De nem írta meg.Ezt kb Celebra megirhatta volna az itteni infokbol.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
De nem írta meg.Ezt kb Celebra megirhatta volna az itteni infokbol.
Most már csak az a kérdés, hogy csehül, hogyan értelmezik. Ha profin írták ki a tendert, akkor gumiszabály és mindkét verziót bele lehet képzelni.Szerintem azt a cikket először ne magyarra fordíttasd, hanem angolra, mert nekem abban az értelemben fordította, hogy a cseh gyártóktól kell a tender 40%-át megrendelni.
Ez azért nem akkora truváj. Azzal, hogy a cseheknél készülne a Lance 2.0 torony, azzal nagyjából le is fednék a 40%-os arányt. Elég érdekes, hogy bár a torony jóval kisebb, de általában igen jelentős összeggel drágítja a jármű árát.
Most már csak az a kérdés, hogy csehül, hogyan értelmezik. Ha profin írták ki a tendert, akkor gumiszabály és mindkét verziót bele lehet képzelni.
Rengeteg variacio lehet, de az biztos, hogy a csehek tokonszurtak magukat ezzel a tokoreszessel - nem veletlenul mondtam a cseh Lynx gyarra par napja, hogy az a hajo eluszott a mi szerzodesunkkel, ezen a ponton szinte biztos, hogy semmi ertelme nem lenne tobbe.
Az az érdekes,hogy a Rheinmetall fejese egy cseh lapnak cseh gyártásról beszélt pedig akkor már tudta,hogy nálunk már lesz gyártás.
Én úgy érzem, hogy a Rheinmetall fejese egyfajta "csaliként" dobta ezt be, hogy akár ebbe is belemennének. Ugyanakkor ez Nekik sem lenne jó - nagyon nem. Ennek több oka is van.
Felvezetőként említeném, hogy a "Dél-Afrika" topikban említették, hogy amennyiben a PZH-2000 és Lynx mellé (valamint Leo 2 csak a teljesség végett) adott esetben Boxer lenne az APC, akkor ezeknek a logisztikája a "rémálom" kategória lenne. Itt azért fontos megemlíteni, hogy a PZH-2000-Lynx-Boxer hármas tandemnek elég komoly logisztikai "áthallása" van, melyet már a tervezés szintjén figyelembe vettek.
Ehhez képest a cseheknél lenne tök egyedi kisszériás T-72 modernizáció, Pandur II (melynek önmagában katasztrófa a szervize az előnytelen support szerződések miatt is), az "ezerféle" 152 mm és 155 mm ShKH verziók (önjáró kerekes tüzérség) és mondjuk ASCOD IFV (ha az lenne). Most a Nexter TITUS 6x6 (Tatra 6x6 és francia koprodukció) nem is említve ... Még, ha a Pandur II -nek (RAFAEL RCWS-30) és a tervezett ASCOD -nak (UT-30 Mk2) ugyanaz lenne a tornya - de még ez sem ... Hát nálam ennek a felállásnak inkább tűnik "rémálom" kategóriának a logisztikája ...
Kicsit más, de a németek a Skoda -val is megtapasztalhatták a csehek "nyakasságát". Itt volt érdekes "adok-kapok", aminek folyományaként pl. lehet a következő Superb gyártását elviszik Németországba avagy konkrétan nem lesz stb. stb. Továbbá a fentebb is emlegetett "mocsárba" tenyerelnének bele egy cseh Lynx gyárral (ha Ők nyernének) úgy, hogy nálunk is terv szerint lesz ...
Igazából a cseheknek is úgy érné meg, ha nálunk összeszerelt Lynx lenne Náluk. Olcsóbb tudna lenni. Az alkatrészen meg meg tudnák keresni azt amit gondoltak. Azért nálunk kisebb az adó, olcsóbb a munkabér, a magyar állam viseli a beruházás költségét és valamilyen szinten a kockázatot is (RM -el együtt). Amennyiben nagyon akarnák szerintem még valamekkora kis részt is kaphatnának az összeszerelő üzemből.
