[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 613
97 829
113
Szerintem azt a cikket először ne magyarra fordíttasd, hanem angolra, mert nekem abban az értelemben fordította, hogy a cseh gyártóktól kell a tender 40%-át megrendelni. :rolleyes:

Ez azért nem akkora truváj. Azzal, hogy a cseheknél készülne a Lance 2.0 torony, azzal nagyjából le is fednék a 40%-os arányt. Elég érdekes, hogy bár a torony jóval kisebb, de általában igen jelentős összeggel drágítja a jármű árát.
Most már csak az a kérdés, hogy csehül, hogyan értelmezik. Ha profin írták ki a tendert, akkor gumiszabály és mindkét verziót bele lehet képzelni.
 
W

Wilson

Guest
Most már csak az a kérdés, hogy csehül, hogyan értelmezik. Ha profin írták ki a tendert, akkor gumiszabály és mindkét verziót bele lehet képzelni.

A cseh oldalakon is többféleképpen írják,szerintem a lényeg az,hogy a megrendelés értékének min 40% Csehországban kell maradnia.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 291
13 955
113
Majd ha mar nyilvanos lesz a vegleges konfig majd lehetne kesziteni egy osszehasonlitast az egyes komponensekrol a Pumanal es a Lynxnel csak hogy az ember megertse hogy a Puma mitol "draga" a Lynx meg mitol "olcso".
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 387
8 959
113
Rengeteg variacio lehet, de az biztos, hogy a csehek tokonszurtak magukat ezzel a tokoreszessel - nem veletlenul mondtam a cseh Lynx gyarra par napja, hogy az a hajo eluszott a mi szerzodesunkkel, ezen a ponton szinte biztos, hogy semmi ertelme nem lenne tobbe.

Az az érdekes,hogy a Rheinmetall fejese egy cseh lapnak cseh gyártásról beszélt pedig akkor már tudta,hogy nálunk már lesz gyártás.

Én úgy érzem, hogy a Rheinmetall fejese egyfajta "csaliként" dobta ezt be, hogy akár ebbe is belemennének. Ugyanakkor ez Nekik sem lenne jó - nagyon nem. Ennek több oka is van.

Felvezetőként említeném, hogy a "Dél-Afrika" topikban említették, hogy amennyiben a PZH-2000 és Lynx mellé (valamint Leo 2 csak a teljesség végett) adott esetben Boxer lenne az APC, akkor ezeknek a logisztikája a "rémálom" kategória lenne. Itt azért fontos megemlíteni, hogy a PZH-2000-Lynx-Boxer hármas tandemnek elég komoly logisztikai "áthallása" van, melyet már a tervezés szintjén figyelembe vettek.

Ehhez képest a cseheknél lenne tök egyedi kisszériás T-72 modernizáció, Pandur II (melynek önmagában katasztrófa a szervize az előnytelen support szerződések miatt is), az "ezerféle" 152 mm és 155 mm ShKH verziók (önjáró kerekes tüzérség) és mondjuk ASCOD IFV (ha az lenne). Most a Nexter TITUS 6x6 (Tatra 6x6 és francia koprodukció) nem is említve ... Még, ha a Pandur II -nek (RAFAEL RCWS-30) és a tervezett ASCOD -nak (UT-30 Mk2) ugyanaz lenne a tornya - de még ez sem ... Hát nálam ennek a felállásnak inkább tűnik "rémálom" kategóriának a logisztikája ...

Kicsit más, de a németek a Skoda -val is megtapasztalhatták a csehek "nyakasságát". Itt volt érdekes "adok-kapok", aminek folyományaként pl. lehet a következő Superb gyártását elviszik Németországba avagy konkrétan nem lesz stb. stb. Továbbá a fentebb is emlegetett "mocsárba" tenyerelnének bele egy cseh Lynx gyárral (ha Ők nyernének) úgy, hogy nálunk is terv szerint lesz ...

Igazából a cseheknek is úgy érné meg, ha nálunk összeszerelt Lynx lenne Náluk. Olcsóbb tudna lenni. Az alkatrészen meg meg tudnák keresni azt amit gondoltak. Azért nálunk kisebb az adó, olcsóbb a munkabér, a magyar állam viseli a beruházás költségét és valamilyen szinten a kockázatot is (RM -el együtt). Amennyiben nagyon akarnák szerintem még valamekkora kis részt is kaphatnának az összeszerelő üzemből.

