefense.com/2018/10/48854/

Az a 35t nagyon egyertelmuen az Atlasra (>=37t) van kihegyezve, ez szerintem nem ketseges.

a légiszállíthatóságot ez pont sehogy sem befolyásolja...a C17 elviszi ígyis-úgyis, az A400 meg sehogy sem (a rámpa teherbírása csak 32 tonna, ezért kell szétszedni a Boxert is)

ez az 55 tonna meg azért érdekes, mert a gyártó honlapján úgy volt megadva, hogy up to 50 ton...
Na viszont ha ez igaz, akkor az összes marketing szöveget lehet a kukába dobni, hogy off-the-shelf megoldások...akkor ehhez nem lesz jó se a Liebherr motor se a Renk 256-os váltó...és 55 tonna mellett azért a lánctalpak esete is kérdéses
 
K

kamm

Guest
a légiszállíthatóságot ez pont sehogy sem befolyásolja...a C17 elviszi ígyis-úgyis, az A400 meg sehogy sem (a rámpa teherbírása csak 32 tonna, ezért kell szétszedni a Boxert is)

ez az 55 tonna meg azért érdekes, mert a gyártó honlapján úgy volt megadva, hogy up to 50 ton...
Na viszont ha ez igaz, akkor az összes marketing szöveget lehet a kukába dobni, hogy off-the-shelf megoldások...akkor ehhez nem lesz jó se a Liebherr motor se a Renk 256-os váltó...és 55 tonna mellett azért a lánctalpak esete is kérdéses

A C-17 max akkor opcio, amikor kurvara raerunk a szallitassal ES pont van elérhető kapacitás ÉS meg is tudjuk tolteni elegge - azaz max egy tokkelutott tervezne erre (pl egy missziobol hirtelen haza kell hozni mindent, akkor kb buktuk az egészet.)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 428
113
a légiszállíthatóságot ez pont sehogy sem befolyásolja...a C17 elviszi ígyis-úgyis, az A400 meg sehogy sem (a rámpa teherbírása csak 32 tonna, ezért kell szétszedni a Boxert is)

ez az 55 tonna meg azért érdekes, mert a gyártó honlapján úgy volt megadva, hogy up to 50 ton...
Na viszont ha ez igaz, akkor az összes marketing szöveget lehet a kukába dobni, hogy off-the-shelf megoldások...akkor ehhez nem lesz jó se a Liebherr motor se a Renk 256-os váltó...és 55 tonna mellett azért a lánctalpak esete is kérdéses

A motor jó hozzá,csak nem fog tudni lépést tartani a Leopárddal.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
S

speziale

Guest
A C-17 max akkor opcio, amikor kurvara raerunk a szallitassal ES pont van elérhető kapacitás ÉS meg is tudjuk tolteni elegge - azaz max egy tokkelutott tervezne erre (pl egy missziobol hirtelen haza kell hozni mindent, akkor kb buktuk az egészet.)

szerintem elég érthetően írtam a kommentet...de akkor még egyszer: A400-al ezt nem fogod te sehogyan sem szállítani
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 350
96 750
113
Cseh Lynx promo folyt köv.

Google ford.
Vastaggal kiemeltem a magyar kérdéseket.

A LYNX határozott válasz a modern orosz technológiára - mondta Rheinmetall alelnöke
https://www.securitymagazin.cz/defe...ident-spolecnosti-rheinmetall-1404065680.html