Tételezzük fel ott lesz a két gyár. Akkor pl. egy megnyert Katar tender esetén kinek adnák oda a gyártást? A cseheknek, akik a nagy arányú alkatrészbázis mellett "csak a baj van" (hány éve "kínlódnak már velük") - vagy a magyaroknak akik egyfelől olcsóbbak tudnak lenni továbbá a Leo 2 (ebben is van Rheinmetall rész) mellett van PzH-2000 és lesz Lynx (gyárastul). Továbbá két dolog van még a talonban a jövőre nézve - APC beszerzés és teherautó beszerzés (ugye a cseheknél ezek a Pandur II és a Tatra miatt eleve kizártak). Az RM -et "szorítaná" az a tény is, hogy nálunk az APC lehetne pl. Boxer (Rheinmetall) illetve a teherautó platform a MAN Military (amit szintén a Rheinmetall visz ugye). Ráadásul MAN -ben van már referencia nálunk - licenszgyártással ... Tulajdonképpen ez (teherautó - esetleg szintén licenszgyártással) is az oka, hogy inkább Győr környékét tartanám már a Lynx gyártással kapcsolatban a legvalószínűbbnek.
Namost egy ilyen szituációban (a megnyert Katar Lynx tender esete) melyik ujjába harapjon? Kinek adja a gyártást? Aki olcsóbb, akivel kevesebb nyűg van továbbá a "fél" Rheinmetall portfóliót üzemelteti/gyártja és jövőbeni kilátások tekintetében is ott lehet még a horizonton a Boxer, MAN Military meg esetleg még némi egyéb "aprajafalva" is ... Avagy a cseheknek? Ahol Lynx -en kívül kb. semmi nem lesz ami Rheinmetall ...
További érdekesség lehet, hogy lassan a "Rheinmetall fejesnek" is egyre nehezebb lenne beadni otthon, hogy a cég jövőjét alapjaiban befolyásolható termék (Lynx) esetén közelkülföldön két gyárat (magyar és csah) is épít - míg otthon meg egy sem lesz ... Az USA és ausztrál esetében alapból Náluk lenne a gyártás. Még a "csak magyar" szituáció eladható lenne ilyen Magyarországon már létező portfólió (Leo 2, PzH-2000, Lynx) és a további remélt üzletek (APC, teherautó és egyebek) fényében. No de egy második gyár a cseheknél? Háát az már nem annyira ...
Úgyhogy a Rheinmetall fejes helyében ezért nyomnám feléjük az akár "kis rész a magyar gyárban" és a magyar Lynx gyártást. Cseheknek is ez érné meg anyagilag ... Ettől még hozhatnak akármilyen döntést, de akkor marad az idézett csehekkel kapcsolatos cikkből kiolvasható "mocsár" ...
Milyen logisztikai rémalom a Leopard 2A7,PzH 2000, Lynx,Boxer járműpark?
Nem ertem igazaból,hogy higyan csinalnád másként?Mivel akarod pl kiváltani a kerekest?Mi lenne a harckocsi helyett?Hát az önjáró?
Tételezzük fel ott lesz a két gyár. Akkor pl. egy megnyert Katar tender esetén kinek adnák oda a gyártást? A cseheknek, akik a nagy arányú alkatrészbázis mellett "csak a baj van" (hány éve "kínlódnak már velük") - vagy a magyaroknak akik egyfelől olcsóbbak tudnak lenni továbbá a Leo 2 (ebben is van Rheinmetall rész) mellett van PzH-2000 és lesz Lynx (gyárastul). Továbbá két dolog van még a talonban a jövőre nézve - APC beszerzés és teherautó beszerzés (ugye a cseheknél ezek a Pandur II és a Tatra miatt eleve kizártak). Az RM -et "szorítaná" az a tény is, hogy nálunk az APC lehetne pl. Boxer (Rheinmetall) illetve a teherautó platform a MAN Military (amit szintén a Rheinmetall visz ugye).
További érdekesség lehet, hogy lassan a "Rheinmetall fejesnek" is egyre nehezebb lenne beadni otthon, hogy a cég jövőjét alapjaiban befolyásolható termék (Lynx) esetén közelkülföldön két gyárat (magyar és cseh) is épít - míg otthon meg egy sem lesz ...
Ezt nem én írtam. Én a másik oldalon voltam. Igazából voltak akik nagyon "ráizgultak" ezekre a Mbombe vasakra (én meg nem) ...