Tételezzük fel ott lesz a két gyár. Akkor pl. egy megnyert Katar tender esetén kinek adnák oda a gyártást? A cseheknek, akik a nagy arányú alkatrészbázis mellett "csak a baj van" (hány éve "kínlódnak már velük") - vagy a magyaroknak akik egyfelől olcsóbbak tudnak lenni továbbá a Leo 2 (ebben is van Rheinmetall rész) mellett van PzH-2000 és lesz Lynx (gyárastul). Továbbá két dolog van még a talonban a jövőre nézve - APC beszerzés és teherautó beszerzés (ugye a cseheknél ezek a Pandur II és a Tatra miatt eleve kizártak). Az RM -et "szorítaná" az a tény is, hogy nálunk az APC lehetne pl. Boxer (Rheinmetall) illetve a teherautó platform a MAN Military (amit szintén a Rheinmetall visz ugye). Ráadásul MAN -ben van már referencia nálunk - licenszgyártással ... Tulajdonképpen ez (teherautó - esetleg szintén licenszgyártással) is az oka, hogy inkább Győr környékét tartanám már a Lynx gyártással kapcsolatban a legvalószínűbbnek.

Namost egy ilyen szituációban (a megnyert Katar Lynx tender esete) melyik ujjába harapjon? Kinek adja a gyártást? Aki olcsóbb, akivel kevesebb nyűg van továbbá a "fél" Rheinmetall portfóliót üzemelteti/gyártja és jövőbeni kilátások tekintetében is ott lehet még a horizonton a Boxer, MAN Military meg esetleg még némi egyéb "aprajafalva" is ... Avagy a cseheknek? Ahol Lynx -en kívül kb. semmi nem lesz ami Rheinmetall ...

További érdekesség lehet, hogy lassan a "Rheinmetall fejesnek" is egyre nehezebb lenne beadni otthon, hogy a cég jövőjét alapjaiban befolyásolható termék (Lynx) esetén közelkülföldön két gyárat (magyar és cseh) is épít - míg otthon meg egy sem lesz ... Az USA és ausztrál esetében alapból Náluk lenne a gyártás. Még a "csak magyar" szituáció eladható lenne ilyen Magyarországon már létező portfólió (Leo 2, PzH-2000, Lynx) és a további remélt üzletek (APC, teherautó és egyebek) fényében. No de egy második gyár a cseheknél? Háát az már nem annyira ...

Úgyhogy a Rheinmetall fejes helyében ezért nyomnám feléjük az akár "kis rész a magyar gyárban" és a magyar Lynx gyártást. Cseheknek is ez érné meg anyagilag ... Ettől még hozhatnak akármilyen döntést, de akkor marad az idézett csehekkel kapcsolatos cikkből kiolvasható "mocsár" ...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 903
85 503
113
Én úgy érzem, hogy a Rheinmetall fejese egyfajta "csaliként" dobta ezt be, hogy akár ebbe is belemennének. Ugyanakkor ez Nekik sem lenne jó - nagyon nem. Ennek több oka is van.

Felvezetőként említeném, hogy a "Dél-Afrika" topikban említették, hogy amennyiben a PZH-2000 és Lynx mellé (valamint Leo 2 csak a teljesség végett) adott esetben Boxer lenne az APC, akkor ezeknek a logisztikája a "rémálom" kategória lenne. Itt azért fontos megemlíteni, hogy a PZH-2000-Lynx-Boxer hármas tandemnek elég komoly logisztikai "áthallása" van, melyet már a tervezés szintjén figyelembe vettek.