A Cseh Köztársaságban tett látogatása során Oliver Mittelsdorf, a Rheinmetall német páncélos alelnöke interjút adott a Biztonsági Magazinnak. A téma a német vállalat sikere, valamint a LYNX gyalogos harci jármű jövőbeli gyártása és szállítása volt, amely így lett a modern technológia első hivatalos felhasználója. A Rheinmetall vele versenyt folytat a Cseh Köztársaságban, érdekeltek az ipari együttműködés lehetőségei és például a LYNX kompatibilitása a modern fő harci tankokkal.
  • Gratulálunk a magyarországi sikerhez, ahol a Rheinmetall-magyar kormány közös vállalkozása LYNX gyalogos harci járműveket fog gyártani.
Köszönöm.
  • Nagy előrelépés a harci járműve számára?
Természetesen. Túl szerény lenne azt mondani, hogy ez nem nagy lépés. Olvastam egy címet az egyik kedvelt online médiában, amely azt mondta, hogy képesek vagyunk az első ügyfelet biztosítani. Amit pontosan tettünk. Van előttünk ez a megállapodás és az együttműködés útja. És természetesen nagyon elégedett vagyok.
  • Mennyire halad a következő lépésekben?
Nagyon gyorsan. Gondoskodnunk kell az adminisztrációról, és úgy gondoljuk, hogy valóban gyorsan elkezdjük a termelést.
  • Néhány ember a Cseh Köztársaságban kétségeit fejezte ki a BVP LYNX kapcsán abban az értelemben, hogy ez egy olyan jármű, amelyet még nem vesznek igénybe aktív szolgálatban, harci tapasztalatok nélkül. És hogy a Cseh Köztársaságnak fizetnie kellene az eredeti tapasztalatokért. Mit mondanál egy ilyen érvnek?
Végül mindent meg kell fizetnünk. Az biztos. Az életben nincs semmi szabad. Mindenekelőtt azt kell mondani, hogy a jármű teljesen új, és a mai és jövőbeli veszélyekre tervezve. Szerintem ez a legfontosabb dolog. A T-14 és a T-15 (Oroszország utolsó legfontosabb harci tartályai és gyalogos harci járművei - szerkesztés) bemutatása után sokk rázta meg a Szövetséget. Azt mondták, hogy meg tudunk birkózni azokkal a T-72-ekkel és T-80-okkal stb., Amelyek megbirkóznak a BMP-2-vel vagy a BMP-3-tal. De úgy éreztem, hogy az új T-14 és a T-15 valóban sok embert vetett ahhoz, hogy megkarcolják a fejüket, és azon gondolkodnak, hogyan változott a helyzet, az egyensúly.

És a válasz az, hogy valami újra van szükségünk az új fenyegetések kezeléséhez. És akár körülmények kombinációja, akár nagyon jól megtervezett, nem mondok róla semmit, de úgy tűnik, hogy a LYNX a legjobb időben jön, hogy segítsen nekünk ezeknek a fenyegetéseknek a kezelésében.
  • Tehát úgy gondolja, hogy ez a jármű a legjobb az ügyfelek számára, mert egy teljesen új kialakítású, és bizonyos módon reagál az orosz harci járművek új platformjára?
Igen. És ha globális nézőpontból tekintjük, akkor pontosan ez a reakció az Armatra, amelyet 2014-ben mutattak be. Kicsit gyorsabbak voltak nálunk. És megválaszoltuk, hívhatjuk a választ, a jövő koncepcióját. Nem számít, mit hívunk. Alapvető fontosságú, hogy megválaszoljuk a jövőbeli küzdelmet, a hálózatba kötött küzdelmet Európában és világszerte.

Hallom, hogy járműveink teljesen új kialakításúak. Ez természetesen igaz. De ugyanakkor oly sok megbízható és bevált alkatrészből épül fel, és azt mondom, hogy igen, új, de szolgáltatással bevált technológiákból áll, függetlenül attól, hogy a sebességváltóra, a fő fegyverre, a lőszerre, a látványra, a tornyokra gondolunk-e. Sok alkatrésze már használatban van. És természetesen néhány új elemről döntöttünk. Személy szerint úgy gondolom, hogy a jövő fenyegetéseire nem lehet megválaszolni a múlt fogalmait. Összerakjuk és nagyon jól néz ki.

Folyt. Kövi.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 350
96 750
113
Cseh Lynx promo folyt köv.

Google ford.
Vastaggal kiemeltem a magyar kérdéseket.