OffKicsit más, de a németek a Skoda -val is megtapasztalhatták a csehek "nyakasságát". Itt volt érdekes "adok-kapok", aminek folyományaként pl. lehet a következő Superb gyártását elviszik Németországba avagy konkrétan nem lesz stb. stb. ...
Ezt kb Celebra megirhatta volna az itteni infokbol.
De nem írta meg.
Mert olyan messze van a szakértőtől mint Makó Jeruzsálemtől...Már ti is?!? Ne már... Pedig ti folyamatosan olvassátok ezt a topikot. Ez is volt már linkelve (keddi az írás), csak WP facebook oldaláról, még akkor amikor Kamm átírta a wikipédiát. És megállapítottuk a hozzászólásokból hogy a szakértők/újságírók sem tudnak semmit....
Én úgy érzem, hogy a Rheinmetall fejese egyfajta "csaliként" dobta ezt be, hogy akár ebbe is belemennének. Ugyanakkor ez Nekik sem lenne jó - nagyon nem. Ennek több oka is van....
Namost egy ilyen szituációban (a megnyert Katar Lynx tender esete) melyik ujjába harapjon? Kinek adja a gyártást? Aki olcsóbb, akivel kevesebb nyűg van továbbá a "fél" Rheinmetall portfóliót üzemelteti/gyártja és jövőbeni kilátások tekintetében is ott lehet még a horizonton a Boxer, MAN Military meg esetleg még némi egyéb "aprajafalva" is ... Avagy a cseheknek? Ahol Lynx -en kívül kb. semmi nem lesz ami Rheinmetall ...
További érdekesség lehet, hogy lassan a "Rheinmetall fejesnek" is egyre nehezebb lenne beadni otthon, hogy a cég jövőjét alapjaiban befolyásolható termék (Lynx) esetén közelkülföldön két gyárat (magyar és cseh) is épít - míg otthon meg egy sem lesz ... Az USA és ausztrál esetében alapból Náluk lenne a gyártás. Még a "csak magyar" szituáció eladható lenne ilyen Magyarországon már létező portfólió (Leo 2, PzH-2000, Lynx) és a további remélt üzletek (APC, teherautó és egyebek) fényében. No de egy második gyár a cseheknél? Háát az már nem annyira ...
Úgyhogy a Rheinmetall fejes helyében ezért nyomnám feléjük az akár "kis rész a magyar gyárban" és a magyar Lynx gyártást. Cseheknek is ez érné meg anyagilag ... Ettől még hozhatnak akármilyen döntést, de akkor marad az idézett csehekkel kapcsolatos cikkből kiolvasható "mocsár" ...
Rengeteg variacio lehet, de az biztos, hogy a csehek tokonszurtak magukat ezzel a tokoreszessel - nem veletlenul mondtam a cseh Lynx gyarra par napja, hogy az a hajo eluszott a mi szerzodesunkkel, ezen a ponton szinte biztos, hogy semmi ertelme nem lenne tobbe.
Lapra szerelve viszik ki mint az Yisk, meg az IKEAAzért a cseheknek annyira még nem sürgős,még mindig nem állnak annyira rosszul mint a Honvédség. És csehek általában gyorsabban rendszerbe állítanak egy új technikát mint a Honvédség.
A Patria-nak hogy éri meg, hogy kb. minden rendszeresítő ország magának szereli össze? Az milyen üzleti modell?
Nemigen van eladó vagy bérelhető Mardere a németeknek 2016-ban össze lettek vágva (kár értük amúgy), de amúgy nincs értelme mert nem sok közös van bennünk (max a KF 31 egykét fődarabja), de se a fegyver se a tűzvezetés se egyéb dolgok nem egyeznek, (nem egy Leo A4, ami ugyan azokat a fő rendszereket használja mint az A7 csak az A7-ben nagyobb teljesítményt kaptak az elektronikai fejlődés miatt a dolgok) Meg annyi BTR-ünk van még mindig, hogy Dunát lehet vele rekeszteni, ami olyan amilyen, de semmi értelme pár évre még egy kiképzési és logisztikai rendszert beépíteni a rendszerbe.Amíg nem jön meg a Hiúz, nem merült fel használt Nyest-ek lízingelése?
+egy táska csavar.Lapra szerelve viszik ki mint az Yisk, meg az IKEA