Ehhez képest a cseheknél lenne tök egyedi kisszériás T-72 modernizáció, Pandur II (melynek önmagában katasztrófa a szervize az előnytelen support szerződések miatt is), az "ezerféle" 152 mm és 155 mm ShKH verziók (önjáró kerekes tüzérség) és mondjuk ASCOD IFV (ha az lenne). Most a Nexter TITUS 6x6 (Tatra 6x6 és francia koprodukció) nem is említve ... Még, ha a Pandur II -nek (RAFAEL RCWS-30) és a tervezett ASCOD -nak (UT-30 Mk2) ugyanaz lenne a tornya - de még ez sem ... Hát nálam ennek a felállásnak inkább tűnik "rémálom" kategóriának a logisztikája ...

Kicsit más, de a németek a Skoda -val is megtapasztalhatták a csehek "nyakasságát". Itt volt érdekes "adok-kapok", aminek folyományaként pl. lehet a következő Superb gyártását elviszik Németországba avagy konkrétan nem lesz stb. stb. Továbbá a fentebb is emlegetett "mocsárba" tenyerelnének bele egy cseh Lynx gyárral (ha Ők nyernének) úgy, hogy nálunk is terv szerint lesz ...

Igazából a cseheknek is úgy érné meg, ha nálunk összeszerelt Lynx lenne Náluk. Olcsóbb tudna lenni. Az alkatrészen meg meg tudnák keresni azt amit gondoltak. Azért nálunk kisebb az adó, olcsóbb a munkabér, a magyar állam viseli a beruházás költségét és valamilyen szinten a kockázatot is (RM -el együtt). Amennyiben nagyon akarnák szerintem még valamekkora kis részt is kaphatnának az összeszerelő üzemből.

Tételezzük fel ott lesz a két gyár. Akkor pl. egy megnyert Katar tender esetén kinek adnák oda a gyártást? A cseheknek, akik a nagy arányú alkatrészbázis mellett "csak a baj van" (hány éve "kínlódnak már velük") - vagy a magyaroknak akik egyfelől olcsóbbak tudnak lenni továbbá a Leo 2 (ebben is van Rheinmetall rész) mellett van PzH-2000 és lesz Lynx (gyárastul). Továbbá két dolog van még a talonban a jövőre nézve - APC beszerzés és teherautó beszerzés (ugye a cseheknél ezek a Pandur II és a Tatra miatt eleve kizártak). Az RM -et "szorítaná" az a tény is, hogy nálunk az APC lehetne pl. Boxer (Rheinmetall) illetve a teherautó platform a MAN Military (amit szintén a Rheinmetall visz ugye). Ráadásul MAN -ben van már referencia nálunk - licenszgyártással ... Tulajdonképpen ez (teherautó - esetleg szintén licenszgyártással) is az oka, hogy inkább Győr környékét tartanám már a Lynx gyártással kapcsolatban a legvalószínűbbnek.

Namost egy ilyen szituációban (a megnyert Katar Lynx tender esete) melyik ujjába harapjon? Kinek adja a gyártást? Aki olcsóbb, akivel kevesebb nyűg van továbbá a "fél" Rheinmetall portfóliót üzemelteti/gyártja és jövőbeni kilátások tekintetében is ott lehet még a horizonton a Boxer, MAN Military meg esetleg még némi egyéb "aprajafalva" is ... Avagy a cseheknek? Ahol Lynx -en kívül kb. semmi nem lesz ami Rheinmetall ...

További érdekesség lehet, hogy lassan a "Rheinmetall fejesnek" is egyre nehezebb lenne beadni otthon, hogy a cég jövőjét alapjaiban befolyásolható termék (Lynx) esetén közelkülföldön két gyárat (magyar és csah) is épít - míg otthon meg egy sem lesz ... Az USA és ausztrál esetében alapból Náluk lenne a gyártás. Még a "csak magyar" szituáció eladható lenne ilyen Magyarországon már létező portfólió (Leo 2, PzH-2000, Lynx) és a további remélt üzletek (APC, teherautó és egyebek) fényében. No de egy második gyár a cseheknél? Háát az már nem annyira ...

Úgyhogy a Rheinmetall fejes helyében ezért nyomnám feléjük az akár "kis rész a magyar gyárban" és a magyar Lynx gyártást. Cseheknek is ez érné meg anyagilag ... Ettől még hozhatnak akármilyen döntést, de akkor marad az idézett csehekkel kapcsolatos cikkből kiolvasható "mocsár" ...