A LYNX határozott válasz a modern orosz technológiára - mondta Rheinmetall alelnöke
https://www.securitymagazin.cz/defe...ident-spolecnosti-rheinmetall-1404065680.html

A Cseh Köztársaságban tett látogatása során Oliver Mittelsdorf, a Rheinmetall német páncélos alelnöke interjút adott a Biztonsági Magazinnak. A téma a német vállalat sikere, valamint a LYNX gyalogos harci jármű jövőbeli gyártása és szállítása volt, amely így lett a modern technológia első hivatalos felhasználója. A Rheinmetall vele versenyt folytat a Cseh Köztársaságban, érdekeltek az ipari együttműködés lehetőségei és például a LYNX kompatibilitása a modern fő harci tankokkal.
  • Gratulálunk a magyarországi sikerhez, ahol a Rheinmetall-magyar kormány közös vállalkozása LYNX gyalogos harci járműveket fog gyártani.
Köszönöm.
  • Nagy előrelépés a harci járműve számára?
Természetesen. Túl szerény lenne azt mondani, hogy ez nem nagy lépés. Olvastam egy címet az egyik kedvelt online médiában, amely azt mondta, hogy képesek vagyunk az első ügyfelet biztosítani. Amit pontosan tettünk. Van előttünk ez a megállapodás és az együttműködés útja. És természetesen nagyon elégedett vagyok.
  • Mennyire halad a következő lépésekben?
Nagyon gyorsan. Gondoskodnunk kell az adminisztrációról, és úgy gondoljuk, hogy valóban gyorsan elkezdjük a termelést.
  • Néhány ember a Cseh Köztársaságban kétségeit fejezte ki a BVP LYNX kapcsán abban az értelemben, hogy ez egy olyan jármű, amelyet még nem vesznek igénybe aktív szolgálatban, harci tapasztalatok nélkül. És hogy a Cseh Köztársaságnak fizetnie kellene az eredeti tapasztalatokért. Mit mondanál egy ilyen érvnek?
Végül mindent meg kell fizetnünk. Az biztos. Az életben nincs semmi szabad. Mindenekelőtt azt kell mondani, hogy a jármű teljesen új, és a mai és jövőbeli veszélyekre tervezve. Szerintem ez a legfontosabb dolog. A T-14 és a T-15 (Oroszország utolsó legfontosabb harci tartályai és gyalogos harci járművei - szerkesztés) bemutatása után sokk rázta meg a Szövetséget. Azt mondták, hogy meg tudunk birkózni azokkal a T-72-ekkel és T-80-okkal stb., Amelyek megbirkóznak a BMP-2-vel vagy a BMP-3-tal. De úgy éreztem, hogy az új T-14 és a T-15 valóban sok embert vetett ahhoz, hogy megkarcolják a fejüket, és azon gondolkodnak, hogyan változott a helyzet, az egyensúly.

És a válasz az, hogy valami újra van szükségünk az új fenyegetések kezeléséhez. És akár körülmények kombinációja, akár nagyon jól megtervezett, nem mondok róla semmit, de úgy tűnik, hogy a LYNX a legjobb időben jön, hogy segítsen nekünk ezeknek a fenyegetéseknek a kezelésében.
  • Tehát úgy gondolja, hogy ez a jármű a legjobb az ügyfelek számára, mert egy teljesen új kialakítású, és bizonyos módon reagál az orosz harci járművek új platformjára?
Igen. És ha globális nézőpontból tekintjük, akkor pontosan ez a reakció az Armatra, amelyet 2014-ben mutattak be. Kicsit gyorsabbak voltak nálunk. És megválaszoltuk, hívhatjuk a választ, a jövő koncepcióját. Nem számít, mit hívunk. Alapvető fontosságú, hogy megválaszoljuk a jövőbeli küzdelmet, a hálózatba kötött küzdelmet Európában és világszerte.