Milyen logisztikai rémalom a Leopard 2A7,PzH 2000, Lynx,Boxer járműpark?

Nem ertem igazaból,hogy higyan csinalnád másként?Mivel akarod pl kiváltani a kerekest?Mi lenne a harckocsi helyett?Hát az önjáró?
 
  • Tetszik
Reactions: endre

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 387
8 959
113
Milyen logisztikai rémalom a Leopard 2A7,PzH 2000, Lynx,Boxer járműpark?

Nem ertem igazaból,hogy higyan csinalnád másként?Mivel akarod pl kiváltani a kerekest?Mi lenne a harckocsi helyett?Hát az önjáró?

Ezt nem én írtam. Én a másik oldalon voltam. Igazából voltak akik nagyon "ráizgultak" ezekre a Mbombe vasakra (én meg nem) ...
 
  • Tetszik
Reactions: dudi

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Tételezzük fel ott lesz a két gyár. Akkor pl. egy megnyert Katar tender esetén kinek adnák oda a gyártást? A cseheknek, akik a nagy arányú alkatrészbázis mellett "csak a baj van" (hány éve "kínlódnak már velük") - vagy a magyaroknak akik egyfelől olcsóbbak tudnak lenni továbbá a Leo 2 (ebben is van Rheinmetall rész) mellett van PzH-2000 és lesz Lynx (gyárastul). Továbbá két dolog van még a talonban a jövőre nézve - APC beszerzés és teherautó beszerzés (ugye a cseheknél ezek a Pandur II és a Tatra miatt eleve kizártak). Az RM -et "szorítaná" az a tény is, hogy nálunk az APC lehetne pl. Boxer (Rheinmetall) illetve a teherautó platform a MAN Military (amit szintén a Rheinmetall visz ugye).

For the Record: Mind a Leo2, mind a PzH-2000, mind a Boxer egy közös Rheinmetall - KMW kooperáció. A Lynx egy szakítás a KMW-vel, a történet röviden: a KMW-t az RM fel akarta vásárolni, de a KMW nem nagyon rajongott az ötletért (az RM a pletykák szerint nem túl barátságos ilyen téren). Ezért "menekültek" a Nexter-el való közösködésbe. Ugye a KMW gyártja a Leo2 alvázát, így került az "EuroTank" féle megoldás (Leo2 alváz + Leclerc torony). A páros azóta is a saját megoldását próbálja megoldani, ugyanis az RM a saját megoldását erőlteti - lásd a KMW-vel közös PUMA mellett versenyezteti a Lynx-et, ami teljesen RM. Érdemes megfigyelni, hogy az új RM löveg és torony is inkább a Chally2 alvázára került, mint a Leo2-ére...

További érdekesség lehet, hogy lassan a "Rheinmetall fejesnek" is egyre nehezebb lenne beadni otthon, hogy a cég jövőjét alapjaiban befolyásolható termék (Lynx) esetén közelkülföldön két gyárat (magyar és cseh) is épít - míg otthon meg egy sem lesz ...

Nem is lesz, mert ott van nekik a Boxer, Puma, stb. gyártás. Németország nem is tervezi a Lynx rendszeresítését, soha nem is tervezte.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 613
97 829
113
Kicsit más, de a németek a Skoda -val is megtapasztalhatták a csehek "nyakasságát". Itt volt érdekes "adok-kapok", aminek folyományaként pl. lehet a következő Superb gyártását elviszik Németországba avagy konkrétan nem lesz stb. stb. ...
Off
Itt majd ne lepődj meg ha ezt a típust a Passattal együtt Pozsony-Győr viszi.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 385
113

Ezt kb Celebra megirhatta volna az itteni infokbol.

De nem írta meg.

Már ti is?!? Ne már... Pedig ti folyamatosan olvassátok ezt a topikot. Ez is volt már linkelve (keddi az írás), csak WP facebook oldaláról, még akkor amikor Kamm átírta a wikipédiát. És megállapítottuk a hozzászólásokból hogy a szakértők/újságírók sem tudnak semmit....
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and kaktusz

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 528
132 380
113
Már ti is?!? Ne már... Pedig ti folyamatosan olvassátok ezt a topikot. Ez is volt már linkelve (keddi az írás), csak WP facebook oldaláról, még akkor amikor Kamm átírta a wikipédiát. És megállapítottuk a hozzászólásokból hogy a szakértők/újságírók sem tudnak semmit....
Mert olyan messze van a szakértőtől mint Makó Jeruzsálemtől...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 385
113
Én úgy érzem, hogy a Rheinmetall fejese egyfajta "csaliként" dobta ezt be, hogy akár ebbe is belemennének. Ugyanakkor ez Nekik sem lenne jó - nagyon nem. Ennek több oka is van....

Namost egy ilyen szituációban (a megnyert Katar Lynx tender esete) melyik ujjába harapjon? Kinek adja a gyártást? Aki olcsóbb, akivel kevesebb nyűg van továbbá a "fél" Rheinmetall portfóliót üzemelteti/gyártja és jövőbeni kilátások tekintetében is ott lehet még a horizonton a Boxer, MAN Military meg esetleg még némi egyéb "aprajafalva" is ... Avagy a cseheknek? Ahol Lynx -en kívül kb. semmi nem lesz ami Rheinmetall ...

További érdekesség lehet, hogy lassan a "Rheinmetall fejesnek" is egyre nehezebb lenne beadni otthon, hogy a cég jövőjét alapjaiban befolyásolható termék (Lynx) esetén közelkülföldön két gyárat (magyar és cseh) is épít - míg otthon meg egy sem lesz ... Az USA és ausztrál esetében alapból Náluk lenne a gyártás. Még a "csak magyar" szituáció eladható lenne ilyen Magyarországon már létező portfólió (Leo 2, PzH-2000, Lynx) és a további remélt üzletek (APC, teherautó és egyebek) fényében. No de egy második gyár a cseheknél? Háát az már nem annyira ...

Úgyhogy a Rheinmetall fejes helyében ezért nyomnám feléjük az akár "kis rész a magyar gyárban" és a magyar Lynx gyártást. Cseheknek is ez érné meg anyagilag ... Ettől még hozhatnak akármilyen döntést, de akkor marad az idézett csehekkel kapcsolatos cikkből kiolvasható "mocsár" ...

Rengeteg variacio lehet, de az biztos, hogy a csehek tokonszurtak magukat ezzel a tokoreszessel - nem veletlenul mondtam a cseh Lynx gyarra par napja, hogy az a hajo eluszott a mi szerzodesunkkel, ezen a ponton szinte biztos, hogy semmi ertelme nem lenne tobbe.

Azért a cseheknek annyira még nem sürgős,még mindig nem állnak annyira rosszul mint a Honvédség. És csehek általában gyorsabban rendszerbe állítanak egy új technikát mint a Honvédség.

A Patria-nak hogy éri meg, hogy kb. minden rendszeresítő ország magának szereli össze? Az milyen üzleti modell?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 528
132 380
113
Azért a cseheknek annyira még nem sürgős,még mindig nem állnak annyira rosszul mint a Honvédség. És csehek általában gyorsabban rendszerbe állítanak egy új technikát mint a Honvédség.

A Patria-nak hogy éri meg, hogy kb. minden rendszeresítő ország magának szereli össze? Az milyen üzleti modell?
Lapra szerelve viszik ki mint az Yisk, meg az IKEA :p:D
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 528
132 380
113
Amíg nem jön meg a Hiúz, nem merült fel használt Nyest-ek lízingelése?
Nemigen van eladó vagy bérelhető Mardere a németeknek 2016-ban össze lettek vágva (kár értük amúgy), de amúgy nincs értelme mert nem sok közös van bennünk (max a KF 31 egykét fődarabja), de se a fegyver se a tűzvezetés se egyéb dolgok nem egyeznek, (nem egy Leo A4, ami ugyan azokat a fő rendszereket használja mint az A7 csak az A7-ben nagyobb teljesítményt kaptak az elektronikai fejlődés miatt a dolgok) Meg annyi BTR-ünk van még mindig, hogy Dunát lehet vele rekeszteni, ami olyan amilyen, de semmi értelme pár évre még egy kiképzési és logisztikai rendszert beépíteni a rendszerbe.