Hallom, hogy járműveink teljesen új kialakításúak. Ez természetesen igaz. De ugyanakkor oly sok megbízható és bevált alkatrészből épül fel, és azt mondom, hogy igen, új, de szolgáltatással bevált technológiákból áll, függetlenül attól, hogy a sebességváltóra, a fő fegyverre, a lőszerre, a látványra, a tornyokra gondolunk-e. Sok alkatrésze már használatban van. És természetesen néhány új elemről döntöttünk. Személy szerint úgy gondolom, hogy a jövő fenyegetéseire nem lehet megválaszolni a múlt fogalmait. Összerakjuk és nagyon jól néz ki.

Folyt. Kövi.
  • Ön szerint mik voltak a fő magyar érvek a BVP LYNX kiválasztására a magyar gépesített gyalogság számára?
Egy ilyen kérdésre nem lehet objektíven megválaszolni, elnézést kérek. Nyilvánvalóan meg voltak győződve arról, amit éppen leírtam. Tudják, hogy foglalkozniuk kell a holnap fenyegetésekkel. És nem elegendő a mai szintű fegyverzet. Az új járművet legalább további harminc évig üzemeltetik. A jövő évben Németországban a BVP Marder, a Lynx dédapja ünnepli 50. évfordulóját. Ez teszi őt fiatal dédapává, ám ez hosszú ideje, és a jármű még mindig üzemel.

És ezt szem előtt kell tartanunk. Amikor a rendszert 2020-ban bevezetjük, tudjuk, hogy azt legalább 2050-ig, valószínűleg 2060-ig telepítik. És ezért nem szabad 10, 20 vagy annál régebbi építéssel kezdenünk.


  • Magyarország a közelmúltban nagyon aktív volt a fegyveres erők korszerűsítésében. Nemrégiben megvásárolták a Leopard 2A7HU fő harci tankjait. Mennyire kompatibilis a BVP LYNX a modern tankokkal, ha a csatatéren együtt telepítik?
Úgy gondolom, hogy a végső választ ebben a tekintetben csak a katonaság tudja biztosítani. Vannak Leopard 2 és önjáró tarackok PzH 2000, és ezek a magyar hadsereg fegyverzetének részét képezik. A közös telepítés fő eleme természetesen a kapcsolat, a kommunikáció képessége. Az összekapcsolási rendszer szintén része a 2026-ig tartó magyar modernizációs programnak, ez egy nagyon átfogó megközelítés.

Technikailag a kompatibilitás, mondjuk, szabvány, hálózati kapcsolat, biztonságos rádiócsatlakozás, titkosítás stb., És minden sereg számára aktuális elem, beleértve a cseh, a német és bárki másot. És amikor a gyakorlati teljesítmény kérdéseiről van szó, a LYNX egyértelműen megfelelő mobilitással rendelkezik, és a két rendszer minden bizonnyal tökéletesen harmonizálható. Különösen akkor, ha összekapcsoltak egy C4I hálózaton belül.

  • Tehát ezek a rendszerek kompatibilisek a NATO-n belül, és a LYNX képes kommunikálni más járművekkel.
Nem azt mondom, hogy amikor valamit csatlakoztat, az mindig problémamentes. Természetesen. Mindannyian az EU-ban vagyunk, a NATO-ban vagyunk, tehát határokat és szabványokat határoztak meg. És a mi filozófiánk az, hogy ezeket a katonai szabványokat a lehető legnagyobb mértékben használjuk, és a legfontosabb feladat az lesz, hogy a magyar, a cseh, a német, a lengyel vagy a szlovák hadsereg együtt képezhessen. A technológia egy dolog, de szükség van katonákra a közös edzéshez. És bízniuk kell a használt technológiában. És ezek az európai seregek közös gyakorlatai lesznek a NATO fegyveres erõinek képességeinek felépítése szempontjából kulcsfontosságú elemek.

Például, ha az eFP-en (Enhanced Forward Presence) folytatjuk a figyelmet, amelyet szorosan követek, akkor számos nemzeti hadsereg működik együtt, és meggyőződésem, hogy ez jelentősen hozzájárul ezek átjárhatóságához.

Folyt kövi 2